تفكر و مكتب خطرناك پشتونيسم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ کد خبر: 162232 منبع: پرینت

ما مسووليت خود را در قبال مردم خود ادا كنيم مبادا آيندگان نسل امروز ما را نفرين كنند و مارا به بي توجهي كوتاهي در قبال خود متهم كنند و هرگاه درد رنج بكشند رو به آسمان كنند دست بلند و بر ما لعنت بفرستند و در مجالس از سكوت مرگ بار نسل امروز ما ياد كنند.
آنچه كه مانند نسل امروز فلسطيني ها به نسل ديروز شان مي گويند...

مكتب پشتونيسم و پشتونيست ها اهداف و برنامه دارند و يك انديشه غير انساني برتري جويانه، نژاد پرستانه، ظالمانه، وحشيانه، بي رحمانه و خطرناك براي نابودي مردم اين سرزمين است که شالوده اين تفكر مخرب گسترش اوغانها در استانها، نسل كشي قتل عام و نابودي غير پشتونها با استفاده از روش هاي گوناگون آموزش ديده از استعمار گران اروپا در آمريكا است؛ برنامه و اهداف آنها اينگونه طرح ريزي شده قدرت و حاكميت را در دست بگيرند، سربازان جوان غيرپشتون را به مناطق جنگي بفرستند سيستماتيك آنهارا بكشند، بزرگان غيرپشتون را بخرند و آنهايی را كه نميتوانند بخرند ترور كنند، جوانان غير پشتون را از تحصيل و بورسيه محروم سازند، پشتون ها را براي ادامه تحصيل به خارج بفرستند تا آنهارا در ادارات دولتي جايگزين غير پشتونها كنند و در عین حال از آنها در روابط باكشورهاي بورسيه كننده استفاده كنند، پشتون هارا از جنوب در شمال و مناطق غير پشتون با استفاده از امكانات دولتي ودسيسه سازی ساكن كنند و در اين راستا در برخي مناطق از طالبان و نا امني در برخي استانها استفاده كنند كه مردم محل فرار كنند تا كوچي ها و اوغان هاي وزيرستاني جايگزين مردم محل شوند، يك كمر بند پشتون نشين در أطراف شهر كابل بزنند زمين هاي دولتي را ميان پشتون ها تقسيم كنند تا كابل در محاصره این قوم ها باشد، سعي مي كنند زبان و فرهنگ فارسی را در ادارات دولتي، مكاتب، دانشگاه ها و... ممنوع كنند زبان و فرهنگ پشتو را تنها زبان ملي و قابل استفاده اعلام كنند تا ورزش، فرهنگ، سياست،اقتصاد،ادبيات، هنر و... همه را در سايه زبان و فرهنگ افغاني خویش زنداني كنند و حتي رسانه هارا از نشر هرنوع برنامه با زبان غير پشتو ممنوع آنگونه كه اين روز ها بر رسانه ها فشار است...
وقتي حاكميت شان در داخل مقتدر شد همه را سركوب كردند شهرهارا در نورديدند مردمان را نابود كردند آنگاه آسوده می گردند.

قرار نیست با همه اي پشتونها دشمني كنيم هدف از مبارزه با تفكر پشتونيسم و پشتونيست ها و آزادي كشور ازدست این مزدوران است و جامعه آزاديخواه غیر پشتون هرگز نگفته است حكومت را بدست بگيريم پشتون ها را شكنجه، قتل عام يا به حاشيه برانيم آنهارا با اين سرزمين غريبه بسازيم، هيچ كي چنين چيزي نگفته و نخواهد گفت هيچ ظلمي پايدار نمي ماند و هدف از مبارزه اين است افراط گرايان را از هرقوم تبار سرنگون كنيم كشوري بسازيم آرام، آزاد كه همه افراد در آن سرزمين با افكار و عقايد شان آزادانه در سايه آرامش زندگي كنند حتي طالب و سكولار دركنار هم بتوانند بدون تبعيض و بدون عمل خشونت بار زيست كنند، دولتي تشكيل شود ملي همه اقوام در آن نقش داشته باشند هيچ كي در آن دولت و آن سرزمين خود را بيگانه احساس نكند، اين تفكر و باور ما و همفكران ما بايد باشد، اين انديشه و باورهاي ما و بسياري از هم وطن هاي مبارز ما هست و خواهد بود.

ما مبارزه مي كنيم، مي نويسيم و بيان ميكنيم حقيقت هاي تلخ امروز و شيرين فردا را و شرایط جامعه امروز و رهبران سياسي را مهم نيست از گفتن حقايق چه كساني مسرور و چه كساني غمگین مي شوند، ظلم پشتونيست ها و سكوت رهبران مفسد نمي تواند صداي مارا خاموش كند تا خشك كردن ريشه هاي مكتب خطرناك پشتونیسم و تفكر پشتونیست ها تا نفس داریم صدا بلند مي كنيم
زنجير هاي ظلمت را مي شكنيم
كاخ ظالمان را فرو مي ريزيم
تا آزادي، آرامش، امنيت، آسايش و احترام متقابل اقوام را در اين سرزمين فرش و پرچم پرافتخار هم زيستي مسالمت آميز را
برفراز كشور بر افراشته کنیم.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتونيزم
تفکر
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی متعصب ترین و فاشیست ترین ریس جمهور در قرن 21 در دنیا شناخته شده است
تیم فاشیست و جنایت کار اشرف با پلان و برنامه سرکوب گرنه مردم بومی وطن توسط انفجارو انتحار آزادی خواهان و عدالت خواهان جامعه به پیش میروند .

نژ اد غنی در سال 1930 در تبانی با انگیس و امروز در تبانی با طالبان ،حزب اسلامی ، خلقی های سابق با پشتیبانی دوستان خارجی شان زمینه های تسلط یک حکومت تک قومی فاشیستی قبیله را برای اسکان کو چی ها ی پاکستان مهیا ساخته اند. خاموشی ملت غیور ما در برابر این حکومت فاسد وخون آشام غنی کوچی اصل تاسف بار است.

ای مردم بومی سرزمین خورشید از خواب گران طولانی در این عصر 21 فناوری بیدار شوید تا به تدریج سربازان دلیر و شجا ع تان که شهود 48000 تن به قتل رسید وحود تان با فامیل های تان نیز قتل عام از طرف گروپ فاشیستی اشرف غنی کوچی متعب روانی عاشق پشتونستان می شو ید و آزادی خود را از حکومت قبیله جعل کار و نابکار بی برنامه هرچه زودتر بگیرید.

بخاطریکه هر وز ده سربازان و افسران شجاع سرزمین ما به همکاری تروریستان داخل نظام غنی فاشیست توسط دشمنان مزدور پاکستان و انگلیس و بشریت اسیر و به شهادت می رسند. بنا برین یک قیام سراسری برعلیه غنی کوچی غنی عاشق پشتونستان که منجر به ختم حاکمیت قبیله فاشیست و طنفروش خاین اشدی لازم وضروری است .

حکومت نا مشرو ع رای گوسفندی غنی کوچی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش است » مقصر همه بدبختی درکشور همین غنی روانی و متعصب و گذافه گوبی برنامه اسایش و رفاه در کشور بی دفاع است .
در بین قبیله کوچی ناقل پاکستان یک آدم روشنفکرد با دید وصیع د یده نمی شود و هم ندارد ولی 100 تن فاشیست وطن فروش خاین دارد که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار خون اشام و حتی هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد . سیاست و رفتار کردارغنی کوچی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این پنچ سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است.

>>>   ا شرف غنی متفکر تعریف شتر ما خواندیم ، تو هم بخوان تاریخ ظهور قبیله افغان از پشتونستان به سرزمین خراسان

ظهور قبیله بنام افغان « پشتون » به علت خشکسالی طولانی در اطراف کوه های سلیمان در ( سال 1018 هجری , قمری ) , به دستور شاه عباس صفویی به سیستان در اطراف تالاب هامون هرمند سرزمین آبرفتی با همرای قطار شتران و گله ها مسکن گزین شده اند و از اولاد شان در مقابل بقایای شاه طهماسب « شیعه دوازده امامی » نوکر به خدمت پاس بانی میگرفت. کوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از سر زمین آبایی افغانان محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان از قبایل هندی الا صل ملتانی نام برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد. در یا داشتهای تاریخی بعضی از نویسنده گان انگلیسی منجمله ( جنرال ادوارد فلینستون ) مولف کتاب افغانان نماینده انگلیس در در باره شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نیشن با تفصیل آن در اطراف کوه سلیمان , خیبر پشتخوا و وپیش وژوب سرزمین آبایی افغانان می باشد و ذکر گرده است.
سید محمد یعقوب هروی در تاریخ نامه ی هرات، نیز این واقعیت را می نویسد زیستگاه اوغان« افغان » یکی از ولایات مکران بوده است. شهر مستنگ شامل دهات بسیاری بوده است چنانکه در حاشیهء کتاب تاریخنامه ی هرات هم ذکر شده است که: شهر مستنگ یا مستنج را استخری و مقدسی هر دو در آثار خود اسم برده اند.
وقتی تاریخ خراسان قدیم (افغانستان امروزی) را بررسی نماییم طایفه ی افغان و کشوری به نام افغانستان در تاریخ و جغرافیای کشور ما موجود نیست و مردم ما که امروز برخلاف صریح اسناد تاریخی افغان نامیده می شود هیچ گونه تعلقی به افغانستان دیروزی و مردم آن سرزمین که اوغان=افغانها بوده اند، ندارد.
ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.
مرحوم میرمحمد صدیق فرهنگ می گوید واژه ی پشتون و افغان در آثار نویسدگان وشا عران این قوم این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.
دیگر کشور نیز به معنی واحد ویکسان هردو واژه ی پشتون وافغان تأکید میکند: «هنگامیکه زبان پشتو به مرحلۀ خط وکتابت رسیده است کلمات افغان وپشتون درآثار نویسندگان وشاعران این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.»
هموطنان آگاه قلم بدست افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان امروز اینها بنام ها ی درانی و غلجائی ( غلزائی) است و افغانها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان در سرزمین امروز بنا م افغانستان ندارند بلکه بر ضد ان هستند و تلاش دارند هویت تک قومی خود را بر‌دیگر اقوام تحمیل میکنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت راه نمی‌دهند.
داشتن دوکتورای غنی فقط تفرقه بهتر و سیستماتیک تر بین تمام اقوام شریف سرزمین مان و جایگزین کردن فاشیست های قبیله و کوچی های متعصب بجای آزادیخواهان نو اندیش را به ارمغان آورد .
عزیزان اقوام مختلف با سیاست های متفاوت باید بکوشند در اطراف واژه های وحدت و همدلی که یگانه راه نجات از دست متعصبان فاشیست و سران به قدرت رسیده پوشالی طاغوتی است جمع شده و با وحدت و همدلی تمام برای ساختن سرزمینی آزاد و مستقل و متکی بخود و دور از فاشیست های زمان بکوشند .
تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان , جاهل و بی ایمان است
منابع و ما خذ :
1_ آکا دمیسین دکتر عبدالاحمد جاوید، مقاله کابل در گذار گاه تارخ ، مجله سباوون ، سال اول دلو1366.
2_ میر غلام محمد غبار، جغرافیای تاریخی افغانسان
3_ عبدالحی حبیبی ، مجله آریانا کابل 1348
4 -- میر محمدصدیق فرهنگ ، افغانستان درپنج قرن اخیر، جلد اول، ص 6
5 _ ولادمیربارتولد، تشریح جغرافیا تاریخ خلافت شرقی ، ترجمه عرفان چاپ تهران صفه 374
6 _ محمد امین زواری ، جغرافیای تاریخ بلخ، بنیاد موقفات افشار، تهران 1388 . 7- افغان ( گزارش سلطنت کابل ) , مونت اسوارت افنستون , ترجمه محمد آصف فکرت 1376. 8- اقوام کوچی مجموع مقالات به کوشش حسن پاپلی یزدی 1372 .
9—غفور روف باباجان . تاجیکان . تاریخ قرون وسطی و دوره نوین دوشنبه انشار وزرات

>>>   احمد «محمدی»
غنی به طالبان:
بیایید در صندوق‌های رأی در هلمند، پکتیا، کندهار و یا کابل با من رقابت کنید. اگر مردم شما را سگ‌گیر «شکارچی سگ» انتخاب کردند، می‌گویم آفرین‌ تان، بنام شرم چیزی را نمی شناسید ؟
ر

>>>   محترم گل امیری//
اول بگویم که در قسمت اول نوشته شما از ملت فلسطین یاد نمودید که امروز گذشتگان خودرا نفرین میکنند از خاطر رنجی که میبرند.باید بگویم اصلا اینطور نیست واگر تهاجم واشغال وشبیخون گروهی بنام صهیونیست با قتل وکشتار وحیله وفریب به فلسطین هجوم نمی آوردند؛هرگز این رجیم غاصب بوجود نمی امد .البته اگر منظورتان رهبران ان زمان فلسطین که باخیانت به ارمان فلسطین بر اثرحماقت وساده باوری وسازش باعث استیلای این رجیم کودک کش شدند حق باشماست افرادی بمثل یاسر عرفات ومحمود عباس(جنبش فتح)اما جنبش حماس وگردانهای عزالدین قسام در جلوی این رجیم مردانه به مقاومت میپردازند.درتمام تاریخ معاصر جهان که غور کنیدویک بررسی داشته باشید قومیت پرستی ونشنالیزم وشوونیسم هیچ گاه موفق وپیروز نشده وهیچوقت هم نمیشود واین تفکرباطل ونابود است.نشنالیزم هیتلری حزب نازی آلمان ویا کشتار مردم مسلمان بوسنیا هرزگوین توسط صربهای با نشنالیزم افراطی ویا ناسیونالیزم عرب عراقی صدام حسین معدوم.مطمئن باشید پشتونیزم افراطی وخود قوم بزرگ بینی هم سرانجامی چون مردار شدن وبه زباله دانی تاریخ انداخته شدن ندارد.قومیت گرایی خلاف دستورات وشریعت اسلام است.باید تمام مردم ما افرادی که بر طبل قومیت گرایی میکوبند اگر قابل هدایتند که از خدابخواهیم تا هدایت شوند وگرنه خداوند (ج )نابودشان کند.مگر خداوند(ج) نفرموده :واعتصموا بحبل الله جمیعا" ولاتفرقوا ؛به ریسمان الهی چنگ بیندازید واز تفرقه بپرهیزید؟؟ماهمه برادریم ومرگ در انتظار همه ماست وباید فردای قیامت جوابگو باشیم.پشتونیزم ؛هزارگی پرستی ؛ازبکیزم؛ تاجیکیسم همه شیطانی است ؛همه قوم پشتون وهزاره وازبک وتاجیک ونورستانی وبراهویی وبلوچ پشه ای شهروند وطن عزیز ماهستند وباید در برابر دشمنان اصلی خود یعنی امریکا وانگلیس واسرائیل غاصب متحد شویم//
داکتر عبدالرب اچک زی.

>>>   روند خود مختاری ولایات آغاز شد.
قوای مسلح باید بیطرف بمانند در غیر آن طالب سنگر هایشان را اشغال میکند.
تا تشکیل حکومت موازی حکومت های محلی و خود مختار آغاز به کار کردند.
تقلب غنی و کمیسیون های فاسد و فاجر در نهایت کلید بحران را رقم زدند و جمع کردن این بحران در توان هیچ کس نیست.
آمریکا از آغاز هفته آینده فرار را آغاز میکند و مردم ما باید آمادگی ایستادگی در مقابل تجاوز پاکستان و ونوکران طالب و داعش آن را داشته باشند.

>>>   گزارشی از کابل و جلال آباد
"چگونه "مادر همه بمب ها" افغانستان را آلوده ساخت ?"
نويسنده به زبان آلمانى عمران فیروز Emran Feroz
ترجمه به فارسى: حميد بهشتي
ترجمه به اسپانیایی: Fausto Giudice
ترجمه به فرانسوى : Miguel Álvarez Sánchez
ترجمه به فارسى: حميد بهشتي
گزارش کوتاهی که به ندرت مورد توجه قرار گرفت، چند هفته پیش در شبکه محلی کابل نیوز در باره ناحیه آچین واقع در استان شرقی ننگرهار پخش شد. در 2017 آچین مدت کوتاهی در عناوین اخبار جای گرفت. دلیل آن: سلول حکومت اسلامی در افغانستان و نیز افکندن "مادر همه بمب ها" (MOAB: Massive Ordnance Air Blast) بر آن منطقه بود که بزرگ ترین بمب غیر هسته ای ارتش آمریکاست. اما اکنون اهالی آچین از امراض مهیبی در عذاب می باشند که از زمان انفجار آن همواره بروز و در این میان به شدت گسترش یافته اند. چندین تن از اهالی محل از بیماری های همه گیر که بیش از همه کودکان بدان مبتلا گشته اند به کابل نیوز خبر دادند. آنان از جمله از امراض جلدی نام برده اند.

چند روز پیش شبکه خبری موسوم به طلوع نیوز که معروف به داشتن سمپاتی (دوستانه) برای آمریکا است از آثار این بمب بر انسان و محیط زیست گزارش کرد. به گفته "جم روز" که از اهالی آچین است "پس از انفجار این بمب بیماری های بسیاری بروز نمودند". یک تحلیل گر نظامی بنام عتیق الله عمرخیل بر آثار طولانی آن بر انسان تأکید نمود: "این بمب بر چشمان انسان أثر نهاده موجب خطا در دید می گردد.فزون بر آن بر اعضای درونی بدن انسان اثر دارد، زنان باردار و نوزادان نیز خسارت می یابند.

از آثار دیگر آن نابودی گسترده گیاهان و حیوانات است. بنا بر اظهارات اهالی ناحیه "مهمند دارا" در استان ننگرهار، سطوح وسیع کشاورزی که بر اثر این بمب خسارت دیده اند دیگر قابل کشت نمی باشند. از درختان خشک و گیاهان و صخره هایی که به سرعت تبدیل به پودر می گردند نیز گزارش شده است. سید جلال شایانِ آنتروپولوگ (انسان شناس) به ناشر اظهار داشت: "اینگونه گزارشات موجب دلواپسی بسیار بوده، باید مورد توجه جدی قرار گیرند. "مادر همه بمب ها" و سایر تسلیحات به کار رفته در طی سال ها افغانستان را آلوده ساخته، زیربنای زندگی افراد بسیاری را به نابودی کشانده اند. بسیاری از مناطقِ خسارت دیده، دور افتاده و به سختی قابل دسترسی می باشند. بهمین جهت نیز زمانی طولانی باید سپری گردد تا بتوان به تمامی آثار مربوطه پی برد".

در لنگرهار چه خبر است؟ و اصلا در تمامی افغانستان چه خبر است که امسال بیش از همه سال ها به شدت هدف بمباران قرار گرفته است؟ بنا بر اطلاعات پنتاگون فقط در ماه اکتبر گذشته 797 حمله هوایی به افغانستان شده است که میانگین آن روزانه 26 حمله بوده. این اوضاعِ همه روزه یِ افغانستان در 18 سال گذشته است. اینکه بارش دائم بمب، همانند ویتنام، چندین دهه عواقب خواهد داشت، فقط گمانزنی نیست، اما از جانب مسئولان نادیده انگاشته می شود.

بیش از 2 سال است که از انفجار MOAB می گذرد. اما آثار بمب مزبور در ابهام است. اندکی پس از انفجار آن منطقه ی آچین از جانب ارتش آمریکا و ارتش افغانستان به شعاع وسیعی مسدود و غیر قابل عبور گشت. به همین جهت نیز روزنامه نگاران نمی توانستند در محل گزارش تهیه نمایند و تا امروز نیز روشن نیست چه تعدادی از اهالی توسط بمب مزبور هلاک گشته اند. بنا بر اظهارات رسمی فقط مبارزان حکومت اسلامی در منطقه هدف بوده اند. دو هفته پس از بمب اندازی من به ناحیه خوگیانی در نزدیکی آچین رفته بودم. همان زمان بسیاری از اهالی بر این نظر بودند که "مادر همه بمب ها" اکثرا اشخاص غیر نظامی را کشته است. علاوه بر آن اهالی محل در باره دو امر مطمئن بودند. اول اینکه می دانستند که آمریکا از افغانستان به صورت میدان آزمایش تسلیحات سوء استفاده می کند و دیگر اینکه انداختن MOAB اوج موقتی اینکار می باشد. علاوه بر آن مردم، همان زمان نیز از امراضی که از زمان انفجار بمب گسترش یافته اند گزارش کردند.

حال دولت که متحد آمریکاست و از انداختن بمب اظهار شادی می کرد، به خاطر گزارش های روز افزون قصد دارد به موضوع رسیدگی نماید. وزارت بهداری افغانستان می خواهد پزشکان و پرسنل بهداری را به منطقه گسیل، نمونه برداری کرده و آسیب دیدگان را مداوا نماید. سیما سمر، وزیر حقوق بشر و مشاور رئیس جمهور، اشرف غنی، وجود مشکلات سلامتی را که از زمان انفجار بمب بروز نموده اند تأیید نمود.

یک پزشک در استان ننگرهار که از انتشار نام خویش ابا دارد به ناشر اظهار داشت، بیماریهایی که با بمب اندازی های آمریکا ارتباط دارند، از زمان ورود نیرو های ناتو در پایان سال 2001 در سراسر افغانستان گسترش یافته اند. "اکثر این بیماری ها جلدی و خارش انگیر می باشند. این ممکن است پیش پا افتاده به نظر آید، اما چنین نیست. کوشش های درمانی در بسیاری از موارد کافی نبوده، ما به کمبورد دارو و وسائل پزشکی دچار هستیم و فزون بر آن غالبا از آثار درازمدت اینگونه بیماری ها آگاهی نداریم". شنبه گذشته (28 دسامبر) چندین تن از نمایندگان مجلس افغانستان بدنبال گزارش آچین، ارتش آمریکا را مقصر دانسته و از ایالات متحده آمریکا خواهان پرداخت خسارت برای آسیب دیدگان گشتند.

>>>   اقایی پنچر‌مین نسل آینده ترا خوپ میشناسد که به جز یک دزد لندغر وچپاولگر. چیزی نبودید و نیستید این دستها دراینده نی بلکه همین حالا بلند شده و دعای نابودی دزدان چپاولگران را میکند تو کدام مولی که غم آینده یک ملت را داشته باشی

>>>   لازم است یک پهپاد برای غنی بفرستید با یک کیلو مواد منفجره.

>>>   مکتب پشتونیزم خطرناک نیست بلکه مکتب گل امیریزم خطرناک است زیرا مکتب گل امیریزم تفرقه انداز است

>>>   سابق قدرت را به زور شمشیر می گرفتند حالا به زور تقلب

>>>   براردمحترم مقاله نویس ای کاش این استعدادترابجای نفاق نویسی به وحدت ویکپارچه نویسی استفاده میکردی.
میگفتی که ما همه شهروندهستیم بیایید به شهروندی فکرکنیم بجای پشتون وهزاره بودن درفکراین باشیم که چگونه این کشتی گیرمانده درطوفانه نجات بدهیم به شما نمیزیبدکه قومی فکرکنیم چون تاریخ ثابت ساخته که هیچ دیکتاتوری نمیتواند قومی راازبین ببرد یامحونماید.
هیتلرداش ساخته بودبرای یهودامانتیجه چی شد حالاهم به انسانیت فکرکنید وبس

>>>   بي هويت ها درصدد تخريب هويت داران
-----------------------------------------
علم روان شناسي اشخاص واقشاري را كه ازيكطرف توانمندي اجتماعي وازجانب ديگر هويت مشخص و پزيرفته نداشته باشد به انسان هاي عقدوي و پرخاشگر قلمداد مينمايند( واين واقيعت دارد)
كسانيكه ازيك طرف در جستجوي هويت به يك قوم (تاجك) ميباشند واز طرف تاجك ها مورد قبول قرار نه ميگرن راه ديگري راجستجو مينمايند كه اگر در فارسيان محاسبه شوند اشغال ناميده مورد قبول انها هم قرار نه ميگيرند چه بايد كنند ناگزير قوم با هويت ( پشتون )را متهم به كليه صفات نا انساني مينمايند كه اين خود دال به جنون شان ميباشند.
مگر اينها درك دارند كه يك قوم بزرگ را كه شايد يكي دو وياچند نفر شان به مزاق شان برابر نه باشند عموميت دهند؟
ما فاشيزم لساني قوم مربوط نويسنده شاهد بوديم كه باگرفتن قدرت سياسي چند ماهه خويش از رييس جمهور تا ٩٠ فيصد اعضاي كابينه از خود مقرر واين پشتون هاي هردم شهيد را با امتحان گفتن قروت كه كروت ميگفتند سر مي بريدند.

>>>   پشتونها نه برای عدالت و وحدت بلکه همیشه برای ریاست قوم خود جنگیدند اگر اصل این را فراموش کنیم که تاریخ داخل شدن پشتون ها در خراسان به خوبی مشخص نیست و قبل از سیصد سال در خراسان و سییستان از ایشان رد اثری نیست و آخرین قوم داخل شده به خراسان از جنوب بودند؛؛ یک نمونه بیاورید که پشتونها برای نام خراسان جنگیده باشند که ریاست قدرت با تاجیک یا هزاره یا قزلباش یا سایر فارسی زبان ها یا حتی ترک زبان ها باشد و پشتونها تحت حمایت آنها جنگیده باشند هرگز وجود ندارد. پشتن فقط ریاست خواه است اگر بتواند با جنگ انتحار انفجار اختطاف یا تقلب یا تبانی و وطن فروشی با انگلیس و روس و امریکا و عرب دوست میشود تن به ذلت استعمار میدهد تا ریاست خود را از دست ندهد اخر کار نام ریاست طلبی و قوم پرستی خود را ملت دوستی میگزارد ؟ اما کدام ملت ملتی که نام تو افغان شود رئیست افغان شود سرود ملی و پول تو پشتو باشد تاریخ مدارس کشور سراسر دروغ و جعل به نفع قوم پشتون بزرگنمایی شود و همه مظاهر خراسانی و فارسی و نام بزرگان تاجیک و هزاره حذف شود و هرچه ستمگر خونریز در قوم پشتون هست بابا و غازی و خان و کبیر خوانده شود!.

>>>   خاموشی جهان در قبال اعلام نتایج نهایی انتخابات ریشخند ریاست جمهوری افغانستان بخاطر دو ریس جمهور در یک کشور یکی، با رای گوسفندی ودیگر با رای بایمتریک هردو امتحان خود را طی پنچ سال به مردم فیقر، نادار وبی دفاع ازعدم برنامه داده اند.

>>>   پشتونیزم عقده ای ترین منفور ترین و شرور ترین فاشیست ترین و جانی ترین حزب روی کره زمین هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است