رییس جمهور آینده مشخص شد
در حال حاضر برای احراز کرسی ریاست جمهوری، عبدالرب رسول سیاف، حامد کرزی و وحیدالله وحید کاندید آمریکا هستند تا یکی از این سه تن، حکومت موقت دوساله را به پیش ببرند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ کد خبر: 162530 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)با وجود ممنوعیت جهانی تجمعات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تمام جهان، چندین هزار تن در اطراف و داخل ارگ سرگردان هستند و منتظر اند تا ببینند نتیجه مذاکره پمپیو و خلیلزاد با غنی و عبدالله بکجا می انجامد. تعدادی از این افراد مدعوین هستند که از نقاط مختلف کشور و خارج از کشور برای شرکت در مراسم تحلیف از جانب غنی و عبدالله دعوت شده اند و عده ای هم بدون دعوت آمدند تا از نزدیک شاهد مراسم تحلیف رییس جمهور باشند.

در حال حاضر مراسم تحلیف اشرف غنی و عبدالله به ساعات نامعلومی به تاخیر افتاده است. حضور پمپیو وزیر خارجه آمریکا در کابل و فشارهای خلیلزاد بر هر دو تیم غنی و عبدالله، سبب گردید تا مراسم تحلیف این دو "رییس جمهور" به ساعات نامعلومی به تاخیر بیفتد.

هرچند هردو تیم ادعا می کنند که تا چند ساعت دیگر مراسم تحلیف رییس جمهور برگزار می شود اما اگر پمپیو و خلیلزاد تشخیص بدهند که باید فعلا مراسم انجام نگیرد، هیچکدام از این دو فرد، (غنی و عبدالله) جرات برگزاری مراسم تحلیف را نخواهند داشت.

احتمال می رود که امروز بعد از ظهر آمریکایی ها کار را یکسره کرده وضعیت را فوق العاده اعلام کنند یا بازهم این دونفر (غنی و عبدالله) را بر سر یک میز نشانده و حکومت اشتراکی (دوسره) مانند گذشته تشکیل بدهند.

آنچه مشخص است، باج دادن بیش از حد هر دو تیم انتخاباتی به آمریکایی ها است. امروز بیشتر از آنکه پمپیو تلاش کند یک مراسم تحلیف انجام شود، سعی دارد تا از هرکدام از این دونفر (غنی و عبدالله) تضمین های بیشتری برای سرسپردگی بگیرد و این یک فاجعه است، این دونفر که بارها غلامی خود را به آمریکایی ها ثابت ساخته اند بازهم با تعهد بیشتر، اطرافیان خود را نیز به سرسپردگی دایمی به آمریکایی ها وادار خواهند کرد.

هرچند از حالا مشخص است که در این مذاکرات بیشتر از آنکه روی حل معضل به وجود آمده (ادعای غنی و عبدالله برای رییس جمهور بودن) بحث شود، روی منافع آمریکا در آینده افغانستان بحث می شود و این مشخص است که منافع آمریکا برای پمپیو و خلیلزاد مهمتر از معضل به وجود آمده بین غنی و عبدالله است.

آمریکایی ها از قبل می دانستند که این مشکل بروز می کند اما هیچ کاری نکردند و حتی در برخی مواقع خود نیز سبب گردیدند تا این وضعیت به جود آید تا آنان از این "آب گل آلود ماهی دلخواه بگیرند" که چنین شد.

در هر صورت، اگر غنی کوتاه بیاید و ریاست جمهوری را به عبدالله واگذار کند، بازهم آمریکایی ها برنده هستند و اگر عبدالله مانند گذشته به معامله تن بدهد و ریاست جمهوری غنی را بپذیرد بازهم آمریکایی ها برنده هستند و چنانچه حکومت "دوسره" اشتراکی ایجاد شود، بازهم به نفع آمریکایی ها است. زیرا غنی و عبدالله هردو سرسپرده آمریکا هستند و دیگر پشتوانه ای بجز آمریکا ندارند که به آن دلگرم باشند و بتوانند جلوی پمپیو و خلیلزاد بایستند. بنابراین دلیلی وجود ندارد که آنان با خواسته های پمپیو و خلیلزاد مخالفت کنند.

در معضل به وجود آمده یک راه حل دیگری نیز محتمل است و آن سپردن کرسی ریاست جمهوری به فرد دیگری است و این روزها سیاف بیشتر از دیگران خود را بی طرف نشان داده و حتی میدان رهبری آینده را از حامد کرزی نیز ربوده است و طی چند روز گذشته هیات های مختلفی از آمریکایی ها با سیاف دیدار داشته اند. اما بجز سیاف فرد دیگری نیز مورد نظر آمریکایی ها برای ریاست جمهوری آینده می باشد و آن وحیدالله وحید ساکن نیویورک است. وی فعلا دیپلمات ارشد سازمان ملل متحد و طراح صلح در کشورها می باشد.

در حال حاضر برای احراز کرسی ریاست جمهوری، عبدالرب رسول سیاف، حامد کرزی و وحیدالله وحید کاندید آمریکا هستند تا یکی از این سه تن، حکومت موقت دوساله را به پیش ببرند.
در هر صورت امیدواریم غنی و عبدالله از صحنه سیاسی افغانستان حذف شوند تا میدان برای دیگران با رویکردهای متفاوت باز شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
تحلیف
سیاف
وحید
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   امروز قرار است وزیر خارجه آمریکا غنی و عبدالله را به سفارت آمریکا در کابل دعوت کند و از آنان برای رییس جمهور بعدی که فرد سومی است تعهد بگیرد ولی فعلا تلفنی در ارتباط هستند
شیما کابل

>>>   Yaqob Qurishi
تاریخ در مورد حکومت جان کری و مایک پمپیو قضاوت خواهد کرد.
از غلامی دل بمیرد در بدن
از غلامی روح گردد بارِ تن
از غلامی ضعف پیری در شباب
از غلامی شیر غاب افکنده ناب
از غلامی بزم ملت فرد فرد
این و آن با این و آن اندر نبرد
اقبال لاهوری

>>>   در مقابل قرآن خوری باید قرآن خورد !
تا هنوز جنجال های مراسم قرآن خوری حل نگردیده است و معلوم نیست که یک مراسم قرآن خوری برپا می گردد و یا دو مراسم قرآن خوری ، گرچه در طول سالهای گذشته بین اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله چندان فرقی وجود نداشته است ، هردو شریک جنایت و مسوول جنایت های هستند که علیه مردم و کشور صورت گرفته است اما اینبار ماهیت قرآن خوری فرق میکند ، اشرف غنی احمدزی برای ادامه حکومت تک قومی و نهادینه سازی فرهنگ تقلب و تبعیض قرآن می خورد و عبدالله عبدالله برای شکستاندن حکومت تک قومی و ایستادگی در برابر فرهنگ تقلب و تبعیض قرآن میخورد که اگر عبدالله عبدالله پایداری کند و تسلیم فشارهای داخلی و خارجی نگردد قرآن خور به حساب نمی آید و شاید در تاریخ نام نیک نیز از خود به جا گذارد .
وقت شکستن انحصار و تبعیض فرا رسیده است فقط مقاومت و پایداری عامل پیروزی است .
حسن علی عدالت

>>>   Atiq Ghaznawi
ظاهرا امریکا با لابیگری خلیلزاد غنی را به کرسی میگمارد. اما اشتباه تاریخی امریکا خواهد بود. امریکا با اعتماد به خلیل زاد تا حالا خیلی تاوان پرداخته است و اینبار تاوان خیلی سنگینی شاید بپردازد. سبکدوش کردن انتخابات و مردم سالاری مردم را بیشتر از امریکا متنفر خواهد ساخت!

>>>   Murtaza Jalali
عده‌ی از دوستان ما که خوب میدانستند عبدالله این کاره نیست، از شام تا بام #صبح صادق و #شام پیروزی شعار میدانند، حال نمیدانم چه شعار خواهند داد!

>>>   امیدوارم که وحیدالله را امریکا بالای ما تحمیل نکند چون از غنی کرده بی دین تر و ..... است

>>>   Arif Rahmani
دو تحلیف، دو ریس جمهور، دو حکومت در یک کشور فاجعه است. از این رو من مخالف جدی دو دولت هستم. مخالف جدی دو کشور هستم. من مخالف جنگ داخلی و فروپاشی افغانستان هستم امیدوارم دیوانگان قدرت از خود انعطاف نشان دهند و به هوش بیایند و مردم و کشور را بیش از این به خاک سیاه ننشانند!
به عنوان یک شهروند افغانستان از تلاش های وزیرخارجه آمریکا و سایر مقامات آمریکایی و سفارت آمریکا، برای حل بحران کنونی میان سیاسیون افغانستان سپاس گزارم!
امیدوارم آقای غنی و عبدالله به حال مردم شان دل بسوزانند و به جای این انتخابات تقلبی و معیوب همان حکومت وحدت ملی را با حسن نیت ادامه دهند!

>>>   سید مسعود حسینی
تمام استدلال و منطق یک‌عده، آن است که چون کمیسیون انتخابات، رئیس جمهور به قول خودشان منتخب را معرفی کرده باید همه او را بپذیرند! در پاسخ اینان بایستی گفت کسی از جنس شما باید باشد که بتواند فیصله‌ی کمیسیون متقلب انتخابات را بپذیرد!

>>>   علي مدد رضواني
وقتی جمال‌مبارز، تندیس مقام اولی‌اش را به زلاله‌هاشمی داد، نغمه‌جان گل از گلش شگفت. از ملت واحد و وحدت‌ملی دم زد. افغانستان را آبادِ آباد خیال کرد.

ما هر زمان از حق خود بگذریم، برادر و هم‌وطن می‌شویم و هر زمان برای گرفتن حق‌مان پافشاری کنیم یاغی و باغی و مسلح غیر مسئول. من کم کم از عبدالله خوشم می‌آید. امیدوارم تا آخر‌خط مقاومت کند.

تنویر و یا افغان دیگری که به تازگی در ملاء عام اعلام کرد که هیچ‌برادری با انسانِ هزاره ندارد، آن روی واقعی و حقیقی کسانی است که می‌خواهند با هرحیله و نیرنگی سوار گرده‌ی مردم باشند. روز روشن مردم بی‌دفاع و بی‌گناه را به گلوله ببندند.

افغانستان حتی اگر تجزیه هم شود، به جایی بر نمی‌خورد. مگر الآن تجزیه نیست؟ بروید مناطق افغان‌نشین را با سایر مناطق مقایسه کنید. امکانات و بودجه‌های شان را از نزدیک ببینید.

>>>   Shabnam Popalzai
ریشخند شدیم انهم به سطح جهان
شرم تان باد تشنه گان قدرت و کرسی!

>>>   Belal Asimi
به نظر می‌رسد که آمریکا دوست ندارد مشکل امروز بین دو تیم انتخاباتی حل گردد و دولت باثبات در افغانستان برقرار باشد......
آمریکا بخاطر منافع خود میخواهد یک‌بار دیگر ملت مسلمان افغانستان را به جان هم بیندازد.
متاسفانه نقشه های استکبار در عرصه سیاسی افغانستان گام به گام اجرا می‌شود.
خدایا ما کی هوشیار خواهیم شد؟؟!!

>>>   Hasan Ali Adalat
لغوی مراسم قرآن خوری هر دو تیم به معنای پایان زورگویی و انحصار قومی است !
ایستادگی در مقابل تیم انحصار ، تبعیض و تقلب نتیجه می دهد ، اینبار مقاومت باید تا حد امکان در راستای تغییر ساختار نظام صورت گیرد ، تا ساختار نظام تغییر نکند مردم افغانستان از انحصار ، تبعیض و تقلب نجات پیدا نمی کند .
اراده آهنین و مقاومت طلسم انحصار ، تبعیض و زورگویی را شکست و اگر رهبران سیاسی نه لغزند و معامله نکنند تاریخ افغانستان را از نو رقم می زنند
حسن علی عدالت

>>>   نه ، اشرف غنی احمدزی باور به مقاومت نداشت و فکر می کرد یکی از اعضای بلندپایه تیم ثبات و همگرایی را خریداری می کند اما چنین نشد ، اکنون وضعیت به نفع عبدالله عبدالله تغییر می‌کند
چون مقاومت کرد و کسی باور نداشت تا این اندازه مقاومت کند

>>>   Azim Kohestani
معمولاً رئیس جمهور تحلیف را در محضر قاضی القضات انجام می دهد، کشور یک قاضی القضات دارد چطوری می شود فردا در یک زمان در دومکان دو رئیس‌جمهور در محضر یک قاضی القضات مراسم تحلیف انجام بدهند؟

>>>   ‏عقب نشینی ارگ:
گل پادشاه مجیدی از اعضای ستاد برگزاری مراسم تحلیف آقای غنی به تلویزیون ملی گفت؛یکی از دلایل تاخیر مراسم تحلیف آقای غنی حضور آقای پمپئو وزیر خارجه امریکا در کابل برای حل اختلاف جاری است و‌همچنان داود سلطانزوی گفت ارگ حاضر است از خود انعطاف نشان بدهد.

>>>   Asef Mohseni
پروبلماتیک تحلیف
پروبلماتیک مفهوم مرکرزی "التوسر" است، به این معنی که امور بخودی خود مسئله نیستند بلکه تبدیل به مسئله می شوند. به عبارت دیگر مطالعه تکنیک به سایه بری و به آفتاب اوری اموری و به طور سیستماتیک چیزهایی را ندیدن است.
تحلیف خود مسئله نیست، تیم های در گیر در قدرت آن را تبدیل به مسئله نموده اند و بر اساس قاعده پروبلماتیک هر تیمی تلاش دارد آفتابی شود و در این آنچه که به سایه برده شده و نادیده انگاشته شده است منافع ملی و بهبود وضعیت مردم است، اینکه مردم چه می کشند مهم نیست اینکه در مصلی شهید مزاری انسان های بیگناه به رکبار بسته شدند و .... هیچ از اهمیت بر خوردار نیستند، همگی به سایه رفته اند و تیم در حال افتابی کردن قدرت خویش اند!

>>>   Hbibullah Erfani
بالاخره دیر یا زود باید این باور کاذب از مردم افغانستان بر داشته شود، حکومت مال میراثی پدر هیچ قوم نیست، اقوام دیگر نیز حق دارند، آنهای که به منطق نمی فهمند در برابر آنها راهی جز ایستادگی وجود ندارد، فکر کنم الان وقتش است و تا حد هم پیش رفته است، مقاومت تیم ثبات تاریخی است.

>>>   عزیز کود چهار را درود!
من چه دانم که و حید وحیدالله را از کجا دریافته اید.؟
او خود ده سال است که خواب ریاست جمهوری می‌بیند.
او فقط مثل غنی در اختیار و دست بردار قرار دارد. نوشته کرده آید که او مصروف رویکرد های صلح است. نی جانم. او برنامه های توطیه را پیش می‌برد، نه صلح را.

او تمام روز اذعان داشت که پاکستان را تجزیه میکند. می‌بینیم که امروز پاکستان دارد از تورخم تا آمو و از هرات تا واهان مسلط می‌شود. طالبان به قدرت می رسد.
امروز حرف اول را قریشی به نمایندگی از آی ایس آی می‌زند. بی نقاب می‌گوید به گرد آمریکا نورخید، بیا با ما گفتگو کنید.
میدانیم در پس پاکستان انگریز است انگریز.

گلا جان از لغمان شریف

>>>   خداوند مهربان است که شخص سومی ریس جمهور شود

>>>   سلام.
هیچ کدام ازین جنایتکاران واجد شرایط نیستند.اول دارائی های خودرا دوباره به بیت المال تحویل کنند.بعد ملت تصمیم خواهند گرفت.

>>>   همه پشتون پشتون پشتون پشتون.. بخدا خسته شدیم از این قوم ما چه گناهی کردیم با اینها در این سرزمین یکجا شدیم!

>>>   راه حل:
دولت فعلی به کار خود ادامه بدهد.
آتش بس میان طالبان و دولت برقرار شود.
لویه جرگه دایر شود.
در لویه جرگه نمایندگان تمام گروپ ها و تنظیم ها بشمول طالبان اشتراک کنند.
روی قانون اساسی بحث و گفتگو صورت بگیرد.
بعد از تصویب قانون اساسی جدید،مطابق قانون انتخابات صورت بگیرد.
نتایج انتخابات باید در محل های انتخاباتی اعلان شود و کپی نتایج غرض شمارش مجدد به مرکز فرستاده شود.

>>>   Sameer Bedrud
امیدوارم تعقل بر لجاجت غالب شود و اتفاق بدی برای افغانستان پیش نیاید. منتها، هرنوع توافق، کنار آمدن، جورآمد، سازش و تحمل، چرخ زدن بر مدار صفر خواهد بود الی این‌که به اصل مساله رسیدگی نشود.

اصل مساله منازعه تاریخی قدرت است. منازعه‌ خونینی که با چن‌واری کلکانی کلید خورده و با یغمای منگلی، تصفیه پرچمی‌ها، راکت ‌باران کابل، مثله‌کردن ‌مزاری، ترور مسعود، توهین دوستم و در نهایت دور زدن توافق ۲۰۱۴ به نقطه اوج خود رسیده است.
ما باید به تفاوت‌های هم احترام قایل شویم و برای داشتن وطن واحد، به تقسیم واقعی قدرت تن دهیم و الی هر چه شد، بادا باد!

>>>   Naser Hotaki
فاجعه اصلی هنگامی آغاز خواهد شد که این قدرت میان داکوها، جنایت‌کاران، دزدان، رهزنان، قطاع‌الطریقان، اشرار بی‌فرهنگ، دیوانه‌های متعصب و خودکامه و بیکاره‌های فیشنی و دیگر تیکه‌داران قومی که همه وهم و غم‌شان فرزند و برادرزاده و‌ خواهرزاد‌های‌شان باشد، تقسیم شود.

>>>   تا هنوز پنج دور رایزنی خلیل زاد با عبدالله و غنی کار ساز نبوده و
فضای مذاکرات و رایزنی ها به شدت پرتنش و سازش ناپذیرانه بوده است!

>>>   Nadir Saikal
دوكتور عبدالله نبايد مراسم تحليف را به تعويق بيآندازد ، زيرا هر نوع سازش با اشرف غني يك اشتباه بزرگ تاريخ است

>>>   امروز، آخرین روز اتمام حجت تاریخ با دکترعبدالله است

اگر جناح ثبات و همگرایی، همین امروز، یک خط عقب برود، قلدری سیاسی به نام قانون دست کم تا پنجاه سال دیگربلامنازع به یک رسم منحوس تبدیل می شود. دلیلش این است که محفل «تقلب» از روی عادت گذشته عمل می کند؛ واین عادت حس حق به جانب بودن کاذب به آن ها داده است.
دکترعبدالله یادش رفته که درهمان 2014 می خواستند ترورش کنند؛ خاک و دود از سرو رویش می بارید و تصادفی نجات یافت؟ همین چهار روز پیش باردیگر همان پلان را بالایش اجرا نکردند؟ دیگر چه چیزی مانده است که نامش را «مصلحت» بگذارند؟

آیا می داند که اشتباه عقب رفت وی در آن سال، و گردن خمی دربرابر تقلب، کار را به کجا کشانید؟
هرگاه این بار محضی اشتباه شود، برای همیشه دردوزخ تاریخ خواهند سوخت.

Razaq

>>>   Barry Salaam
جان‌کیری نوبت‌اش را تیر کرد؛ حال نوبت پمپ‌یو‌ است. آفرین به حوصلهٔ ما!

>>>   یادداشت :
همینکه میگوییم: ما تاریخ پنجهزارساله داریم ، دراین قضیه موجبه ساده چند حد نا مشخص است :
1= ضمیر "ما " باید تعریف شود ما، یعنی چه کسانی، درچه وقت ، چه تعداد آدم
2- تاریخ باید تعریف شود ، ما باید استنباط واحدی ازتاریخ داششته باشیم
3- عدد پنجهزارسال را ازکجا به دست آورده ایم ؟
4 - مکان نامشخص است یعنی ما این فرهنگ را درچه مکانی داشته ایم؟
5 = آیا این فرهنگ پنجهزارساله مال همین جغرافیای موجود مان است یا مربوط یک جغرافیای تاریخی فراختر ،
6 - آیا درطول تاریخ مرزها ازلی وثابت بوده یا متغیر
یک مثال کوچک : ما درموزیم کابل سکه های تاریخی داشتیم بریک روی سکه اسکندرمقدونی بالای اسبی با یراق شاهانه نشسته، نیزه ای دردست وکلاه جنگی یونان برسردارد، همین سکه درموزیم های آتن، روم، پاریس وبریتش موزیم لندن نیزبه کثرت موجود است، ما این سکه را جزمفاخرفرهنگی خویش میشماریم، درحالیکه این سکه درسپارت یا آتن نقرشده است و شاید حین عبوراسکندرفرزند فلیپ به سوی هند ازتنگنا های هندوکش وسلیمان یا اقامت چهارساله اش درتپه استاپیل " استالف " ازجیب یک سپاهی یونانی افتاده یا آن را به انگوری داده است .
کاش آنچه ما درباره گذشته میگوییم و می اندیشیم ، دهم قسمت آنرا درباره "حال" بکارمی بردیم /
سیمگر

>>>   رئیس جمهور خیالی هم حالا داریم ،

>>>   چرا باز هم هر سه کاندید شما از ملیت پشتون؟؟؟
ملا جان

>>>   قسم خود ن حالا بسیار آسان است حتا برای ۵۰۰ افغانی قسم قران می خورند ،

>>>   دوستان عزیز ... خطاب به تمام انهاییکه جمهوری دموکراتیک افغانستان را تحریم کردند به پاکستان و اروپا و اامریکا فرار کردند و از ان کشور دستگاه های وسیع تبلیغاتی خود را علیه دولت وقت متوجه ساختند و با بی حیایی و پررویی با قوت تمام و فروختن خاک به خارجیان به تخریب دولت مردمی وقت پرداخته و مهمتر از همه اینکه اندولت را دست نشانده قلمداد کردند. حالا این افراد نظاره کنند که چگونه بیگانگان در تعیین مقام ریاست جمهوری افغانستان تصمیم گیر اند نه مردم افغانستان . شما به بیانات هر دو شخص مدعیان کرسی ریاست جمهوری کشور در مراسم نامنهاد سوگند توجه کنید انگاه برایتان معلوم میشود که سرنوشت کشور چگونه به دم این الاغ ها گره خورده است. .. و مردم چگونه به بیراهه کشا نیده میشوند. یکی از سگان امریکا اقای هاشمیان که سالهای دراز است در امریکا زندگی میکند میباشد موصوف یک نشنلست خطرناک و یک دماگوگ...این شخص استاد محترم ناشناس را بار ها به خاطر شرکت موصوف در یک جرگه در زمان ببرک کارمل متهم به کمونیست بودن کرده و بار ها با زبان خشم و خشونت این شخصیت هنری ادبی کشور را توهین کرده است ..کجاست این اقا و اقایان ؟؟؟؟چرا به افغانستان نمیایند و در ثبات نظم و اوضاع سر نمیدهند چرا این نا بکاران که غرق در دالر امریکایی اند و هم با اخذ معاشات گزاف تقاعدی از بودجه ای دولت امریکا بداد مردم افغانستان نمی ایند و مردم را از این حالت نجات نمیدهند...اینها که خود را مغز های متفکر جهان میدانند و در یک جمله با بلند کردن پیک های شراب مشکل افغانستان را حل میکنند چرا به کشور نمیایند و کشور را از این حالت رسوایی که تاریخ معاصر تا حال چنین ندیده است نجات نمیدهند؟؟ باز هم خانه ای همان حبیب الله کلکانی اباد که نخواست سر نوشت کشور را بیشتر از ان مغشوش سازد . خود را به نادر شاه تسلیم کرد
و به او فهماند که دو پادشاه در یک اقلیم نمی گنجد.حالا دو رییس جمهور با دو طرز برخورد در شرایطی که طالب هم جوانان ما را هر روز میکشد.....مصروف بازی قدرت اند...جهان به این وضعیت ما میخندد حتی دونالد ترامپ دیوانه متوجه شده است که امریکا در چهل سال چه اشتباه کرده و چگونه خون سرباز امریکایی و بلیونها دالر امریکا به خاطر به قدرت رساندن مشتی از اوباش و شارلتان از گلبدین تا مسعود و ربانی و سیاف و در مجموع اشرار به هدر رفته است....
قارن

>>>   داکتر صاحب عبدالله عبدالله ریس جمهور قانونی و مردمی افغانستان است . از حمایت اکثریت مردم افغانستان برخودار است. نیاز به دست نشانده های خارجی نیست .

>>>   هرکس که آمریکا بخواهد رئیس جمهوراست نه هرکس که مردم افغانستان بخواهند .

>>>   تقسیم اوغانی مثل تقسیم مالهای دو نفری است که یکی ازآنها میخواست چالاکی کند و به طرف حق ندهد

چالاک به طرف میگفت:
یا گوسفندرا به من بده بز را تو بگیر
یا بز راتو بگیرو گوسفندرا به من بده
در هر دو صورت چالاک میخواست گوسفند که مال بهتر بود از خودش باشد

اوغان ها میگویند
یا غنی کل رییس جمهور باشد یا کرزی
یا کرزی رییس باشد و یا غنی
در هرصورتش باید ریاست جمهوری از اوغان باشد
نمیدانم که از کی تا حالا حق آسمانی ریس جمهوری به اوغان تعلق گرفته که هیچوقت به تاجک یا ازبک و یا دیگران نمیرسد؟؟؟!!!

امریکا که مرز های تعصب را شکسته اند تا سرحد سیاه پوست هم به ریاست قبول کردند تا ببینند که برایشان چی خدمتی انجام میدهد
اما از بس دیوار تعصب دراینجا سخت و محکم است که حتی یک دست باز و چشم روشن و حق بین هم در بین اوغان پیدا نمیشود که ازین دیوار بالا برود و یا آنرا بشکند

یا اوغان روشنفکر ندارد و یا اگر دارد خیلی در انزواست که نمیتواند کاری کند وگرنه دنیای ارتباطات و رسانه ها هر چشم کوری را به روی حقایق باز میکند

شیرمحمد اندرابی

>>>   اندرابی صاحب
اگر همه فارسی زبانها یکی باشد
نه کل اشرف رییس جمهور است نه کرزی نه کورزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است