شورای عرب ها، توطئه تازه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۹    ۱۳۹۹/۱/۴ کد خبر: 162727 منبع: پرینت

گزارشات مشعر است که ارگ هزاران نفر از مردم مشرقی را در شمالی کابل در مناطق سرکوتل، چشمه عثمان، هده مزار، باغ ظاهرشاه، شهرک حاجی رووف، شهرک صفا {مربوط حکمتیار} شهرک منشی میرغلام، کوچین جابجا کرده است.

در این فعالیت ها یاران دماغ قومگرای ارگ از جمله عبدالرووف پشتون {وکیل ننگرهار} حاجی تسلامیار {آمر ولایت کابل حکمتیار} و پرویز عزت{وکیل کوچی ها} یاسین ضیا و انور اوراخیل و اسماعیل یون و دیگران سهم دارند.

ارگ به شمالی و کوهستان و کاپیسا و پنجشیر به عنوان منطقه تهدید می نگرد. شمالی در طول یکصدسال اخیر در ثبات دولت های مرکزی در افغانستان نقش سیاسی بزرگ را ایفا کرده است. به همین دلیل ارگ سیاست پروژه جابجا سازی اقوام پشتون غلجایی مشرقی و مسلح ساختن جوانان آنها به عنوان یک نیروی رزمی قومی در منطقه در دستور کار سیاسی قومی قرار داده و همزمان با این فعالیت های قومگرا برای تغییر دادن بافت قومی منطقه برای بی هویت شدن تاجیک های شمالی از کود 91 بودجه شورای عرب ها به رهبری ملا عزت، حاجی الماس، امان الله گذر، علم خان آزادی و حاجی داوود کلکانی را از کیسه خلیفه می پردازد تا این مردمان که در مناطق مختلف شمالی نفوذ و آرگاه و بارگا و افراد مسلح نظامی و شهرک هایی دارند به تاجیک های محل تفهیم کنند که تاجیک نیستند بلکه عرب هستند.

حاجی الماس مشاور غنی و رهبر شورای قوماندان شمالی بزرگ، خودش را از تبار عرب اصل معرفی می کند. او برای اینکه به غنی یاری برساند تا زیر پای عبدالله را در میدان کشمکش ها خالی کند، در پی جدا کردن نورالحق احدی از عبدالله است. او به احدی گفته است: «اگر ما عرب های افغانستان متحد شویم رهبری همه اقوام در دست ما است و می توانیم قدرت را به دست بگیریم». الماس، پیام غنی را به احدی رسانده است که حزب سیاسی اپوزیسیون تشکیل بدهد. مصارف ماهوار حزب اپوزیسیون به احدی پرداخته می شود.

در هرحال، سیاست قومی نژادگرایانه ارگ در بی هویت ساختن مردم تاجیک الاصل شمالی و تغییر بافت قومی منطقه، عمق سیاست استراتژیک پدر تعصب قومی را می نماید که در همدستی عرب سعودی و قطر و شیوخ خلیج در پی اخته سازی روان مردم تاجیک شمالی کابل است تا سلطه و چیرگی سیاسی نظامی و قومی بر وادی شمالی پیدا کند و به تدریج این پروژه عرب سازی هویت تاجیک ها در شمال شرق و شمال غرب پیاده شود.

توطئه گران در پی بی هویت ساختن مردم تاجیک کشور ما هستند. اما این فاشیست دماغان و نوکران عرب های نژادپرست چنان جن زده در رویا های سیاسی شومی شده اند که برضد سنت خدا که رنگ ها و نژادها و زبان های اقوام بشر از نشانه های او است قیام کرده اند و درک نمی کنند و نمی فهمند که هویت تاجیک ها سیلان تاریخی فرهنگی تمدنی است و زبان فارسی-دری زبان حوزه تمدن ها است. اجیر کردن چند نفر برای بی هویت ساختن مردم تاجیک شمالی پیامدهای ناگوار برای توطئه گران در پی خواهد داشت.

ارگ در پی پیاده کردن مانیفیست سقوی دوم در پروژه پشتون-عرب در شمالی است. عربستان سعودی و امیران قطر و شیوخ ثروتمند خلیج در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند.
امریکا و اروپا نظاره می کنند. سپاه پاسداران ایران هزاران افغانستانی هزاره شیعه مذهب لشکر فاطیمیون را که در جنگ سوریه آموزش های نظامی و مهارت جنگی دارند در موج بازگشت به افغانستان وارد میدان جنگ و رقابت با ارگ و عربستان کرده است.

مردم افغانستان در میدان جنگ میان قدرت ها گیر کرده اند. امریکا با روسیه، ایران با سعودی و هند با پاکستان در میدان افغانستان در برابر هم قرار دارند.
در این میان امریکا با روکش کردن دموکراسی و انتخابات خاین ملی را زیر بال گرفته است و از آن طریق در نفس تصمیم گیری های سیاسی اقتصادی حضور دارد و اهداف اقتصادی-ژیوپلیتیک-استراتژیک را تعقیب می کند.

محمد صدیقی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای عرب ها
توطئه
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   بلی چنین است ؛ این مسله عرب سازی تاجیک ها از چندین سال جریان دارد ؛ حتی سیاف هم همین سفسطه های عرب بودن تاجیک را مطرح می کرد ؛ آنها میگوییند تاجیک همان تازیک یا تازی است که مغول ها به عربها میگفته اند ؛ به هرصورت معلومات خیلی خوب وضروری , موفق باشید
انور راوی

>>>   همانطور که هزاره ها از نسل چنگیز در افغانستان باقی ماندند،به همین منوال عرب ها نیز پس از حمله به افغانستان.نسل خود را باقی ماندند.
در غیر آنصورت،این همه سید افغانستان ار کجا شد؟
آیا از نسل پیغمبر نیستند؟
گذشته از آن اگر اًثار منظوم و مکتوب شده های پیشین شعرا و نویسندگان افغانستان را ببینید،اسامی آنها معادل اسامی عربی است.نمیدانم ..
.ابن فلا کس و یا ابوالمعانی بیدل و امثالهم.
اما زبان فارسی که بعد از حمله اعراب به ایران و افغانستان جایش را به زبان عربی داده بود ،در دوره سامانیان دوباره رشد نمود و جای زبان عربی را گرفت.
اما همین حالا نیز اکثریت لغات ها و وازه های عربی،با وجود تلاش زیاد در دوران رضا شاه پهلوی.غرض پاک ساختن زبان فارسی از لغات ها و یا واژه های عربی،هنوز در زبان فارسی وجود دارد.
شما هر چقدر که خود را از عرب ها بدور نگه دارید،بازهم نود و نه فیصد مسلمان هستید و دین شما دین عرب است و شما پنج وقت نماز تان را به زبان عربی میخوانید،نه زبان فارسی.تنها نیت نماز را به فارسی میکنید و باقی آن را به عربی میخوانید.
ناگفته نباید گذاشت که خود کلمه نیت نیز یک کلمه عربی است.

>>>   درهمه اهمال وجرکات وکردارناپسند دزدای شمالی وشروفساد درخط اول قرار دارند غصب غنیمت اختلاس چوکی فروشی قوم جنگی و حالا که می بینند اعراب ترورست پول زیادی دارند همه اینها عرب شده اند
فردا اگر روسها پول بیشتر بدهند شاید 90 فیصد اینان برای خود از پیش سند بسازند که درزمان اشغال آسیای میانه توسط روسها اینان به افغانستان آمده اند
ر

>>>   شمالی بیشتر از ده هزار سال است که شمالی است و تاجک تبار و فارسی زبان
اگر افرادی از تبار عرب باشند فرق نمیکند دامن شمالی در خود افراد و اقوام مختلف را جا داده و در نهایت همه در گسترده زبان فارسی سیلان داشته اند .

>>>   همين نظر خوبي است، كه يك تعداد خود را عرب ، عده ديگر خود را ترك ، و برخي ديگر خود را چينائي و بخش ديگر هم هندو معرفي شوند. لعنت خدا بر دزدان ميراثي كه از هر طريق جيب تراشي و رهزني خود را انجام ميدهند ،

>>>   کسانی که امروز از پ.ل دزدی . غصب مال مردم و بیت المال صاحب مال و ثروت شده اند مانند قوماندان الماس زاهد قاتل و جانی و قوماندن اقبال صافی دزد خاین قاتل و داوود کلگانی فساد ویشه دزد پولپرست و سیاف و اشماعیل یون و پون و دیگران شان که حال خود را عربخوانده اند همه شان از یک زبان یک قوم و با یک فکر و اندیشه قومی و زبانی منافقین و خاینین بودند و هستند ا اقوام دیگر کشور در جمع انها نیستند همین ها هستند که زمانی به روس ها و زمانی دیگر به پاکستانی ها و اخیرا به امریکایی ها حلقه غلامی را بر دوش گرده پول و سرمایه بخود ذخیره کرده اند همین ها خاینین وطنفروش بی غیرت هستند که گاهی بخاطر دولبه این کشور و گاهی به انکشور خود را میفروشند ن کسی دیگری مخالف قوم انها .

>>>   ناگفته نماند كه الفبا و رسم الخط فارسى نيز در اصل همان الفبا و رسم الخط عربى است.
- ناگفته نماند كه بزرگان و فرزانگان خوارزم و خراسان و سرزمين پارس (ايران كنونى) همه يكدل و يك صدا، به جاى نيكو داشت و ستايش از كوشان و كنشكا و كوروش و داريوش ، به مدح و نعت پيامبر عرب پرداخته اند.
- ناگفته نماند كه پهلوانان و جوانمردان خوارزم ( اوزبكستان) خراسان (افغانستان) سرزمين پارس (ايران كنونى) به جاى الگو گرفتن از رستم و سهراب ، به پهلوانان و جوانمردان عرب على و حسين ، اقتدا كرده اند و به جاى رخش و گرز آتشين از ذوالفقار و ذوالجناح اسطوره ساخته اند.
- ناگفته نماند كه در سرزمين آريانا و ايران باستان ، (خَويدوده ) مرسوم و مقدس بود.
-ناگفته نماند كه امام ابو حنيفه بزرگترين امام مذاهب چهارگانه ى اهل سنت از قوم شريف تاجيك بود.
بلى ما عرب تبار هستيم و از قوم سادات. ولى فكر نميكنم هزاره از نسل چنگيز باشد چون اين نظريه نه سند تاريخى دارد و نه مدرك علمى.
بلى ما عرب تبار هستيم و از قوم سادات . تمدن ما قرآن است. تاريخ ما اسلام است و فرهنگ ما عاشورا است. و من به تمدن و تاريخ و فرهنگ خودم قسم ياد ميكنم كه هرگز خواهان و خواستار نابودى و نا پديد شدن آيات خداوند در روى زمين نيستم چون به تصريح و تأكيد آيات قرآن آيات قرآن ، اختلاف زبان ها و نژاد ها از آيات و نشانه هاى وجود خدا در روى زمين است.

>>>   توطیه پشتوها این است فارسی زبان ها را به صدها گروه و فرقه کوچک معرفی میکند اما خود پشتوزبان ها را کلا یک قوم مینامد این طور سر شما شیره می مالد و بالایتان حکومت میکند و مجبور استید تابع ظلم شوید.
امرالله حکیمی جوزجان

>>>   کسانیکه این همه وسوسه ها را دربین مردم میندازد و. اقوام افغانستان را در مخالفت به همدیگر تشویق میکنند باید بدانند که مانند یک منافق اند و. در جمله منافقین حشر میشوند،بی تفاوت است که کدام یکی از اقوام افغانستان است دری زبان است ویا پشتو زبان ویا ازبک است و. یا هزاره
همه اقوام افغانستان گلهای یک باغ اند و بوی مختلف دارند و. همه خلقت خالق یکتا اند و. همه بنده کان الله متعال است و. هیچ کدام نسبت به دیگر برتری ندارد مگر به سبب تقوا و انسانیت و نیکی خود. در مقابل عالم بشریت
عبدالله ریحان

>>>   کامنت نویس ششم - خوارزم تاریخی شهری از شهرهای خراسان بزرگ سرزمین ایرانزمین بود‌ ، خوارزم فعلی اماهویت ازبکی دارد . جغرافیای انسانی خوارزم فعلی تفاوت ماهوی با خوارزم تاریخی پیدا کرده و اون مفاخر و مشاهیر خوارزم متعلق به این مردمان نیست لطفا در نقل تاریخ شعور بخرج بدهید تا اسباب خنده درست نشود .

>>>   پشت ریشه های گذشته را رها کنید.
افغان به اساس سند های موجود و قابل دسترس در اینترنت و یوتوب قبیله یی از قبیله های بنی اسرائیل بودند که در نهایت به کوه های سلیمان جاگزین شدند و معلوم نیست که نام این کوه از چه وقت به کوه سلیمان معروف شده چون نام سلیمان هم ریشه یهودی دارد.
همین گونه عرب و تاجک و ازبیک و ترکمن و ایماق و به ده های دیگر در پشت خود یک تاریخی دارد اماآنچه مهم است این است که تمام باشنده های این سرزمین شهروند های جغرافیای موجود به نام افغانستان هستند و همه با هم حقوق مساوی دارند.

>>>   اگرهــــزاره از نسل چنگیز باشد این جای افتخاراست نه جرم یا شرم یا حقارت !

>>>   در شرایط فعلی و برای مدت های طولانی آینده تمام غیر اوغان های کشور ما از هر قومی غیر اوغان که هستند باید شدیدا باهم متحد شوند چون بزرگترین دشمن همین تمامیت خواهی اوغان ها و انحصار قدرت توسط اوغان ها است نه هیچ چیزی دیگری بشمول داعش وغیره۰
اوزبیک هزاره تاجیک ترکمن پشه ئی بلوچ ایماق سادات و غیره تمام قوم های غیر اوغان باهم متحد باشید و برضد تمامیتخواهی و انحصار گرائی اوغان باهم یکجا ایستاد باشید، در غیر آن هویت تان را از دست میدهید تاریخ تانرا از دست میدهید و اولاد اولاد تان مجبوراً غلام اوغان میشوند و ناگذیراً تسلیم تقلب و جعلکاری های اوغان خواهند شد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است