این پنج پشتون پلان دور زدن دیگر اقوام را دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۵    ۱۳۹۸/۱۲/۶ کد خبر: 162334 منبع: پرینت

سندی برای تاریخ؛
دیدن ‌تصویر زیر سوال مهمی را در ذهن مردم خلق می که جداً جواب طلب است.

اگر غنی متعهد به همدیگر پذیری ‌است و حرمت به همه مردم افغانستان دارد ، چرا امرالله صالح و سرور دانش که معاونین وی هستند در مجلس مهمی که راجع به سر نوشت مردم در آن بحث صورت می گیرد حضور ندارند؟

مردم حق دارند گمان کنند که این پنج هموطن پشتون ما شاید راه سازی کنند و با هم پلان دور زدن دیگر اقوام را بریزند.
مردم حق دارند بگویند که اینها خود کوزه و خود گل کوزه و خود کوزه گر و خود کوزه فروش اند.

از جانب دیگر اگر امرالله صالح و سرور دانش بخود احترام قابل باشند ، چرا در چنین مجلس مهم اشتراک نمی کنند تا در مورد سرنوشت مردم و کشور ابراز نظر کنند و در تصامیم نقش داشته باشند؟
در غیر آن مردم حق دارند آنها را دلقک های بدانند که ارباب برای رسیدن به قدرت آنهارا کراه کرده است.

به باور من بهتر بود استاد سیاف و آقای کرزی دو نفر خیر اندیش از اقوام دیگر را باخود همراه می کردند و در مجلس امرالله صالح و سرور دانش را نیز دعوت می نمودند، در آن صورت هم مر دم بر آنها اعتماد میکرد و هم امکان گمان ها و سوء ظن ها بر طرف می شد و هم با شریک ساختن آنها در قضایا اگر نیت خیری دارند نتیجه مطلوب می داد.

عمر مهربان


این پنج پشتون

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنج پشتون
اقوام
نظرات بینندگان:

>>>   Faridoon Afrasyabi
مهربان صاحب
نباید در تبصره ها روی واژه "قوم " زیاد حساب شود ؛ میدانیم ، هر چه هست نزاع وکشمکش بخاطر قدرت ومنافع شخصی و دربعد اصلی ، زیر اعتمادقرار داشتن دستگاه بانفوذ بیرونی است.
اگرچه که شعار قوم وزبان مذموم است ، بازهم وبخاطر قوم ، زبان منطقه وجغرافیه ایکاش کسانی پیدا میشدند که آرمانی وراستی مبارزه وسیاست میکردند.
میدانید که درین حلقه موجود که طرف صحبت استاد سیاف وآقای کرزی افرادی قرار دارند که آقای صالح وآقای دانش ازهرلحاظ همگام وهمراز نیستند.
این رویداد ها که شما یادآورشدید مهم است واین موتلفان را کمک میکند تا روی نقش شان نظر دقیقتر وعمیقتر داشته باشند.
پیروزباشید.

>>>   اوغان جنس بدجنس و نمک حرام است که از برکت حضور این ده میلیون در وطن ما ۲۷۰ سال شد بجز از بدبختی چیزی دیگر نصیب ما نگردیده است او اوغان حس همپذیری و صلح دوستی را میداشتند اول خود اوغان بین خود اتحاد میداشتند راه اینها از پایه به تعصب قوم گرایی دروغ و جعل خراب بوده و هنوز هم دوام دارد.

>>>   کسانیکه باچنین نوشته های مغرض و نفاق
افگن دربین مردم دامن میزنند خداوند (ج)
اول هدایت شان کند اگر قابل هدایت نمیباشند مثل ابلیس لعنت خدا ومخلوق خدا بر وی باد .
وطن دوست

>>>   هوای پاک بهار نوید دهنده صبح فدرالیسم در کشور به زور پینه شده یی به نام افغانستان است.
وقتی گله اسپ ها را با یک تسمه ببندید تیز پا و از پا افتیده همه در یک خط روان اند
اما
اگر هر کدام را فرصت برابر در عرصه پهناور بدهید آنگاه است که تیز گام و ایرغه رو و باد پا در بین شان خود را نمودار میکنند.
پس فدرالیسم یک فرصت است نه یک چالش

>>>   با عرض سلام خدمت هموطنان عزیز .خدمت دوستان عرض شود که قبلا فیصله شده که آقای سیاف حکومت را بدست میگرد به اسم حکومت موقت تا طلبان را شامل حکومت نمایند . امریکا اختیارات حکومت افغانستان بدست پاکستان می سپارد اصلا این سناریو قبلا پلان شده طلبان زیر نظر پاکستان قرارگیرند بازنده اصلی باز هم مردم افغانستان است این رهبرها فعلی افغانستان وطن فروش هستند وطن حیثیت ناموس رادارد قضاوت بدست مردم میباشد.

>>>   ادم وقتی اینها را می بیند از زندگی سیر می شود. از دسن همینها کشورما به این روز افتاده است. اینها به جز به پشتون و پشتونیسم قدرت اندیشیدن برای کشور مصالح آن ندارند برای که مغز آنان با پشتونیزم سرشته شده و غیر از پشتون چیزی دیگری در ذهن شان جا نمی گیرد. مغز شان؛ دل شان ، گوشت شان، استخوان شان ، پوست شان و موی شان همه وجود شان بوی و پشتونیزم می دهد.

>>>   فدرالیسم یگانه راه بیرون رفت از بهران موجود کشور است.

>>>   میانجی بکسی اتلاق میگردد که به هیچ طرفی خوشبین و معامله چه اشکار چه مخفیانه نکرده باشد سیاف خودش بطور مخفی و اعضای تنظیمش بطور واضح و علنی با تیم غنی همکاری به نفع غنی احمدزی همکاری کردند بالمقابل غنی هم خواستهای سیاف را عملی کرد که یک خواست ان افزودن نظامیان به جمع محافظانش با تمامی مصارف انها از خزینه پول بیت المال را طی فرمان غنی عملی گردیده است چنانی که عطای چور هم با معامله اش با غنی یک خواستش افزودن نظامیان در جمع محافظانش بطور رسمی بود غنی احمدزی فرمان یکصدو جهل بست افسری را باتمام مصارف ان بدوش دولت از پول بیت المال رسما صادر کرد فلهذا نه سیاف و نه معلم عطا بی طرف نیستند وابستگی به ارگ غنی دارند سیاف و عطا هرسخن شان و هر کار شان و هر قدم شان کوشش دارند که بنفع غنی به انجامد اینها بیطرف و بی جهت نیستند .

>>>   تفرقه و تعصب قومی مردود و منفور است، کسانیکه از جنگ و تفرقه زر اندوزی کرده اند بیشرمانه به آن دامن میزنند، زنده باد تمام اقوام ساکن کشور و لعنت خدا بر نفاق افگنان و تیکه داران قومی و مذهبی.

>>>   مهربان صاحب مسایل قومی آنوقت بود که اگر قروت را کورت میگفتی واجب القتل بودی اما کسیکه فعلآ در صدد ازبین بردن مسایل قومی وتفرقه افگنی اقدام کند متآسفانه به شکلی ازاشکال تخریب میشود بطور مثال : اگر درگرفتاری یک جنایتکار اقدام شود فورا برای رهائی او از تاپه قوم استفاده میشود هیچ کس نگفته خوب شد که این جنایتکار گرفتار شد فورا گفته شده که به قوم ما تعرض صورت گرفت
اگر دقیق شویم انسانها تمامآ یک قوم است ازبین آنها شخص متعهد به وطن ومردم به مفاد ما است نه دزد ورهزن که شب وروز بالای مردم تجارت کند وبرای خودش زر اندوزی نماید باید ازین انسانهای خوب پرسان شود چند سال قبل هیچ چیزی نداشتی ولی حالا این سرمایه را ازکجا بدست آوردی بناء به درد ما هرگز نمیخوری

>>>   اصلا شش نفر استند يك شان خليلزاد نام دارد كه درين مجلس غير حاضر است. اين شش نفر پلان دارند به هر فريب و نيرنگ كه ميشود باييد پشتون در قدرت باقي بماند . چه به قيمت تقلب و فروپاشي دموكراسي چه به قيمت فروپاشي نظام چه به غلامي كشور هاي مختلف چه به بي ابروي چه به عذر و زاري چه به خشونت و زور گوي و چه به پاي بوسي و تملق چال و فريب داخلي و خارجي . فعلا مردم افغانستان اينها را شناخته. اگر رهبران اصلي ملت به شمول داكتر عبدالله و رهبران و اقوام شان اينبار فريب بخورند اخرين چانس را در تاريخ از دست خواهند داد چون تا پنج سال بعد همه چيز تعغير خواهد كرد.
همين فعلا از اعلان دولت داكتر عبدالله جهان به لرزه امده اگر تيم عبدالله خود را محكم كنند اشرف فني نميتواند خود را در قدرت حفظ كند و جهان مداخله كرده اشرف فني را از قدرت خلع ميكنند. خصوصا اگر برخورد نظامي اغاز شود و مردم صدمه ببينند اشرف فني را يك هفته هم خارجي ها در قدرت نميگذارند.
وسلام

>>>   مردم افغانستان اينبار قوم پرست ها را از تخت و تاج پايين اورده و محاكمه ميكنند باييد از انها پرسيده شود كه اين ثروت ها را چگونه و كدام حق از بيت المال و كود ٩١ دزديده و در خارج كه قبلا ظرف شويي ميكردند انتقال داده اند
و در شركت هاي الكوزي به تجارت پرداخته اند. مردم شجاع و رهبران دلير افغانستان اينبار گردن تقلب كاران و دزدان را ميشكنند . حكومت تقلب و دزدي و فحشا به اخر عمرش رسيد. راي پاك و بايومتريك پيروز شد چون حق بر باطل پيروز است.

>>>   تا وقتى افغان پيشوند ستان است
مردم در افغان و فغان است
تا وقتيکه نام افغان است
مردمان وطن نالان است
حکومت حاکمان پشتون بطلان است
همه امور بدست افغان- و پشتون سازان است
پشتون سازى در هر حالت در جرياناست
قدرت عمده پيش حاکمان پشتون ستان است
حتى يکپارچگى خود پشتونان سرآب خيابان است
افغان شده گان و نيمه پشتونان امر- و عبد اﷲ مانند ديگران لوده شده گان اند
راه چاره در دوباره سازى هفت شهر عاشقان است
نظام سنتراليسم (مرکز پرستى و مطلقگرايى ) حاکمان پشتونى عاقبت
به ذباله دان است
ستم و ظلم ملى در کشور اشغالى ما توسط حاکمان و حاميان شان فروان است
درمان راه نجات مردمان هندو کش نزد پدرامان و فدرالان است
نام افغان بدون حيثيت به شهروندان است
"صلح" و "آرامش" لغت هاى بيگانه در اين ناله ستان است
تان هنگامى که افغان پيشوند ستان مان است
حذف نام منحوس از هفت شهر عشق مرزو بوم هاى هندوايران و توران نياز دوران است

>>>   خليلزاد و كرزي و سياف كمپاينران و لابي هاي اشرف غني اند كه يكي شان به خارجي ها گذارش سرچپه به نفع اشرف غني ميدهد و رهبران ساير اقوام افغانستان را تهديد ميكند و ديگران شان دربين تيم ثبات و همگرايي وظيفه تفرقه افگني به نفع اشرف غني را دارند.
تيم ثبات و همگرايي كه برنده اصلي انتخابات بايومتريك است باييد جلو رخنه سياف و كرزي را در داخل تيم شان گرفته و مداخلات و تهديدات خليلزاد را مستقيما به وزارت خارجه امريكا گذارش دهند و مصاحبه هاي شان را در مورد مداخلات و اخطار هاي خليلزاد به زبان انگليسي گفتاري و نوشتاري به گوش جهان و امريكا برسانند بدين ترتيب جلو مداخلات خليلزاد به زود ترين فرست گرفته ميشود. چون خليلزاد نماينده وزارت خارجه امريكا در امور صلح با طالبان است و صلاحيت مداخله در امور انتخابات افغانستان و مبارزات سياسي افغانستان را ندارد.
داكتر عبدالله براي مهار مداخلات خليلزاد در انتخابات ضرورت به يك تيم رسانه اي مسلط به زبان انگليسي دارد. چون سياسيون امريكا اخبار افغانستان را به زبان فارسي و پشتو نميفهمند و ترجمه ان را از طريق ترجمان ها و لابي هاي مثل خليلزاد و غيره بدست مياورند كه همه شان وابسته به اشرف غني اند و به نفع اشرف غني اطلاع رساني ميكنند و ذهنيت سياست امريكا در قبال نتايج تقلبي انتخابات را به نفع اشرف غني تعغير ميدهند.
وسلام
سلطان سنجر

>>>   متعصبترین گروه همین اوغانها یاپشتونها هستند۰
همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ ولی بازهم خود اینها و رهبر های اینها بر اساس همان روابط تعصبات قومی و پشتونولی خود همه باهم یکی میشوند، یعنی چون همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک تعصبی قومی دارند به اساس همان وجه مشترک باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ خلاصه که تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، ولی بازهم به اساس همان مشترکات قومی تعصبی از همدیگر دفاع میکنند و انگشت ملامت را هم با دیده درائی بطرف دیگر اقوام یعنی غیر اوغانها میگیرند۰

>>>   برادران نهایت محترم لطفآ متوجه نوشته هایتان باشید اگر واقعآ کلمه لاالله الا الله ومحمد رسو الله را که منشا سخنان نیک است و یکانگی خداوند را تأید میکند و و رسالت رسول گرامی اش تأید میکند و یقین کامل دارید به اسلام ،پس در جستجو سخنان الوده به شرافت و عزت یک انسان مبراید و تبعیض و قومگرایی را کنار. گزارید و. به اقوام یکدیگر اتهام و تهمت دروغ مبندید ،این سخنان سخیف بغیر از کینه و. نفرت دیگر هیچ بقای ندارد و. اسلام عزیز این اعمال را بکلی منع قرار داده ،بین انسان ها هیچ فرق موجود. نیست مگر به سبب تقوا و. پرهیزکاری شان حضرت محمد صلی الله وسلم غلامی حبشی را بلال را افتخار اسلام است به برادری قبول نمود ،این بلال در جهان اسلام از مقام ومنزلت والا برخوردار است ،پس برادرها لطفآ اعمال خوب تان را به اعمال بد مبدل مسازید ،هر عمل بسیار ناچیز تان در نزد الله متعال اجر والا دارد و این به این معنا است که اگر شما فرضآ صبع تا شام کار میکنید باید مزدی بدست آرید و بعد. از دست آوردن این مزد همه را به یک آن واحد از دست میدهید فرضآ شما به قمارخانه ای میروید همه پول تانرا میبازید و. یا به شراب خانه میروید همه را به یک لحظه کم از دست میدهید اعمال خوب انسان همینطور است به کوچکترین کار های بد اعمال خوب تانرا از دست میدهید کوشش کنید تبیعض لسانی و قومی و. مذهبی را کنار گزارید و. راه حقیقت و واقیعت را حستجو نماید.
عبدالله ریحان

>>>   متعصب کسانی اند که پشتونها را متعصب میگویند

>>>   اگر پشتون خودخواه و متعصب نیست چرا همیشه قدرت را با تقلب و جعل غصب میکند؟!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است