تنش میان والی و شورای ولایتی در پنجشیر
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۸/۱۲/۷ کد خبر: 162352 منبع: پرینت

به ‌دنبال افزایش تنش میان تکت‌های انتخاباتی و اعلام حکومت همه‌شمول از سوی دستۀ ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، شورای ولایتی ولایت پنجشیر روز دو‌شنبه، پنجم حوت با برگزاری نشست خبری، والی پنجشیر را سلب صلاحیت کرد.
اعضای این شورا تأکید کرده‌اند که امور اداری حکومت محلی این ولایت را رییس شورای ولایتی به پیش خواهد برد.

یک روز پس از سلب صلاحیت والی از سوی شورای ولایتی، شماری از فرماندهان جهادی، نمایندگان مردم در مجلس و باشندگان پنجشیر، دروازۀ شورای ولایتی این ولایت را بستند.
برخی از نمایندگان پنجشیر در مجلس می‌گویند که شورای ولایتی از رهگذر قانون ماهیت خود را از دست داده و از این‌رو نمی‌تواند در موضوعات مهم دولتی دخالت کند.

زلمی نوری، نمایندۀ مردم پنجشیر در مجلس به سلام‌وطندار می‌گوید که بر بنیاد قانون، دورۀ کاری شوراهای ولایتی به پایان رسیده و این شورا در غیاب مردم نمی‌تواند کاری انجام دهد. به گفتۀ آقای نوری، موضع‌گیری اعضای شورای ولایتی پنجشیر در قبال حکومت محلی این ولایت دیدگاه شخصی آنان است و از رهگذر قانون این نهاد حق سلب صلاحیت هیچ مقام دولتی را ندارد.

شورای ولایتی پنجشیر بسته‌شدن دروازه شورای ولایتی این ولایت را رد می‌کند.
راحله عطایی، معاون شورای ولایتی پنجشیر می‌گوید، به‌منظور حمایت از حکومت مرکزی و جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی در این ولایت، امور اداری پنجشیر را شورای ولایتی به ‌دست گرفته است.

اما شماری از مسوولان حکومتی در پنجشیر می‌گویند که تنش‌های اخیر روی کار و فعالیت آن هیچ‌گونه تأثیری نداشته است. عبدالودود علی‌مردان، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت پنجشیر به سلام‌وطندار می‌گوید که جلسه‌ها و نشست‌های روزانه و هفته‌وار نهادهای حکومتی به ‌گونه عادی ادامه دارد و آنان مانند گذشته به والی پاسخ‌ده هستند.

تنش میان هواداران دسته‌های انتخاباتی در پنجشیر پس از آن شدت گرفت که کمال‌الدین نظامی، والی پنجشیر در آغاز هفتۀ جاری حمایت‌اش را از حکومت همه شمول به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرد.

کمیسیون انتخابات در بیست‌ونهم دلو محمداشرف غنی را پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان اعلام کرد، اما عبدالله عبدالله، رهبری تیم ثبات و همگرایی نتیجه را نپذیرفت و گفت که ثبات و همگرایی حکومت «همه‌شمول» را شکل می‌دهد. آقای عبدالله تا کنون والی ولایت‌های جوزجان، بغلان، پنجشیر و سرپل را از آدرس این تیم معرفی کرده است

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنجشیر
والی
نظرات بینندگان:

>>>   صالح و طرف دار های ا ش کور هستند. عقل شان ذایل شده است

>>>   انتخابات شورای ولایتی تا هنوز برگذار نشده و شورای ولایتی قبلی تاریخ اش تیر شده و باید به خانه های خود برگردند.

>>>   در پنجشیر انتخابات برای انتخاب والی باید راه انداخته شود.
هرکس برنده شد والی است فرق نمیکند که رئیس جمهور کی خواهد شد.

>>>   .... به ع بیشرم همراه دار و دسته فاسق و فاجرش.
مورچه که زمان ګمشدنش بیاید بال میکشد حال که زمان ګمشدن این ګروپ های شروفساد آمده بال کشیده انشاالله که این چهره های منفور تاابد از این دیارو سرزمین نابود ګردند.
فهیم از کارته نو کابل

>>>   باید در پنجشیر دو نفر که یکی صالحه ودیگر ریس شورای ولایتی پنجشیر را از ولایت پنجشیر رد مرز نمایند مردم شریف پنجیشیر

>>>   سلام.
همین فر ماند هان جهادی به سردمداری مسعودوبرا درانش از هیچ نوع جنایت چور، تجاوز ،غصب دارائیهای بیتالمال ودارائی های عامه،چور سرای شهزاده بعدآ حریق آن چور گدام های ریاست ارزاق ،حتی چور منازل اهل هنود در کارته پروان،وچور اموال درمثالهای شان .بغارت بردن اشیا واموال وزارت خانه ها،شفا خانه ها و مکاتب ،وانتقال شان به پنجشیر قطع لین های موتر های بر قی وغیره صد ها جنایات دیگر.نفرین بر این جنایتکاران که هنوز هم میخواهند که توسط بچه مسعود بار دیگر خودرا آماده سازند.مگر باز هم بدانند که توسط مردم رنجدیده به سرنوشت پدرش گرفتار میشود وبه آرزوهای تان نخواهید رسید.به امید خدا.
نابود باد جنایتکاران.
پروانی باشنده دائمی کابل در تایمنی.

>>>   خليلزاد و كرزي و سياف كمپاينران و لابي هاي اشرف غني اند كه يكي شان به خارجي ها گذارش سرچپه به نفع اشرف غني ميدهد و رهبران ساير اقوام افغانستان را تهديد ميكند و ديگران شان دربين تيم ثبات و همگرايي وظيفه تفرقه افگني به نفع اشرف غني را دارند.
تيم ثبات و همگرايي كه برنده اصلي انتخابات بايومتريك است باييد جلو رخنه سياف و كرزي را در داخل تيم شان گرفته و مداخلات و تهديدات خليلزاد را مستقيما به وزارت خارجه امريكا گذارش دهند و مصاحبه هاي شان را در مورد مداخلات و اخطار هاي خليلزاد به زبان انگليسي گفتاري و نوشتاري به گوش جهان و امريكا برسانند بدين ترتيب جلو مداخلات خليلزاد به زود ترين فرست گرفته ميشود. چون خليلزاد نماينده وزارت خارجه امريكا در امور صلح با طالبان است و صلاحيت مداخله در امور انتخابات افغانستان و مبارزات سياسي افغانستان را ندارد.
داكتر عبدالله براي مهار مداخلات خليلزاد در انتخابات ضرورت به يك تيم رسانه اي مسلط به زبان انگليسي دارد. چون سياسيون امريكا اخبار افغانستان را به زبان فارسي و پشتو نميفهمند و ترجمه ان را از طريق ترجمان ها و لابي هاي مثل خليلزاد و غيره بدست مياورند كه همه شان وابسته به اشرف غني اند و به نفع اشرف غني اطلاع رساني ميكنند و ذهنيت سياست امريكا در قبال نتايج تقلبي انتخابات را به نفع اشرف غني تعغير ميدهند.
وسلام
سلطان سنجر

>>>   تلخ ترین حقیقت اینست که این متفکر فاشیست دوم جهان بعد از هیتلر( غنی به عدالت اجتماعی ، امر الله صالح به آزادی بیان باوریندارند ) نه تنها تقلب ، جعلی و تحمیلی است بلکه آمدن انسانهای متقلب با رای گوسفدی در راس دولت بزرگترین تهدید به امنیت ملی و منافع ملی افغانستان نیز می باشد. وفتی حرف راست در جامعه افغانستان به عدالت اجتماعی می زنید فقط انسان های فاشست عصبانی می شوند بخاطریکه تمام تاریخ زنده گی حاکمان قدرت طلب بر دورغ گوی ِ یاوه گوی استوار است. عدالت خواهی مادران 48000 سربازشهید آزادی وطن از عدم مدریت رهبران قاتل .

>>>   ز پنجشیری و پنجشیر هم به جان تو که چون جان است
ز پنجشیر کی توان بگذشت که پنجشیر هم یکی دام است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است