قریشی: برای حل مسایل افغانستان به امریکا نیاز نداریم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ کد خبر: 162453 منبع: پرینت

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در گفتگو با خبرگزاری رویترز در مورد توافقنامه صلح امریکا و طالبان گفت، برای حل مسایل افغانستان به امریکا نیاز نداریم.
به گزارش رویترز، قریشی در این گفت‌وگو اظهار کرد: «آنها (افغانستان) باید مستقیماً با پاکستان گفت‌‌وگو کنند. آمریکا قصد عقب‌نشینی از افغانستان دارد و ما همواره همسایه خواهیم ماند».

قریشی در ادامه گفت: «اگر اسلام‌آباد طرف‌های مختلف را متقاعد نکرده بود که جنگ افغانستان راه‌حل نظامی ندارد، هرگز توافق دوحه میان طالبان و آمریکا محقق نمی‌شد». او افزود: «در روابط دو طرف اعتماد وجود ندارد. پاکستان هر کاری برای ایجاد اعتماد انجام داده است».
او افزود: «بطور مثال اگر با افغانستان مشکلی داشته باشم، از واشنگتن نمی‌خواهم که نقشی داشته باشد».

شاه محمد قریشی قبل از این نیز (22 فوریه) طی اعلامیه‌ای گفت، بدون همکاری اسلام‌آباد پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان ممکن نیست. قریشی در این اعلامیه گفت، تلاش‌های صادقانه‌ی اسلام‌آباد در راستای برقراری صلح و ثبات در افغانستان، نتیجه‌بخش بوده است.
او گفته بود: «توافق‌نامه‌ی صلح میان ایالات متحده‌ی و گروه طالبان، در حضور پاکستان امضا می‌شود؛ زیرا بدون کمک اسلام‌آباد، امضای چنین توافق‌نامه‌ای ناممکن بود.»
افغانستان همواره پاکستان را به پناه دادن با گروه طالبان در خاکش متهم کرده که این اتهام همیشه از سوی اسلام‌آباد رد شده است.

چندی قبل، محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان ( 15 فوریه) در دیدار با نانسی پلوسی رییس پارلمان امریکا گفت، پاکستان تاکنون اقدامی عملی در راستای مبارزه با «ترورسیم» انجام نداده است. محمد اشرف غنی در این دیدار گفت، افغانستان هنوز شاهد اقدامات عملی پاکستان در خصوص مبارزه با «تروریسم» نبوده و پناه‌گاه‌های امن طالبان هنوز هم یک معضل است که باید به آن پرداخته شود.

به گزارش العربیه، دونالد ترامپ در آغاز حکومتش به شکل جدی چندین بار به پاکستان هشدار داد و از مقام‌های پاکستان خواست تا علیه رهبران گروۀ طالبان در خاکش اقدام کند. امریکا هشدار داده بود که اگر برای نابودی رهبران شبکۀ‌حقانی و گروه طالبان با امریکا همکاری نکند، واشنگتن مستقیما وارد عمل خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قریشی
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   باز همان افغانستان غریب وبیچاره و بی سرپرست است و باز همان جنرالان پاکستانی و چوبک دست شان و باز تهدید رهبران افغانستان.
افغانستان سابق مزدور بادار پاکستان بود،حالا مزدور خود پاکستان میشود.

>>>   چرا صاف و ساده نمی گویی که ضرورت مذاکره با طالب نیست .
اگر حل اساسی میخواهید با بادار طالب یعنی پاکستان باید مذاکره کنید در غیر آن آمریکا میرود و ما میمانیم و بلای جان شما.

>>>   پاکستان سر را زیر برف میکند و می پندارد کسی اورا نه دیده و نه می بیند
ثبوت حضور بیست ساله طالبان و قبل ازان در پاکستان نه محتاج دلیل است و نه
نیازمند ثبوت اظهر من الشمس است.
ملا غلام کابل

>>>   تمام این بدبختی ها از دست غنی .... است زمانی که این کثیف را امریکایی ها بالای مردم به سفارش همین پاکستان تحمیل نمودند غنی در روزهای آغازین کار خود برای پاکستانی ها اجازه داد تا به اسناد محرم امنیتی کشوردسترسی داشته باشند و جاسوسان ای اس ای از قبل استانکزی ِ عابدی و امثالشان را در این ریاست مقرر نمود تا پاکستانی ها به دست باز به کار خود ادامه دهند امروز آنقدر نظام ضعیف و آسیب پذیر شده است که به یک شمال هادی از هم میتواند بپاشد . همه از دست همین غنی فاشیست و همین خبیث نوکر و دلقک امریکاست اگر نه زمانی که خرزی قدرت را تسلیم نمود یک حکومت تقریبآ قوی داشتیم اما حالا نداریم مکمل کنترول ما بدست پاکستانی هاست ترورهای اخیر در شهر کابل نیز توسط آی اس ای صورت میگیرد

>>>   تا زمانی که این ملت وجود دارد و اشرف غنی در ارگ است هرگز افغانستان مزدور پاکستان نمیشود بلکه بر خلاف پاکستان محتاج به افغانستان خواهد بود در از بین رفتن اشرف غنی ایران بطور مخفی و نیمه علنی و پاکستان بطور علنی با جاسوسان شان کار میکنند تا غنی را از کاخ ریاست جمهوری بیرون کنند به این ترتیب در کشور ما دست مداخله ازاد را داشته باشند و مسله اب افغانستان کما فی السابق بکشور ایران و پاکستان بدون قید و بند جاری باشد اما کور خوانده اند اشرف غنی را مردم ما میخواهند تا کشور ما را از دست اندازی های پاکستان و ایران درامان بدارد و به پیشرفت و ترقی بیشتر رساند.

>>>   طالب وحشی آدم میکشد
مرد و زن را باهم میکشد
کرزی و غنی و طالب برادر
هر سه مردم ما را پیهم میکشد
همه مزدوران امریکا و پاکستان مردم مظلوم را باهم میکشد
قریشی خواب عمق استرانیژیک میبیند و مردم افغانستان را با گرفتن دالر و درهم میکشد

>>>   افسوس صد افسوس به حالی به اصطلاح رهبران یعنی دزدان افغانستان که درمورد کشور ما هر خروخرکو...... تصمیمی میگیرد از سخنان قریشی معلوم میشه که او ریئس جمهور افغانستان است.

>>>   هنر پاکستانی ها دراین است که بهترین استفاده را از جهالت افغانها میکنند ، جهالت افغانها آنقدربرای پاکستان عاید داشته که نفت وگاز ایران بر ای این کشور داشته است
قیمت جهالت افغانها درنزد پاکستانی ها بیشتر از طلاست،
از برکت همکین جهالت افغانهاست که پاکستان امروز درجهان منحیث اولین کشورذ صاحب قدرت اتمی دهممین اردوی قوی جهان فعالترین سازمان استخباراتی درسطح جهان را داراست ،
امریکائیها پاکستانیهارا هشیار ترین مردم جهان میدانند ،اما افغانهارا حتی مستحق یک کشور مستقل نمیدانند چنانچه جوبایدن وتعد ادی از سناتوران آنها می گویند همیشه بین افغانها جنگ بوده ومنبعد هم چنین خواهد بود
منبعد برای ملت سازی درینجا کارنمیکنیم، اختیار شان چی نوع حکومت می خواهند،
ر

>>>   مردم افغانستان باید از خواب بیدار شوند. از روز اول جهادی در کار نبوده است. جنگ بین شوروی و امریکا بوده است. بعد پاکستان جنگ داخلی را در بین مجاهدین ضد شوروی انداخت تا طالبان را بیاورد. اشغال افغانستان توسط امریکا به بهانه القاعده و طالب وسیله برای ایجاد پایگاه نظامی در افغانستان بود. پاکستان مرکز تربیه تروریزم و افراطگرایی از روز اول بود. طالب مزدور پاکستان است که بدستور پاکستان با امریکا توافق میکند. طالب از روز اول وسیله پساکستان و امریکا بوده است. وقتی طالب صلح با امریکا و جنگ با مردم افغانستان را اعلان میکند، مفهوم جهاد از بین میرود و دروغ افراطیون افشا میشود. جهاد افراطیون از روز اول دروغ بوده است و تا آخر دروغ است. طالب، القاعده، داعش و غیره افراطیون یک ریشه و منشاء دارند و آن در پاکستان، عربستان و امریکا اسست.

>>>   صلح طالب با امریکا به مردم افغانستان تعلق ندارد. زندانیان طالب قتل و جنایت کرده اند. باید محاکمه و جزا داده شند.
خدا قتل نفس را نمیبخشد. از اول طالب مزدور امریکا و پاکستان بود.

>>>   "مرغآبى لنگ" - رئیس جمهور غنى
رئیس جمهور غنى "مرغآبى لنگ" (Lame Duck)من گفتم که به امير تيمور صاحب قران (پيسه و سکه ) نگو "تيمور لنگ"
"اردک لنگ" "مرغآبى لنگ" رئیس جمهور یا سیاستمدار در سیستم سیاسی ایالات متحده است که هنوز در سمت خود است و يا انيکه هنوز مراسم معرفی در اداره رياست جمهورى برگذار نشده باشد
از آنجایی که انتخابات عمومی در ایالات متحده ت روز سه‌شنبه پس از اولین دوشنبه در ماه نوامبر برگزار مى شود، اما روسای جمهور تا 20 جنورى سال آينده مراسم معارفه یا تحلیف در مقامی منصوب نمى شود ، در صورت انتخاب بار دوهم رئیس جمهور برای ده در سمت خود به نام "مرغآبى لنگ" باقی مى ماند. چنین رئیس جمهور (اردک لنگ) نمى تواند قوانین مهم را وضع کند یا مواضع و قراردادهاى مهم و افراد مهم را در مقامات مهم گمارد.
موافقت‌نامه‌ای صلح نمایندگان امریکا و گروه طالبان در قطر در زمان امضا شد که اشرف غنى مرغآبى لنگ بود.
و بدبخت بيچاره لاغرک و ضعيف و ناتوان بازى پشتونبار زلمى خليلزاد را خورد و "مراسم تحلیف" به تعويق افتاد.

>>>   قریشی بچو مست پیروزی مباش
هنوز سر شب است و هزاران غائله در پیش

>>>   افغانستان در حالت حساس قرار گرفته و دوباره به يك مسعود جديد نياز پيدا كرده ايا مسعود ديگري را خداوند ج براي نجات افغانستان خواهد فرستاد ؟

>>>   از آنجایی که رييس جمهورى ایالات متحده امريکا در انتخابات عمومی در ایالات متحده روز سه‌شنبه پس از اولین دوشنبه در ماه نوامبر برگزار مى شود، اما روسای جمهور تا 20 جنورى سال آينده تا انجام مراسم تحلیف به نام "مرغآبى لنگ" ناميده مى شود. در صورت انتخاب بار دوهم رئیس جمهور برای ده هفته در سمت "مرغآبى لنگ" لقب دارد.
از اشرف غنى لوچر و لچر چند هفته است که مرغآبى لنگ است. براى اشرف غنى مراسم تحلیف سزاور نيست. اين مرغک امريکا سر يک پاى استاده است. فقط يک آواز گلوله تفنگ عليه اش برسد يک پاى عبداله را قرض نموده و پيش رييس خود درامريکا و چوچه و بچه خود پرواز و به پرندگک بدون بال و پر به مقصد اصلى خود مى رسد.
چرا پرو بال اش کنده شده?
بى بى گل اش خود را در پروبال اش اويزان کرده بود!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است