نوروز، غلبه زیبایی طبعیت و زایش بر انجماد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۴    ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ کد خبر: 162688 منبع: پرینت

بر چهرهُ گل نسیم نو روز خوشست
در صحن چمن روی دل افروز خوشست.

هم میهن عزیزم جوان آریایی، خراسانی ام.
بگذار ملاهای ساخت ISI و مزد بگیران ال سعود (وهابیت) هر جفنگ (چرت وپرت) و هر یاوه سرایی که مینمایند انجام دهند. کاروان فرهنگی و تمدنی نوروز باستان چنان با شکوه و شکیبایی در ادوار تاریخ به پیش رفته و میرود که هر روباه و شغال مانع ادامه این کاروان با عظمت شده نمیتواند.

نوروز یعنی پیروزی روشنایی بر تاریکی، غلبه زیبایی طبعیت و زایش بر انجماد، کامیابی گرمی بر سردی و بلاخره برتری سعادت وخوش بختی بر هیولا واهریمن تاریک اندیش است. چون نوروز این جشن ابایی شما نظر به برازندگی و دلایل بالا برحق بودن خویش را تثبیت نموده است، همه انسانهایی گیتی در سازمان ملل متحد به آن تمکین نموده و ان را یک رویداد بین المللی بحساب آورده تحت عنوان (فرهنگ صلح) در فبروری سال 2010 میلادی به اتفاق آرا تایید و تصویب نمودند تا بعد از این همه ساله در جهان به ویژه در قلمرو آریایی ها که بیشتر از 200 میلیون انسان با فرهنگ با گویش زبان شیرین پارسی دری زندگی می نمایند از این روز گهربار و ملکوتی تجلیل صورت میگیرد.

من به افتخار و باورمندی تام جشن باستاتی نوروز را از ته ای دل به همه فرهنگیان و انسانهای که به تساند، همسوی وهم دلی و تکامل باور دارند تبریک گفته به امید اینکه سال 1399 هجری شمسی، سال پیروزی مبارزین راستین بر گروهک فاشیزم تمامیت خواه ارگ بوده، تا ملت باهم برادر بتوانند باصلح و صفا و همدلی دور از انفجار و انتحار به زندگی با همی خویش ادامه دهند.

بیاد بسپارید که نوروز یگانه روز پرافتخار مردم اصیل و بومی این سرزمین است، سایر تجلیل ها از فرهنگ اعراب بادیه نشین است که بالای ما تحمیل گردیده است.
"پویای ثبات تکامل تاریخ، گسترش و غنامندی مدنیت و فرهنگ جامعه انسانی به ارج گذاری باورهای مثبت ومفید و نحوه کاربرد و ادامه آن معین میگردد."

امان ضیایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوروز
سال نو
نظرات بینندگان:

>>>   نوشتار بسیار مقبول، معقول و منطقی که با آن کاملأ موافق ام. نوروز یگانه عید و جشن فامیلی مادر طول سال است. من هر سال دو روز پیش از نوروز برای پختن سمنک و تهیه هفت میوه رخصتی می گیرم.
میخواهم جمله پر مفهوم و حقیقی آقای عدالت را به ادامه نوشتار تان ضمیمه کنم: " نوروز در حال حاضر از مرز جغرافیایی ، دین و مذهب عبور نموده جهان شمول گردیده است چون نوروز نمایانگر روابط انسان ها با طبیعت است و طبیعت نمی تواند مربوط به جغرافیا ، دین و مذهب باشد."
آزاده

>>>   نوروز تان مبارک
سال ۱۳۹۹ مبارک
آخرین سال قرن ۱۴ هجری شمسی
و ما
نسل دو قرنه هستیم
هم قرن ۲۰ و ۲۱ میلادی
و هم قرن ا۴ و ا۵ هجری شمسی و قمری

>>>   احسنت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است