استاد آمریکایی: واشنگتن قصد خروج از افغانستان ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۸/۱۲/۴ کد خبر: 162299 منبع: پرینت

استاد دانشگاه ایلینوی در آمریکا اظهار داشت که رییس جمهور این کشور قصد خروج نظامی از افغانستان ندارد و مذاکرات نیز بازی استراتژیکی است که ترامپ با طالبان پیش گرفته است.
به گزارش تسنیم، «فرانسیس بویل» استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه ایلینوی آمریکا درباره طرح کاهش خشونت‌ها و کاهش نیروهای آمریکایی پس از توافق نزدیک با طالبان گفت: چیزی که ترامپ اکنون با آن توافق کرده خروج نیروها به سطحی است که در زمان اوباما در افغانستان حضور داشت.

وی افزود: استراتژی آمریکا با طالبان ممکن است بازی با طالبان باشد و واشنگتن هیچ قصدی برای خروج از افغانستان ندارد که در وهله اول به‌طور غیرقانونی به آن حمله کرده بود.
بویل به «اسپوتنیک» گفت: به‌نظر می‌رسد دولت آمریکا با دلایل جعلی هنوز هم برای ایجاد بهانه‌ای جهت حفظ نیروهای آمریکایی در افغانستان است.
این استاد دانشگاه گفت: آمریکا تلاش دارد تا مقاومت طالبان را در شرایطی ببرد که ارتش طالبان و مقاومت به تدریج از بین برود و ما هنوز در آنجا حضور داریم.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته بود که درصورت توافق با طالبان شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به 8 هزار و 600 نفر کاهش خواهد یافت؛ اسپر پیش از این نیز گفته بود که صرف‌نظر از توافق با طالبان شما نیروها تقلیل می‌یابد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   یک نفر باید باشه که حیوانات (شیرها) مابین هم جنگ نکنن.

>>>   از بودنش خیر ندیدیم
رفتنش بهتر از ماندنش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است