اطلاعیه وزارت صحت درباره ویروس کرونا
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۰    ۱۳۹۸/۱۲/۳ کد خبر: 162297 منبع: پرینت

روسای محترم، مسوولین محترم تطبیق کنندگان پروژه های صحی و همکاران بسیار عزیز،
همانطوریکه میدانید تقریبا مدت دوماه از شیوع ویروس کرونا میگذرد که نگرانی های جدی را در سطح جهان و کشور عزیز ما افغانستان ببار آورده است و در این روز ها شیوع این ویروس در کشور همسایه ما جمهوری اسلامی ایران این نگرانی ها را بیشتر ساخته است.

مقامات و مسوولین محترم وزارت صحت عامه، وقایه و پیشگیری ویروس کرونا را در اولویت برنامه های خویش قرار داده است و هرگاه کدام واقعه ی در سطح کشور تثبیت گردد وزارت صحت عامه مکلفیت خود میداند تا به سمع مردم برساند اما خوشبختانه تا امروز (شام ۳ حوت ۱۳۹۸ ) کدام واقعه مثبت ثبت نگردیده است.

از عموم شما همکاران عزیز صمیمانه خواهشمندم تا برای جلوگیری از هر نوع شایعه پراگنی و ایجاد ترس بین مردم از پوست نمودن خبر تایید ناشده ویروس کرونا توسط وزارت صحت عامه اجتناب نموده به عوض آن با پوست نمودن پیام های صحی برای آگاهی مردم وزارت صحت عامه را همکاری نمایید.

اجازه بفرمایید تا از آنعده از همکاران صحی و حمایتی ما که در میدان های هوایی، بنادر زمینی و وارد های تجرید همکاری نموده و آماده خدمتگزاری به مردم خویش میباشند قلبا سپاسگزاری نمایم.

فداکاری های شما را ملت و تاریخ کشور فراموش نکرده و در صفحات سبز خویش درج خواهد نمود.

به امید افغانستان عاری از ویروس کرونا و محو آن در سراسر جهان.

داکتر فدامحمد پیکان
معین عرضه خدمات صحی
وزارت صحت عامه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ویروس کرونا
وزارت صحت
نظرات بینندگان:

>>>   اگر شما خدمات عرضه میکردید مردم شب ها دروازه سفارت پاکستان نمی خوابیدند ، سالهاست که مردم گرفتار این اگر کرونا نیست گرولا استند

>>>   شما تدابیر لازم را داشته باشید و مهمتر از همه به مردم آگاهی دهید به خصوص به خلیلزاد بگوئید که در مذاکرات با طالبان به آنها دستور بدهد که در زمینه جلوگیری و مبارزه با کرونا با مسوولین صحی همکاری کنند.
در غیر آن ۵۰ فیصد مسکونین مناطق طالبانی تلف میشوند.

>>>   مطمئنا این ویروس ساخته شده در آزمایشگاه های صهیونیست هاست. فقط میخوام یادآوری کنم به اون عده کم عقل که برای پخش سریال شیوع که در مورد حمله بیوتروریستی صهیونیست ها به ایران از طریق کشوری همسایه بود و شروع به فحاشی کردند که انگار امکان نداره یک افغان مریض بشه. حالا این اتفاق در چین برای حمله و ایجاد رعب و وحشت از طریق رسانه ها در جهان اتفاق افتاده. آن هم نه در افغانستانی که زیر چکمه های سربازان اینهاست. در مورد ویروس هم میشه گفت احتمالا پخش ویروس پس از ووهان مجددا در داخل ایران انجام شده چون اولین افراد مبتلا هیچ ارتباطی با خارج نداشتند و زائران قم هم اگر از خارج از ایران ناقل ویروس بودند باید برایشان زودتر مشکلی پیش می آمد. با آرزوی سلامتی برای هموطنان ایرانی ام و هم چنین مردم افغانستان

>>>   در نخست که ویروس کرونا 32 تن را تنها در بدخشان کشته است - دوم که بخاطر ترس از رئیس جمهور نه تنها کرونا بلکه چندین امراض نو شیوع دیگر از چشم مردم پنهان کاری میشود .
ملت نه تنها بالای خودت بلکه بالای همه کابینه از الف تا ی فهمیده که چطور بنام ملت پول و پروژه ها را اخذ مینمائید و چطور ملت را بازی میدهید
وسلام
داکتر ش معروفی
کابل

>>>   ببین فدا محمد صاحب
شما با خیلی نام نیکی و تملق خود را بارز میدهید - در حالیکه بخاطر یک ستاژ و یا حل مشکل در دفتر شما میاهیم همین سکرتر های شما خصوصآ حکمت بای با خیلی روحیه بد و زشت نه کار ما را انجام میدهد و نه نزد شما میماند .
شاید شما شخص خیلی فعال و کار فهم باشد نظر به دیگر معین های صحت عامه - اما نمی فهمم که چرا کار ما مردم از طریق سکرتر های شما انجام نمی شود .
با احترام
یکتن از محصلین
کابل

>>>   آقای معین صاحب :
از فدا کاری و دلسوزی شما واقعآ ابراز امتنان مینمائیم - و هر بار که ما می بینیم خودت نظر به دیگران زیاد زحمت میکشید - اما یک چیز که ما را رنج میدهد اینست که همین مشاورین یا سکرتر های شما با خیلی بد حالی و بدون آگاهی از اصول و مقررات اداره و یا عدم آگاهی از طرز سلوک مامورین با مراجعین و همکاران رویه مینمایند .
بنآ در اصلاح آنان توجه شما را خواهانیم.
با احترام
یکتن کارمند یکی از شفاخانه های کابل

>>>   Yaqob Qurishi
‏چیزی که تا حالا میدانیم این است که ویروس کرونا در جای سرد و تاریک و خشک رشد بیشتری میکند.
پس خانه ها را گرم و مرطوب و البته روشن نگه دارید. آفتاب نیز ویروس را غیرفعال میکند نکته دیگر این است که از خوردن غذا های با تب سرد پرهیز کنید سرکه و ترشی به هیچ وجه نخورید. و
البته پیشگیری از همه مهمتر است، در کنار آن به دلیل نزدیکی آب های آشامیدنی در کنار چاه های فاضلاب، آب را قبل از خوردن بجوشانید.
وسلام

>>>   همی که در اولویت قرار دادید بسیار خوب است خودش کلا کار است. دیگه ده غصه تشخیصش نباشید اوطو چیزا وسایل ده کار داره که شوربختانه ده افغانستان لادرک استه.
کورولا ۲۰۲۰

>>>   اطلاعیه ریاست صحت عامه ولایت هرات 👇👇👇

طوری که در جریان قرار دارید اخیرا واقعات بیماری مرتبط به ویروس کرونا در جمهوری اسلامی ایران و شهر قم تثبیت شده است. اگر چه هنوز کدام واقعه در افغانستان دیده نشده است برای احتیاط لازم است از هموطنان عزیزی که اخیرا به شهر قم ایران سفر داشته اند به نکات ذیل توجه کنند.

در صورتی که از زمان خروج شان از قم پانزده روز و یا بیشتر گذشته و تب یا سرفه و مشکلات تنفسی ندارند نیاز به مراقبت خاص نداشته ولی در اطرافیان خویش متوجه بروز علایم بیماری بوده در صورت دیده شدن علایم به همکاران ما اطلاع بدهند.

در صورتی که خروج شان از قم در کمتر از پانزده روز گذشته بوده باشد نکات ذیل را رعایت فرمایند:

1- برای باخبری سیستم صحت عامه به شماره تماس های ذیل تماس گرفته و شماره تماس خویش را معرفی نمایند
داکتر احمد امیرنژآد ( ۰۷۹۴۶۱۱۲۸۰) و داکتر میرویس صالحی ( ۰۷۹۹۵۷۴۰۳۰ ).

2- در صورتی که تب ِ سردرد ِ سرفه و مشکلات تنفسی داشته باشند به دو شماره فوق الذکر از چگونگی مشکلات صحی خویش معلومات داده رهنمایی های شان را عملی نمایند و در صورت جدی بودن موضوع همکاران ما به کمک شان خواهند شتافت.

3- این دوستان اگر کدام علامه بیماری هم ندارند الی ختم دوره پانزده روزه بیشتر در خانه استراحت کنند - از هرگونه روبوسی و مصافحه با افراد دیگر اجتناب کنند و در رعایت تدابیر پیشگیرانه خصوصا شستشوی دستها با صابون دقت نمایند.

4- به همه هم ولایتی های عزیز توصیه می شود که از میوه جات و سبزیجات حاوی ویتامین سی بیشتر استفاده کنند.

>>>   باید ادارات دولتی را برای یکماه یعنی الی ختم موضوع رخصت نمایند در غیر آن تمام مامورین رشوه خور به اثر این بیماری جان عزیز خودرا از دست خواهند داد.

>>>   باسلام مهاجرین افغان استم ۳روزمیشود آوردگاه زایدان استیم نه نان نه آب از مسئولین خایش داریم هرچی سریعتر یه راه حل بسنج

>>>   آمار اعلام نمیشود وزارت صحت عامه در ایران قوی است پزشک و داکتر کادر درمان قوی دارد اما اگر وزیر صحت عامه ما وجود کرونا را بپذیرد خودش میدلند هیچ اقدام جدی انجام داده نمیتاند.
پرهام

>>>   آمار اعلام نمیشود وزارت صحت عامه در ایران قوی است پزشک و داکتر کادر درمان قوی دارد اما اگر وزیر صحت عامه ما وجود کرونا را بپذیرد خودش میدلند هیچ اقدام جدی انجام داده نمیتاند.
پرهام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است