منتظر شلاق و لگد طالبان باشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۰    ۱۳۹۸/۱۲/۱۰ کد خبر: 162394 منبع: پرینت

امروز توافقنامه‌ میان آمریکا و طالبان امضا می‌شود برای صلحی که همه می‌دانیم همان صلح تامین شده با شلاق و لگد طالبان است، اما دم برنمی‌آوریم که مبادا همین هم از دست برود.

غرب و دولت افغانستان تا ۲۰۱۸ می‌گفتند، طالبان تفنگ خود را بر زمین بگذارند، دست از خشونت بردارند، قانون اساسی افغانستان را قبول کنند و ما با آن‌ها مذاکره می‌کنیم.

طالبان از سال ۲۰۰۱ تا به امروز گفته‌اند، دولت افغانستان مزدور است و ما فقط با آمریکایی‌ها مذاکره می‌کنیم و شرایط ما خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان، تشکیل حکومت موقت، تعدیل قانون اساسی و اجرای احکام شرعی است.

شکست شاخ و دم ندارد و در این سطح، شکست خوردن مساله‌ای جدی‌تر از آن‌ است که آن را ماستمالی کنیم. غرب و متحدانش در افغانستان شکست خوردند و افغانستان را به پاکستان و طالبان واگذار می‌کنند. اما عامل شکست، نه ضعف غرب و متحدانش بود، نه قدرت طالبان و نه زیرکی پاکستان.

عامل اصلی این شکست فقط فساد و بی‌عقلی بی‌حدوحصر سیاسیون بود. فساد باعث شد که غرب از افغانستان ناامید شود و برای نجات خود از این منجلاب خواسته طالبان را برآورده سازد و با آنها صلح کند. فساد باعث بی‌اعتمادی مردم به حکومت شد، باعث شد افراط‌گرایی بهانه‌ای برای ظهور بیابد، و طالبان هر روز قوی‌تر شود.

اگر می‌گویید زیادی بدبینم، به این فکر کنید که صالح هنوز به قدرت نرسیده منتقدان خود را به دادگاه معرفی می‌کند؛ واقعا انتظار دارید طالبان با شلاق و لگد با مخالفان خود برخورد نکنند؟

عزیز حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
توافق
نظرات بینندگان:

>>>   کسانی که سخت از این توافق تاریخی خشمگین هستند با نوشتن چند کلام بی مهفوم نمی توانند افکار عموم را پریشان سازد ، تجزیه طلبان که برای خود پرچم درست کردند و در خیابان های کابل و دیگر ولایت ها در یک روز مشخص بیرون می ایند و دست به تیرندازی و قتل و جامعه را ناارام میسازند ایا بعد امروز جرعت خواهند کرد بیرون بیایند ، قانون دیگر این اجازه را به انان نخواهد داد و به شدت با تک تک این وحشیا بر خورد خواهد شد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   ایران زحماتش هیچ شد ولی به خیر خود هم نمی فهمد.

>>>   طالبان تغير كرده اند، خصوصاً بزرگان شان ، نمي بينيد همه شان كالاي لشم و ريش جارو كرده و رنگ و رخ تازه دارند، نيم شان شايد در قطر و إمارات و ايران به إيدز مبتلاء شده باشند، دختران و پسران شان در شرق و غرب تحصيل كرده اند.

>>>   دو پشتون طالبانى يکى ترورست شلوارکميز پوش قرن ميانه و همقماش طالبان نکتايى پوش ترورست باهم صلح کردند.
بعد از انتخابات یعنی پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده - پس از 14 ماه - همان خرک همان درک است.
دو دولت پشتون هر دو انتصابى و نه انتخاباتى
1- نماینده آمریکا زلمی خلیلزاد در قطر دولت طالبان "امارت اسلامی افغانستان" را در واقعيت امر به رسميت شناخت.
2- دولت جمبورى اسلامى افغانستان در کابل دست نشانده امريکا
شرم است غير پشتونان يک دولتک شهرک ندارند و پشتون دو دولت
و تنش بين اين دو دولت هاى پشتونان پشتونى کردن جنگ و بحران افغانستان است.
اتحاد هر دو شان قصه مفت شده غير پشتونا ن را مفت تر مى کند
من سر هر سه 1- دولت "جمبورى اسلامى افغانستان" 2- "امارت اسلامی افغانستان" 3- ایالات متحده آمریکا + ناتو و ملل متحد ... اعتماد و اعتبار ندارم.
سر قدرت شهروندان اعتماد دارم اما فرزندان روشن و بيدارشان را کمونيستها و اسلاميست ها و دموکراتيستيک ها قتل عام کردند

>>>   خوب واضح است صلح طالبان با امريكا مشكل افغانستان را حل نميتواند چون طالب ها از زمان ايجاد شان در سال ١٣٧٢ ه ش به هدف جنگيدن عليه حكومت مجاهدين تأسيس شد نه عليه كدام خارجي . هدف عمده پاكستان با ايجاد طالبان ضربه زدن به حكومت برهان الدين رباني بود خصوصا بعد از اينكه در سال ١٣٧٤ مردم خشمگين كابل سفارت پاكستان را طي تظاهرات عمومي به اتش كشيدند و كارمندان سفارت پاكستان را كشتند خشم پاكستان عليه دولت مجاهدين شدت گرفت و اين باعث شد پاكستان اردو و ارتش يا فوج خود را لنگي بسته نموده بنام ملا و طالب داخل افغانستان نماييد و مردم افغانستان خصوصا پشتون ها را فريب دهد كه گويا مجاهدين همه تاجك اند و شما نباييد بگذاريد يك تاجك بالاي شما حكومت كند . به اين نام توانستند پشتون ها را را فريب داده و عليه حكومت مجاهدين به جنگ بپردازند و بعدا عرب ها و چچني ها و زير دار گريختگي هاي ازبكستان و تاجكستان و هزاران مجرم و زير دار گريختگي ديگر از كشور هاي مختلف دنيا را در پهلوي خود گرفتند و به كمك مستقيم پاكستان و عرب توانستند حكومت مجاهدين را تا شمال كشور به عقب بزنند. بعد از تهاجم طياره هاي خارجي مجاهدين توانست اين لشكر چندين مليتي طالب را دوباره تا پشاور عقب بزند كه دامنه ان جنگ تا فعلابنام هاي مختلف ادامه دارد.
اين كه كرزي و غني به سران مجاهدين خيانت نموده و طالب را رشد دادند جنبه قومي دارد كه ميتواند موضوع صلح را قويا زير سوال ببرد. بنابرين اقوام غير پشتون توافق بين طالب و غني و خليلزاد و كرزي را يك توافق بين چند نفر از يك قوم ميپندارند و به ان اعتماد كرده نميتوانند. اگر توافقي در كار است باييد توافق بين رهبر واقعي هر قوم صورت گيرد يعني رهبر قوم تاجك( جمعيت ) ، رهبر قوم پشتون ( طالب ) ، رهبر قوم ازبك ( جنبش) رهبر قوم هزاره ( وحدت) باهم نشسته و صلح كنند .
در غير ان كرزي و غني و خليلزاد نميتوانند رهبري قوم پشتون را كنند و نه ميتوانند صلح واقعي را بياورند.
صلحي كه توسط چهار نفر از يك قوم بنابر شرايط فعلي تحت فشار بالاي مردم تحميل شود شكننده است.

>>>   ما منتظر یک قانون الهی هستیم که یک قانون اسلامی آمده واین همه فحشا و بی دینی که تمدن گفته جامعه اسلامی ما را در این بیست سال و تاریکی کشاند دوباره روشن شود ودست کفار و چوچه های ناخلف شان قطع شود

>>>   جناب حکیمی خوبست اقرار نمودی که این همه نتیجه فساد است که طالبان بار دیگر به قدرت میرسند. اینبار را همانند آن فکر کن که وحشیها در دهه هفتادم چه کردند و نتیجه اش اینکه امارت اسلامی ایجاد گردید.
تاریخ تکرار میگردد.

>>>   شلاق ولگدطالبان فقط برای مفسدین است
نه بندگان خدا

>>>   از خدای پاک امید است در عمرمان طالبان را آدم کند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است