اختلاف نظر غنی و عبدالله بر سر آزادی زندانیان طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ کد خبر: 162485 منبع: پرینت

عبدالله عبدالله از درخواست طالبان مبنی بر آزاد کردن پنج هزار زندانی این گروه از زندان‌های دولت افغانستان حمایت کرد.
به گزارش یورو نیوز، چند روز پس از آن که شبه نظامیان طالبان و ایالات متحده توافقنامه‌ای درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به امضا رساندند، اختلاف بر سر آزادی زندانیان یکی از چالش‌های اصلی است که این توافق را به چالش کشیده است.

موضع عبدالله عبدالله برخلاف نظر اشرف غنی است که با درخواست طالبان موافق نیست.
اشرف غنی گفته است این درخواست طالبان، تنها پس از پایان گفتگوهای صلح افغانستان میان دولت این کشور و گروه طالبان قابل انجام است. این در حالی است که طالبان آزادی پنج هزار نفر از زندانیان خود را پیش شرط گفتگوهای صلح با کابل می‌داند.

عبدالله اما در مقابل روز پنجشنبه ۵ مارس در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد صلح در افغانستان تا زمانی که هزاران زندانی دو طرف در زندان باشند محقق نخواهد شد.
در توافقنامه آمریکا و طالبان آمده که پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی پنج هزار زندانی طالبان و یک هزار زندانی دولت پیش از ۱۰ مارس آزاد شوند اما اشرف غنی مخالف اجرای این طرح است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زندانیان طالبان
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   غنی خودش یهودی است و به خدا و رسول باور ندارد او فقط به کفار رجوع آورده است از قرآن و کتاب خدا آشنایی ندارد در کتاب خدا زور است که شما با برادر مسلمان تا ن صلح و اشتی کنید مگر این شخص یهودی که دخترش دختر علم است و زنش یک یهودی اصل لبنانی است و خودش همه زندگی خود را همرای کفار سپری کرده و حالا هم می خواهد مردم افغانستان را در گناه غرق کند.... به این یهودی

>>>   افداله جان فکر میکند که در میدان بجل بازی نشسته ، آغای دریشی بدون هیچ تحلیل و تجزیه حرکت کرده و بجل ها را در میدان می اندازد ، این مجسمه دکان لباس فاقد از عقل وتوان سیاستی است فقط چهارتا بیسواد و خوشباور را با لباس های رنگارنگ فریب میدهد.
شاعر میگو ؛
تن آدمی شریف است به جان آدمیت
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

>>>   داکتر عبدالله قبل ازین که در مورد آزادی زندانیان طالبان نظر بدهد،آیا یک مرتبه با حامد کرزی برادر سابقه طالبان و گلبدین حکمتیار برادر فعلی طالبان مشوره کرده است که آنها چه میگویند؟

>>>   من فکر میکنم عبدالله هوشیاریانه عمل میکند نظر به غنی احمدزی ،چون این کار شدنی است و. به هر شکلی باشد بالای غنی قبولانده میشود پس این همه ناز وقهر بخاطر چیست ،غنی همیشه میگفت که من بدون قید وشرط با طالبان صحبت میکنم اما حالا که یک بینی خمیری پقدا شده نمیدانم چرا ناز ونغره میکند
عبدالله ریحان

>>>   رهايي طالب يعني رهايي گرگ در جان گوسفندان . رهايي طالب يعني شكست روحيه مبارزه عليه طالب . رهايي طالب يعني قهر ملت و اغاز انقلاب ديگر .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است