جان باختن سه فرد تازه‌ برگشته از ایران در غور
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۹    ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ کد خبر: 162675 منبع: پرینت

قام‌های محلی ولایت غور می‌گویند که سه تن از چهار نفری که به تازگی از کشور ایران به این ولایت برگشته و دچار مریضی بودند به دلایل نامعلومی فوت شده‌اند.
عارف عابر سخنگوی والی غور با تایید این رویداد به خبرنگار آوا می‌گوید که به تازگی سه نفر از چهار فردی که دچار مریضی نامعلومی بوده و به تازگی از کشور ایران به این ولایت برگشته ‌بودند، در قریه "شیرلاس" ولسوالی پسابند جان باخته‌اند.

وی افزود: این منطقه تحت تسلط طالبان قرار دارد و افراد مذکور به مراکز صحی دسترسی نداشتند و به همین دلیل علت مرگ‌شان تاکنون نامشخص است.
آقای عابر تاکید کرد که تمامی تدابیر از سوی اداره محلی و صحی غور در این ولایت گرفته شده و مسافرین در مسیر شاهراه این ولایت چک و بررسی می‌شوند.

به گفته وی، افراد مذکور از مسیر راه ولسوالی شیندند هرات به ولسوالی پسابند که هم سرحد با این ولسوالی می‌باشد به خانه‌های خود بازگشته بودند، لذا اداره محلی از حضورشان در غور بی‌اطلاع بوده است.
عابر افزود: چندی پیش آزمایش کرونای چند فرد مشکوک در غور منفی اعلام گردید و تاکنون افراد مشکوک دیگری به این ویروس در این ولایت به ثبت نرسیده است.

گفتنی است که از مدت یک ماه بدین‌سو همه روزه چندین هزار نفر از کشور ایران به ولایات مرزی غرب کشور بخصوص ولایت هرات بازمی‌گردند. این افراد از سوی پرسونل صحی مستقر در مرز اسلام‌قلعه هرات چک و غربال‌گری می‌شوند. تاکنون چند فرد مشکوک به مراکز درمانی هرات انتقال داده شده‌اند.
این در حالی است که همواره مسوولین و مردم از عدم شناسایی کسانی که در دوره مخفی این ویروس از مرز عبور می‌کنند ابراز نگرانی کرده‌اند.

لازم به ذکر است که اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت خراسان رضوی ایران، روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای متذکر شد که پذیرش اتباع افغانستانی برای بازگشت به کشورشان، از تاریخ ۲۹ حوت لغایت ۵ حمل ۹۹ متوقف گردیده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
غور
نظرات بینندگان:

>>>   از مردم تبعه افغانـنیستان مهاجران ایران تقاضا کندیم خواهشمندانه فعلا در شرایط اضطراری فعلی به افغانستان عودت نکنید اینجا اقلام سلامت و بهداشت و قرنطینه فعلا بحد کافی موجود نیست و وضعیت صحی مخصوصا مردم هرات و فراه و هزاره جات ممکن است به زنجیره ویروس کرونا متصل شود وطنداران عزیز مهاجر بفکر ما باشید و در همان شهرهایی که مستقر بودید ماندگار شوید اینجا شرایط بهتر نیست و ممکن است ناخواسته ناقل ویروس شوید.
جواد احمدی هرات

>>>   چندی پیش درغور بدروغ اعلان کردند که یک فرد به کرونا مبتلا است اما بعدا معلوم شد که خبر کذب را نشرکرده اند

>>>   مردم محلات مختلف از بازگشت افراد به محلات شان بدون تست کرونا جلو گیری کنند در غیر آن وبای کرونا تمام مردم محل را نابود میکند.
در این اواخر یک هموطن هزاره ما وقتی از ایران برگشت مردم محل زندگی اش ور هزاره جات برایش اطلاع دادند که اول برود کابل و خودش را تست کند ، در صورت منفی بودن کرونا اجازه بازگشت به محل را دارد، و این است بیداری و آگاهی فرهنگی

>>>   باييد سرحد با ايران بسته شود و به مهاجرين كه تا ديروز ايران را پناه گاه خود قبول كرده بودند اجازه داده نشود با خود از ايران مرض بياورند و بلاي جان مردم افغانستان شوند كه در همه شرايط از كشور بيرون نشده اند.
متاسفانه از ايران مرض و معتاد به افغانستان مياييد. از ايران تا حالا يك نفر سالم نيامده يا لنگ و لاش شده يا مريض شده يا معتاد شده به افغانستان بر ميگردد.
فعلا ايران مركز مرض كرونا در منطقه است باييد سرحد با ايران بكلي بسته شود تا مردم افغانستان از شر وارد شدن مرض نجات يابند.

>>>   اتباع افغانستان جهت جلوگیری ازکرونا به ایران مهاجرت نکرده ودرکشورخودشان اقامت داشته باشند
قیومی تربت جام

>>>   اینها مهاجر مقیم ایران. نیستند بلکه همگی شان افراد هستند که برای کار به ایران امده بودند و خانواده هاشان در افعانستان هستند و خودشان از ترس کرونا برگشتند

>>>   باييد سرحد با ايران بسته شود و به مهاجرين كه تا ديروز ايران را پناه گاه خود قبول كرده بودند اجازه داده نشود با خود از ايران مرض بياورند و بلاي جان مردم افغانستان شوند
چهل سال هموطنانت ایران می آمدند و برای گرفتن کار کارگران ایرانی را میگرفتند مواد مخدر هم از افغانستان به ایران می آمد همیشه ایرانیها را به نژادپرستی متهم میکردید اما خودتان هم تحمل مهاجران معتاد و بیمار افغان را ندارید ببینید ۴۰ سال ما چی کشیدیم از دست این مهاجران کسی که باید مرزهایش را می بست تا اتباع قاچاق و مواد مخدر وارد خاکش نمیشد ایران بود نه افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است