کرونا، رعایت بیشتر، مصونیت بیشتر
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۴    ۱۳۹۸/۱۲/۲۱ کد خبر: 162586 منبع: پرینت

توکل به خدا و داشتن ایمان قوی و محکم در همه حال مخصوصا در برابر مصائب و مشکلات خیلی خوب است اما وقتی می تواند انسان را برای مبارزه با بیماری کرونا کمک کرده فرد را از خطر بیماری مصئون نگهدارد که خود فرد هم تمام اصول بهداشتی فردی را رعایت کند!!!

۱- دست ها را مرتب با آب و صابون بشوییم.
۲- از دست دادن و بغل کشی خود داری کنیم
۳- در هنگام سرفه و عطسه "حتما حتما" جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آستین لباس خود بپوشانیم.
۴- حتی اگر بیمار نیستید میزان ویتامین سی بدن را با خوردن سبزی جات و مرکبات مثل پالک، مالته و کینو بالا ببریم.
۵- مایعات گرم مانند سوپ و چای بنوشید (اگر بتوانیم چای را با لیمو و مقداری عسل یا بوره بنوشیم بهتر است)
۶- در صورت امکان از رفت و آمد در مکانهای شلوغ و پر رفت آمد خود داری کنیم.
۷- در صورت مجبوریت تردد در مکانهای شلوغ و عمومی پس از برگشت به خانه تمام لباس ها را با مواد شوینده تمییز شسته و در مقابل نور آفتاب خشک کنیم.
۸- حتی اگر سرماخوردگی ساده داریم با رعایت نکات فوق از پیشرفته تر شدن آن جلوگیری کنیم.
۹- مراقب افراد آسیب پذیر مانند بیماران قلبی، عروقی ، ریوی، عفونت های کلیوی، دیابت یا شکر و افراد مسن بیشتر باشیم و حد الامکان تا عادی شدن اوضاع حتی برای تجمعات قومی و گروهی اشتراک نکنند.

کرونا بیماری ویروسی خطرناکی است که به شدت تکثیر می شود فرد مبتلا می تواند تا شعاع ۲ تا ۳ متری ویروس را به دیگران منتقل کند. بنابراین این بیماری را جدی بگیریم و فقط به توصیه های پزشکی و صحت عانه توجه کنیم.

عذرا جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
ویروس
نظرات بینندگان:

>>>   داکتر عبدالله بحیث ریس جمهور منتخب مشروع مردم افغانستان است چون داکتر صاحب عبدالله از قوم شریف پشتون قندهار است انسان معتدل و مناسب برای رئیس جمهور سرپوش حفاظت هر نوع نا به هنجاری اجتماعی وسیاسی مناسب برای تمام اقوام افغانستان است و داکتر صاحب عبدالله عبدالله سیاست مدار مدبر و باوری عدالت اجتماعی و دموکراسی دارد و امتحان خوب را در طول مبارزات به مردم افغانستان داده است اشرف غنی کوچی مانند کاکا یش قیوم کوچی انسان متعصب مبتلا به خطرناک ترین ویروس نا هنچاری های اجتماعی کرونا است ودر شانزده سال و بخصوص در طی شش سال حکومت نا مشروع خود متقلب غنی با ایده فاشستی تعصب قومی خود 48000 سرباز حب وطن ؛ جوان عدالت خواه جنبش روشنایی و رستخیز و تبسم را توسط مرض تعصب ویروس کرونا خود کشت.
هموطنان آگاه وقلم بدست اگر ویروس کرونا نا به هنجاری ها ی اجتماعی اشرف غنی طی پنچ سال دیگر نهادینه شد , آنگاه قربانی بیشتر می دهیم ! پس بهتر است موطنان بر خیزید ویرس خطرناک کرونا غنی را نابود کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است