در چنین اوضاع، رهبری واحد و خردمندانه بکار است
زلزله ی سیاسی در درون کادر تشکیلاتی تیم ارگ چهره تاب داده دوستان دور و بر اشرف غنی از جمله سلطان زوی از دور ارگ دور می شوند و به رسم چاپلوسی ماکیاولیستی به طالبان سلامی می زنند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۳    ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ کد خبر: 162460 منبع: پرینت

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به خبرگزاری فرانسه گفته است که: هفته کاهش خشونت به پایان رسیده است، طالبان به نیروی های امریکایی حمله نمی کنند، برضد حکومت و نیروهای دولتی افغانستان به جنگ ادامه می دهند.

طالبان قصد دارند فاتحانه وارد کابل شوند قسمی که در سپتامبر 1996، از شرق و غرب و جنوب فاتحانه وارد کابل شدند و حکومت ربانی به شمال شرق در تخار منتقل گردید و در یک چشم برهم زدن لشکر طالبان افغانی و پاکستانی و همچنان القاعده تحت پوشش پاکستان به دروازه های پنجشیر رسیدند و قصد وارد شدن به داخل دره را در سر داشتند تاستون فقرات مقاومت ملی را درهم بشکنند که شکستانده نتوانستند دژ غرور آفرین مقاومت ملی مردم افغانستان را.

طالبان از جنگ سخن می گویند و در همان حال از موضع قدرت خواهان آزادی 5000 هزار تن از محبوسین طالبان از زندان های افغانستان هستند که ترامپ و پمپئو نیز به سر تصدیق کله موافقت سیاسی شور می دهند. اکنون حکومت و مردم و نیروهای ارتش و امنیت ملی و پولیس یکبار دیگر با پاکستان و لشکرهای نیابتی رو برو شوند. اشرف غنی که کنون در خم و پیچ بازی های آنچنانی هدف اصلی تیر سیاسی طالبان قرار گرفته است که هرنوع گفتگو با وی را انکار می کنند، مانند مرغ زیرک در دو حلقه دام اویزان است.

زلزله ی سیاسی در درون کادر تشکیلاتی تیم ارگ چهره تاب داده دوستان دور و بر اشرف غنی از جمله سلطان زوی از دور ارگ دور می شوند و به رسم چاپلوسی ماکیاولیستی به طالبان سلامی می زنند. غنی و عبدالله در تیرس یک تیر بصورت های متفاوت قرار دارند که اول غنی و دوم عبدالله از صحنه به حاشیه قتلگاه فرستاده خواهند شد. قسمی نزدیکی و تفاهم میان ارگ و ثبات و همگرایی در حال به وجود آمدن است. علی رغم حضور جاسوسان پاکستانی در ارتباط با طالبان در داخل شورای امنیت و ارتش و پولیس افغانستان، بدنه این نیروها اعم از پشتون ها، تاجیک ها، هزاره ها، ازبیک و ترکمن و ایماق و یلوچ و نورستانی و... به شدت ضد پاکستانی-طالبانی است.

رهبری واحد و خردمندانه سیاسی در کار است تا در یک چنین اوضاع و احوال آشفتهء سیاست توطئه علیه مردم افغانستان، بااستفاده از تضادهای منطقه ای و بین المللی و نیروی مردمی و ارتشی فصل جدید سیاست و جنگ علیه نیروهای بیگانه {طالبان و پاکستان} را رهبری نماید. افغانستان در شرایط تغییرکرده امکانات بسیاری در مبارزه با پاکستان دارد. یکی از آن ها سلاح آب است. دو دیگر، طالبان پاکستانی ضد اسلام آباد و رهبران ملی گرای بلوچستان که قونسلگری هند در قندهار افغانستان نبض بازی در بلوچستان را به دست دارد.

افغانستان امکانات زیادی در دست دارد تا علیه طالبان و پاکستان بکار ببرد. کشورهای ضد طالبان پاکستان از جمله هند و ایران با مردم افغانستان هستند. اشرف غنی هیچ راهی به جز گوش دادن به صدای مردم ندارد. جنگ با طالبان را مردم بردوش حمل می کنند. نه جند قومندان محلی جزایر قدرت معامله گر. مردم افغانستان سربازان اردو، پولیس، امنیت ملی و احزاب سیاسی و تمام بدنه اجتماعی و فرهنگی کشور ما طالبان را بیگانه با سرنوشت سیاسی کشور مزدور بیگانه در شعله نفرت تاریخی درنظر دارند.

احساسات ضدطالبانی نه تنها در اقوام غیرپشتون بلکه در پشتون های ملی گرا و ضد پاکستان یکسان موج می زند. در ذهنیت اجتماعی و سیاسی مردم افغانستان طالبان نیروی بیگانه است که پیر قمارباز در یک قمار سیاسی توافقنامه با پاکستان این آدم کشان حرفه ای را بر شانه های آنها سوار ساخته است. روح مقاومت ملی یک بار دیگر در صفوف مردمی از هر قوم در حال دمیدن است. سوال این است که آیا پنجشیر بار دیگر به دژ مستحکم مقاومت ملی تبدیل خواهد شد؟

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبری
طالبان
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   بلی پنجشیر همیشه برای دفاع از نوامیس کشور آماده است , نه تنها پنجشیر که مناطق دیگر هم برای مقابله با فاشیست های طالب آماده گی دارند ؛ اقوام تحت ستم افغانستان بخوبی از خصوصیات طالبان آگاهی دارند و خود شانرا برای آنان آماده کرده اند , موفق باشید
انور راوی

>>>   مردم افغانستان باید از خواب بیدار شوند. از روز اول جهادی در کار نبوده است. جنگ بین شوروی و امریکا بوده است. بعد پاکستان جنگ داخلی را در بین مجاهدین ضد شوروی انداخت تا طالبان را بیاورد. اشغال افغانستان توسط امریکا به بهانه القاعده و طالب وسیله برای ایجاد پایگاه نظامی در افغانستان بود. پاکستان مرکز تربیه تروریزم و افراطگرایی از روز اول بود. طالب مزدور پاکستان است که بدستور پاکستان با امریکا توافق میکند. طالب از روز اول وسیله پساکستان و امریکا بوده است. وقتی طالب صلح با امریکا و جنگ با مردم افغانستان را اعلان میکند، مفهوم جهاد از بین میرود و دروغ افراطیون افشا میشود. جهاد افراطیون از روز اول دروغ بوده است و تا آخر دروغ است. طالب، القاعده، داعش و غیره افراطیون یک ریشه و منشاء دارند و آن در پاکستان، عربستان و امریکا اسست.

>>>   برادر ، خواهر
بیایید با هم درد دل کنیم
بگذریم از احساساتی شدن و سرخ و زرد شدن به سر همدیگر
تو طالب هم عضو همین بدن به نام افغانستان هستی
و من غیر طالب هم. اگر تو ناقص و معیوب شوی این بدن ناقص و معیوب میشود و اگر من شوم همچنین پس این به این معنی است که نه تو باید حذف شوی و نه من.

اما در این میان هستند کسانیکه چون حشرات موذی از ناقص شدن این بدن به نام افغانستان تغذیه میکنند و این ها نیستند مگر همسایگان دور و نزدیکی که حیات شان را در ممات افغانستان میبینند.
پس راه حل در همدیگر پذیری و تکیه بر مشترکات است نه در حذف و دامن زدن به اختلافات.

دعوی امارت و جمهوریت دعوی پوچ است.
چونکه نه از امارت تعریف اساسی داریم و نه از جمهوریت.

مثلن امارات متحده عربی که شش امیر نشین خلیج فارس است ، آیا منظور ما از کدام یک از امارت های ششگانه است.آیا آنها امارت های اسلامی هستند یا غیر اسلامی، آیا امارت قطر که هیات طالبان در آن مستقر هستند امارت اسلامی است یا غیر اسلامی؟

نمونه حکومت شرعی و اسلامی که طالبان ادعا دارند آیا در جهان اسلام در گذشته یا حال وجود داشته یا نه . اگر بلی کدام اگر نه ، چگونه است که در ۱۴۰۰ سال همچو چیزی وجود نداشته و حال مل میخواهیم به وجود بیاوریم.

ما امارت طالبانی را ۵ سال تجربه کردیم که نه کس چهره امیر را دید و نه حرف و صدایش را شنید و نه هم بر گور و جنازه اش حاظر بود، آیا این شیوه اسلامی است؟ اگر منظور خلفای راشدین هستند آنها خلیفه بودند و نه امیر و هریک هم پیش نماز نماز های مومنان در مسجد نبی بودند و نه پت بودند و نه پنهان.
همین امیر موجود طالبان را کی دیده یا کدام مصاحبه تصویری اش را مشاهده کرده؟

آمدیم سر جمهوریت اسلامی
پاکستان هم جمهوریت اسلامی است و طالبان هم با زن و اولاد خود در آن حضور دارند، آیا پاکستان حکومت اسلامی است یا نه؟
اگر است پس ما چرا مثل پاکستان و یا بهتر از آن جمهوری اسلامی نباشیم و اگر نیست پس چرا طالبان در آن جا مسکن گزین و تحت حمایت قرار دارند؟

پس بیایید که اول بر سر قرائت واحد از اسلام به توافق برسیم و بعد بر سر نحوه اداره جامعه اسلامی و آنگاه انتخاب را به مردم بگذاریم چون این همه گیر و دار به خاطر مردم است.

پاکستان در کمین نشسته که به مجرد ضعیف شدن حضور جامعه جهانی امر یورش به شهر ها را صادر کند و در ظرف یک هفته همه زیر بنا های ملکی و نظامی و اقتصادی و تجارتی و شهری و تعلیمی و همه و همه را به خاک یکسان کند و آنگاه جهان را در مقابل یک عمل انجام شده قرار دهد و خود به اهداف اقتصادی و استراتژیکی خود دست یابد و ما این تجربه را با سقوط حکومت نجیب داریم.
پس هم طالب و هم غنی و تیم ارگ و هم مردم و سیاسیون باید در قدم اول به یک چیز تعهد کنند که نگذارند این بار پاکستان ما را به خاک یک سان کند.

>>>   آری:ملت غیوروقهرمان پنجشیرونسل کوه پایه های هندوکش بیداربرای دفاع ازعزت ،حرمت ،آزادی،استقلال،ونوامیس فردفرداین سرزمین آزاده همچون دوران جهادومقاومت آماده دفاع بوده وبرای مقابله با هر نوع قلدری ،زورگویی،خودکامگی وتفوق طلبی به پاخاسته واز حقوق برحق این سرزمین دفاع خواهدنمودوبه هیچ معامله گر وخاک فروش اجازه نخواهد داد تاباری به مردم این سرزمین جفا وظلم رواداشته معامله بدارند
ع-ب کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است