پومپئو در دیدار با اشرف غنی و عبدالله عبدالله در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۵    ۱۳۹۹/۱/۴ کد خبر: 162724 منبع: پرینت

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه چهارم حمل وارد کابل شد و با محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله جداگانه دیدار کرد.
به گزارش بی بی سی، ارگ ریاست جهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از دیدار آقای پومپئو با محمد اشرف غنی خبر داده است.
در بیانیه ارگ آمده است که رییس‌جمهوری افغانستان و وزیر امور خارجه آمریکا درباره روند جاری صلح و "وضعیت امنیتی و سیاسی جاری در کشور" حرف زده‌اند. در این دیدار امرالله صالح معاون اول رییس‌جمهوری و حمدالله محب مشاور امنیت ملی نیز حضور داشته‌اند.

عبدالله عبدالله از دیدار با آقای پومپئو در قصر سپیدار خبر داده است.
عبدالله نیز نوشته است در این دیدار دو طرف درباره روند صلح و ضرورت حل بحران سیاسی جاری در افغانستان حرف زده‌اند.

سفر پومپئو به کابل زمانی صورت می‌گیرد که نخستین نشست نمایندگان طالبان و دولت افغانستان به شکل کنفرانس ویدیویی انجام شد.
در این نشست روی کاهش خشونت، مذاکرات مستقیم و آتش بس دایمی بحث شده است.
شورای امنیت ملی افغانستان تایید کرده که رهایی زندانیان دو طرف نیز از موضوعات مورد بحث دو طرف بوده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پومپئو
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا در بیاناتی ابراز داشته که ایران کرونا ویروس را به 5 كشور منطقه انتشار داده است."
پمپئو در توییتر خود نوشت: "اولین موارد COVID-19 در حداقل پنج کشور، نتیجه مستقیم عدم توجه ایران به سلامتی همه مردم بود."
به گفته وی، هواپیمایی ماهان ایران در ماه فبروری حداقل 55 پرواز بین ایران و چین انجام داد و "ویروس ووهان" را گسترش داد

>>>   اپگرهمینقدر جناب اشرف غنی برای پومپئوبگوید که :
ایران از عبدالله عبدالله حمایت میکند کافیست تا عبدالله رد شود

>>>   Shoja Mohseni
وزارت خارجه مردد است كه اگر با پمپئو مانند ياماموتو برخورد كند و او را به دليل ملاقات با داكتر عبدالله، احضار كند، آقاي غني خوش مي شود يا خفه؟.

>>>   Bawar Bamik
بن‌بست سیاسی پس از انتخابات و ایستاده‌گی‌ها و استواری‌ها دسته‌ی ثبات و همگرایی پای کاته‌ی تقلب‌کاران و دزدان رای مردم را به کابل کشانید. اگر در دقیقه‌ی نود هم قاطعیت و استواری پابر جا بماند برایند خوب خواهد داشت. همین ایستاده‌گی‌ها بود که خلل‌زاد را ناامید و ناکام کرد و پای این را به کابل کشید. خلل‌زاد راه حل نداشت و طرف واقع شد. طرح او تسلیمی تشریفاتی به تقلب‌کاران بود که از سوی سران و مدعیان حکومت همه‌شمول به رهبری آقای عبدالله قاطعانه رد گردید. حالا دیده شود که پامپیو چه می‌کند و راه حل و گزینه‌ی منطقی برای عبور از بحران دارد یا نه. ببینیم که پامپیو با پمپ‌اش چه می‌کند؛ این بار متقلبان را پمپ می‌کند یا باد شان را می‌کشد.
شاید هم پامیو را سخنان اخیر پوتین وارخطا کرده باشد که به این شتاب‌زده‌گی کابل آمد. پوتین در سخنان اخیرش گفته است که انتخابات کشور ما پر از تقلب بوده است و نتیجه‌ی آن به این آسانی پذیرفتی نیست.

>>>   Abdul Bashir Zahoory
زاویه ستراتیژیک تغییر نکرده است
نه سناریوی ۲۰۱۴ تکرار شدنیست و نه امکان تقسیم قدرت بین دو نفر وجود دارد.
تمام تلاش آمریکا برای کشاندن پای طالبان در چوکات دولت افغانستان است.
امریکا شدیدا نگران است که اختلافات برخواسته ناشی از انتخابات پروسه صلح را صدمه نزند و به همین دلیل وزیر خارجه امریکا امروز خواهان پایان بنبست انتخاباتی شده و برای نگرش مسئولانه در امور صلح تاکید کرده است.

>>>   Hasan Ali Adalat
مایک پمیو وزیر خارجه آمریکا با هردو ریس جمهور افغانستان ملاقات کرد !
مقاومت جبهه ضد انحصار ، تبعیض ، تقلب و کودتای انتخاباتی بالاخره مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا را مجبور کرد تا وارد عمل گردد و بار دیگر نقش جان کری را ایفا نماید .
ملاقات با اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله به معنای این است که نتیجه تقلب و کودتای انتخاباتی قابل پذیرش نیست .
دیده شود که در نتیجه فورمول مایک پمپیو چه می باشد ؟

>>>   غم نداری بز ( افغانستان ) بخر

>>>   افغانستان در اشغال کشور های کفری قرار دارد شما بیبنید در سال ۲۰۱۴ جا ن کری آمد هردو خاین وطن فروش تشنه قدرت را در کرسی نشاندن که در طول قدرت این دو کثیف ۴۵ هزار هم وطن ما شهد شدن وحالا هم در طول ۵ سال آینده ۴۶هزار نفر دیگر هم کشته خواهد شد ای مردم ساده لو پشت غنی یهودی را رها کنید

>>>   امریکا وسردمدارانش هنوز فکر میکنند مردم افغانستان به نیرنگ های انها پی نبرده اند ومیتوانند اذهان عامه ای جهانیان رامغشوش سازند از یک طرف رابطه ای طالب وغنی را مستحکم می نمایند واز سوی دیگر می ایند میان ملت افغانستان وحکومت دست نشانده اشتی برقرار کنند وچنان می نمایند که گویا انها بیطرف اند واز هیچ جانب حمایت وپشتیبانی بعمل نمی اورند بی خبر ازان که ملت ها وشعوب عالم دیگر به فریب وحیله های انها وقعی نگذاشته از نیت سو واشغالگرانه شان اگاه میباشند اگر راستی انها میخواهند مشکلات سیاسی کشور افغان را حل نمایند حاجت به امدن وملاقات با غنی ندارد فقط با یک مسیچ وپیام تیلفونی میتوانند مشکل را حل نمایند زیرا همه پریشانی وتشتت وپراگندگی ما را انها به وجود اورده اند واگر دستور وهدایت انها نمیبود مزدوران شان در کابل هیچ غلطی رانمیتوانستند انجام دهند حال که اسباب نا امنی ونا راحتی وبد امنی راسبب شده اندمیخواهند ظاهرا خودرا از زیر بار مسولیت خلاص نمایند این خواب است وخیال است ومحال است وجنون
ولایت خان صافی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است