چه کسی مخارج خانوار دوازده نفری را میدهد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ کد خبر: 162519 منبع: پرینت

احساسات و خون پاک شهدای هزاره های بی گناه و بی خبر و خوش باور وسیلۀ تأمین هوس رانی های قدرت طلبی.
مسؤولیت واقعۀ المناک غرب کابل بدون شک به دوش آنانی است که از هر فرصت و هر امکان به نفع خود و اهداف سیاسی خود بهره برداری می نمایند.

• اجماع دیروز واقعاٌ با نیت و احساس صادقانه بزرگداشت از در گذشت، به گفتۀ خود شان، استاد و قهرمان عبدالعلی مزاری نبود. بلکه با شناخت از اشتراک کنندگان این یک نمایش زور و قدرت مخالفین اشرف غنی و تضعیف موقف او بود. یعنی عبدالعلی مزاری به حیث ابزار سیاسی مورد استفاده قرار گرفت.

• با تجارب فراوان وقایع گذشته در مراسم مذهبی، عزا داری ها و جشن های عنعنوی خواهران و برادران اهل تشیع و هزارۀ ما مورد تجاوزات و حشیانۀ گروه های مسلح قرار گرفته و قربانی های زیادی به جا مانده.

• با مد نظر داشت وخامت اوضاع امنیتی و شیوه های خاص حملات چلیکی با حفظ حرمت ارواح این استاد و قهرمان باید محفل در یک محل امن و پوشیده و مصون صورت می گرفت نه در یک محیط باز و آسیب پزیر که اصلاً لازم دیده نمی شد مگر برای منظور خاصی.

• از فرار نمودن بعضی چهره های آشنا قبل از وقوع حادثه و جان به سلامت بردن اسرار آمیز شان شکاکیت حدس و گمان هایی می آفریند که قربانی چند صد نفر بی گناه در حالی که برای حصول سیاست لعین و کثیف قدرت طلبی مددگار باشد اهمیت ندارد، و در طول تأریخ و در بسی ممالک چنین حقه بازی ها صورت گرفته.

• حالا این حادثۀ المناک زمینه را مساعد گردانیده که مسؤولیت را به حکومت و قوای امنیتی حواله کنند در حالیکه با مشوره با کلان های قوم و مسؤولین ناحیه از خود قوم محل بر رسی و سه کمر بند امنیتی ایجاد شده بود.

• تداوم چنین رویداد ها جز آفرینش بحران، تهلکه، هراس، نا امنی، خشونت و خدای نا خواسته پناه بردن به آتش و باروت و ریختن خون ارمغان دیگر نخواهد داشت.

• ما جز اتحاف دعا به روح شهدا ی این واقعه و عرض تعزیت و تسلیت به بازماندگان و دعای شفای عاجل مجروحین چارۀ دیگر نداریم.

• در اخیر من گفتۀ گلوی گرفته و چشمان اشک ریزان یک هم وطن عزیزهزاره ام را ،که از طلوع شنیدم، که برادرش در این حادثه شهید شده بود در اینجا نقل می کنم: «این شهید متکفل اعاشۀ یک خانوار دوازده نفری بود حالا عبدالله، محقق و خلیلی مصارف ماهانۀ این خانواده را از جیب خود بپردازند».

محمد عارف عباسی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله
مزاری
نظرات بینندگان:

>>>   بد کرد که در همچو یک جلسه اشتراک کرد

>>>   گذشته از آن که من چنین حملات را بالای انسانهای بیگناه و در مجموع قتل انسان را محکوم میکنم،اما داشتن اولاد زیاد را تیز محکوم میکنم.
بعضی ها نظر به عقاید بومی و عقاید دینی که دارند،ازیاد تعداد اولاد را برکت خانه میدانند و فکر میکنند که وزن آن را زمین بر میدارد و روزی آن را خدا میدهد.
اما چنین نیست.
ازدیاد اولاد گذشته از آن که در مجموع باعث برهم خوردن نظم جهانی و نظم طبیعت و خرابی محیط زیست میشود،باعث ایجاد جنگ ها در مناطق مختلف دنیا نیز خواهد شد.
خصوصاً در کشور های عقب مانده یی مانند افغانستان و سوریه و عراق و یمن و دیگر کشور های مسلمان نشین که از فقر و بیکاری رنج میبرند،یک پروبلم جدی است.
یک نمونه بارز آن همین حالا در سرحدات اروپا است.
ترکیه اعلان کرده است که سرحدات اروپا از طرف ما باز است و پناهندگان میتوانند به اروپا بروند.
اما اروپا جلو ورود آنها را به ازوپا میگیرد.
شما میدانید که با پیشرفت علم و تکنالوژی و روبات و هوش مصنوعی،نه تنها جای کار های قدیمی انسانها روز بروز از بین میرود،بلکه جای کار های دماغی انسانها نیز روز بروز از بین میرود و میلیون ها نفر در اروپا که در دفتر های رسمی در بخش های مختلف کار میکنند،بیکار میشوند.
پس کشور های اروپایی این میلیون ها پناهجو را که حتی زبان را بدرستی نمیدانند،چه خاصا که دارای تحصیلات عالی باشند و چه خاصا که تحصیلات آنها معادل تحصیلات دانشگاه های اروپایی باشد و اگر هم باشد،چه خاصا که برای آنها کار پیدا شود و اگر هم چنین جای کاری باشد که محدود است،در مرحله اول حق اشغال چنین جایی حق اتباع خود کشور است و در مرحله دوم حق اتباع کشور های اروپایی.
برای هر یک جای خالی در دفاتر و دیگر جاها،صد ها متقاضی وجود دارد،پس در چنین حالتی چگونه میشود به این میلیون ها انسان بیسواد از نقطه نظر کشور های اروپایی،جای کار پیدا کرد؟
پس همان ضرب المثل قدیمی که میگویند فرزند کمتر،زندگی بهتر،در عصر حاضر قابل تطبیق است.
پس کوشش کنید بخاطر زندگی بهتر خودتان و محیط زیست و نظم و اداره جهانی،از بدنیا آوردن اولاد های زیاد خود داری کنید.

>>>   عالی جناب شما شخص شناخته شده از طرفداران سرسخت اشرف غنی بودید و هستید حد اقل منحیث یک مسلمان ایا امنیت منطقه وظیفه دولت است یا از مردم در سال های قبل که امنیت این مراسم را کارنیزیون کابل که گل نبی احمدزی در راس ان قرار داشت رد کرده بود چند تن از وکلای اهل تشیع توسط بادیگاردان شان امنیت این چنین محفل را گرفتند بینی کسی خون نشد اما در محفل که اکنون از ان مورد بحث است قوای امنیتی اطمینان صد در صدی را از تامین امنیت محل برگزاری محفل سلرروز شهادت مزاری داده بودند و مردم با دلپری و اعتماد بگفته قوای امنیتی در محفل جمع شدند و در جریان سخنرانی اقای خلیلی تیر اندازی سلاح های خفیفه و ثقیله بداخل محل محفل شروع گردید ایا جای سوال نیست که ترورستان چگونه و از کدام طریق سلاح ها و مرمی های سلح های ثقیله و خفیفه شانرا وارد این تعمیر مسکونی کرده بودند و اماده گی گرفته بودند تا مردم اشتراک کننده را بشهادت برسانند که رساندند مسول این واقعه چه کسی است جز قوای امنیتی که اطمینان صد در صدی از امنیت محفل و اطراف انرا تا فاصله های دور داه بودند در چنین حالات باید دشمنی و طرفداری را از خود دور کنیم منحیث یک انسان باید عادلانه و صادقانه بدون طرفداری از یک جناح و دشمنی با جناح دیگر چیزی گفت و یا نوشت .

>>>   كارشناسان معتقد اند كه اين حمله بزدلانه به مصلي شهيد مزاري يك توطيه انتخاباتي در مقابل حكومت داكتر عبدالله بود.
مردم اميدوارند تا داكتر عبدالله با متانت و پايمردي مراسم تحليف خود را هرچه زود تر برگزار كند تا جلو تقلب و خود سري ها و قتل عام مليت ها گرفته شود و مليتها بتواند زير چتر حكومت مردمي داكتر عبدالله از حق خود دفاع كنند و جانيان و تقلب كاران را به پنجه قانون بسپارند.

>>>   انتحاری ها در مصلای استاد مزاری از ریاست تحقیق کشیده بودند
اطلاعات مؤثق به دست آمده که طراح اصلی حمله بر مجمع مردم در مصلای استاد مزاری، امرالله صالح، حمدالله محب رئیس شورای امنیت ملی وضیاء سراج رئیس امنیت ملی بوده اند.
ضیاء سراج بعد از نهایی شدن نقشه، به یکی از معاونان امنیت که خود از ولسوالی نجراب است، وظیفه داده بود که سه تن از فدائیان انتحاری را از ریاست تحقیق بیرون کرده و همراه با اسلحه و مهمات فراوان درمحل خاص جا به جا نماید
گذارش نامه

>>>   تاکی این وضعیت ادامه داشته باشد برادر؟!
تا کی سکوت کنیم؟!
تا کی یک قوم بر همه ی اقوام حکمرانی کند؟
تا کی بدون دلیل و بی گناه مردم را سلاخی کنند؟
تا کی مراسم و اجتماعات را تعطیل کنیم و از خانه های خود بیرون نیاییم که مزدوران بیگانه، پشتون های وحشی، گاهی تحت نام طالب و گاهی تحت نام داعش به کمک دولت مردان پشتون ما را بکشند و دم بر نیاریم؟
تا کی؟
تا کی؟

>>>   مابرای دفاع ازآرمانهای حق طلبانه رهبرشهیدبابه مزاری ابسیارقربانی داده ایم وخواهیم داددشمنان عدالت وآزادی افغانستان ازاندیشه حق طلبانه بابه مزاری میترسنداززبونی خود شان توطعه میکنند ترورمیکنند بیگناهان را به خاک وخون میکشانند تاظلم واستبدادوتاراج رانهادینه بکنندوادامه بدهند اما نه تنها شیعیان وهزاره هابلکه بقیه مردم افغانستان هم هوشیارند. باوجدانندباایمانند ازاندیشه های رهبرشهیددفاع میکنند.موفق باشید

>>>   محقق و خخلیلی مسول قتل انهاست حماقت و خودخواهی انهاعامل این ترژیدی هستند و چون هرکدام میلونر اند للذا انها مخارح فامیلهای شهدارا بایذبپردازند

>>>   اولا که با کنایه، بی احترامی کردن به یک شخصیت بزرگ یکی از اقوام اصیل این کشوری که اساس و پایه های آن با فتنه و خون ریزی بنا نهاده شده آنهم در چنین شرایط حساس کمزادی یک فرد را نشان میدهد دوما استاد مزاری مانند همه انسانهای دیگر فقط یک روح در یک جسم داشت که آنهم نزد خالق خود مراجعه کرده نه ارواح که شما یاد آوری کردید سوما وقتی در این فغان آستان کسانی باشند که با جعلیات شخصیت های بدنام را فرشته معرفی و با مصرف پولهای هنگفت این ملت از به شکلی آنان تجلیل کنند یا بد تر از آن شخصیت های موهوم و ساختگی درست کرده و از آن یک قهرمان خیالی ساخته و باقی اقوام را مجبور بسازند که در محافل مختلف که هر از چندی برگزار میکنند برای آن شخصیت های که اصلا وجود خارجی نداشتند کف بزنند و یا کسانی باشند که قبر یک شاعر ساده چند قرن قبل قوم خود را در کشور همسایه با پول صدقه غربی ها و سهم مردم بیچاره آی این مملکت به یک بارگاه شیک مبدل نماید و و و .. آنوقت می آیی و از شکم خود به یکی از اقوام تحت ستم این کشور که بعد از سپری شدن یک قرن از مرگ جلاد قوم شان یعنی عبدالرحمان خان یک مردی در بین شان پدیدار شد که مدافع حقوق مادی و معنوی شان بود و تا وقتی زنده بود در حد توان خویش یوغ توهین و تحقیر و بی عدالتی های اجتماعی را از شانه های شان برداشت از طرفی این مرد شخصیتی بود که به تصدیق دوست و دشمنش عدالت اجتماعی را برای نه تنها قوم خودش بلکه برای فرد فرد این سر زمین میخواست ولی متاسفانه با توطئه های مکارانه ای یک مشت مزدور بیگانه به شهادت رسید و حالا شما آمده اید با نیرنگ و ملامت کردن چند فردی که به خاک پای استاد مزاری رسیده نمیتواند به فهم و شعور کسانی توهین میکنی که آگاهانه از تمامی خطرات احتمالی در محفل یاد و بود از یک شخصیت استثنایی، از یک شخصیتی که برای برآورده ساختن حق و حقوق شان جان خود را فدا کرد شرکت مینمایند.
حادثه مذکور خیلی خیلی درناک بود و است اما برای گرفتن حق خود چه باید کرد؟ آنهم با درک این واقعیت که اگر نجنبی کسانی در بین فرزندان میراث خواران نادر شاه افشار پیدا شده و پیدا خواهند شد که به میراث خور اصلی یعنی احمد خان ابدالی خدا بیامرزی بگویی چون او هرچه ستم کرد بالای هندو ها در یک کشور بیگانه یعنی هندوستان انجام داد اما اینهایی که مدعی اتمام کار ناتمام اجداد خود هستند ظلم وستم بد تر از انرا به هموطنان شان مینمایند. پس نه تنها هزاره ها بلکه تاجیک ها ، ازبیک ها و سایر اقوام این سرزمین را باید حق داد که به شکلی از اشکال جلو جنایات و ستمگری های این مدعیان انسانیت را بگیرند ولو با از دست دادن حیات شان.

>>>   همین مردم بیچاره هزاره را این چند نفر مثل محقق و خلیلی و امثالشان به گروگان گرفته پیشروی هر خطر اینها را میندازد. مشوره ما به مردم هزاره اینست که از قومانده ناروای این خیانت کاران تیر شوید هیچوقت به این مجالس نروید این مجالس یاد بود چه درد شما مردم عوام را دوا میکند غیز ازینکه کشته میشوید وقت تان ضایع میشود و سخنان پر تعصب رهبران گمراه تان را میشنوید. نروید چرا این نفر به این مجلس رفته بود نه فرض بود نه واجب نه سنت نه مستحب هنوز باعث یک فاجعه شد.
حقمل

>>>   با اهدای سلام به روح مجاهد شهید عبدالعلی مزاری ؛وهمچنین شهدای حمله تروریستی مزدوران کوردل وبزدل؛من این رویداد تروریستی را در راستای همان تفکرات تروربستی در میانمار که توسط بودائیان افراطی به مسلمانان روهنگیا شد میدانم وهمینگونه حمله هندوهای افراطی به مسلمانان درنیو دهلی .هدف یک چیز است ازبین بردن مسلمانانان؛تضعیف کردن مسلمانان ایجاد تفرقه ونفرت از همدیگر ونشان دادن چهره ای خونریز وتروریستی از مسلمانان به غربی ها وایجاد هراس افکنی وناامنی ودرنتیجه ادامه وماندن عوامل تروریستی ارتش امریکا وناتو در کشور.این گونه اعمال تروریستی اهداف کلانی دارد وکسب قدرت وچوکی یکی از صدها اهداف ان است ورد پای جریانات صهیونیستی وامریکایی و وهابیت عربستان سعودی دران دیده میشود.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   کسی که نان آور خانواده 12 نفری است نباید بی احتیاطی کند.

>>>   مشترکین این همایش مخالفین باباغنی بود هرکس افغان واقعی باشد از این قضیه هیچ ناراحت نیست.
اشرف دروغزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است