سرور دانش و فقر دایکندی (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۸/۱۲/۶ کد خبر: 162329 منبع: پرینت

همین چند روز پیش اگر هلیکوپتر به دایکندی نمیرفت، دو کودکی که اپاندیس شده بودند میمردند، همه میدانیم که جراحی اپاندیس در بیمارستانی که حداقل امکانات را هم داشته باشد ممکن است و انتقال آن دو کودک به کابل نشان می‌دهد که ولایت دایکندی یک بیمارستان با امکانات ابتدایی ندارد.

عکس هایی را که در زیر گذاشته ام ساختمان ولایت دایکندی است، که نشان می‌دهد هیچ کاری حتی برای ساختمان ولایت نشده، وقتی برف میبارد راه های مواصلاتی دایکندی مسدود می‌شود و ما نمیدانیم که در هر زمستان چند مادر در زایمان شان میمیرند، چند کودک از اثر سینه بغل و سرماخوردگی عادی جان شان را از دست میدهند.

اهالی دایکندی به معنای واقعی کلمه در یک زندان زندگی میکنند، یک زندان به قول استاد امیری سیاسی، و به قول اشرف غنی جغرافیایی حالا چه فرقی می‌کند زندان زندان است حتی اگر یکی از اهالی آن استاد مسلم حقوق قانونپوه و معاون رییس جمهور باشد.

اخیرا اسنادی در رسانه ها منتشر شده است که رییس زندانبانان دایکندی یعنی والی این ولایت ۲۳میلیون افغانی از پول این زندانیان را یک راست به حساب شخصی خود منتقل کرده است و خدا میداند پیش از این نیز این والی و والیهای دیگر چقدر از حق مردم دایکندی را به جیب زده اند!

جناب آقای دانش شما که در قانونگذاری و قانونمداری زبانزد هستید آیا این جفای نابخشودنی در حق مردم ات را خبر داری اگر داری چه اقدامی کرده ای؟
تحصیل کردگان و دانش اموختگان دایکندی که هر کدام به آن مردم فقیر و مهربان مدیونیم چه کاری کرده اید؟ بیایید حداقل به نمایندگی از مردم دایکندی به دادستانی کل عریضه کنیم، بیایید این دزد با پوشتاره را به پنجه قانون بسپاریم، بیایید یک کاری کنیم!

تهیه یک دادخواست و سپردن آن به دادستانی و استخدام یک وکیلی که آن را دنبال کند کار سختی نیست اما بدون شک موثر است!

لیلا فروغ محمدی


سرور دانش و فقر دایکندی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرور دانش
دایکندی
نظرات بینندگان:

>>>   لیلا جان جگر ما خون است این عکسی که شما نشر کردین جگر مارا خونترساخت

>>>   دانش را اگر دانش میبود ستون فقرات هزاره جات بزرگ را که حزب وحدت اسلامی و در پیرامون آن نسل های درس خوانده و متفکر را نمیشکست و به قیمت اعدام جمعی جنبش های روشنی و تبسم تکیه بر معاونیت دوم زد و آنقدر بی عرضه بود که ولی نعمت خود خلیلی را زیر پا گذاشت تا بر شمله غنی احمدزی بوسه زند و این فضاحت و وقاحت تا حال ادامه دارد.
مردم دایکندی!
والی بی کفایت را از ساختمان نیمه کاره ولایت برون کنید و به جایش والی مردمی را جابجا کنید و همه با هم ولایت خود را خود بسازید و خود اداره کنید.

>>>   سرور دانش بی چاره از خود اختیار ندارداشرف غنی احمدزی هرچه فرمان دهد همان فرمان به چون چرا درسروردانش قابل اجرا است
سرور دانش صوفی است
غمی این را ندارد کی می سوزد وکیی های غرق میشود
چند صباح معاون رنیس جمهور متلقب باشم بعد از آن هرچه آمد حوش آمد دوران امیر عبدالرحمن خان غدار در خکومت اشرف غنی مجدد تکرار شدنی است

>>>   تلخ ترین حقیقت اینست که این متفکر فاشیست دوم جهان بعد از هیتلر(غنی به عدالت اجتماعی باوری ندارد) نه تنها تقلب ، جعلی و تحمیلی است بلکه آمدن انسان متقلب در راس دولت بزرگترین تهدید به امنیت ملی و منافع ملی افغانستان نیز می باشد. وفتی حرف راست در جامعه افغانستان به عدالت اجتماعی می زنید فقط انسان های فاشست عصبانی می شوند بخاطریکه تمام تاریخ زنده گی حاکمان قدرت طلب بر دورغ گوی ِ یاوه گوی استوار است.

>>>   سرور دانش، نوکر گوش به فرمان حاکمیت فاشیستی غنی شده است. از موصوف توقع و امیدی نداشته باشید.
آیا آن شما مردم دایکندی نبودید، وقتی دانش در رکاب غنی برای کمپاین انتخابات به نیلی آمد، با دسته ها و حلقه های گل از ایشان استقبال کردید؟
کودکان تان برایش ترانه و سرود نسرایید؟
خود کرده را نه درد است و نه درمان.
طی پنج سال اخیر باید سرک آسفالت شده ی نیلی به کابل وصل میشد که نشد.
و صد ها وعده و تعهد غنی- دانش برای زندانیان دایکندی.
با عرض حرمت
گلا جان از لغمان شریف

>>>   سرور دانش ، نه از سروری چیزی داند و نی از دانش بهره یی دارد.
یک طرفه ترفند غنی این است که از هر گروپ و سازمانی بی عرضه ترین و بی پشتوانه ترین را بر می‌گزیند و بالا میکشد و بعد چنان وانمود میکند که گویا این نماینده فلان قوم یا فلان سازمان یا حزب سیاسی است در حالیکه این برگشت قافله است که کسانی چون سرور دانش و امثالهم را سر قافله گردانیده است ورنه
لنگ لنگان راه خود میرفت دانش ناگهان
قافله برگشت و شد سالار شیران روبهان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است