نبیل: طالبان فاتحین کابل نخواهند بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۹    ۱۳۹۸/۱۲/۱۲ کد خبر: 162434 منبع: پرینت

به نام خداوند جان و خرد!
با اینکه صلح ضروری ترین نیاز مردم افغانستان است اما ما از ابتدا نگرانی های خود را درباره روند جاری گفتگو هاى صلح اعلام کرده بودیم، همان طور که صلح با معامله و تسلیم کردن کشور به پاکستان ممکن نیست ،ادامه این وضع با مدیریت بی نظم و بى برنامه ، تیم وحدت ملی و وزارت خیالی صلح هم امکان ندارد.
وطنداران عزیز ما می دانند که جنگ افغانستان یک جنگ استخباراتی است و صلح در آن هم با نگاه استخباراتی میسر است، اگر حکومت در شیوه رفتارش با طالبان و دیگر گروه های تروریستی با تشكيل اجماع ملى، جذب چهره های مجرب امنیتی و ادارى، تجدید نظر نکند. باید مدیریت کشور تغییر کند، دوستان بین المللی ما هم باید بدانند که با این شیوه تنها هزینه جنگ بالاتر می رود و دست آوردی کماکان نخواهيم داشت. کسانی در مدیریت کشور هستند که معاش از حکومت می گیرند و وابستگی به تروریستان دارند، برای هر تروریست واسطه می شوند، آن ها را در خانه خود نگاه می دارند و حمایت می کنند و از ادامه جنگ و ناامنی سودهای میلیونی می برند.

برنامه تیم امنیت و عدالت در این باره بسیار روشن و عملی است اگر اراده واقعی برای نجات ملت باشد ما همین حالا هم حاضریم این برنامه را شریک سازيم، به طور خلاصه باید با ستون پنجم داخل حکومت مبارزه و در مناطق مرزی و مدیریت جنگ (هم روانی هم در میدان) از متخصصین مجرب استفاده شود و نگاه جناحی و تیمی نسبت به مدیریت بحران از میان برداشته شود، در غیر این صد سال جنگ دیگر و مذاکره دیگر هم با این شرایط به جایی نمی رسد، چون دو طرف جنگ با داشتن خويشاوندى فكرى هم منفعتند، رهبران هر دو طرف مصوون هستند و تنها مردم بی پناه چوب سوخت این جنگ بیهوده است.

در اخير طالبان بايد بدانند كه هيچگاهى نخواهند توانست تا خود را فاتحين كابل و در كل اين جنگ خطاب نمايند، پس بهتر است از خونريزى و تشدد دست بردارند و با كشتار افغانها و ويرانى بيشتر كشور عزيز ما افغانستان باعث تامين منافع پاكستان در منطقه و تضعيف افغانستان نگردند.

ژوندى دى وى افغانستان
مړه دی وی د افغانستان دښمنان
رحمت الله نبيل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نبیل
نظرات بینندگان:

>>>   این وحدت جملات وکلمات بمن جالب بود.یعنی که نوشته دری شعار پشتو واسم عربی.اما بهر حال خدا کند که کوران حکومتی هم بخوانندو عمل کنند .اصف کابل

>>>   راسته موگه ای باچه فیلم.
فاتحین خودش و چند تن پنچرمینها بودند که به زور ب-52 و سواره به شانه قوای خاص به کابل بازگشتند.

>>>   طالب وحشی آدم میکشد
مرد و زن را باهم میکشد
کرزی و غنی و طالب برادر
هر سه مردم ما را پیهم میکشد

>>>   نبيل جان خودش هوشيار است، پناهنده امريكا است، فاميلش در امريكا و خودش هم پاسپورت امريكائي با تكت در جيبش، و لاف ميزند، به مجرد آمدن طالب به دروازه هاي كابل از طريق بگرام خارج ميرود. اگر تو مرد ميبودي مانند نجيب و سروري رئيسان خاد بزرگان طالب را بجهنم مي فرستادي حال بدين منوال نمي بود، و تو را هم كسي نمي كشت، همه تان مانند پسر حقاني اجيران سياه هستيد، در غير آن نه كدام شخصيت بوديد و نه كدام استاد و نه كدام بزرگ قوم، خودت، صالح، ستانكزي ، كرزي، اشرف، و ... گودي هاي كوككي از گل خام امريكا هستيد، ملت را ديگر تباه نكنيد.

>>>   طالبان را كرزي و فني طالب ساخت اگرنه در غار هاي پشاور از ترس مارشال فهيم بيرون نميشدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است