حالت اضطرار در هرات؛ ویروس کرونا به هرات رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۸    ۱۳۹۸/۱۲/۵ کد خبر: 162314 منبع: پرینت

وزیر صحت عامه از تایید ویروس کرونا در هرات خبر می دهد.
فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه کشور اعلام کرد که آزمایش های سه مورد مشکوک به ویروس کرونا در هرات نشان می دهد که یکی از این سه رویداد مثبت بوده است.
او افزود که فرد گرفتار شده از ایران به هرات آمده بود.

در همین حال یک گزارش دیگر می رساند که سی تن از عودت کنندگان از ایران به ظن ابتلا به ویروس کرونا در هرات قرنطین شده اند.
وزیر صحت در هرات حالت اضطرار اعلام کرده و از همه شهروندان کشور خواست که از سفر به هرات خودداری کنند.
وی همچنین از مردم هرات خواست که اصول بهداشتی را رعایت کرده و از تجمع ها پرهیز نمایند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ویروس کرونا
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   مبارزه علیه ویروس کرونا:
در یک دیگ آب بیاندازید.کم ذره برنج شوله یی بباندازید.کم ذره نعنا و گشنیج بیاندازید. و مثل آش آن را پخته کنید.بعداً در یک کاسه بکشید و یک مرچ تازه و یا مرچ خشک را در آن بیاندازید و گرم و داغ بخورید و زیر لحاف خود را گرم بپیچانید و استراحت کنید،تا در هنگام استراحت خوب عرق کنید.
چند بار این کار را تکرار کنید.هم تب شما گم میشود و هم سرفه شما خوب میشود و هم ویروس ها وفات میکنند و از بین میروند.
بعداً خوب یک شاور بگیرید تا باقیمانده ویروس ها وفات کنند و در آخر برای ویروس ها بگویید:انا لله و انا الیه راجعون.بدینترتیب شما خوب خواهید شد.

>>>   هرات همیشه امورش مطابق با ایران تنظیم است! سیل میایه کرونا میایه

>>>   مرض کرونا جهان را غمگین ساخته در اکثر کشورها غربی کلپ های شبانه دعوت های شبانه گروهی و حتی محافل بزرگ بخاطر بروز این ویروس دایر نمیگردند و نظربه سرعت این ویروس فکر نکنم کشور از آن مصون بماند . خداوند رحم کند . امروز قبل از ظهر اطلاع حاصل نمودم که شخص مثاب به ویروس کرونا از بند وزارت صحت در هرات فرار کرده است . مردم وطن ما هم روانیست خدا نخواسته اگر واقعیت داشته باشد نیم میلیون نفوس را مرده حساب کنید.

>>>   چرا فقط دشمنان آمریکا کرونا گرفته اند؟
علیرغم همه حرف و حدیث هایی که در مورد انتشار ویروس کرونا در ایران وجود دارد اما یک نکته بسیار مهم در این ماجرا این است که چرا دو دشمن اصلی آمریکا در جهان یعنی چین و ایران امروزه به صورت فیزیکی و روانی با این ویروس مقابله می کنند؟
اسپوتنیک - آیا ممکن است به زودی شاهد ورود این ویروس به دیگر کشورهایی که دشمن آمریکا هستند باشیم؟
این نکته زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که مشاهده می کنیم ویروس در بسیاری از کشورها سرایت یافته ولی آمار چندانی از ابتلای آمریکایی ها و یا متحدینشان به این ویروس وجود ندارد مخصوصا که به عنوان مثال تعداد چینی هایی که به آمریکا سفر می کنند و از سوی دیگر تعداد آمریکایی هایی که به چین سفر می کنند بسیار بیشتر از تعداد شهروندان ایران و چین است که میان ایران و چین تردد دارند.
مضاف بر این باید توجه داشت که شهر ووهان حدود دو سه ماه قبل از این ماجرا شاهد حضور صدها نظامی آمریکایی برای اجرای یک مانور جنگ بیولوژیک در این شهر بود و هزاران شهروند آمریکایی معمولا به شهر ووهان تردد دارند و داشتند اما تعداد بسیار کمی ایرانی به این شهر تردد دارند.
از نظر همه معادلات می بایست در حال حاضر تعداد خیلی بیشتری آمریکایی به این ویروس مبتلا می بودند؛ اما مشاهده می کنیم که تعداد آمریکایی های مبتلا به این ویروس بسیار کم است.
یکی از موارد دیگر ممکن است بحث پرهیز و امکانات باشد که در حال حاضر در ایالات متحده وجود دارد، اما به دلیل تحریم ها در ایران وجود ندارد؛ این در حالیست که چین از این منظر مشکلی ندارد.
بحث دیگری که مطرح می باشد خدمات بهداشتی و پزشکی است که نمی توان انکار کرد در ایران ما پزشکانی داریم که در همه جای جهان زبان زد هستند.
اینکه به یکباره تعداد زیادی از کادر پزشکی ایران از پزشک گرفته تا پرستار که معمولا از همه بیشتر مراقب سلامتی خود هستند، با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند هم نکته بسیار قابل تامل دیگری است.
اگر آمریکایی ها هیچ اقدامی نکرده باشند حداقل کاری که انجام داده اند، این است که به دلیل تحریم های خود علیه ملت ایران کیت های پزشکی لازم و دستگاه های مورد نیاز در اختیار ایرانی ها نبوده تا بتوانند از ورود ویروس پیشگیری کنند.
اینکه شهر قم از میان همه شهرهای ایران هدف ویروس قرار گرفته باشد نیز خود نکته دیگری در این ماجرا است.
هدف این نیست که در مورد قصورهای زیادی که موجب انتشار این ویروس در ایران شده گذشت کرد، بلکه هدف این است که به زاویه دیگری از ماجرا نیز بنگریم چون اهمیت زیادی دارد.
آیا احتمال دارد ماجرا به نوعی یک جنگ بیولوژیک باشد که آمریکایی ها علیه ایران راه انداخته اند؟
آیا در این صورت نباید تدابیر دیگری اتخاذ شود تا بررسی کرد که چگونه اینها چنین جنگی را بر علیه ما راه انداخته اند و عوامل آنها که بوده اند و که هستند؟
چرا به یکباره سر و کله ویروس یک روز مانده به انتخابات در ایران پیدا شد؟
آیا این ماجرا برنامه ریزی شده نبوده است؟
چرا رسانه های وابسته به آمریکا و متحدین آن در منطقه تلاش دارند فضای ناامنی در میان مردم ایران ایجاد کنند و شایعه پراکنی می کنند؟
چرا برخی هم در داخل کشور با آنها همراهی می کنند؟
چگونه ماسک و مواد ضد عفونی که باید هر چه سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد نایاب شده است؟
آیا این افراد فقط محتکر هستند و یا اینکه خیانتکارانی که با دشمن علیه ملت همکاری می کنند تا ویروس سریعتر در کشور انتشار یابد؟
چرا برخی کشورهای دشمن با ایران زمزمه قرنطینه کردن کل ایران را مطرح کرده اند و برخی کشورهای همسایه که تا به دیروز خریدار کالای ایرانی بودند و ایران از طریق آنها می توانست ارز مورد نیاز خود را به دست آورد حالا علاوه بر قطع مراودات خود با ایران خرید کالای ایرانی را متوقف کرده اند، آیا ماجرا بوی توطئه نمی دهد؟
چرا برخی از رسانه های وابسته به آمریکا و متحدین آن، مطرح می کنند که ایران بزرگترین صادر کننده ویروس کرونا است و مدام در مورد اینکه افرادی که به ایران سفر کرده اند ، مبتلا به ویروس شده اند و یا اینکه ایرانی هایی که به کشورهای دیگر سفر کرده اند ناقل ویروس بودند و هستند در حالی که در مورد انتقال ویروس از راه شهروندان کشورهای دیگر بحثی به عمل نمی آید؟
آیا به این دلیل نیست که می خواهند سفر به ایران و حتی سفر توریست ها به ایران را متوقف کنند تا این درآمد ارزی هم از ایران سلب شود؟
به هر حال به نظر می آید که ماجرای ویروس کرونا مقداری مشکوک تر از معمول به نظر می آید و مقداری هم به تدبیر بیشتری در این زمینه نیاز است تا با همکاری مردم و دولت هرچه سریعتر بر این ماجرا غلبه بتوان شد.
نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.
تهیه شده توسط عماد آبشناس

>>>   محمود منجم زاده
لطفا کار را به اهل اس بسپارید درغیرآن منتظر فاجعه باشید
تصمیم باز و بسته نمودن مرزهای کشوربه علت گسترش ویروس کورنا در افغانستان به عهده امنیت ملی نیست
درحالی که مقامات ارشد وزارت بهداشت افغانستان به خصوص غرب کشور از باز نمودن مرز ایران هشدار می دهند ، ریاست امنیت ملی بدون هیج آگاهی به کار پزشکان مداخله می نماید . دراین شکی نیست که احتمالا صد ها هموطن در بین مرز ایران و هرات مشکلاتی دارند ولی نمیتوان زندگی چندین میلیون نفر را در هرات به خطر احتمالی مواجع ساخت. مسافران باید درهمان جا مراحل ابتدایی معاینات را اجرا کنند . این درحالیست ، که مسوولان بهداشتی درهرات:به خصوص جناب داکتر تمنا ریست بهداشت هرات باز شدن مرز با ایران می‌تواند «فاجعه‌بار» باشد . لطفا ریاست ملی افغانستان مبارزه با ویروس را با کارشنان به سپارد و خود برای مبارزه با سرفت های مسلحانه درکابل که راحتی را از مردم سلب ساخته است توجه نماید . درخاتمه اگر مرز اسلام قلعه به امر امنیت ملی باز شود ، خطرات ناشی از ویروس کارونا به عهده این نهاد امنیتی خواهد بود . نگرانی باشندگان هرات از شیوع ویروس کرونا؛ قیمت ماسک چند برابر شده است

>>>   Wahid Payman
پزشکان هرات سنگر گرفته‌اند.
ما به‌خوبی وضعیت کشورها را در ارتباط به کرونا زیر نظر داریم. با جرئت می‌توانم بگویم که پروسونل صحی هرات با کمبود امکاناتی که دارند مردانه به یک جنگ نابرابر رفته‌اند و تا اکنون پیروز میدان بوده‌اند. من با جزئیات از زحمات آن‌ها مطلعم. مانند سربازی که در سنگر، مستحکم و قوی ایستاده تا جلو نفوذ دشمن را بگیرد.
هر چند آن‌ها یک چالش جدی دارند، این‌که ایران واقعیت‌های این بیماری را کتمان کرد و گرنه با این تلاش‌ها جلو نفوذ هر موردی گرفته می‌شد.
حالا کارشان اندکی دشوار است اما آن‌ها تلاش می‌کنند و تلاش‌شان قابل قدر است.
طی یک هفته گذشته، آن‌ها کوچه به کوچه دنبال آثار و علایم دشمن می‌گردند. در این میان به ویژه زحمات آقای داکتر تمنا را هراتی‌ها فراموش نخواهند کرد.

>>>   چرا کودکان خیلی کم به ویروس جدید کرونا مبتلا شدند؟
چرا آلوده گى کودکان به ویروس کورونا (virus covid 19) منتشر نشده است?
در اين رابطه يک طبيب پارسى زبان ايران زمين مانند طبيبان بزرگ همدان و اصفهان دوست دارو ساز بزرگ غزنه ابو ريحان بيروى خدمت بزرگ به بشريت کرد.
نظام امنيت پيکر انسان خود مقاومت وجود را بالا مى برد.
مبارزه امنيت بدنى شيرخواران و کودکان و نوجوانان بر خلاف سازمان امنيت ملى اوغان از مبارزين استقلال بدنى حمايت وحفاظت وآنها را تقويت مى کند و مقاومت واستقامت عليه لشکر مانند طالبان که زيادتر انسان کشتند از مرض کورونا.
امروز از مرغ تا همه سبزيجات وحيوانات را با پنسليل و يا انتى بيوتيک و صدها مواد تقويتى شميايى و بيلوژيکى و ژينيتکى غله و حبوبات در مزارع و توليه ها پاش داده مى شود.
"نظام ایمنی کودکان و نوجوانان قدرت بالاتر مبارزه پدافندى با عفونت‌های ویروسی دارد. بويژه که حد اقل يک سال شير مادر خورده باشند.
آنها ممکن است به ویروس آلوده شوند همين مقاومت بیماری را بسیار خفیف‌تر مبتلا می‌مى کند که علائم عفونت نشان خفيف و مانند سرما خوردگى نمايان مى شود.
غرب بويژه امريکا و قمرک هايش مانند عربستان و امارات و حاکمان پشتون از مريضى کورانا استفاده سؤ غير اخلاقى و غير علمى وغير سوگند طبابت مى کند و هر مشکل را به گردن ايران و موارد غير سياسى را سياسى مى سازد تا حريف مقاومت و استقامت
باوجود "مجازات" دولت سرکش و تروريستى دولتى ایالات متحده آمریکا باوجود چهل سال محاصره اقتصادی و مالی و باوجود چهل سال تحریم ایران از سوى چهل کشور اروپایی اتحادیه اروپا و ناتو تحت رهبری ایالات متحده آمریکا ايران بزرگ استادگى و استقامت و حفظ استقلاليت نظام بهداشتى مدرن دارد کشورهاى و هم اتحاديه اروپا لباس ها ى ضد عفونيت و بينى و دهان بند ضد عفونيت را از ايران بزرگ مى خرد.
ولى هر چيز را بهانه نموده تا آن مورد را از ديدگاه استراتيزى و عقیدتی خود سوء استفاده سياسى عليه ايران مى کنند تا ايران گهواره هنر و علم ودانش و طبابت را بدنام کنند
طالبان و داعش بیش از بیماریهایی مانند کرونا ، ابولا و سارس موجب کشته شدن هزاران و و قتل عام و فرار ميليونان نفر شدند.
و امريکا بدبخت و تبهکار قرار داد با طالبان قاتل عا م عقد مى کنند مانند که نکاح شان باشد و مسخره ترامپ رييس ایالات متحده آمریکا بخاطر داماد صهونيستى خود از قرار داد برجام (توافق های هسته ای 5+ 1) به طور یک جانبه خارج شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است