گفتگوی ویدیویی میان دولت و طالبان برقرار شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۳۹۹/۱/۴ کد خبر: 162721 منبع: پرینت

فرستاده امریکا برای افغانستان، از گفتگوی ویدیویی میان نمایندگان دولت افغانستان و نمایندگان گروه طالبان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان در تویترش نوشت: امروز امریکا و قطر از طریق کنفرانس ویدیویی توسط اسکایپ برای نخستین بار میان نمایندگان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان گفتگوی ویدیویی را برای تسهیل روند آزادی زندانیان برقرار کرد.

او در ادامه نوشت: همه طرف ها تعهد جدی خود را برای کاهش خشونت ها، مذاکرات میان افغانستانی ها و برقراری آتش بس کامل و دایمی اعلام کرده اند. ما همچنین درباره نشست فنی بعدی در دو روز آینده توافق کرده ایم.
او در ادامه تویت هایش نوشت: بحث فنی امروز بیش از دو ساعت، مهم، جدی و مفصل بود. با سپاس از همه طرف ها، همه به وضوح می دانند که تهدید ویروس کرونا باعث می شود که زندانیان باید زودتر آزاد شوند.
او در آخرین تویت اش نوشت: آزادی زندانیان هر دو طرف نظر به توافق میان امریکا و طالبان یک گام مهم در روند صلح است و این یک دلیل انسانی و بسیار مهم است.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 10 حوت میان امریکا و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر توافق نامه صلح امضا شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   با رهایی زندانیان طالب اگربالای ویروس بکتری هم اضافه شود٫مگرخطر صدچندنمیشود؟
عاقل

>>>   عجب فیلم وصحنه سازی ها است ودرین سناریو برنده ای اصلی خارجی هااند اینها گویا همه را وتمام جهان را احمق وساده انگاشته اند وچنین تمثیل مینمایند که گو یااین مذاکرات ونشست وبرخاست ها واقعی وعینی باشد وطوری می نمایند که همه تاریخ را فراموش نموده وگذشته را ازیاد برده اند ودیری ازان روز نگذشته که معین وزیر خارجه ای امریکا وانگلیس در کویته ای پاکستان اولین هسته ای طالب را گذاشته اداره وکنترول ان را به پاکستان اجاره دادند وتمویل وتقویت مالی انها را بدوش خلیجی ها حواله کردند وحتما در ارشیف بیانات بینظیر بهوتو ثبت است که گفت ما همه مشترکا طالب را بمیان اوردیم واین پروژه رابه پیش بردیم! اینکه در ظاهرا مذاکرات طالب وامریکا وطالب وحکومت مزدور ودست نشانده چه میگذرد در عقب این همه توطیه یک راز هویدا نهفته است وان تخدیر اذهان عامه وبه بازی گرفتن احساس جهانیان میباشد واین نیرنگ وخدعه را به اندازه ای تکرار مینمایند که اقای غنی احیانا خویش را خورد بزرگ بینی نموده تصور میکند که راستی ریس یک حکومت میباشدشاید ارزومیکند که ایکاش این خواب های پریشان ولو یک لحظه به واقعیت بپیوندد اما این خواب غنی وطالب ودیگر دست نشانده های خارجی ها هرگز تعبیر مطلوب نخواهد داشت
ولایت خان صافی

>>>   جناب رئیس جمهور به تعدادی کارمندان صحت رتبه شهادت را میدهد:
محمداشرف غنی در دیدار با مقامات هرات گفته است در صورتی که کارمندان صحی به‌ دلیل ابتلا به کرونا فوت کنند، مستحق امتیازات «شهدا» می‌شوند

>>>   همچنان<جان کیری دوم>پمبیو وزیرخارجه ای فعلی امریکا وارد کابل شد اوشاید به سبک خلیل زاد ابتدااز ارعاب وتخویف کار گرفته میکوشد عبدالله رابه نتایج انتخابات تقلبی راضی ومانند گذشته با پیشکش نمودن یک مشت پول وچند کرسی خیالی عبدالله را از مقاومت وسخت گیری منصرف سازند وبعد اگر این سلاح کهنه کار ارای نداشت شایدنتایج انتخابات را همانطوری که خواست تیم عبدالله است باطل نموده همه را به یک حکومت موقت ویا توافقی راضی سازد به هرصورت در راس این حکومت رولا غنی باید باشد چه در غیر ان خارجی ها بالای هیچ کسی دیگری اعتماد ندارند واسرار وراز های خودراغیر ازان به کسی دیگری نخواهند گفت مساءله هرچه باشد اینبار پمبیو دست خالی بر نخواهد گشت حتما روی یک توافق نهای دست می یابد هر انچه ازین معجون بیرون شودنتیجه همان میشود که در گذشته میشد وعبدالله فاقدقدرت اجرای وصلاحیت های لازیم میباشدومانندشورای اجرای کدام طعام زهر الود دیگری را برایش پخته خواهند کرد
گل نبی عیدی زاده

>>>   این اشتباه محز خواهد بود در صورتیکه این طالبان که در بند هستند بدون کدام ضمانت رها شوند دوباره صفوف این ادم کشان پر از وحشیهای که چاق و چله شده اند میشود و به کشتار و نوکری خود ادامه میدهند اینها نه افغان اند و نه مسلمان . برای انهایکه صلح میخواهند باید گفت صلح با انسان میشود نه با حیوان درنده وحشی . این پنج هزار باید همه اعدام شود و اگر این غنی و عبدالله جور بیایند و واقعن برای ملت دلسوز شوند که تا حالا نیستند و طالب را برادر نه بلکه دشمن بدانند مردم با دست خالی این وحشیهار نابود خواهد کرد .
افغان

>>>   غنی در پیراهن نمی گنجد که طالب سلام اش را علیک گرفته ، طالب در پی هدف اش که رهایی ۵۰۰۰ تروریست طالب است و غنی به دروغ می گوید که در مساله صلح صحبت شد.

>>>   فرستاده ویژه امریکا، زلمی خلیلزاد که حاکم اش امریکا است اينقدر پررو وگستاخ استو با آنقد دانش فردی است که به عمد، اطلاعاتِ مهم یا حقایق را نادیده می‌انگارند یا به آنها بی اعتنا هست. چه کنيم به آگاهی علم و دانايى و دکتوراى زلمی خلیلزاد که برايش حقایق و واقعيت ها رويدادها و اسناد و ثبوتها و طومارهاى اخبار از خيانت و جنايات و ترور و وخرابکاريهاى انتحار و اختطاف کشتارهاى عام همونکولوس ("انسانک" يامردک يا انسان کوچک و درگيلاس الکميايى بگونه مصنوعى ساخته شده) Homunculus ایالات متحده آمریکا (القاعده و طالبان و داعش و ديگر تروريستهاى مذاهب سنى اسلامگراى بنيادى ). کشتار جمعى در سه روز گذشته که آدمکهاى ایالات متحده آمریکا شصت شهروندان در مناطق غيرپشتون عمدتا سربازان نیروی دولتی کشته شدند اين دلقکباز ایالات متحده آمریکا ناديده گرفته اند.
خلیلزاد مانند همه ناقلين به سرزمين" سرخ پوستان" ، به گفته همين مردمان بومی ، دو زبانه مى شوند.
" paleface speak with forked tongue”
آيا صلح با نا صالحان انجام مى شود
صالح : نیکوکار٬ سزاوار پاک روحپ سندیده آنچه بلند سازد درجه ٔ او را در میان صالحین و صالحان
"صلح" آشتی و دوستی معنى مى دهد
آشتى و دوستى با قاتلين و جنايتکاران کشتار همه گانى?
"گل‌ها صلح جو" : همه ملت ها و مليتها و قومهاى چهارده گانه
"خار بدخو جنگ جو": دولت افغانستان٬ دولت ایالات متحده آمریکا طالبان و داعش و کليه تروريستهاى مذاهب وهابى وسلفى افغانستانى وپاکستانى وعربستانى
غزل شمارهٔ ۱۹۶۱ مولوی » دیوان شمس »
نوبهارا جان مایی جان‌ها را تازه کن
باغ‌ها را بشکفان و کشت‌ها را تازه کن
گل جمال افروخته‌ست و مرغ قول آموخته‌ست
بی صبا جنبش ندارند هین صبا را تازه کن
سرو سوسن را همی‌گوید زبان را برگشا
سنبله با لاله می گوید وفا را تازه کن
شد چناران دف زنان و شد صنوبر کف زنان
فاخته نعره زنان کوکو عطا را تازه کن
از گل سوری قیام و از بنفشه بین رکوع
برگ رز اندر سجود آمد صلا را تازه کن
جمله گل‌ها صلح جو و خار بدخو جنگ جو
خیز ای وامق تو باری عهد عذرا تازه کن
رعد گوید ابر آمد مشک‌ها بر خاک ریخت
ای گلستان رو بشو و دست و پا را تازه کن
نرگس آمد سوی بلبل خفته چشمک می زند
کاندرآ اندر نوا عشق و هوا را تازه کن
بلبل این بشنید از او و با گل صدبرگ گفت
گر سماعت میل شد این بی‌نوا را تازه کن
سبزپوشان خضرکسوه همی‌گویند رو
چون شکوفه سر سر اولیا را تازه کن
وان سه برگ و آن سمن وان یاسمین گویند نی
در خموشی کیمیا بین کیمیا را تازه کن

کار یزدان ، صلح ونیکوئی و خیر
کار دیوان ، جنگ و زشتی و شر است .
ناصرخسرو.
گوئیا آب و آتشند این دو
که بهم صلحشان نمی یابم .
خاقانی
داستان همونکولوس (Homunculus) در پيام ديگر

>>>   خداوند اين صلح طالب و امريكا را ناكام كند كه زلمي لغماني را سي آي اي از بين بردارد تا منطقه آرام شود. ريختن خون صد ها هزار نظامي جوان و غريب افغان طَي سالهاي تجاوز امريكا هيچ ارزش ندارد كه حالا بخاطر كاميابي ترامپ در انتخابات قاتلان حرفوي طالب أجير رها شده و به اقتدار برسند، اين يك خيانت نا بخشودني است.

>>>   این یک امر طبیعی است کدام گپ مهم هم نیست آشتی بین یک قوم خاص میباشد .طلب +خلیلزاد + غنی = میشود جهل قرونوسطا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است