امریکا برای خروج کامل نیروهایش برنامه‌ریزی نکرده‌ است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۸    ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ کد خبر: 162608 منبع: پرینت

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) یک سوم از ۱۳هزار سرباز جنگی‌اش را تا تابستان امسال از افغانستان بیرون خواهد کرد؛ اما بیرون شدن باقی این نیروها - ۸۶۰۰ تن - با موجی از شک و تردیدها روبرو است.

کنیت مک کینزی، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده می‌گوید که هیچ برنامه‌یی برای بیرون ساختن ۸۶۰۰ سرباز امریکایی از افغانستان طرح‌ریزی نشده‌است.
به گزارش طلوع، او که در یک نشست کمیتۀ تسلیحاتی سنای امریکا سخن می‌زد، هرگونه کاهش بیشتر را در شمار نیروهای امریکایی در افغانستان را وابسته به عملی شدن وعده‌های طالبان و اوضاع امنیتی افغانستان دانست.

مک کینزی، تأکید کرد که به تمایل طالبان برای ادامۀ روند صلح با حکومت افغانستان، اطمینان ندارد: «ما تاکنون برنامه‌یی برای کاهش نیروهای مان از مرز ۸۶۰۰ تاکنون نداریم. اوضاع افغانستان روشن خواهد ساخت که آیا پایین‌‎تر از این سطح برویم یا نه. اگر اوضاع افغانستان اجازه ندهد، توصیۀ من این است که این کاهش را ادامه ندهیم.»

این جنرال امریکایی، در بخش دیگر از سخنانش از کمک اندک نیروهای امریکایی با طالبان در عقب راندن جنگجویان داعش از شرق افغانستان خبر داد، اما جزییات دربارۀ چگونگی این همکاری بدست نداد: «در چند ماه گذشته در شرق افغانستان، ما گواه فشار طالبان بر داعش و برهم خوردن حضور داعش در ولایت شرقی ننگرهار بوده‌ایم و طالبان در انجام این کار بسیار مؤثر بوده‌اند. و آنان پشتیبانی محدود ما را در این کار داشتند.»

از سویی دیگر، لورل میلر، سرپرست پیشین نماینده‌گی ویژۀ امریکا برای افغانستان و پاکستان می‌گوید که اگر امریکا به‌گونۀ کامل از افغانستان بیرون شود جنگ در این کشور شدت خواهد گرفت: «اگر امریکا بی یک توافق نامۀ صلح میان افغانان به‌گونۀ کامل از افغانستان بیرون شود، جنگ بسیار شدت خواهد گرفت و به یک جنگ داخلی خواهد انجامید. ممکن است سفارت امریکا تخلیه شود و کمک‌ها به افغانستان بسیار زیاد کاهش یابند.»

داگلاس لوت، نمایندۀ پیشین امریکا در ناتو نیز اظهار داشت: «توافق‌نامۀ صلح با طالبان، صلح نخواهد آورد؛ اما یک گام در مسیر درست است. مسیر طولانی و دشوار خواهد بود اما ما از یک توافق‌نامۀ صلح در میان افغانان به‌‎شمول طالبان سال‌ها دور هستیم.»
لورل میلر، به این باور است که طالبان باید بپذیرند که ممکن است امریکا تا زمانی که این گروه به یک توافق با طرف‌های افغانی جنگ نرسند، از این کشور بیرون نخواهد شد.

نیروهای امریکایی به تازگی خروج شماری از نیروهای شان را از افغانستان اعلام کرده‌اند و بربنیاد توافق نامۀ صلح امریکا با طالبان تمامی نیروهای امریکایی و ناتو تا چهارده ماه پس از امضای این توافق‌نامه افغانستان را ترک خواهند کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
خروج
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا اشغالگر است تزوریست است ومنبع فساد ترور وناامنی.امریکا وکشور های اروپایی عضو ناتو تمامی منابع طبیعی کشور مارا دزدی مینمایند

>>>   عامل همه بدبختی ها در جهان امریکا است .امریکا اشغالگر است تزوریست است ومنبع فساد ترور وناامنی. امریکا وکشور های اروپایی عضو ناتو تمامی منابع طبیعی کشور مارا دزدی مینمایند غربی ها بنیانگذاران تروریزم طالبان القاعده داعش بوده وتلاش دارند اسلام را ازبین برده والحاد عیسویت ویهودی را توسط مزدورانش باند ارگی غنی ورولا یهودی ترویج نماید جهاد در برابر امریکا وناتو واجب وضروری است .مسلح شوید واین کافران متجاوز را به دیار جهنم بفرستید
ملا منصور مجاهد

>>>   اشرف غنی با امضاء قرارداد ننگین امنیتی با امریکا، سخت کار اشتباهی مرتکب شد؛ چون با این پیمان امنیتی ننگین، به راحتی جنایت کارترین و فتنه انگیزترین کشور تاریخ بشریت را به طور دایم بر تمام جغرافیای کشور و تمام نهادهای دولتی و تصمیم گیر کشور مسلط کرد و خاک افغانستان را به راحتی به اشغال دایم امریکایی ها در آورد.
حال مجبور است که خود اشرف غنی و حکومتش مجری سیاست های امریکا باشد و این پیمان ننگین تا ادامه داشته باشد در افغانستان حکومت هاهمیشه دست نشانده خواهد بود و مردم دیگر نقشی در انتخاب رئیس جمهور و پرلمان نخواهد داشت.
حال به راحتی نمی تواند از دست امریکایی فتنه گر و پراگماتیست رهایی پیدا کند.
بهترین دلیل بر این مدعا عراق است.
امریکایی ها در عراق رسما سران نظامی و دینی عراقی ها می کشد و با افختار هم اعلام می کند، اما حکومت عراق هیچ چیزی گفته نمی تواند.
پرلمان عراق به طور رسمی اخراج امریکایی ها را از کشورشان تصویب کرد؛ اما امریکایی های جنایت کار و فتنه انگیز از عراق خارج نمی شوند و در فکر تاسیس پایگاه جدید هستند.
در اینکه امریکاجنایت کارترین حکومت تاریخ است، جای هیچ شک و شبهه ای نیست؛ زیراآمریکا تنها کشوری در تاریخ بشریت است که از بمب‌های هسته‌ای در ژاپن استفاده کرد و بعید نیست که اولین کشوری در جهان باشد که بمب کرونا و سلاح‌های بیولوژیکی را استفاده می‌کند. آمریکا پشت تمامی این جنگ‌ها قرار دارد.
مسلط کردن چنین کشور گرگ صفت و جنایت کاری بر خاک و امنیت و ناموس و خانه و کاشانه مردم افغانستان، دیگر این کشور روی امنیت را نخواهد دید؛ مگر اینکه پیمان امنیتی با امریکا لغو شود و انتخابات سالم و بدون مداخله امریکا در افغانستان برگزار شود.

>>>   جنگ بین رییس جمهور امریکا و کشور های پیشرفته اقتصادی جهان،به سرگردگی ....جریان دارد.
رییس جمهور امریکا زیاد تر روی پیشرفت اقتصادی امریکا و بارار بورس و سهام تکیه کرده است که ارزش بازار بورس و سهام امریکا بعد از آغاز ریاست جمهوری اش دوچند شده است.
همچنان خروج نیرو های امریکا از افغانستان نیز بکی از وعده های انتخاباتی بود.
اومنتظر است با اجرای وعده اش به مردم امریکا.زمینه دوباره انتخاب شدن خویش را منحیث رییس جمهور امریکا مهیا کند.

اما ....در تبانی با چین ویروس کرونا را جور کردند تا مردم دنیا را قرنطین کنند و بازار اقتصادی امریکا و جهان را سقوط بدهند.
چنانچه چنین چیزی نیز صورت گرفت و بازار بورس امریکا در چند روز گذشته سی فیصد کاهش یافت و ارزش داو جانس از سی هزار به بیست هزار کاهش یافت.
حالا دونالد ترامپ میداند که ویروس کرونا یک دسیسه علیه وی و موفقعیت های اقتصادی اش است،بنأ برای سی روز ورود اتباع اتحادیه اروپا را به کشورش ممنوع اعلان کرده است،
....نیز که در کنگره حزبی ماه اپریل سرنوشت بیرون رفتن از قدرت اش معلوم میشد،بخاطر ویروس کرونا،تجمعات مردم را در کشورش منع قرار داده است،منجمله کنگره حزبی حزب خودش را.
پس منتظر بنشینید که درین جنگ کرونایی کی پیروز خواهد شد.
شاید هم رهبر کاتولیک های جهان که در آخر همین ماه جلسه اقتصادی را برگزار میکند،....را با دونالد ترامپ آشتی بدهد و پروبلم رفع شود.
زیرا رهبر کاتولیک های جهان چند وقت پیش اعلان کرد که انسانهای بد میز به جنت خواهند رفت.
زیرا پاپ بیچاره نیز از دست دونالد ترامپ قرنطین شده است و هیچ جایی رفته نمیتواند.
اما ....خودش قبلاً اعلان کرده است که سال آینده از قدرت کنار میرود.اما نمیدانم که این مبارزه اش بخاطر چی است؟

>>>   این مانور های ترامپ سیاست کج دارو مریز تا سرحد جغرافیای سیاسی
انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا است .
عاقل محمد فانوس

>>>   آمریکاباید ازکشورمستقل افغانستان اخراج گردد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است