انتقاد بازنشستگان از کارکرد ریاست خزینه تقاعد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۶    ۱۳۹۸/۱۲/۶ کد خبر: 162320 منبع: پرینت

شماری از بازنشستگان برای ثبت اطلاعات بایومتریک شب هنگام در پشت ریاست خزینه تقاعد صف می‌بندند تا فردا نوبت شان برسند.
این بازنشستگان که در میان شان جنرالان ارتش نیز هستند، کارکرد خزینۀ تقاعد را برای پرداخت تنخواه شان شرم‌آور میدانند و میگویند که آنان برای گرفتن حقوق شان آمده اند، اما از سوی کارمندان این ریاست تحقیرمی‌شوند.

حمیدالله، بازنشسته گفت: «نیمه شب مردم میایند در اینجا، خانه ندارند در هوتل‌ها زندگی میکنند.»
در این میان افراد پیر و ناتوانی دیده می‌شوند که توان راه رفتن ندارند، بابه‌خان پس از بیست سال خدمت در تصدی خانه سازی ناگزیر است که هر روز به در خزینه تقاعد بیاید.
بابه خان بازنشسته گفت: «ما کار کردیم خیرات خو نمیدهند. چی‌کنیم امروز به فردا ما را میگذارند.»

گروهی از جنرالان وزارت دفاع نیز در اینجا صف بسته اند، می‌گویند که در بیست و نُه سال نخستین بار است که با چنین برخوردی روبرو شده اند.
بارکزی، جنرال بازنشسته گفت: «حکومت باید مشکل را حل سازد، از این بی‌عزتی ما را خلاص کند.»
سادات، جنرال بازنشسته دیگر گفت: «ما اشتباه کردیم که خدمت کردیم. ای کاش یک کراچی میداشتیم اکنون بی نان نمیماندیم، در کشورهای دیگر بازنشستگان تقدیر میشوند، پاداش ما این است.»

در همین حال، در اینباره ریاست خزینه تقاعد می‌گوید که برای حل مشکلات بازنشستگان کار می‌کنند.
عمر درانی، رییس خزینه تقاعد گفت: «در دو روز اخیر به علت نبود آگهی لازم متقاعدین مشکلات وجود داشته اند، اما به زودی ما بربنیاد فهرست متقاعدین را میخواهیم تا بایومتریک شان تمام شوند.»

این درحالی است که میرویس بابک فرمانده نیروهای محافظ گمرک‌های وزارت مالیه هنگام تهیه گزارش طلوع از این نابسامانی‌ها، خبرنگاران طلوع‌نیوز را توهین کرد و تصویرهای ثبت شده از بازنشستگان را نابود ساخت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازنشستگان
تقاعد
نظرات بینندگان:

>>>   کارمندان خزینه تقاعد بی کفایتی وکارشکنی وفساد اداری خودرا پنهان میکنند.ازنشر واقعیتها جلوگیری میکنند.ریاست خزینه تقاعد یعنی شکنجه گاه متقاعیدین.
بااحترام عبید

>>>   786-بدبختی اینجاست خدمت کرده گناه لازم نه تنها تقاعد برادران نظامی ما بلکه مامورین ملکی نیز دزین حالت هستند همه چیز ایشان راگرفتند .هیچ حیثیت وآبرو برای نخیر ما نمادده است اصلاحات اداری نبوده بلکه فساد اداری بوده یک متل است بزک بزک نمر که جو لغمان برسد تقاد ما هم بدین منوال است یک ماموریکه هیچ عائدی ندارد به غیر ازتقاعد در حقیقت کشتن شخص است وقتیکه بزرگان معاش زیاد داشته باشد آیا در فکر دیگران است ما التجا به پروردگار میکنیم خداوند این ها را اصلاح کند اگر نمیکند پروردگار نیست ونابود ایشانکند
بااحترام برادر شما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است