بازی توافقنامه صلح امضا شد
امضای توافقنامه صلح، امضای توافقی دیگر میان بادار و غلام بود، همچنین غلامان دیگر آمریکا در کابل موافقنامه دیگری با بادار شان امضا کردند که همچنان غلام باقی بمانند و از دستورات بادار بطور دقیق اطاعت کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۱    ۱۳۹۸/۱۲/۱۰ کد خبر: 162403 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)وزیر خارجه امریکا به قطر رفت تا امضای توافقنامه میان نماینده آمریکا و نماینده طالبان را نظارت کند.
در همین زمان، وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو در یک نشست خبری با اشرف غنی در کابل حاضر شدند.
در همین حال هیاتی از دولت افغانستان به قطر رفت بدون اینکه موفق به شرکت در نشست امضای توافقنامه گردد. اما حمدالله محب گفت که این هیات از جانب قطری ها و طالبان دعوت شده است و نقش شروع کننده مذاکرات را دارد ولی هیات اصلی مذاکره نیست.

طالبان بصورت رسمی اعلام کردند که موافقتنامه میان امارت اسلامی افغانستان با نماینده آمریکا در قطر امضا می شود و هرگز آنان حکومت کابل را قبول ندارند و اجازه شرکت به نماینده های دولت افغانستان در جلسات را نمی دهند.
بنابر همین اعلام، توافقنامه صلح افغانستان میان ملابرادر به نمایندگی از طالبان و زلمی خلیلزاد به نمایندگی از آمریکا در دوحه قطر امضا شد. در این نشست نمایندگانی از سی کشور به شمول هفت وزیر خارجه شرکت داشتند.

هنوز مفاد این توافقنامه نشر نشده است اما دولت آمریکا پذیرفته است که با امارت اسلامی طالبان قرارداد امضا کرده است و حکومت افغانستان در این میان هیچ نقشی نداشته و حتی نماینده های دولت افغانستان که به قطر رفته بودند اجازه شرکت در این نشست را نیافتند.

نماینده های طالبان در قطر گفتند که با امضای توافقنامه صلح افغانستان آرام خواهد شد و نظامیان آمریکایی کشور را ترک خواهند کرد. یک عضو سیاسی دفتر طالبان افزود که با آمریکایی ها توافق شده است تا طی ده روز آینده تعداد پنج هزار طالب در زندان های آمریکایی ها و دولت افغانستان از زندان ها رها شوند و نظامیان آمریکایی طبق جول زمانبندی شده تا 14 ماه آینده افغانستان را ترک می کنند و افغانستان استقلال خود را به دست می آورد.

قرار است طی ده روز دیگر نشست بین الافغانی در کشور ناروی برگزار شود و در این نشست چارچوب توافقنامه صلح روشن شود. بیرون کشیدن نام های سران طالبان از لیست سیاه سازمان ملل، رهایی پنج هزار زندانی طالب و برقراری آتش فراگیر از جمله وظایف دولت افغانستان است که باید پیگیری شود.

عباس استانکزی در قطر به خبرنگاران گفت که اداره کابل را به رسمیت نمی شناسیم و ما توافقنامه را با آمریکایی ها اجرا کردیم و بر عهده آمریکایی ها است تا پنج هزار زندانی تا دهم مارچ رها بکنند.

طالبان برای شرکت در نشست قطر، مهمانانی را از افغانستان و خارج از کشور دعوت کردند تا در مراسم امضای توافقنامه صلح شرکت داشته باشند که برخی از آنان در نشست صلح اشتراک کرده بودند.

امضای توافقنامه صلح، امضای توافقی دیگر میان بادار و غلام بود، تا از این ببعد غلامان آمریکایی در بازی دیگر برای بادار شان نقش ایفا کنند.
همچنین غلامان دیگر آمریکا در کابل موافقنامه دیگری با بادار شان امضا کردند که همچنان غلام باقی بمانند و از دستورات بادار بطور دقیق اطاعت کنند.
در واقع، نه طالبان از ما هستند و نه ارگ نشینان، بل همه آنان غلامان آمریکا بوده هستند و خواهند بود.

برهمگان واضح و آشکار است که تمامی طرف های درگیر در جنگ افغانستان بصورت مستقیم یا غیر مستقیم از جانب آمریکایی ها و دیگر همپیمانان شان در افغانستان تامین و تجهیز می شوند و این روند سال ها است که ادامه دارد و با وجود اعترافات صریح آمریکایی ها در این زمینه و نشانه های روشنی که از این تامینات و تجهیزات بدست آمده است، اما بازهم آمریکایی ها با همان شعار کهنه قدیم که برای نابودی هراس افکنان مبارزه می کنند، میدان را برای غارت و تاخت و تاز خود باز کرده و حضور خود را در افغانستان توجیه می نمایند.

از حالا مشخص است که گروه نظامی دیگری، ساز مخالفت با حکومت ایتلافی آینده را کوک کرده و تمامی مخالفان روند صلح را در حلقه دیگری جمع خواهد کرد و باز آمریکایی ها همانگونه که در گذشته گروه های مخالف و موافق را همزمان تجهیز و تمویل می کردند، یکبار دیگر هم حکومت ایتلافی آینده و هم گروه های مخالف آن حکومت را تجهیز و تمویل خواهند نمود.

هدف آمریکایی ها تداوم درگیری ها و ناامنی ها در افغانستان است تا در سایه این ناامنی ها و مشغولیت های ذهنی مردم افغانستان و همچنان جهانیان، به حضور نظامی و سیاسی خود در افغانستان ادامه دهند و مانند گذشته بر سیاست غارت و چپاول افغانستان پایدار بمانند.
با این حساب نباید بر مذاکرات صلح و آمدن امنیت و رفاه می توان امیدوار بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توافقنامه صلح
قطر
آمریکا
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   امروز یک روز تاریخی برای مردم رنج کشیده افغانستان بود ، این پیروزی بزرگ حاصل خون صدها هزار افغان جوان مرد بود که برای نجات کشور از دست اشغالگران از کوچک ترین بهاهی دریغ نکردند و به شهادت رسیدند .وقت ان رسیده که با پذیرش تمام گروه های بزرگ و کوچک و با افکار متفاوت گرد هم ایم و به افغانستان بهتر بی اندیشیم ، و کشور عزیزمان را با کمک یک دیگر اباد سازیم ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   اگر دولت نوکر آمریکا نیست و غلام نیست پیش از مذاکرات بین افغانستانی نباید هیچ زندانی یی را آزاد کند چون این توافق آمریکا و طالب است و آمریکا میتواند طالب های دربند در گوانتانامو یا در سفارت آمریکا را رها کند و زندان های افغانستان در کنترل دولت است نه در کنترل آمریکا.
اینجا است که معلوم میشود این دولت مستقل است یا دست نشانده.

>>>   بتول سیدحیدری
پلان بازگشت حکمتیار به افغانستان مقدمه ای بود برای بررسی واکنش های مردم و در حقیقت آماده سازی روانی جامعه برای برگشت دوباره طالبان به کشور.
ناز و کرشمه های طالبان برای نشستن سرمیز صلح تمامی اش نقشه ای است که با مدیریت اتاق فکر بسیار قوی و برنامه ریزی شده در حال هدایت و طرح ریزی است که گام به گام پیش می رود.
نگران نباشید، همان طور که بازگشت حکمتیار را قصاب کابل گفته و با تمام تجدید خاطرات فجایعش بر خودتان عقب نشینی کرده؛ پذیرفتید و برای دیدارش و گرفتن وقت ملاقات همه به صف ایستاده بودید ،
بهتر است آمادگی هضم کردن صلح با طالب را هم در خودتان ایجاد کنید، اتفاق خاصی نمی افتد مردان هر قومی نهایتا با هر ترفند و پلانی به راحتی با طالبی که طالب سابق نخواهد بود، خودشان را سازگارمی کنند اما...
این وسط تنها #زن_افغان است که مثل همیشه قافیه را خواهد باخت.

>>>   Arif Rahmani
شیر‏عباس ستانکزی از اعضای تیم مذاکره کننده طالبان در مصاحبه با طلوع نیوز نکته های جالبی را مطرح کرد:
۱- با امضای توافق نامه میان طالبان و آمریکا ۷۰ تا ۸۰٪ خشونت ها کاهش پیدا می کند.
۲- نظام سیاسیی را مطلوب می دانند و می خواهند که مورد توافق اکثریت مردم افغانستان باشد.
۳- نیروهای امنیتی سرمایه و نیاز کشور ماست این نیروها تغییراتی را نیاز دارند.
۴- متعهد به حقوق بشر، حقوق زنان و آزادهای مشروع می باشند!
نتیجه: در ادبیات رهبری طالبان تغییر چشم گیری آمده است. پیام حساب شده ملاهبت الله رهبر طالبان نیز موید همین نکته است.

>>>   M N Hussain Khell
هههههه هویت و مواضع سیاسی من درباره اشرف غنی و طالبان و داعش و همگان واضح است: من برداشت خودم را از مصاحبه ستانکزی و ملاهبت الله روایت کردم. این به معنای تغییر موضع من نیست. من مخالف امارت اسلامی، تفکر سیاسی طالبان و انفجار و انتحار شان هستم اما نمی توانیم تا آخر با ان ها بجنگیم بلکه باید بر موارد مشترک و جامع توافق کنیم

>>>   Hussain Broumand
اینها ظاهرا باهرپیامی خوش وخوب که بیاید ،شوم وبد شگون است. در مدت کاهش خشونت ،بیست وپنج اردو وپلیس ملی را حذف کردند. اینها جز قتل ،کشتار ، آدم کشی دیگه چی دارند که به پیام این غولان قرن امید بست؟

>>>   Barry Salaam
اشرف غنی یگانه سیاستمداری است که ظرفیت و جسارت ایستاده‌گی در برابر طالبان را دارد و می‌تواند این گروه را هم در جبههٔ جنگ و هم در میز مذاکره در موضع دفاعی قرار دهد و حیثیت از دست‌رفتهٔ کشور را اعاده کند. اما برای این کار، آقای غنی باید سینه‌اش را فراخ کرده، حکومت‌اش را از حالت تک‌قومی و تک‌فردی بیرون کند و به یک ساختار فراگیر ملی تن دهد. در غیر آن هم خودش و هم افغانستان بازنده خواهند شد و طالبان و پاکستان برنده!

>>>   Maria Reha
سلام به آنهایکه مثل من شهزاده های را از دست دادند!
آیا جسد پاره ، پاره یگانه برادرتان را از یاد برده میتوانید؟ شما هایکه از دست داده اید، با آنهایکه بنام صلح برمی گردند میتوانید قلبان بخشنده باشید! هرگز نه، فقط بخاطر جلوگیری از خونریزی دیگر جوانان به دست این وحشی های غول، مثل زهر کشند ، تسلیم میشوید و قبول شان میکنید ، شاید روزی در این کوچه و بازار دیده شوند . ولی در حقیقت از جانب من، و مثل من ، هزاران خواهر بی برادر هر روز و هر ثانیه و هر دقیقه هزار ها ملیون بار نفرین و لعنت بخودشان و به پیام صلح شان میفرستند !

>>>   دو پشتون طالبانى يکى ترورست شلوارکميز پوش قرن ميانه و همقماش طالبان نکتايى پوش ترورست باهم صلح کردند.
بعد از انتخابات یعنی پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده - پس از 14 ماه - همان خرک همان درک است.
دو دولت پشتون هر دو انتصابى و نه انتخاباتى
1- نماینده آمریکا زلمی خلیلزاد در قطر دولت طالبان "امارت اسلامی افغانستان" را در واقعيت امر به رسميت شناخت.
2- دولت جمبورى اسلامى افغانستان در کابل دست نشانده امريکا
شرم است غير پشتونان يک دولتک شهرک ندارند و پشتون دو دولت
و تنش بين اين دو دولت هاى پشتونان پشتونى کردن جنگ و بحران افغانستان است.
اتحاد هر دو شان قصه مفت شده غير پشتونا ن را مفت تر مى کند
من سر هر سه 1- دولت "جمبورى اسلامى افغانستان" 2- "امارت اسلامی افغانستان" 3- ایالات متحده آمریکا + ناتو و ملل متحد ... اعتماد و اعتبار ندارم.
سر قدرت شهروندان اعتماد دارم اما فرزندان روشن و بيدارشان را کمونيستها و اسلاميست ها و دموکراتيستيک ها قتل عام کردند

>>>   امضای این تفاهم نامه خواب وخیال را از دماغ دشمنان افغانستان میرباید ،کسانیکه در مخالفت به این تفاهم نامه چیز های خراب مینویسند مگر نمیدانند که به چه اندازه مردمان این وطن در خاک وخون غرق شدند مگر لمس ننمودند. که در جریان یک هفته که گزشت چقدر آرامی نسبی بود که به بسیار وظاعت گفته میتوانیم تلفات قوای مسلع افغانستان و. تلفات مردم بیگناه وطن متلق کم بود حالا سران افغانستان خود. جور بیایند نگزارند که دیگر در این وطن خونریزی بیاید و. همه صلع را مانند. مردمک چشم خود نگهدارد و از سخنان لاف وپتاق خودداری کنند البته در طول این همه جنگ ها هیچ کسی نتوانست پیروز حقیقی شود نه طالبان و نه دولت افغانستان ،پس آنها ایمانآ و. وجدانآ بخاطر صلع قدم های نیک بردارند و بخاطر آرامی وطن دست و پنچه را پر زنند و یک تعداد از بیخردان که جنگ طلب اند و. سخنان مخالف صلع مینویسند باید دماغ خود را خوب شستوشو نماید و ناحق سخنان بی ارزش نزنند .
عبدالله ریحان

>>>   طالبان از قبل با امريكا در جنگ نبودند بلكه با دولت افغانستان در جنگ بودند . امريكايي ها و اروپايي ها وظيفه باز سازي در قالب تيم هاي پي ار تي ولايتي داشتند و در بئس هاي خود خوابيده بودند و در جنگ اشتراك نميكردند از همين رو نيرو هاي خارجي در جنگ روياروي هيچ تلفات ندارند يك تعداد تلفات كه دادند يا ماين كنار جاده عامل ان بود يا حملات ابي بر سبز و بگو مگر بين سربازان افغان و خارجي در فشله هاي عسكري و تعليماتي .
در اول امر دولت اسلامي مجاهدين و مقاومتگران طالبان را شكست داد و پسانتر بعد از پياده شدن نيرو هاي خارجي در افغانستان تا فعلا جمهوري اسلامي افغانستان با طالبان در جنگ است. امضاي توافق صلح زماني صلح را بوجود اورده ميتواند كه نيرو هاي مجاهدين و مقاومتگران با طالبان به توافق برسند فعلا هر دو طرف با امريكا در صلح اند ولي بين خود در جنگ اند گرچه دولت غني و كرزي نيرو هاي مجاهيدن و مقاومت گران را بعد از شهادت وباني و وفات مارشال فهيم سخت در هم كوبيده اند و طالب را عليه ان رشد داده اند با انهم طرف اصلي قضيه افغانستان همان جهاد و مقاومت و طالبان اند.
چون كرزي و غني اشخاص فراشوتي و باد اورده اند كه كدام تاريخ در صفحات مبارزات روزگار افغانستان ندارند و كدام پشتيباني مردمي و كدام حزب هم ندارند. اگر بخواهيم واقعيت را واضحتر بيان كنيم تا راه حل واقعي براي صلح افغانستان بوجود بياييد ، قضيه افغانستان قضيه زباني و مليتي است و باييد رهبران اقوام مختلف باهم صلح كنند تا اعتماد و برادري و برابري ميان شان بوجود ايد و همه بتوانند برادرانه باهم كشور را اباد بسازند. هرقدر گنگ صحبت شود راه حل سخت تر ميشود باييد واضح واضح صحبت شود و طرفين خواست ها و ملاحظات خود را بيان كنند تا راه حل دايمي ميسر شود .

>>>   موضوع تقلب در انتخابات و دو رييس جمهور مهم تر است خدا كند كه رييس جمهور مردمي بتواند رييس جمهور تقلبي را از چوكي پايين بكشد ورنه در موضوع صلح بين الافغاني هم تقلب خواهد كرد.

>>>   طالب اوگين كرد . امضاي اين توافق يعني مرگ تدريجي طالب

>>>   Nematollah Torkany
در سال 2001 امریکا پس از پنج سال حکومت طالبان، در مدت دو هفته آنان را از 90 در صد خاک افغانستان بیرون کرد. حالا بعد مدت 17 سال جنگ باهمکاری ناتو آنان را به رسمیت شناخته و با آنان مذاکره دارد... جالب نیست؟

>>>   Tahmina Tomyris
ما در کل یک جماعت متناقض هستیم که گاهی از فرط بیکاری مینشینیم و رفتارهای همدیگر را نقد میکنیم. مثل همین نقد های کشاله داری که اینروزها در مورد سیاست افغانستان میخوانم. با هر کس اگر تعارف داریم با خودمان که نباید داشته باشیم، همه چیز در رفتار بسیاری از ماها متناقض است منجمله، فعال حقوق زن ما که دلباخته مردان متاهل میشود، سیاست مدار ما در حالیکه دا د مونژ زیبا وطن میگوید ولی خانواده اش خارج از افغانستان عیش و نوش میکند، هنرمند معترض چپ خیلی جدی مان که بلاتکلیف بین شهرهای اروپایی لوت میخورد، هنرمند معترض دیگری که با فروش اثار هنرمندان دیگر جیب اش را پر میکند، ملایی که به بهانه تعویذ روزی چند بار ارضا میشود، دکتری که با خشونت با بدن مریض اش رفتار میکند، روانشناسی که خودش نیاز به تراپی روانی دارد، احزابی که شعارشان وطن دوستی است و منابع مالی شان را دشمنان وطن تامین میکنند، پارلمانی که حق مردم را میخورد و تا بی نهایت... حالا اینکه یک انتخاباتی مطلقا متناقض برگزار شده و تمام شده که این همه نقد ندارد وقتی این همه اشتباه دیگر دامان مان را گرفته!
احتمالا فقط روسپی خانه های کابل هنوز در کمال صدافت و شرافت کار خودشان را میکنند بی منت، بی نقد، بی فلسفه بافی و ادا و اطوار.

>>>   بلقیس پرنیان
راستی چکار شد؟! همان روشنفکرانی (!) که میگفتند امریکا برای ما دیموکراسی آورده و طالب و فئودالیزم را میزند ؟! :(

>>>   عدم موفقیت قرارداد، توافقنامه صلح افغانستان امضاشده از سوى دوپشتون ساخته با فته آمریکا " ملابرادر" به نمایندگی از طالبان و زلمی خلیلزاد پشتونتبار به نمایندگی از آمریکا در دوحه قطر بعد از یک روز آشکار است.
ترامپ با وجود فرمان اش به دلقک خود غنى در مورد آزادى 5000 هزار تروريست ها و قاتلين مردم حکومت دستنشانده ناميد شد که هيات بزرگ 250 نفرى حکومت اوغنى به دوحه قطر در بيرون دروازه انتظار مى کشيدند.
"سک زنجيرى" به دولتهاى وابسته مطلق اشغال گران بيگانه گفته مى شود و سگها در سالونها و رستورانت ها اجازه ندارند و زنجيرشان در بيرون دروازه بسته مى شوند بسته مى شود.
واما ناميدن سک زنجيرى حتى به "افغان"
(در اروپا و امريکا القاب سک و قالين و چرس و باد 120 روزه) اخلاق و ادبى نيست از اينرو دولت دستنشانده و گوديگک و ياعروسک و يا دلقک و يا مريونيت Marionette or puppet است.
فرمان ترامپ در بخشی از این توافقنامه درج شده که دولت افغانستان که در مذاکرات اجازه شرکت نداشت، 5000 اسیر طالبان را به عنوان پیش شرط مذاکرات صلح واقعی با طالبان آزاد کند.
دولت افغانستان این پیش شرط را نپذيرفت.
اصل طالبان دولت کابل را به رسميت نمى شناسد
توافق آمریکا و طالبان کمتر از 24 ساعت زنده ماند و بلاخره يک لاشه محترک (کوچى)و متحرک (ترحيک گر) شد

>>>   به پاکستانزی ،
امروز روز تاریخی برای پاکستان است چون مزدوران جاهل ووطن فروشش حق دال و نمک آی اس آی را بجا آوردند پاکستان از بهای جهالت افغان ها صاجب همه چیز شد ، قیمت وعاید جهالت افغان هابرای پاکستان بیشتر از سود نفت عربستان یا ایران است
هنر پاکستانی ها درین است که میدانند چگونه از جاهلین استفاده نمایند
ر

>>>   اینــه عــــــالـــــم !!!!
شماری از روحانیون ولایت فاریاب در یک مراسم دستاربندی در ولسوالی المار این ولایت گردهم آمده بودند می گویند که ویروس کرونا شایعه بیش نیست.
محمد اسماعیل مجاهد، عضو شورای علمای فاریاب می گوید که بیمار شدن به واسطه این ویروس دروغ محض است، چون در اسلام انتقال بیماری از شخصی به شخصی دیگر نیامده است.
به گفته او، کسی که به وجود ویروس کرونا باور کند، به اسلام و دستورات این دین عقیده ندارد.
پس از انکار وجود ویروس از سوی علمای فاریاب، دفتر مطبوعاتی والی فاریاب اعلام که یک پسر 19 ساله فاریابی مبتلا به این ویروس می باشد.
نعیم مصمم، رئیس صحت فاریاب در واکنش به اظهارات علمای این ولایت می‌گوید، کرونا به هیچ‌کس رحم نمی‌کند، حتا روحانیون را با خود می‌برد
ر

>>>   خلاصه که دولت دوسره افغانستان .افغانستان را دوسته به پاکستان تسلیم میکنند. طلبان از پاکستان است و پاکستان ازطلبان .افغانستان صوبه به سرحد پنجم پاکستان قرار میگیرد بعد از توافق نامه باطلبان جشن پیروزی پاکستان است این یک واقعیت تلخ است.

>>>   شكست ناتو نصرت الهي است ، اي واي به حال لشكر مفت ديموكراسي و خانواده هاي بيدين ايشان ، چه ذليل و مفت دنيا و آخرت را برباد كردند و روز گدايي كردن اولاد شان نزديك است ، و خوب يادم است كه بقاياي حكومت روس طلب در افغانستان به گدايي مجبور شده بودند . كاش از تاريخ هر كس درس عبرت ميگرفت !
كابلي از نيوزيلند

>>>   طالب وحشی آدم میکشد
مرد و زن را باهم میکشد
کرزی و غنی و طالب برادر
هر سه مردم ما را پیهم میکشد

>>>   خلیل زاد فقط برای کشته نشدن امریکایی ها توافق کرده است
توافقنامه صلح امریکا با طالبان فقط برای نجات امریکایی ها و کشتارمردم افغانستان بوده است . برای خلیل زاد کشته شدن مردم افغانستان هیچ ارزش ندارد ، همین که فقط امریکایی ها و دوستان شان در امان باشند ، کافی است هنوز رنگ قلم امضای توافقنامه صلح خشک نشده ، طالبان جنگ را درکشورآغازنمودند ، و درولایت خوست سه نفرغیرنظامی را کشته و ۸ تن دیگر را مجروح نمودند. اینکه آیا اینکه به طالبان اعتماد کرد مشکل اصلی این توافق می باشد ، درهر صورت گفتگو بین طالبان و مردم افغانستان باید به سرعت عملی نشود حتی اگرچندین ماه طول بکشد . طالبان باید قول بدهد که درمدت شش ماه آنیده به ولایات وشهرها افغانستان حمله نخواهند کرد ، سپس مذاکرات بین الافغانی صورت گیرد ، خصوصا به سربازان افغانستانی که فرزندان این کشور می باشند . این جای خجالت و تآسف است که طالبان به قول خود شان در توافقنامه صلح فرزندان کفار یعنی امریکایی می بخشتند، ولی فرزندان این سر زمین را می کشند آنها فکر نمیکنند که روز در کنار همین مردم زندگی خواهند کرد بهتر است این ثابت کنند که میشود روی آنها حساب کرد . طالبان باید تا شش ماه دیگر برای ازادی افراد خود انتظار بکشند و ثابت کنند ، که حمله ای بالای مردم و نیروهای امنیتی افغانستان صورت نخواهد گرفت .
محمود منجم زاده

>>>   مردم افغانستان باید از خواب بیدار شوند. از روز اول جهادی در کار نبوده است. جنگ بین شوروی و امریکا بوده است. بعد پاکستان جنگ داخلی را در بین مجاهدین ضد شوروی انداخت تا طالبان را بیاورد. اشغال افغانستان توسط امریکا به بهانه القاعده و طالب وسیله برای ایجاد پایگاه نظامی در افغانستان بود. پاکستان مرکز تربیه تروریزم و افراطگرایی از روز اول بود. طالب مزدور پاکستان است که بدستور پاکستان با امریکا توافق میکند. طالب از روز اول وسیله پساکستان و امریکا بوده است. وقتی طالب صلح با امریکا و جنگ با مردم افغانستان را اعلان میکند، مفهوم جهاد از بین میرود و دروغ افراطیون افشا میشود. جهاد افراطیون از روز اول دروغ بوده است و تا آخر دروغ است. طالب، القاعده، داعش و غیره افراطیون یک ریشه و منشاء دارند و آن در پاکستان، عربستان و امریکا اسست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است