شهرداران آلمان: اجازه بدهید مهاجران را بپذیریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ کد خبر: 162503 منبع: پرینت

هفت شهردار آلمان به حکومت فدرال: اجازه بدهید مهاجران خوردسال را بپذیریم.
شهرداران هفت شهر آلمان از حکومت فدرال خواسته اند اجازه پذیرش مهاجران خورد سال از یونان را بدهد. این تقاضا پس از آن صورت می‌گیرد که مجلس نمایندگان آلمان یک پیشنهاد برای پذیرش مهاجران زیر سن از کمپ‌های یونان را رد کرد.

به گزارش دويچه وله، در تقاضانامه‌ای که از سوی شهرداران هفت شهر آلمان امضا شده، از حکومت فدرال این کشور خواسته شده است که به شهرها اجازه بدهد مهاجران خورد سال را از کمپ‌های مزدحم یونان بپذیرند.

شهرداران شهرهای کلن، دوسلدوف، هانوفر، فرایبورگ، روتنبورگ و فرانکفورت (اودر) و همچنین وزیر داخله ایالت نیدرزاکسن این درخواستی را امضا کرده اند. این تقاضا درست دو روز بعد از آن صورت می‌گیرد که بوندستاگ یا مجلس نمایندگان پارلمان آلمان پیشنهادی مبنی بر پذیرش مهاجران زیر سن از کمپ‌های یونان را رد کرد.

در اعلامیه مشترک این شهرداران که خلاصه آن توسط شبکه خبری «ار ان دی» هانوفر نشر شده، آمده است که «وضعیت جزایر یونان در روزهای اخیر به صورت چشمگیری بدتر شده است.»
در ادامه این اعلامیه مشترک آمده است: «کمپ‌های کاملاَ مزدحم که از ضروری‌ترین زیرساخت‌ها، خدمات صحی و پناهگاه‌ها برخوردار نیستند، به خصوص برای زنان و کودکان قابل زندگی نیستند.»

پناهگاه‌های امن آماده اند؛
در این تقاضا اشاره شده است که ۱۴۰ شهر و ناحیه آلمان قبلاَ شامل ابتکار «پناهگاه‌های امن» شده اند و آماده اند به مهاجران بیشتر کمک کنند. این شهرداران از حکومت فدرال خواسته اند که زمینه قانونی پذیرش پناهجویان زیر سن توسط شهرها را مهیا کند.

براساس این اعلامیه، ائتلاف «پناهگاه‌های امن» که متشکل از ۱۳۰ شهر و ناحیه در آلمان است، و همچنین شماری دیگر از شهرداری‌ها قبلاَ اعلام آمادگی کرده اند که «در چهارچوب یک برنامه اضطراری، تا ۵۰۰ مهاجر زیر ۱۴ ساله بدون همراه را که در شرایط غیرقابل قبول در جزایر یونان به سر می‌برند، بپذیرند.»

در این درخواست افزوده شده است که ظرفیت شهرهای مربوطه برای پذیرش مهاجران مورد بررسی قرار گرفته است و این شهرها «آماده اسکان و مراقبت تعلیمی از این کودکان هستند.» این شهرها گفته اند که «به کودکانی که والدین اکثر شان دیگر زنده نیستند و به تنهایی در کمپ‌ها زندگی می‌کنند» اولویت داده می‌شود.

در انتظار یک برنامه گسترده‌تر اروپایی؛
بعد از این که ترکیه اعلام کرد مرزهای خود به اروپا را به روی پناهجویان باز می‌گذارد، حکومت آلمان از نزدیک وضعیت را در منطقه مرزی ترکیه و یونان زیر نظر دارد. پس از این اعلام ترکیه، هزاران مهاجر در منطقه مرزی تجمع کرده اند تا وارد یونان و بلغاریا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا شوند. هردو کشور نیروهای امنیتی را به مرزهای خود با ترکیه فرستاده تا از ورود مهاجران جلوگیری کنند.

یونان از قبل شاهد افزایش مهاجرانی است که از ترکیه به جزایر شرق دریای اژه می‌رسند. در سال ۲۰۱۹ شمار این مهاجران به ۶۰ هزار تن می‌رسید. کمپ‌های مهاجران در جزایر یونان بیش از حد مزدحم اند و با کمبود مواد غذایی، لباس و دارو مواجه اند.

روز چهارشنبه این هفته مجلس نمایندگان آلمان فدرال تقاضای حزب سبزها برای پذیرش ۵۰۰۰ مهاجر خورد سال از کمپ‌های یونان را رد کرد. هورست زیهوفر، وزیر داخله آلمان فدرال که موضع سختی در قبال مهاجرت دارد، گفته است که آلمان تنها به عنوان بخشی از یک ابتکار گسترده اروپایی حاضر به پذیرش مهاجران است.

در بحران سال ۲۰۱۵ مهاجرت، آلمان مقصد اکثریت مهاجرانی بود که خود را به اتحادیه اروپا رسانده بودند. این کشور در طول سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون پناهجو را ثبت نام کرده بود.

دویس فان اوپدروپ/ ع. ف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهرداران آلمان
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر اطفال زیر سن را منحیث پناهنده بپذیرند، دو خطر وجود دارد:
اولاً والدین شان نیز خواهان پناهندگی خواهند شد.
ثانیاً این اطفال بی سرپرست شاید به کار های غیر قانونی،مثلاً کار سیاه دست بزنند تا به والدین شان ،در کشور هایشان کمک اقتصادی کرده باشند.
زیرا اکثراً والدین اولاد هایشان را با پول قرض و دادن به قاچاقبر،غرض انتقال اولاد هایشان به دیگر کشور ها،میخواهند تا اولاد هایشان درین کشور ها دست به کار سیاه بزنند و ازین طریق پول به والدین شان ارسال کنند.
در کشور های اروپایی کار کردن از خود قانون دارد.هرکس نمیتواند بدون اجاره دولت کار کند.
اینجا افغانستان و با ایران و پاکستان و روسیه نیست که یک تبنگ را بگیری و چند دانه کیله در روی آن بگذاری و آزادانه در روی سرک بغروشی و به گفته خود تان یک لقمه روزی حلال بدست بیاوری.
اینجا کشور های قانون و مقررات است.اینجا احساسات بدرد نمیخورد و دولت ث مردم از عقل سلیم کار میگیرند.نه از احساسات.

>>>   چـرا این مسلمانان به سوی عربستان نمیروند ؟؟؟

>>>   خورد سال امروز کلان سال فردا است و جامعه نیاز به نیروی کار دارد که برای فردا کمبود است.
وقتی خوردسال اینجا آمد ۸۰ تا ۹۰ فیصد آن بعد از آموزش و تربیه مسلکی وارد بازار کار میشود و شاید ۵ تا ۱۰ فیصد ضایعات بدهد که بعد از ۱۸ سالگی دیپورت میشود.

>>>   عمل از کشورهای اروپائی اسلامی است اما نام از کشورهای آسیائی وعربی اسلامی است ، اگر همینطور نیست چرا این مردم بجای جرمنی به مکه مکرمه ومدینه منوره نمیروند تا هم حاجی شوند وهم از برکات حکومات اسلامی بهره مند شوند!!!
چون میدانند ظالمانه ترین بدترین خلاف کار ترین حکومات درکشور های اسلامی است آنها که به مردم خود رحم ندارند با این مهاجرین چی خواهند کرد،
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است