تیراندازی بر سالیاد مزاری مشکوک است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۸    ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ کد خبر: 162490 منبع: پرینت

یکی از همسایه‌های ساختمانی که از آنجا حمله بر سالیاد مزاری صورت گرفت:
"چهار روز می شود که موترهای زرهی هر روز افراد عجیب و غریب را با لباس های نظامی و عادی به بهانه تامین امنیت وارد ساختمان می سازند.
ما تا زمانیکه از اینجا شلیک صورت گرفت و تا بیست دقیقه بعد از شلیک فکر می کردیم اینها نیروهای امنیتی اند."
من به تاکید می گویم که این رویداد مشکوک است.
نجیب بارور
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سالیاد مزاری
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   سعدی رفیعی
موتر های زرهی افراد مشکوک با لباس نظامی با تمام امکانات مجهز میشوند در یک تعمیر نیمه کاره ویا مکمل آمده به بهره برداری بوده آورده میشوند شروع به جنایت وهشت میکنند بس از نظر هر فرد ویاشخص عادی بپرسید جواب شان این باشد این کار ازتوان سازمان وباگروه تروریستی بالاست دست های پنهانی در رده های حکومتی شامل این فاجعه است

>>>   Karim Pakzad
کاش مزاری شهید نمیشد تا خودش کالای تجارتی سیاسی ومصلای آن هرسال محل کشته شدن ده ها انسان بیگناه نمیشد.

>>>   Azra Jafari
حمله تروریستی بر مردم و نیروهای امنیتی ! بعد از یازده ماه گفتگوی نفس گیر برای صلح!!! آنهم در قطر !!!! #صلح ؟؟؟

>>>   Mahmood Hasanzadeh
کرنا خطرناکتراست یا طالب؟
۳۲ کشته و ۵۸ زخمی در حمله مسلحانه امروز

>>>   Shoja Mohseni
حادثه دردناكي بود. رضوان و رحمت الهي شامل حال شهداي امروز باد. خانواده هاي شهدا شب تلخ و تيره اي دارند. خداوند صبر عنايت كند.
اينكه از بررسي اجساد مهاجمان و تحقيق از ساكنان ساختمان چه به دست مي آيد، حرفي جداگانه است. روايت ديگر اين است كه مهاجمان با لباس و موتر مشابه نيروهاي امنيتي امده اند و ابتدا يك نفر از سربازان امنيت ملي را كه دم در ساختمان موظف بوده به شهادت رسانده اند. در صورت صحت اين فرض، بهتر است در چنين مواقعي نيروي تركيبي از چند نهاد امنيتي در يك كمربند نباشد، تامين امنيت هر كمربند امنيتي صرفا به يك جزوتام از يك نهاد امنيتي كه قطعا معرفت نسبت به هم ديگر دارند و اسناد هويتي مشترك دارند، داده شود و در حوزه استحفاظي آن نهاد به هيچ نيروي مسلح از هيچ نهاد ديگري اجازه داده نشود. بخشي از اين نفوذها به اين دليل است كه با لباس و واسطه نقليه و ظاهر هم شكل با نيروهاي امنيتي وارد مي شوند و شناخت دشمن از دوست مشكل مي شود.

>>>   Bawar Bamik
عاقلان از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شوند، اما سران جهادی و دسته‌ی ثبات و هم‌گرایی باربار می‌شوند.
بدون شک که چنین حملاتی بدون تشریک مساعی و هم‌کاری درونیان نظام و غفلت نیروهای امنیتی ممکن نیست انجام شود. این دومین تیری‌ست که به جای هدف به جان مردم اصابت می‌کند.
پرسش این‌جاست که چرا چنین حملاتی در نشست‌ها و گردهمایی‌های غنی، حکمت‌یار و کرزی انجام نمی‌شود و
همین پرسش است که گمانه‌زنی‌ها را در چند و چون این حمله‌ی ترورستی بیشتر می‌کند.

>>>   Abdul Baqi Yaqubi
چرا این گردهمائی میگرند اینها خو مهفمد که چنین کاری صورت میگیرد هرسال درهرگردهمایی ده ها انسان به شهادت میرسد وده ها انسان زخمی میشود جواب گو باید کسی باشد که مراسم را برگزار کرده

>>>   حاجی کمیل میرشاد بیگ
در حادثه خونین امروز زخمی شدم!
دقیقا مرمی که به پشت‌ من اصابت کرد از من عبور کرده باعث شهادت یک بانوی جوان که در ردیف عقبی ما نشسته بود شد 😓 ما همه در حالت پوروت چسپیده به زمین بودیم از زمین‌و زمان فقط گلوله می بارید.
از دیوار عقبی استیژ که در حال فرار بودیم نیز تعدادی از زنان و جوانان در کنارم به خون غلطان بودند.
خداوند معجزه کرد که در میان کشته شده ها نیستم،اما با تمام‌وجودم غمگینم برای کسانی که در جلو چشمم جان های شیرین شان را از دست دادند😢
از همه دوستان و عزیزان که تماس گرفتند پیام فرستادند جهان سپاس !

>>>   محمدنعیم غیور
جناب استاد خلیلی سلام!
زمانیکه شما در ریاست شورای صلح قرار گرفتید.من نظر به شناختی که داشتم به شما تماس گرفتم که در زمینه صلح تجارب واندوخته های عملی،حرفوی ومسلکی از خود ودوستان خود دارم میخواهم بخاطرخدمت به وطن ومردم این تجارب و طرح های مفید را با شما شریک بسازم وکدام امتیاز شخصی هم نمیخواهم وشاهد دارم.شما هدایت دادید که تشریف بیاورید در خدمتم ،مراجعه کردم،بارها تماس گرفتم و پیام دادم اما هیچگونه تمایلی وعلاقمند ی را حتی به یک ملاقات ساده ندیدم .من به عنوان یک مدیر با امکانات نا چیز و وقت کم دست آوردهای در زمینه ای صلح دارم که ممکن هیچ عضو شورای عالی صلح نداشته باشد.وطرح های دیگری هم در زمینه مبارزه با عوامل نا امنی در بخش کشفی داشتم که متاسفانه هر دری را زدم گوش شنوا نیافتم.و درحالیکه چند روز از معاهده صلح آمریکا با طالبان میگذرد ما امروز شاهد حمله تروریستی در حین سخنرانی شما در مراسم شهید مزاری بودیم. متاسفانه امکانات جامعه جهانی وحکومت ما در زمینه صلح و مبارزه با تروریزم وعوامل جرائم ونا امنیها بصورت درست وصادقانه مصرف نشده ونمیشود. وتعین مسئولین واعضا درزمینه بالای ۸۰٪مبتنی بر لیاقت وشایستگی و تعهد صادقانه نیست واز اول نبوده .ادامه این وضع مارا به سمت تباهی میبرد نه به سمت رهایی.

>>>   Haji Fakori Behishti
حمله تروریستی به مجالس ملی که تقریبااشتراک کنندگان همه افرادملکی باشندبدترین جنایت خواهدبود.
شهادت تعدادازمردم عزیزافغانستان که درتجلیل ازبیست وپنجمین روزشهادت شهیدوحدت ملی استادعبدالعلی مزاری شرکت نموده بودندمایه تاسف وتاثرماگردیدوسیلتا محکوم نموده تسلیت وتعزیت عرض میدارم .
این حادثه زمان اتفاق افتاده که چندروزقبل امریکا با طالبان موافقت نامه صلح را امضا نمود.
داکترعبدالله عبدالله وحامدکرزی بصورت بی وقفه حمایت شان راازموافقت نامه اعلام نمودندوخواستارتطبیق ان شدنددرحالیکه حکومت افغانستان هیج مسولیت درتطبیق ان نداردچون طرف توافق نامه نیست.
برای مردم افغانستان اطمینان دادندکه دیگرجنگ ختم گردیده است .واقعه دردناک امروز ‌که ده ها تن قربانی گرفتندوده هاتن دیگرمجروح گردیدندنشان داده اند که هنوزمسیرطولانی تاصلح دایمی ومورداطمینان باقی مانده است که بایدطی شود.
برای قربانیان غفران ورضوان الهی وبه مجروجین شفاعاحل استدعادارم.

>>>   Fatima Roshanian
با قلب پر از اندوه و نا امیدی، ذهن مشوش و پر از استرس، برگشته ام خانه و برای قربانیان حادثه امروز تاسف می‌خورم و سخت غمگینم.
صدای آژیر آمبولانس، فیر های پی هم، صدای انفجار و عابران که سراسیمه برای نجات جان خود و عزیزان شان در میان اشک و ناراحتی بسیار، این سو و آن سو نگران و سرگردان بودند، لحظه‌ای از پیش چشمانم دور نمی‌شود...
صفحه فیسبوک را می‌بنم، پر شده از عکس جوانان برومند که آرزوهای بسیار داشتند و دیگر نیستند.
چشمم به عکس بی روح طفلک می‌افتد که چشمان اش بازاست. اما نفس اش را در سینه برای همیشه حبس کرده اند.
مسوولیت فاجعه امروز را چه کسی گردن می‌گیرد؟
نیست و نابود شوید که این چنین نظم شهر را بهم میریزید و مردمان غریب و بی نان را در گلیم غم و اندوه عزیزان شان می‌نشانید.

>>>   مسیح ارزگانی
چقدر گفتم که زنده‌ها را قربانی مرده‌ها نکنید و مردمِ بیچاره را به مسلخ بازی‌های کثیف تان نبرید! باز هم تهاجم برمراسم سالیاد مزاری

>>>   محمدحسین فیاض
اگر امنیت ملی ضعیف عمل کرده، شما رهبران با آن همه تجربه و کش‌و‌فش چه کاره‌اید که امنیت مراسم را گرفته نمی‌توانید؟ بیچاره مردم!

>>>   Mohsin Zardadi
امنیت ملی وظیفه تامین امنیت هر طوی و خیرات و فاتحه و عاشورا و ماشورا را ندارد. در کشور جنگ است .. هرکس باید مسئول امنیت محفلی را بگیرد که سازماندهی میکند.
اگر کسی بپرسد که امنیت ملی برای چی است ؟
می گویم که تو برای امنیت ملی چه کرده یی که امنیت ملی برای تو بکند ،؟؟

>>>   دکتر احمد نیازی
شهادت جمعی از عدالت خواهان در مراسم تجلیل از سالروز شهید وحدت ملی و رهبر فقید حزب وحدت اسلامی، مرحوم مزاری(ره) توسط کوردلان مزدور را به ملت بزرگ و خانواده های داغدار شان تسلیت عرض نموده، برای شهدا علو درجات و برای مجروحان، شفای عاجل و کامل خواهانم و به یادآوری نکات ذیل می پردازم.
1.دولتی که در انجام کمترین وظیفه خود که حفظ امنیت شهروندان است، ناتوان باشد، قطعا مشروعیت ندارد. بدون تردید ناکارآمدی یک حکومت موجب سلب مشروعیت آن است.
2.دولت حاضر با سوء مدیریت، به تواتر امکانات مادی و ابزارهای معنوی و قانونی کشور را به یغما برده است و در صورت ادامه، وضع بدتر خواهد شد.
3.علما، رهبران و متنفذان برادران اهل سنت ما باید فعالانه حملاتی را که با انگیزه قومی و مذهبی صورت می گیرد، محکوم کنند. زیرا مواضع، عملکردها و گاهی سکوت آنان، زمینه ساز بسیاری از این گونه حملات است.
4. متاسفانه تفکر حذف و نفرت گذشته‌ ی خونینی برای ما رقم زده است و این تفکر به شدت ادامه دارد. برون رفت از این وضعیت، نیازمند تدبیر و عقلانیت است. باید از یکسو خردمندانه به یارگیری و تعامل با دیگران بپردازیم و از نفرت بکاهیم و از سوی دیگر بادرک شرایط زمانه، به انسجام و تقویت بنیان های سیاسی و نظامی خود بپردازیم و بدانیم که همه سوار سفینه واحد هستیم.

>>>   Anisa Pashai
حکومت تقبیح کرد طالب رد!
پس کار کی خواهد بود کشتار امروز؟؟

>>>   این جنایت کار حلقه فاسد آرگ به رهبری اشرف غنی است که خواست با یک تیر دو هدف را بزندد، رقبای سیاسی‌اش مثل عبدالله عبدالله، حامد کرزی، محقق و خلیلی را و طالبان را متهم به این حمله کند تا بقای منحوس‌اش را تمدید کند. وقتی طالبان این مسولیت را نگرفتند نام داعش را پیش میکشند که داعش خود اشرف غنی است. هیچ کسی‌ و یا گروهی دیگری دلیلی و یا انگیزه‌ای نداشت که به این محفل حمله کند.

>>>   تیر اشرف غنی احمدزی به خطا رفت
امروز محفل بزرگداشت از سالیاد عبدالعلی مزاری در غرب کابل و در قصاب‌خانه معروف غنی بنام مصلی عبدالعلی مزاری مورد تهاجم مسلحانه قرار گرفت و ده ها تن انسانهای بیگناه به خاک و خون غلطیدند!
شناخته شده ترین شیوه سیاسی اشرف غنی در برابر مخالفین سیاسی اش ترور است. غنی بار بار از این شیوه سود برده و از آن به حد اعلا استفاده سیاسی نموده است.

جالب ترین پرسش این است که چرا محافل وابسته به حکومت مورد حمله قرار نمی گیرد؟
آیا طالب و داعش و هر تروریست دیگر، دشمن حکومت اند و یا دشمن مخالفین حکومت و یا اپوزسیون حکومت؟
چرا محفل غنی در شهر جلال آباد که در تیررس طالب و داعش است، مورد حمله قرار نگرفت؟
اشرف غنی احمدزی در این پلان گسترده خواست تا شخصیت های مهم سیاسی را ازدم راه خود بردارد و جاده را برای قدرت سیاسی اش در افغانستان هموار سازد!

بدون شک کشته شدن شخصیت های مطرح، میدان مانور غنی احمدزی را گسترده می‌ساخت و او بدون هیچ مزاحمتی به مقام و آرمانش دست پیدا میکرد!
داکتر عبدالله در مصاحبه اش در طلوع نیوز به حمایت رهای زندانیان طالبان برخاست و برای بادارش پاکستان نیز چراغ سبز نشان داد، پس چرا و چگونه او باید مورد حملات طالبان قرار می‌گرفت؟

هرگاه قرار باشد گزینه داعش را در این دسیسه مورد بررسی قرار دهیم، بی پرده باید گفت که داعش توسط امریکا در افغانستان دعوت شد و متحد حکومت است.
غنی و داعش و طالب اجزای پروژه آمریکا اند و همگی در یک پروژه سرگرم ماموریت اند!

پس واضح است که نشان انگشت جنایت اشرف غنی احمدزی در این جنایت و قتل انسان های بیگناه نهایت برجسته می‌باشد!
آیا تامین امنیت یک ساحه محدود آنهم در زیر سایه حکومت غنی در پایتخت بسیار دشوار است؟

هادی امیرزاده

>>>   Asef Hotaki
چرا ازسازماندهندگان محفل پرسان نمیکند چراشرایط عینی مملکت درنظرگرفتن وبا بیانیه هابی معنی وبیدفاع شان مردم بیچاره را ب مرگ روبرو گردند درحالیکه ازرهبران حتی بادارش هایشان زخمی هم نشده اند

>>>   درچوکات ریاست امنیت ناملی باند مافیائی موجود است که خطرناکتر از داغش والقاعده هست

>>>   جورج آرنی ژورنالیست انگلیسی می نویسد:« تاریخ سیاسی دولت معاصر افغانستان سرگذشت پشتونهاست.» سِرهانری راولنسن، جنرال انگلیس درتحقیقاتی که پس ازیک قرن ازمرگ احمدشاه انجام داده می نویسد :« ملت افغان ازتجمع اقوام وقبایل زیادی تشکیل گردیده، که قدرت آنها نابرابر وعادات شان متفاوت است. آنها به اساس کرکتر شخصی رئیس [مشر] شان کم وبیش باهم نزدیک اند. احساس وطنپرستی آنچنانکه درغرب شناخته میشود، درمیان آنها وجود ندارد
امیرعبدالرحمن درتاج التواریخ می نویسد :«سپهسالار کل قشون پدرم[امیر محمد افضل] یک نفر انگلیسی به نام شیر محمد خان بودکه تغیر مذهب داده بود.» این شخص همان کیمپبل ( Campbell) انگلیسی است که در جنگ قندهار با شاه شجاع زخمی واسیر، بعداً مسلمان شد. «امیر دوست محمد این «جدید الاسلام» که اسم خود را ( شیر محمد) گذاشته بود، بحیث قوماندان توپخانه اردوی کابل مقررنمود. درسال۱۸۳۹زمانیکه انگلیس وشاه شجاع علیه امیر دوست محمد حمله نمودند، کیمپبل(شیرمحمد) به دفاع مامور شد ولی ازجنگ علیه شاه شجاع وانگلیس انکار نمود وبعداز شکستِ دوست محمدخان، «شیرمحمد» مجدداً افسرگارد شاهی شاه شجاع شد و زمانیکه این قطعه نظامی مورد حملهٔ مردم کابل قرار گرفت، شیرمحمد اسیر وچون تازه «مسلمان» شده بود مردم کابل او را رها وبازهم امیر دوست محمد اورا قوماندان اردوی۱۵ هزار نفری بلخ مقرر میکند و والی بلخ( سردار محمد افضل) «پسرک دوازده سالهٔ خود سردارعبدالرحمن (بعدپادشاه افغانستان) را به شاگردی او میسپارد
ر

>>>   همان داعشیان سابق یعنی احمدزی غنی میباشد. در این کار هیچ شکی نکنید

>>>   محافل تان را در خیمه لویه جرگه بگیرید.
زیرا در داخل خیمه لویه جرگه تا بحال هیچ حادثه امنیتی صورت نگرفته است.
زیرا به این خیمه هم دولت ضرورت دارد و هم اپوزیسیون دولت.

>>>   این مدل حملات به احتمال قوی کار گلبدین است
زیرا او سالها قبل این تهدید را کرده بوده که در صورت فرصت پیدا کردن هزاره ها و جامعه شیعه را از کابل بیرون خواهد کرد.
جوانان و نسل فعلی با روحیه خشن، ضد شیعی و افراطی او نسبت به مردم شیعه اطلاع ندارند. او در زمان جنگهای کابل با اتحاد خود با زب وحدت باعث فروپاشی و بالاخره قتل استاد مزاری شد، ولی جای افسوس دارد که در آن زمان هم رهبران حزب وحدت بویژه شخص مزاری اینرا نفهمیدند و الان هم رهبران هزاره و مردم متوجه این مهم نیستند.
عبدالله عبدی از بامیان

>>>   همه مردم به مراسم جنازه غنی در ارگ دعوت شده اند .
روز دوشنبه
میزبان زهره یوسف و هم مسلکان اش

>>>   رزاق مامون
انتحاری ها در مصلای استاد مزاری را از ریاست تحقیق کشیده بودند
اطلاعات مؤثق به دست آمده که طراح اصلی حمله بر مجمع مردم در مصلای استاد مزاری، امرالله صالح، حمدالله محب رئیس شورای امنیت ملی وضیاء سراج رئیس امنیت ملی بوده اند.
ضیاء سراج بعد از نهایی شدن نقشه، به یکی از معاونان امنیت که خود از ولسوالی نجراب است، وظیفه داده بود که سه تن از فدائیان انتحاری را از ریاست تحقیق بیرون کرده و همراه با اسلحه و مهمات فراوان درمحل خاص جا به جا نماید.
افزون برین، برنامه احتیاطی در نظر گرفته شده و قطعه ۲۲۲ و ۹۹۹ وزارت داخله نیز در اکادمی پلیس مستقر شده بودند که در صورت اجرای عملیات موفقانه و حذف تمامی رهبران ثبات و همگرایی، و بروز شورش مردم، مسیرهای منتهی به محل حادثه را مسدود کرده و تمامی آثار وعلایم حمله و کشتار را از بین ببرند. اما طرح کشتار به درستی تطبیق نگردید و قطعات فوق الذکر دو باره مخفیانه به پایگاه های خویش انتقال داده شدند.
درخبرآمده است که با رسیدن خبر نجات رهبران ثبات و همگرایی، قطعات خاص امنیت به سرعت وارد عمل شده و با راه اندازی یک جنگ مصنوعی، دو نفر انتحاری جا به جا شده در ساختمان نیمه کاره را از پا در آوردند.
سفارت های امریکا و کشورهای عضو ناتو از قضیه مطلع بودند و پای خود را از معرکه بیرون کشیدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است