هزاره ها سر سه راهی انتخاب
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۶    ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ کد خبر: 162491 منبع: پرینت

پشت حادثه تروریستی امروز هر کس و گروهی که باشد انفعال و کرختی جامعه مارا برجسته نشان می دهد.
ما هیچگاه با مشکلات و عوامل تهدید کننده جمعی مان، برخورد فعال و از سر آگاهی و درایت نمی کنیم. در وضعیت این چنانی که در کشور حاکم است، هزاره ها یک فرد نظامی مهم در درون ارگان های امنیتی ندارند و هیچ آگاهیِ از مسایل استخباراتی و نظامی کشور در نزد شان نیست. عده ای اما این وضعیت را قانع کننده و حتی مطلوب می دانند و از دولت اشرف غنی در حد فرشته نجات هزاره ها دفاع و حمایت می کنند.

هزاره ها یا آستین همت بر زنند و قدرت تهدید و خطر ایجاد کنند، و یا مطلقا تسلیم نظام سلطه شوند و یا اگر راهی می بینند از کشور خارج گردند. اینگونه که اکنون است زندگی برای انسان هزاره ارزش زیستن ندارد. هزاره ها وقتی در مردمی ترین مراسم شان چندین بار از چند کیلومتری تیرباران و گلوله باران می شوند و کسی هم حاضر نیست جواب و توضیح بدهد، معلوم است که وضعیت شان چگونه است. به باور من تحقیری بزرگ تر از این نیست، که هم اکنون حتی از عهده تامین امنیت یک مراسم یک روزه خود ناتوان شده ایم.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
گلوله باران
نظرات بینندگان:

>>>   چهار نگاه پس از یک حادثه
عده ای از همین حالا حمله بر مراسم شهید مزاری را به آدرس طالبان حواله می دهند، در حالیکه طالبان رد کرده اند. به نظرم موضع گیری این افراد دست کم تردید آمیز و شک بر انگیز است. تعداد دیگر فرصت یافته اند و موقع پیدا کرده اند، که بزرگان سیاسی و برگزار کنندگان محفل امروز را محکوم و به زعم خودشان مصدوم و سنگسار کنند. این جماعت مشکوک و مرموز نیستند، ولی جبون و نادان هستند و در حماقت شان تردیدی نمی توان کرد.
کسانی هم هستند که در پشت این صحنه خونین و متجاوزانه، توطئه ارگان های امنیتی را دیده اند به باور من این واکنش دور از واقعیت نیست زیرا دولت دست کم در تامین امنیت کوتاهی کرده، ولی هنوز زود و نسجیده است و چه بسا سبب بد گمانی های بیشتر شود و آب به آسیاب تروریسم بریزد.
در این میان موضع عقلانی از آنانی است، که دولت و تروریسم را یکجا و بی محابا محکوم می کنند و با قربانیان حادثه و باز ماندگان شان اظهار همدردی می نمایند و از مقاومت و مردانگی مردم علیه تروریسم و هژمون طلبی قبیلوی طرف داری می کنند و سخن می گویند. این جماعت همان جماعت مردم و رهروان شهید مزاری است و در برابر اراده این جماعت هیچ گروه و جریانی خس و خاشاکی هم نخواهد بود.
زنده باد مزاری و جبهه مردمی و میلیونی اش. مرده باد بدخواهان بزدل و توطئه گران گربز و جبون.
صفرمحمد مظفری

>>>   هزاره ها باید قیام کنند در برابر دولت نابه کار غنی ترور کردن تا مردم هزاره قتل خون خلاص شوند

>>>   پارسال و پیرارسال و همیشه که هزاره در وزارت داخله هم بود وضعیت از این بدتر بود

>>>   مردم دیگر بر مسوولین امنیتی حکومت نباید اعتماد کنند و جسد های کثیف تروریست ها را باید DNA کنند تا معلوم شود که بچه کی است و از کدام مادر بد کاره زاده شده .
ناصری تو خو نه فهم داری و نه عقل

>>>   سوال اینجاست وقتیکه اسماعیل یون متفکر بزرگ نظام و سایر قبیله پرستان در مورد موفقیت برنامه های تروریستی خویش برای قتل عام هزاره ها جام هارا به سرسلامتی همدیگر بالا میکنند وضعیت روانی اغایون دانش و مرتضوی و دیگران در چنین محافل چگونه خواهد بود؟

>>>   صفر! هزاره ها در اوج دیموکراسی هستند!

>>>   سلام واقع بین باشید یکی از عومل همین بلاها خود همین هایی هستند که سنگ مزاری را به سینه میزنند وخود رارهبر هزاره ها می نامند ومتاسفانه به خاطر سیست های غلطشان باعث ذلت وخواری مردم شده اند

>>>   مردم هزاره باید با قدرت خواستار رسمیت یافتن تیپ فاطمیون در افغانستان باشند وگرنه شیعه کشی هر روز بیشتر از قبل خواهد شد

>>>   هزاره نباید از قدرت نظامی کشور نادیده گرفته شود. البته من معتقدم این دولت و هر دولتی بدون هزاره نمی تواند به آرامش برسند، هزاره ها یک قوم بزرگ در کشور افغانستان است و بدون این قوم آرامش در افغانستان ممکن نیست.
هر دولتی باید متوجه این نکته باشد.

>>>   هزاره ها ازبك ها تاجك ها و اقوام ديگر باييد مسلح شوند و اماده دفاع از خود در برابر طالب باشند . باييد يخن جامعه جهاني را بگيرند و بگويند كه سلاح هاي دي دي ار شده شان را پس بدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است