گوترش: فرصت برقراری صلح نباید از دست برود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ کد خبر: 162225 منبع: پرینت

انتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد با تأکید گفته که فرصتی به‌میان‌آمده برای برقراری صلح در افغانستان نباید از دست رود.
گوترش در نشست بین‌المللی مهاجران افغان، در اسلام‌آباد گفت که جامعۀ جهانی، همسایگان و خود افغان‌ها باید با جدیت در مورد برقراری صلح کار کنند.

وی گفت: "فرصت کنونی صلح را نمی‌توان از دست داد. حق هم نداریم این موقع را از دست دهیم. اگر این هدف به‌دست نیاید، هیچ افغان ما را نخواهد بخشید. در اصل مهم است که همه رهبران افغان و جامعۀ جهانی در حد امکان کار کنند تا صلح به واقعیت بدل شود."

گوترش از جامعۀ جهانی خواست که پس از برقراری صلح در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند تا زمینه برای پیشرفت و بازگشت مهاجران فراهم شود.
او میزبانی پاکستان از مهاجران افغان را ستود.

نشست بین‌المللی در بارۀ ۴۰ سالگی حضور مهاجرین افغان در پاکستان از سوی این کشور و کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تتظیم شده است.
تخمین زده می‌شود که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار افغان دارای اسناد و فاقد اسناد در پاکستان زندگی می‌کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گوترش
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   عرض تسلیت
به خاطر از دست رفتن فرصت صلح و به خاک و خون کشیدن کودک نوزبان دموکراسی افغانستان.
به اطلاع هم میهنان عزیز میرسد که کودک نوزبان دموکراسی و نوید دهنده صلح سرتاسری افغانستان امروز به وسیله دو خانم بی حیثیت و خود فروخته به نام های هوا نورستانی و زهره شینواری به همکاری یک مرد پست فطرت و پدر نامعلوم به نام ننگ در شهر کابل ناجوانمردانه به قتل رسید و در گورستان قریه گک ارگ کابل به خاک سپرده شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است