علاقه فراوان ترامپ به داروی ضد کرونای آلمانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۴    ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ کد خبر: 162647 منبع: پرینت

دونالد ترامپ از روند تولید داروی ضدکرونا در آلمان باخبر شده است و قصد دارد به هر قیمتی آن را به دست آورد. شگفت‌انگیز آن است که رییس جمهور آمریکا اصرار دارد که کشورش حق استفاده انحصاری از داروی احتمالی را داشته باشد.

به گزارش دویچه وله، یک شرکت آلمانی در تولید واکسن و داروی مقابله با ویروس کرونا پیشرفت‌هایی داشته و به نتایج خوبی رسیده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ علاقه زیادی دارد که این دارو را از آن خود کند.

تارنمای "ولت ام زونتاگ" بر پایه منابع دولتی آلمان گزارش داده است که رییس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند با عرضه مبالغی هنگفت به کارکنان شرکت CureVac آنها را به آمریکا بکشاند یا دست‌کم داروی در دست تولید را از آن کشور خود کند. او تکیه دارد که دارو باید "منحصرا در اختیار آمریکا و فقط آمریکا" باشد.

یک سخنگوی وزارت بهداشت آلمان گفته است: «ما با شرکت داروسازی CureVac در تماس نزدیک هستیم و علاقه زیادی داریم که اگر دارویی بر ضد ویروس کرونا تولید می‌شود، در آلمان و سرتاسر اروپا نیز قابل استفاده باشد.»

بنا به گزارش مزبور، دولت آلمان نیز به نوبه خود تلاش می‌کند به داروی مزبور دسترسی پیدا کند. هنوز روشن نیست که کارکنان شرکت یادشده چه تصمیمی می‌گیرند.

شرکت داروسازی CureVac چند هفته پیش تحقیق و مطالعه درباره تولید واکسن اپیدمی کووید۱۹ را شروع کرده و تمام توش و توان خود را در این راستا به کار انداخته است.
این شرکت امید فراوان دارد که تا فرا رسیدن تابستان اولین نمونه دارو را برای تست و آزمایش تولید کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   داکتر عبدالله بحیث ریس جمهور منتخب مشروع مردم افغانستان است چون داکتر صاحب عبدالله از قوم شریف پشتون قندهار است انسان معتدل و مناسب برای رئیس جمهور سرپوش حفاظت هر نوع نا به هنجاری اجتماعی وسیاسی مناسب برای تمام اقوام افغانستان است و داکتر صاحب عبدالله عبدالله سیاست مدار مدبر و باوری عدالت اجتماعی و دموکراسی دارد و امتحان خوب را در طول مبارزات به مردم افغانستان داده است اشرف غنی کوچی مانند کاکا یش قیوم کوچی انسان متعصب مبتلا به خطرناک ترین ویروس نا هنچاری های اجتماعی کرونا است ودر شانزده سال و بخصوص در طی شش سال حکومت نا مشروع خود متقلب غنی با ایده فاشستی تعصب قومی خود 48000 سرباز حب وطن ؛ جوان عدالت خواه جنبش روشنایی و رستخیز و تبسم را توسط مرض تعصب ویروس کرونا خود کشت.
هموطنان آگاه وقلم بدست اگر ویروس کرونا نا به هنجاری ها ی اجتماعی اشرف غنی طی پنچ سال دیگر نهادینه شد , آنگاه قربانی بیشتر می دهیم ! پس بهتر است موطنان بر خیزید ویرس خطرناک کرونا غنی را نابود کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است