حکومت موازی و نقش بیشتر جنرال دوستم در آن
جنرال دوستم باید با انتباه از تجارب تلخ گذشته و با درنظرداشت هویت تاریخی و ملی، باور به دموکراسی و رعایت حقوق دیگران در حوزه شمال اینبار بدرخشد 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۷    ۱۳۹۸/۱۲/۱ کد خبر: 162269 منبع: پرینت

جنرال دوستم باید با انتباه از تجارب تلخ گذشته و با درنظرداشت هویت تاریخی و ملی، باور به دموکراسی و رعایت حقوق دیگران در حوزه شمال اینبار بدرخشد!

افغانستان افزون بر نام دیگرش که منطقه حایل است، فشرده حوزه شمال و جنوب نیز گفته میشود. چونانی که امروز دو تا حکومت را در راستای همین نام در حال شکل گیری می بینیم که مسبب آن حرق برتری جویی، تفکر فاشیستی و تمامیت خواهی اشرف غنی احمدزی قبیله گرا و تیم تداومش میباشد که در نتیجه انتخابات افتضاح آمیز و تحریم شده از جانب مردم که چیزی کم یک میلیون اشتراک کننده داشت، بنام حکومت های غنی احمدزی و حکومت موازی به آن بریاست عبدالله عبدالله اعلام گردید است.

این وضعیت تازگی ندارد ، دیروز که طالبان تروریست و متحدین منطقوی و بین المللی آنها در بیشتر از نیم افغانستان امارت میکردند ، در حوزه شمال کشور جبهه مقاومت به فرماندهی احمد شاه مسعود تشکیل شد و به حمایت روسیه پوتین ، ایران ، هندوستان و کشور های تازه به استقلال رسیده آسیای میانه در مقابل آنها جنگیدند و هیچگاهی اجازه ندادند تا طالبان و حامیان شان در کل جغرافیای کشور مسلط گردیده نفس به راحت بکشند.

تا اینکه فرمانده احمدشاه مسعود بنابر بر توطئه بسیار پیچیده کوچیده شده استخبارات بین المللی کشته شد و پیوسته به آن حادثه تروریستی یازده سپتامبر اتفاق افتاد که اجماع جهانی را غرض سرکوب طالبان تروریست شکل داد ودولت افغانستان واحد ایجاد گردید. اما ؛ از آن تاریخ به بعد روی قضایای افغانستان به تدریج اجماع جهانی بر هم خورده ، داره همان داستان مقاومت به شکل و شمایل دیگری بنابر دلایلی که توضیح آن در این جا مقدور نیست در حال شکل گرفتن است.

در شکل گیری این حکومت موازی نقش و حضور جنرال دوستم ازبیک برازنده تر و فعال تر از دیگر متحدین آن در عمل دیده میشود که باید جنرال دوستم ازبیک به عنوان قدرت محور در جنگ و تقابل با طالبان تروریست و داعیشیان آدمخوار و حمایت گران بین المللی آن نقش برازنده و همه گیر فرمانده مسعود را فراموش نکرده ، مجموع عملکرد های ذهنی و عملی خویش را با انتباه از تجارب تلخ گذشته و برپایه هویت تاریخی و ملی، باور به اصل دموکراسی ، رعایت حقوق دیگران والی اخیر تنظیم نموده انجام دهد و خوب بدرخشد ، در غیر آنصورت پایداری و پیرزوی در برابر فاشیزم یک خواب و خیال خواهد بود.

حفیظ راوند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت موازی
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   با تقلب های گسترده و پی در پی نمیشود این وطن را آباد کرد.
از شروع کرزی گرفته تا حال تقلب جریان دارد و هر بار خلیلزاد پایش در قضایا دخیل است.
بهتر است که به گفته اوغان ها یا لاندی شود یا باندی.
یا سیستم فاشیستی عبد رحمن سر تا سری شود یا قانون مندی و دموکراسی.
هر بار تقلب میکنند و بعد می آیند که وضعیت بحرانی است و دشمن در کمین است و خیر است و فلان است و بهمان است صبر کنید تا انتخابات آینده و در نهایت تکرار یک تقلب دیگر.
این بار محکم بایستید یا جور شود یا خراب

>>>   حفيظ راوند ! شما خودتان از جمله كمونستان سور خلقي بوديد و نوكري روس را ميكرديد. شما باييد هفت بار دهان تان وا با اب گلاب بشوييد بعدا اسم قهرمان جهاني كه دنيا را دگر گون ساخت و نصف جهان را از چنگ روس ازاد ساخت بگيريد. قهرمان ملي نه از روس كمك ميگرفت نه از ايران او با نان خشك در كمر و اب چشمه در كوهساران زندگي ميكرد و بخاطر مردم خود مقاومت مينمود. در دوران مقاومت تمام مناطق مقاومت كه تا اخر مبارزه كردند و پاي پاكستان و طالب انجا هرگز نرسيد به شمول اكثر ساحات بلخ و بغلان و سمنگان و تخار و كل بدخشان و كل پنجشير و اكثريت پروان و كاپيسا و قسمت هاي از غور و هرات تا اخرين روز هاي پيروزي مقاومت مردانه مبارزه كردند و پاي پاكستاني و طالب انجا نرسيد . ايا به نظر تو در ولايت غور روس به مقاومت گرا ها كمك ميكرد؟ ايا اين مردم غيور و سربازان مسعود قهرمان در غور نبودند كه از مناطق خود تا اخرين لحظه دفاع كردند و بلاخره پاكستان را شكست دادند؟
افراد مثل تو در كشور زياد است و به صداي شما نه اب دريا تعغير ميكند و نه افتاب پنهان ميشود. مسعود مرد خدا بود و بدون شك به بهترين نوع شهادت نصيبش شد و در بهشت در رحمت خدا قرار گرفت . اسم او براي ميهن پرستان همه دنيا سر زبان و حماسه هاي او سر مشق است.

>>>   بدون شک که احمدشاه شهید قهرمان ملی واقعی مردم کشور ما بود و است و تا اخر نامش جاویدانی و ماندگار است قهرمان ملی نه قدرت میخواست نه چوکی یک مرد مجاهد خدا و ازدای بخش کشورش بود اگر قهرمان ملی قدرت و چوکی را میخواست به شهادت نمیرسید ریس جمهور کش.رش بود اماقهرمان ملی فقط و فقط ازادی و ابادی ترقی و پیشرف کشورش و خدمت به خلق الله مردم کشورش بود و بس زندگی غریانه داشت تجمل پرست نبود متگبر و مغرور نبود و مجاهدت اش را برخی کسی نمیکشید و از ان نفع برداری نکرده بود دروغگوی عوام فریب هم نبود مانند بعضی کسانی از نام جهاد سویی استفاده کرده و با پول و مسند و چوکی نام جهاد و مجاهدت را فروخته اند.

>>>   به نظردهنده دوم:
قهرمان ملی را کدام ملت قهرمان ملی معرفی کرد.آیا ما ملت وکشور مستقل ویکپارچه داریم که قهرمان ملی داشته باشیم. این القاب اعزازی مثل قهرمان ملی
بابای ملت ومارشال مملکت وغیره درنتیجه معامله های مقطعی قدرتمندان به وجود آمده ومدتی بعد ازبین میروند. احمدشاه مسعود یک جنگجوی قدرتمند وبا شهامت بود واین نام همیشه درخاطره ها خواهد ماند.اما لقب قهرمان ملی شبیه لقب اشرف غنی متفکردوم جهان است که فکر نمی کنم بسیار پایا وماندگار باشد.بردران محترم پنجشیرباید کمی بیشتر تکیه به جلو حرکت کنید.بدنیست کمی هم به کارها وکارنامه های یاران قهرمان ملی توجه نمایید.

>>>   هرچند احمد شاه مسعود برایم قابل احترام و قدر است ولی دوست گرامی طوری نوشته که گویا تنها و تنها فرمانده مسعود جهاد کرده اند
خلیلی از بامیان

>>>   ای هزاره ها وتاجیکها!
دوستم را خراب نکنید! و به او دل نبندید!

>>>   مسعود مرد خدا بود و بدون شك به بهترين نوع شهادت نصيبش شد و در بهشت در رحمت خدا قرار گرفت . اسم او براي ميهن پرستان همه دنيا سر زبان و حماسه هاي او سر مشق است.

>>>   ما تجزیه خواهیم و نام خراسان را روی سر خود جای میدهیم هیچ پیوندی با پشتونستان و اوغانستان نداریم
ما از حکومت فاشیستی خسته هستیم او ملت بیدار شوید قرن 21 است و رییس جمهوری جعلی تقلبی کوچی فکر تعریف شتر است!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است