نه حق با اشرف غنی است و نه با عبدالله
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۶    ۱۳۹۸/۱۲/۴ کد خبر: 162305 منبع: پرینت

در افغانستان نه دموکراسی جواب می دهد و نه آزادی!
زیرا تصمیم گیرندگان این کشور نه به اصول دموکراسی پایبند هستند و نه از آزادی خوش شان می آید!
در این کشور باید قبل از اینکه ثابت کنید حق با شما است، باید به یک قدرت خارجی متصل باشید و آن قدرت خارجی شما را پشتیبانی کند و الا تنها کافی نیست که فقط حق با شما باشد.

در وضعیت امروزی نه حق با اشرف غنی است و نه با عبدالله!
این دو هرکدام وابسته به یک قدرت خارجی هستند و از آن قدرت خارجی دستور می گیرند و به این دلیل است که حق با هیچکدام از این دو نفر نیست.

شاید راه سومی پیدا شده و بر اینهمه مشکل گره گشا باشد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حق
عبدالله
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   راه سومی که بینابین هردو هست راه حق است و پیوستن به آن به لازم!
پس همیشه حق بگوئید از حق طرفداری کنید، انشاالله مشکل حل است. حال اگر داکتر غنی و یا داکتر عبدالله و حامیان هردو گروه با حق بیاندیشند مسئله حل است.
کابلی

>>>   اگرانتخابات با صداقت وایمانداری صورت میگرفت نه غنی مداری ونه فیشنی عبدالله بیش ازده فیصد رای میگرفت شتر را گفتند رونشیبی خوب است ویا روبلندی گفت برپدرهردوی آن لعنت رسول "جگرخون"

>>>   حق با حق است.
در افغانستان حق پامال شده.

>>>   دو نفر دزد خری دزدیدند.
سر تقسیم به هم جنگیدند.
آن دو بودند چو گرم زد و خورد.
طالبان آمد و خر شان را زد و برد.

>>>   ازقدیم گفته اند کل به کدو لعنت به هردو.

>>>   افغانستان در دستان شیطانی آمریکا قرار گرفته است همه چیز افغانستان از سوی آمریکابرنامه ریزی می شود. کسی که در خدمت آمریکا نباشد امکان ندارد که رئیس جمهور افغانستان شود. اعلام نشدن نتیجه انتخابات نیز به دستور آمریکااست. تنها کسی که مزدور حلقه به گوش آمریکا باشد صلاحیت ریاست جمهوری افغانستان را دارد. آمریکا تمام هزینه های کشور را که مجانی به گردن نگرفته است باید دولت افغانستان در خدمت آمریکا باشد تابودجه آن توسط آمریکا تأمین گردد. مردم بیچاره ما در خواب غفلت به سر می برند دل شان خوش است از این که انتخابات انجام داده و خود شان برای خود رئیس جمهور انتخاب می کنند! تا آمریکا و اقمارش در کشور ما باشد افغانستان روی آرامش و امنیت را نخواهد دید و آن را به گور خواهد برد. بنا براین مردم ما کسی را پیدا کنند که در خدمت بیگانگان نباشد و در اطراف او جمع شده و از او حمایت کنند و دست بیگانگان را قطع نموده و شر شان را از افغانستان کم کنند. این تنها راه نجات کشور است. با آدمهای فاسد و مزدور مشکل افغانستان نه تنها حل نمی شود بلکه وضعیت آن بحرانی تر گردیده و فساد و فتنه همگانی تر خواهد شد.

>>>   Sarema Afzali
در کشورهای دیگر رهبران و سیاستمداران پیوسته طرح‌های توسعه‌‌ای خویش را در جهت حل معضلات مردم از طریق وسایل ارتباط جمعی مطرح می‌کنند تا یک فضای رایزنی دوطرفه ایجاد شود. هر چیز مطروحه بوی امید، توسعه و پیشرفت را دارد. هر کسی هم که خلاف هنجار عمل کند توسط مردم طرد می‌شود. مثلا کسانی مانند ترامپ و جانسون به دلیل اظهارات نژادپرستانه همواره از سوی مردم و رسانه‌ها و احزاب توبیخ شده‌اند.
در افغانستان فلک‌زده همواره به شعارهای دروغین، طرح‌های روی کاغذ لمیده، سیاست‌های دوپهلو و لاف‌های گزاف، مخکش‌نامه‌های چندش‌آور خو کردیم و دم نزدیم. اما هرگز پیش‌بینی نمی‌کردیم که پلیدی‌های استخباراتی، هتک‌حرمت‌ها، دشنام‌ها و عبارات کنایه‌آمیز زننده وارد ادبیات سیاسی رهبران و سیاستمداران شود. این فضا و جو دل‌گیرم می‌کند و به کور سوی امید فردایم خاک می‌پاشد. خوب است هر کس که سخنش و عملکردش بویی از نفاق دهد؛ باید به بینی‌اش برسانیم تا دیگر اول ادبیات سیاست را بیاموزد وآنگه خیال سیاست‌ورزی کند.

>>>   همین انتخابات هم تابع انتخابات سال بعد در آمریکا بود و دیدیم که آمریکا دستور داد که پیش از امضای توافق طالبان با آمریکا باید نتیجه به نفع غنی اعلان شود و غنی هم تعهد داده که مطابق دستورات ترامپ اجراءات میکند .
در حقیقت معاهده عبد رحمن و انگلیس است که در مسائل داخلی غنی دست آزاد دارد و در امورات خارجی و نظامی از سفارت آمریکا دستور میگیرد.

>>>   کاهش خشونت پیشنهاد امریکائی ها بوده،اگر آتش بس می خواهند امریکا پنج ملیارد دالر دیگر بازهم به پاکستان بدهد آتش بس برقرار میشود

>>>   کاهش خشونت هم یک گزینه خوب نسبت به شدت جنگ است همین کاهش خشونت اهسته اهسته منجر به برقراری اتش بس و ختم جنگ میگردد غنی و تیم همکار اش همیشه کوشش کرده اند تا بر خورد ضدیت با ختم جنگ کنند تا از قدرت بزمین نیفتند تا کنون طالبان حاضر به مذاکره با دولت غنی نیست اما غنی میخواهد رهبری با صلح و مذاکره با طالبان را در دست داشته باشد تا خود را در قدرت برای پینجسال دیگر داشته باشد غنی هیچکاره است هرچه که امریکا بخواهد همان میشود در حالیکه تمام مسایل اقتصادی و مالی را در داخل ارگ در زیر نظر خودش برده فساد اداری و مالی بیشتر شده که روزانه اسناد فساد مالی و اداری ان از طریق تلویزیون داخلی بخصوص طلوع نیوز مستند پخش و نشر گردیده وزارت مالیه تحت سرپرستی همایون قیومی مشاور خاص ریس جمهور غنی با سویی استفاده های مالی ان و چور انداختن گمرکات مایع شرم است و همچنان ریاست تدارکات مرکزی داخل ارگ با دادن قرداد ها به اشخاص و افراد نزدیک بخود شان و با معامله گری ها به فساد خانه مشهور شده نرد ملت در تعینات از جانب ارگ قوم و زبان و سمت در نظر گرفته شده تا دانش و لیاقت نا نا امنی و عوام فریبی و وعده دادن های دروغین در مبارزه علیه پدیده های منفی جامعه اذدیاد فقر و بیکاری اینست دستاور ریس جمهور غنی در طول بیشتر از پینجسال حکومت غنی .

>>>   آتش بس مفت نمیشود امریکاباید قدم بقدم برای هرگامی ملیارد دالر به پاکستان بدهد همانند همان خرس های که دربازی های نمایشی درمقابل هرکارش مربی او به عنوان مکافات چیزی دردهانش میگذارد

>>>   Karim Sadaqat
فکر میکنم امریکا دوباره مداخله میکند وطرفین را به نحوی راضی کرده اشرف غنی همچنان در قدرت باقی خواهد ماند

>>>   هر کسی که به نفع آمریکا و متحدانش در منطقه کار نماید انتخاب میشود .آنها عاشق چشم و ابروی غنی یا عبدالله نیستند

>>>   ملت اگر نجنبید این نوکران دوباره استخدام میشوند تا بوت بادارن شانرا پاک کنند و سر ملت را ببرند.

>>>   هردو نفربدرد مردم نمیخورد یکی آن عدم کفایت خودرا درپنج سال رسمابه ثبوت رساند ودیگرآن طی دو معامله پس سگ زرد برادرشغال گفته میشود.

>>>   بی عقلی از خود داکتر عبدالله است.
زمانی که مبارزات انتخاباتی رسماً آغاز شد،داکتر عبدالله برای این که از مبارزات انتخاباتی عقب نماند،عاجل اعلان کرد که امروز آخرین جلسه کابینه در ریاست اجرایی دایر شد و منبعد دایر نمیشود.
من از طریق همین سایت برایش گفتم که نتیجه انتخابات به زودی اعلان نخواهد شد و شاید ماه ها را در بر بگیرد.
بنأ عدم دوام مار ریاست اجراییه،سبب صلب صلاحیت وی خواهد شد.
همینطور نیز شد و اشرف غنی با پلان های اصلاحی خویش در وزارت خانه ها،بشمول وزارت خارجه.تمام کادر ها را تبدیل کرد و افراد و اشخاص خود را نصب کرد.
حالا که داکتر عبدالله متوجه شده است که نتیجه انتخابات معلوم نیست چه وقت اعلان خواهد شد،دیروز دوباره جلسه شورای وزیران را دایر کرد و در آن جلسه نیم وزرا حضور نداشتند و در عوض مأمورین و کارمندان خویش را به جلسه روان کردند.
این را میگویند بعد از ....زدن ،چهار زانو نشستن.

>>>   اگر صندوق های رای های ساختگی و تقلبی و جعلی که بنفع تیم دولت ساز کار گرفته شده و کمیسون انتخابات بریاست خاله شلیته حوا نورستانی معامله گر وابسته به تیم ارگ بدور انداخته شود و رای های پاک از نا پاک جدا گردد داکتر عبدالله برنده انتخابات است و حکومت اکثریت ها و فرا گیر بر خلاف حکومت یک قوم اقلیت خاص که با پا در میانی جانگیر وزیر خارجهسابقه امریکا به چوکی ریاست جمهوری دست پیدا کرده و حال با رای های جعلی و تقلبی و ساخته شده میخواهد برای پینجسال دیگر با لجاجت و استفاده از گذشت و اخلاق انسانی و سیاسی داکتر عبدالله در قدرت تکیه زند و فقر را از ۶۵٪ به ۹۹٪ رساند و تمام چوکی های کلان دولت بدست یک قوم خاص اقلیت قرار داه باشد چنانی که امروز ما خود شاهد هستیم اما اینرا بدانند و اگاه باشند که انبار مانند سال ۱۳۹۳ یا ۲۰۱۴ نیست و یک ملی متر عقب نخواهیم نشست و هیچ حکومت تقلبی را کسی بالای اکثریت ملت تحمیل کرده نمیتواند ولو امریکا هم باشد .

>>>   تلخ ترین حقیقت اینست که این متفکر فاشیست دوم جهان بعد از هیتلر نه تنها جعلی و تحمیلی است بلکه بزرگترین تهدید به امنیت ملی و منافع ملی افغانستان نیز می باشد.

>>>   این حوا علم کی است؟
یک اوغان زن از قبیله تره خیل کوچی میباشد، نورستانی اصیل هم نیست، شاید از ناقلین اوغان به نورستان باشد۰
شما از یک اوغان زن کوچی اصل چه توقع دارید؟ وقتی مغز متفکر اینها که چنین یک گنده مغز متعصب و خائن متقلب باشد پس از این ادی زن های چوری فروش تره خیلی چه انتظاری می توانست داشت؟

>>>   صلح کلمه مقدس ودلپذیر برای تمامی مردم جهان وخصوصا برای ملت مومن وجنگزده افغانستان که بیشتر ازچهل سال درحال جنگ خانمان سوز در وطن شان هستند میباشد.ملت مومن واقشار مختلف افغانستان بدانند وتاریخ نشان میدهد که هر جنگ داخلی وبین المللی سر انجامش با صلح خاتمه یافته اند.درقران کریم هم صلح تاکید گردیده است طوریکه درقرآن کریم خداوند متعال فرموده: الصلح خیر.یعنی صلح یک عمل نیکو وخیر است.ملت مومن وزجر کشیده افغانستان درچهل سال حکومات مختلف را با ایدیولوژی های مختلف تجربه کرده اند ازحکومت چپگرای کمونیستی ، بعد حکومت مجاهدین و هم تسلط بنیاد گرای امارت طالبان تا بالاخره حکومت دیموکراسی ووسیع البنیاد موجوده که توسط جامعه جهانی برای حل منازعه درافغانستان تجربه گردیده است .متاسفانه نظامیان شوروی که درحکومت داود خان دراردو افغانستان ایفای وظیفه مینمودند با یک عده نظامیان محدود اردوی افغانستان و چپ گرا که تمایل به افکار کمونیستی شوروی بودند با کودتای خونین هفت ثور ١٣٥٧ شمسی تحت قومانده مستقیم منشی حزب کمونیست حکومت وقت شوروی برژنف ملعون وفاشیست قدرت سیاسی را بدست گرفتند.حکومت چپگرای کمونیست ها که فرهنگ وعقاید مردم وجامعه افغانستان را به صورت حقیقی درک نکرده بودند باشعارهای ظاهرا انقلابی وچپی شان خیلی زود بسیاری از سیاست مداران واقعی ووطن دوست ،روحانیون،مولوی صاحبان و عالمان دینی ،استادان پوهنتون ودانشگاه ها،معلمین ومتلعمین مکاتب،تجاران،کسبه کاران ،دهاقین وزمینداران زحمت کش، اشخاص ملی وبانفوذ افغانستان ،روشن فکران وطن پرست عم ازذکور واناث واقشارمختلف ملت مومن افغانستان را تحت نام های مختلف واتهام کاذبانه به محابس انداختند وبالاخره درشب های تاریک درپولیگون ها زنده زیر خاک کردند و بامقاومت خاینانه وجنون آمیز شان چهار ده سال با ملت مومن وآزادیخواه افغانستان جنگیدند درنتیجه میلیون ها نفردرکشورهای همسایه ودور مهاجر گردیدند وهزاران نفر معیوب ومعلول وکشته گردیدند.بالاخره حکومت چپگرا به مردم آزدیخواه ومجاهدین افغانستان تسلیم شدند.متاسفانه بعد ازسرنگونی حکومت کمونیستی ، حکومت مجاهدین بی تجربه نیز مرتکب اشتباهات جبران ناپذیر شدند وباجنگ های خونین گروه های مجاهدین ،شهرکابل به ویرانه تبدیل شدند وهزاران انسان بیگناه بی خانمان وکشته شدند.بعدابا رویکار آمدن قشر بنیاد گرایی طالبان تحت رهبری مستقیم بعضی اعراب فاسد وجاهل نیز جنگ ادامه پیداکردند وهزاران انسان ازاقشار مختلف درکنج وکنار افغانستان و درشهرها و مسافرین بیگناه درمسیر های عبور ومرور دستگیر وکشته شدند.جامعه جهانی وممالک دور ونزدیک با درک ازوضعیت آشفته وخطرناک درافغانستان تصمیم به حل بحران دراز مدت افغانستان گرفتند ویک حکومت وسیع البنیاد وهمه شمول را درافغانستان جنگزده بنیان گذاری نمودند قوای نظامی جامعه جهانی برای جلوگیری دوباره رشد وتقویت تروریستان خارجی وبین المللی بالموقع وارد افغانستان گردیدند .قانون آساسی جدید نظر به شرایط واوضاع جدید باشرکت علماء،روحانیون ودانشمندان تدوین گردید.اردو وپولیس که برای تامین امنیت داخلی ودفاع ازسرحدات افغانستان ضروی ولازمی است تشکیل گردیدند.مکاتب وپوهنتون هاودانشگاه های دولتی وشخصی برای رشد وترقی افغانستان وارتقای تعلیم وتربیه ودانش شروع به تعلیم وتربیه جوانان وفرزندان کشور عم ازذکور واناث به تدریس نمودند ،بازسازی ونو سازی ساختمان های دولتی با سرعت زیاد درنقاط مختلف افغانستان شروع به فعالیت نمودند و پروژه های کوچک وکلان درتمامی نقاط به مرحله اجراگذشتند وتاحال هم بازسازی ونوسازی پروژهای دولتی خوشبختانه باسرعت درتمامی نقاط افغانستان ادامه دارد.ازهمه مهمتر برای اولین بار احزاب مجاهدین واحزاب قدیم و نوین دروزارت عدلیه افغانستان ثبت وراجستر گردیدندواحزاب سیاسی درتمامی مسایل سیاسی واقتصادی واجتماعی با دولت مرکزی همکار هستند.جراید،اخبار ومجلات وآزادی مطبوعات وتلویزون ها دولتی وشخصی شروع گردیدند انتخابات برای انتخاب زعیم کشورعملا صورت گرفته اند.پارلمان های ولایتی وولسی جرگه ومشرانو چرگه با شرکت نمایندگان ملت شروع به فعالیت نمودند.کومک های اقتصادی برای بازسازی افغانستان ازطرف جامعه جهانی وکشورهای همسایه به دولت افغانستان داده شدند .متاسفانه یکعده گروپ های مسلح غیر مسئول تاحال هم به جنگ خانمان سوز دربعضی مناطق روستایی ودهات ادامه میدهند و با ترور وانفجار وانتحار باعث کشته شدن مردم بیگناه افغانستان گردیده وهم باعث تشویش وپریشانی ملت مومن وجنگ زده افغانستان میگردند.اکنون که جامعه جهانی و حکومت مرکزی و سیاست مداران دلسوز ووطن دوست و ملت مومن وجنگزده افغانستان برای تحقق پروسه صلح عادلانه پایدار وامنیت داییمی درتلاش هستند تاازهر طریقی ممکن صلح پایدار وامنیت دایمی را درافغانستان مورد تطبیق قرار دهد تا انشالله روزی ملت مومن وجنگزده افغانستان دارای یک کشور متحد و غیر قابل تجزیه و بدون جنگ وخونریزی ودارای امنیت دایمی درافغانستان باشد .اکنون وظیفه حب الوطنی وایمانی تمامی سیاست مداران افغانستان ازهرقشر ودارای هر ایدیولوژی وعقاید سیاسی، اشخاص بانفوذ ملی ،روش فکران وطن دوست ووطن پرست ،روحانیون وعلمای محترم دینی وجامعه مدنی درداخل وخارج عم ازذکور واناث درجهت تحقق صلح عادلانه درافغانستان تلاش خستگی ناپذیر وصادقانه نمایند.وازطرف دیگر گروه های مسلح غیرمسئول بدون درنظر داشت ملحوظات سیاسی و خواست های شخصی شان تلاش همه جانبه وصادقانه نمایند تا درپروسه صلح عادلانه پایدار وامنیت همیشگی افغانستان وظایف ایمانی وحب الوطنی خودهارا ادانمایند تا به یاری خداوند جل جلاله روزی ملت مومن وخسته از جنگ درافغانستان شاهد صلح عادلانه داییمی وامنیت پایدار درافغانستان باشند.به پیش به سوی پروسه صلح عادلانه پایدار ،ترقی ،رشد وانکشاف متوازن افغانستان جنگزده ،زنده باد وحدت ملی وهمزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام برابر افغانستان ، نابود باد گروه های ماجراجو وجنگ طلب ونفاق افگن درافغانستان.
ومن الله التوفیق.
عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   حق با تور سن است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است