طالبان: حمله به نیروهای افغان از سر گرفته می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ کد خبر: 162441 منبع: پرینت

دو روز بعد از امضای توافقنامه صلح میان طالبان و آمریکا، سخنگوی گروه طالبان می‌گوید اکنون که دوره "کاهش خشونت‌‌ها" پایان یافته است، عملیات نظامی آنها علیه نیروهای افغان از سرگرفته شده است.
ذبیح الله مجاهد، گفتگویی با بی‌بی‌سی گفت بعد از پایان زمان هفت‌روزه "کاهش خشونت‌ها" فعالیت‌های این گروه "به وضعیت قبلی" برمی‌گردد. او اما تاکید کرد که بر اساس توافق‌نامه این گروه با آمریکایی‌ها به سربازان خارجی حمله‌ای نخواهد شد.
او اضافه کرد که توافقی در زمینه حمله نشدن به نیروهای افغان نشده است.

در همین حال سخنگوی نیروهای ناتو در افغانستان به نقل از جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو نوشته است که گروه طالبان باید سطح خشونت‌ها را پایین نگهدارد.
آقای میلر گفته است :"کاهش خشونت‌ها ]دوره [ اعتمادسازی بود. ما در مورد تعهدات خود بسیار جدی هستیم و از طالبان انتظار داریم که در مورد تعهدات خود جدی عمل کنند. حرف آمریکا در مورد انتظارات ما بسیار روشن بوده است، خشونت‌ها باید در سطح پایین‌ نگهداشته شود."

اعلامیه‌ای هم از سوی طالبان منتشر شده که در آن آمده است علیه نیروهای دولتی افغان حملات شان را آغاز کنند. در این اعلامیه اما آمده که افراد طالبان باید به نیروهای خارجی حمله نکنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   خارجی ها برادران شان میباشند نه افغانها تاحال میگفتند که خارجی ببروند ما جنگ نمیکنیم باز چی شد؟

>>>   خاک بر سر این انسان های وحشی که علامت مسلمانی شان فقط یک وجب ریش است و دیگر بویی از اسلام نبرده اند مگر صلح با کفار به اصطلاح خودشان ارزش بيشتري از صلح با برادران مسلمان خودشان دارد؟! در حالی که قرآن می گوید مسلمان باید اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشند همین آیه مبارکه ماهیت پلید اینان را آشکار می کند. زکریا

>>>   این همان اسلام سبک سعودی است که به جای جنگ با دشمنان اسلام شب و روز بالای اهالی بی دفاع و مظلوم یمن در مدارس و درمانگاها شان بمب می بارد.

>>>   اینها با آن چهره های کيري شان غیر از جنگ قتل و قتال چیزی دیگر هم یاد دارند یک مشت بیسواد کور مغز بی فرهنگی که هیچ بوی از انسانیت نبردن نی از آداب معاشرت چیزی میدانند وني از انسانیت و. هیچ وقت هم نفهمیدن در طول این مدت که سرو کله نحس شان در افغانستان پیدا شده از طرف چند کشور ظالم و پلید حمایت میشوند پول و مهمات را میگیرند هموطنان خودشان را قتل عام می کنند انشاالله که به خشم خداوند گرفتار شوید.خدایا آن چهار تا سر کرده خاین اینها را که سبب ویرانی و بربادي این ملت شده اند به جزای اعمالشان برسان .آن طرف هم فرزند همین خاک است و این طرف حکومت هم فرزندان همین خاک و کشور است که جانهای شرین شان را از دست میدهند

>>>   کبوتر با کبوتر زاغ با زاغ
هر یک به هم جنس خود کند پرواز .
بالاخره طالبان ترورست ماهیت ضد اسلامی شانرا نمایان کردند قبلا جنگ شانرا علیه کشور ما ادعای جهاد دروغین شانرا علیه قوای ناتو و در راس امریکا را بخود بهانه تراشیده بودند و مردم ما را بشهادت رسانده اند و ادعا میکردند که پس از خروج قوای ناتو امریکا با برادران افغان خود ما هیچ نوع جنگ و خونریزی نداریم و نمیکنیم اکنون که با امریکا توافق مصاله را امضا کرده اند پس چه شد ان ادعای دروغین شان که گفته بودند ما با هموطنان خود جنگ و خونریزی نمیکنیم مطابق دستورات اسلامی مخاصمه و جنگ خود را قطع و خاتمه میدهیم با امریکایی ها و در مجموع خارجی ها مصالحه را رسما امضا کردند اما بر خلاف ادعای قبلی شان بر علیه مدافعین کشور اسلامی ما که همه شان مسلمان و زاده اسلام هستند پس از توافق صلح با امریکا به جنگ شان با نیرو های نظامی مدافعین ننگ و ناموس جنگ را ادامه داده که این کار طالبان منافق بودن را بخوبی اثبات میکند خداوند که منافق را می شرماند همینطور مثل گروه طالبان شرمنده و خجالت زده عام و خاص شان میکند .

>>>   ترامپ هم كسخل معلوم ميشود ولي خيلي هوشيار است. با اين كارش ماهيت اصلي طالب را برملا ساخت كه ميگفتند خارجي برود ما تسليم ميشويم و دوباره به مدارس مصروف درس ميشويم

>>>   ما خراسانیان چی رقم گناه کرده بودیم که اسیر یک جنگ بین دو طایفه پشتون شدبم!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است