اشرف غنی نمی فهمد و یا خود را به نافهمی زده است؟
غنی با اینهمه معلومات و تجربه ای که در این چندسال حضورش در افغانستان بدست آورده است هنوز نمیداند که نباید از پاکستان نزد آمریکایی ها گله کند و این کشور را به هراس افکنی متهم بسازد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ کد خبر: 162213 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) محمد اشرف غنی در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ در آلمان با برخی از سران و مقام های آمریکایی از نزدیک دیدار و گفتگو کرد. آرزویی که با تلاش های زیاد از کابل برای رفتن به آمریکا و دیدار با این سران آمریکایی محقق نشده بود.
وی در این دیدار ها با سادگی تمام و حسن نیت بچگانه از آمریکایی ها خواست تا چند صباحی دیگر به او مهلت دهند تا در قدرت باقی بماند.

نکته جالب و قابل بحث این بود که وی در همه دیدار ها از پاکستان گلایه کرد که دست از هراس افکنی برنمیدارد و به ناامنی در داخل افغانستان دامن می زند!
مثلا غنی در دیدار با خانم نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان و شماری از اعضای مجلس آمریکا گفت که هنوز ما شاهد تغییر چشمگیر و اقدامات عملی از سوی پاکستان در خصوص مبارزه با تروریزم نبوده ایم و پناهگاه های طالبان هنوز هم یک معضل است که باید به آن پرداخته شود.
غنی در نشست امنیتی مونیخ نیز ‌همین جمله را تکرار کرد که افغانستان هنوز شاهد تغییر چشمگیر در رفتار پاکستان و اقدامات عملی این کشور در خصوص مبارزه با هراس افگنی نبوده و پناهگاه‌ های امن طالبان هنوز هم یک معضل است که باید به آن پرداخته شود.

غنی با اینهمه معلومات و تجربه ای که در این چندسال حضورش در افغانستان بدست آورده است هنوز نمیداند که نباید از پاکستان نزد آمریکایی ها گله کند و این کشور را به هراس افکنی متهم بسازد. زیرا پاکستان کشور استراتژیک و پایگاه اصلی آمریکایی ها در منطقه بشمار می رود و این میلیون ها دالر آمریکایی است که این کشور بی در و پیکر را سرپا نگهداشته است.

غنی هنوز نفهمیده که تمامی تجهیزاتی که در راستای هراس افکنی از پاکستان وارد افغانستان می شود آمریکایی است و یا به سفارش آمریکا به پاکستانی ها تحویل داده شده تا آنان در اختیار گروه های هراس افکن در افغانستان قرار دهند و همچنین باعث تنظیم تمامی کمک های مالی عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی به طالبان و برخی دیگر از گروه های هراس افکن در افغانستان، آمریکایی ها هستند.

چرا غنی نفهمیده یا جرات ندارد که بگوید باعث تمامی ناامنی ها و تقویت هراس افکنی در افغانستان آمریکایی ها هستند و دیگر بس است و باید دست از سر این مردم بیچاره ما بردارند.
غنی بجای اینکه از آمریکایی ها بخواهد در افغانستان هراس افکنی نکنید، پای پاکستان را پیش می کشد و این کشور را متهم می کند در حالیکه اگر کمک های مادی و تسلیحاتی آمریکا نباشد دیگر هراس فکنی وجود نخواهد داشت که ایجاد ناامنی کند.

غنی اگر واقعا خواهان افغانستانی آرام می بود باید در کنفرانس مونیخ، آمریکایی ها را به چالش بحث علل ناامنی ها در افغانستان دعوت می کرد نه طالبان را که از خود هیچ اراده ای ندارند وهرآنچه از جانب آمریکایی ها به وسیله پاکستان و قطر به آنان دیکته شود انجام می دهند.

آمریکایی ها هر دو طرف جنگ را به خود وابسته کرده اند، هم ارتش و پولیس افغانستان وابسته معاش و کمک های آمریکایی است و بدون این کمک ها دوامی برای آنان متصور نیست و هم طالبان و دیگر مخالفان...!
با این وجود، جناب غنی هنوز پاکستان را مقصر اصلی میداند و به این فکر نمی کند که در تمامی سال های ناامنی در افغانستان همه آمدند و پاکستان را متهم کردند و چون این کشور ریشه ناامنی ها نبوده بل شاخه ای از ناامنی ها در افغانستان است، به هیچ نتیجه ای نرسیدند. حالا جناب غنی باز از نو شروع کرده به متهم کردن پاکستان، در حالیکه تمامی تقصیر ها بر گردن آمریکایی های اشغالگر است که برای غارت این کشور این نقشه ها را طرح کرده اند.

بطور یقین واقعیت قضیه این است که مسوولان سیاسی کنترول کننده اشرف غنی در سفارت آمریکا در کابل، قبل از کنفرانس مونیخ به غنی دیکته کرده اند که چه بگوید تا آن گفته ها بر تداوم ناامنی ها در افغانستان دامن بزند و آمریکایی ها بر تداوم اشغالگری و غارت شان استوار باشند.

کاش وجدان انسانی به سراغ غنی برود و بر او نهیب زند که اگر از گفتن واقعیت ها معذور است کنار برود تا این مردم تکلیف خود را بدانند و ایکاش عبدالله که خود را رقیب غنی میداند گوشه ای از واقعیت ها را افشا می کرد که متاسفانه او نیز ترسو تر از غنی است و چیزهای زیاد شخصی برای از دست دادن دارد که از ترس آنان محکوم به سکوت و مدارا است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
مونیخ
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   شکایت غنی از پاکستان به این میماند که بی بی گل نزد پدر اندرش شکایت برد که از بایت آنچه غنی با وی کرده دو طفل کج و وج از وی بیرون شده و این در فرار داد نبود.
پس در قرار داد چه بود؟
پاکستانی ها متعهد به دست یابی به همه اهدافی هستند که به نفع پاکستان باشد نه به نفع افغانستان.

>>>   اشرف غنی یک اندازه قیمت چوکی خود را پرداخته است،اما هنوز یک مقدار دیگرش باقی مانده است و قسم میخورد که دیگه ندارم.هر وقت پیدا کردم.میپردازم.
حالا چهار روز بعد نتایج انتخابات اعلان میشود،اما او با دو اپوزیسیون در کشمکش قرار دارد:
یک طرف داکتر عبدالله د دوستم و خلیلی و محقق و دیگران و از طرف دیگر طالبان.
امکانات این که اپوزیسیون داخلی و طالبان دست را یکی کرده،برضد اشرف غنی کودتا کنند،وجود دارد.
این که قوای امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد و مثل جنگ ویتنام،آخرین ویتنامی های طرفدار قوای امریکایی که میخواستند در طیاره های هیلیکوپتر امریکایی،پایدان کشال خود را آویزان کنند و از ویتنام فرار کنند.اما پیلوت های امریکایی آنها را با لغت میزدند و پایین می انداختند،سرنوشت افغان های طرفدار امریکا نیز چنین خواهد شد و یا این که امریکایی ها با طالبان به توافق میرسند که یک مقدار قوای شان در افغانستان باقی بماند.هنوز معلوم نیست.

>>>   اولی خیلی بی ادب است،
ازین نوشته ات چی چیزی از جناب اشرف غنی کم میشود؟ بخواهی نخواهی او صاحب استعداد است مدریت خوب دارد ف برای هرکاری راه حل درست انتخاب کرده میتواند
ر

>>>   اول بخوان بعدش امضا کن، جناب غنی اول متن‌ روی کاغذ رو خوانده و بعدش حرف زده شما ها آنقدر دنبال این حرف نرین، سیاست همینه دیگه.

>>>   راه حل منطقی که سال ها مردم چیز فهم و آگاه سیاسی با آ داب انسانی گفته آند در افغانستان بهتر است حکومت فدرال و‌یا تجزیه که خلاصی از شر دشت هفگنی انفجار ، انتحار و ترور شخصیت های عیار حب وطن است .
هر هویت با آرامش برای شهر خود کارو خدمت صادقانه کند. این نه نفاق است و نه جنگ اندازی تنها دلیل این همه بدختی مردم کشور عزیز ما افغانستان ناهجاری های سیاسی حاکمان قدرت طلب تک قومی قبیله در طول تاریخ افغانستان است و بطور مثال در یک خانواده دو برادر اندر نمی توانند با هم در بک خانه با تعداد زیاد اطفال زندگی کنند، خوب به هرصورت امروز یا فردا از هم جدا می‌شوند. عیب چیست. خویشتن را از جنگ و جدال ، ناهجاری اجتماعی های راحت کردن.
رهبران پشتون ( افغان ) از هفت پشت خائن وطن فروش بودندو هستند مثال واضیع بی شرف غنی به هویت اقوام شریف ما تاخت و تاز کرد در آ ینده این کم اصل مغز تعصب با هویت صحرای غژدی نشین خود می کند..

>>>   عزیزالله آریافر
مذاکرات طولانی و نفس‌گیر میان امریکا و طالبان سرانجام پایان یافت و تا چند روز دیگر توافق‌نامه‌ی صلح میان آنها امضا می‌شود.

>>>   اما این دریافت سخت نگران کننده است :
سنگینی کفه ناامیدی بر امیدواری
مذاکرات، بین طالبان و آمریکا به پایان رسیده و پیش‌نویس توافق‌نامه صلح، آماده شده است. قرار است تا دو هفته دیگر این توافق‌نامه بین طالبان و آمریکا با حضور جامعه جهانی، در قطر به امضا برسد. پس از امضای توافق‌نامه، پنج هزار تن از زندانیان طالبان از زندان‌های دولت افغانستان آزاد خواهند شد و سپس این گروه، هزار تن از زندانیان دولت را نیز آزاد خواهند کرد. تاکنون درباره نشست بین‌الافغانی تصمیمی گرفته نشده است. این اطلاعات را امروز «عبدالسلام حنفی» عضو ارشد دفتر سیاسی طالبان در دوحه، تأیید کرد.
در همین حال گروه طالبان در یک مطلب رسمی تحت عنوان «اختیار غلام در دست ارباب/ بادار»، باردیگر گفتگو با دولت افغانستان را رد کرد و آن را ضایع کردن وقت دانست. در بخشی از این مطلب با اشاره به آزادی «انس حقانی» که دولت افغانستان آزادی او را خط قرمز خود دانسته بود، آمده است که نباید به خطوط سرخ و زرد «رژیم بدون صلاحیت» توجه کرد. از سوی دیگر، سه هفته پیش «ملاعبدالغنی برادر» مسئول دفتر طالبان در قطر، با صراحت از استقرار نظام طالبان در کابل خبر داد.
تا جایی که سخن از به میان آمدن صلح است، جای امید هم هست اما با توجه به پازلی که آمریکا برای آینده افغانستان طراحی کرده است، کفه ناامیدی بر امیدواری، سنگینی می‌کند. جورچین آمریکا برای افغانستان، چند قطعه مفقوده دارد که افغان‌ها هر چه سعی کنند تصویر درستی از اوضاع کشورشان بسازند، موفق نخواهند شد. در پازل آمریکایی، تنش و بحران، جزو نقطه‌های کور تصویر است تا تداوم حضور امریکا را در افغانستان و منطقه تثبیت کند.
سخن آخر این که احتمالاً توافق‌نامه صلح بین طالبان و آمریکا امضا می‌شود اما این به معنای پایان بحران در افغانستان نیست. افغانستانی‌ها روزهای دشواری خواهند داشت. تنها روزنه امید در عدم اجرای نقشه آمریکا برای افغانستان است. این که چه کسی می‌تواند برنامه آمریکا را برای افغانستان ناکام بگذارد، هنوز پاسخی برای آن وجود ندارد.
مرادی

>>>   این مردک مریض و روانی که تشنه قدرت است و برای رسیدن از همه گزینه ها استفاده کرده و دزدان دیگر را همراه خود کرد و گروه چهل دزد را تشکیل دادند، با شعار های قومی و انحصار قدرت مردم رنجدیده افغانستان را به شمال و جنوب مرکز تقسیمات کردند، اینبار اگر در مقابل چنین اشخاص فریبکار و نابکار که دزد چراغ بدست هستند و همه چیز مثل روز برای مرد آشکار است کوتاه بیاید فاتحه دموکراسی را هم بخوانید!

>>>   بهترین ریس جمهور افغانستان اشرف غنی است
۱ از بین بردن دزدان و چپاولگران
۲افغانستان را در ردیف دیگر کشور ها دوباره ایستاد کردن در ملل متحد
۳کشور که دوست یک گروهی پارتزانی بنام شورای نظار به اسارت گرفته شده بود دوباره خلاص کردن از اسارت
۴ افغانستان را در سیاست خارجی به پای ایستاد کردن که گاومیشان دهه هفتاد نمیدانست سیاست خارجی یعنی چی
۵ پنچرمین را به پنچرمینی معلم را به معلمی و مامور را به ماموریت روان کردن
۶ برچیدن گلیم اجاره داران افغانستان از دست ناموس فروشان اجاره دار
۷افغانستان را به شرق ‌عرب وصل کردن
۸ اقتصاد افغانستان را به پا ایستاد گردن که تیکه داران دهه هفتاد استعداد نوشتن یک عریضه را نداشت
۹ بیرق افغانستان را در سطح جهان در هر عرصه به احتزاز آوردن
۱۰ مردیکه تمام جانوران را به راه انسانیت رهنمایی کردن
ریس جمهور آینده افغانستان و افتخار افغانستان داکتر اشرف غنی
برایش رایه میدهیم و برایش رایه بدهید به پیش به سوی روشنی

>>>   غنی هم فاشیست است ولی گزینه ای بهتر از او نداریم عبدالله را نه آمریکا قبول دارد و نه مردم به تیم مافیایی اش اعتماد میتانه!
غنی حداقل برنامه ای برای معارف ، برق و اقتصاد کشور دارد اما عبدالله هم ثابت کرد که ضعیف تر از غنی است و هم از دست تیم چپاولگر و کلانش باز هم چیزی به ملت نمی ماند!
بنظر من غنی خود را مستقل تر و با اراده تر ثابت کرده و حداقل برای جلب توجه آمریکا شرایط زندگی در افغانستان را بهتر خواهد تا نامش را برجسته ترین در تاریخ افغانستان بسازد و یگان جایزه صلح بگیرد.

>>>   امریکاییها بفکر جایگزینی غنی احمدزی افتاده تا یک شخص سالیم را پیدا کنند.

>>>   برخی پشتونها فقط تنها حامیان غنی هستند که برای هدف خود حاضر استند دست به دروغ و تقلب و فریب بزنند لازم نیست رییس جمهور کشور اسلامی اصول کلی اسلام را بشناسد!کافی است عنعنات یهودی را بشناسد! یکی آمده میگوید وی برنامه دارد!! خوب برنامه اش را هم دیدیم در این پنج سال چقدر مردم مظلوم ما از تاجکان و هزاره جات بطور گروهی مورد ترور واقع شدند و بعد تقصیر گردن داعش افتاد داعش کی است و کی بود؟ غیر از فاشیست های افراطی قوم پرست که در ظاهر یک نقاب اسلامی دارد!؟ بیایید بیدار شوید و مانند گذشته مردم سرزمین خورشید را داغدار غم و آه و ناله نگردانید. اشرفعنی حکمتیار و طالب و داعش همه یک حقیقت و یک هویت دارند که ظاهرهای متفاوت دارد.
امیر اکبر نادری

>>>   کاملا هوشیار است کسیکه تقلب بتواند وکسیکه جنگ را چنان مدیریت کند که مردم بومی را فرار دهد و تصفیه قومی را در شمال وغزنی راه اندازد ایا آدم روانی است؟

>>>   بخدا قسم اشرف غنی فاشیست به مرض روانی گرفتار است. یک متعصب و مریض روانی چطور یک کشور بزرگ را اداره کرده میتواند.؟

>>>   احمدزی به دامان غربیها کلان شد و حتی با یک مسیحی غربی ازدواج کرد اولادهایش در دیسکوتک های امریکا اروپا عیش نوش میکند. پس چطور مردم مسلمان افغانستان یک رییس جمهور متقلب بیدین داشته باشد؟

>>>   در یک کلام اشرف غنی احمدزی یک انسان بی غیرت شوخ چشم عوام فریب خاین چپاولگر دزد سر باند دزدان و خاینین و از همه بدتر ملحد متقلب طرفدار خاینین جنایتکاران غاصبین دارایی عامه چون ریس غضنفر قوماندان زاهد الماس و قوماندان صافی اقبال وکیل در پارالمان وده های دیگری انها و دروغگویان رسوا شده سیاه چهره بخاطر عوام فریب دادن مردم و دروغ گفتن بنفع غنی تقلبکار دوران انتخاباتی اش از ادارات مختلف جمع اوری و در تیمش تعین و مقررکرده چون دانش سخنگوی قبلی وزارت داخله و سخنگوی وزارت دفاع و بعدش کمیسون مصالحه نامش فراموشم شد از همه جالبتر اینکه سلطانزوی اختطاف چی طیاره اریانا و تسلیمی انبه ای اس ای و دزد پول کرایه گرفتن طیاره به خاطر انتقال حجاج و وکیل اسبق مجیدی مربوط ولایت پکتیا و ده های دیگری را ازمایش کرده و تعین و مقرر کرده است ایا یک ریس جمهور یک کشور با همین خاصیت ترورست پرور و تقلبکار دوستان خاینین و غاصبین و جنایت کاران قومگرای معتصب شخصا سهم گیری با دزدان و مختلسین ضد اقوام و رهبران دیگر در نظام در کدام جای دنیا وجود دارد که اشرف غنی با همین اوصاف میخواهد باز هم با رای های ساختگی تقلبی بر گرده های مردم سوار شود و اینبار بقی کشور را به ترورستان بسپارد و قتل مردم را بیشتر کند و دزدی و چپاولگری را بیشتر از پیش انجام دهد بالاخره خودشاز ترس مردم به امریکا فرار کند و مردم کشور را با یک عالم درد و غم مبتلا و تنها گذارد .

>>>   غنی چیزی برای باخت ندارد.
نه دین دارد نه ایمان دارد نه شرف دارد نه عزت دارد نه آب دارد و نه آبرو.
تشت رسوایی اش از بام سیاست و دیانت و دنیا و آخرت افتیده و دامنش تا ناف بالا شده .
بعد از این هیچ هراسی از هیچ باختی ندارد.
متقلبان درجه اول انتخابات گذشته را مثل داودزی و سلطانزوی و وحید عمر و امرخیل و باقی دزدان امانت رای مردم را استخدام کرده و تو کلش را به شیطان کرده و در صورت باخت بی بی گل راهش را میگیرد و میرود لبنان و این آدم روانی شاید در علی آباد بستر شود

>>>   غنی تا ماه حمل میمیرد.
کمیسیون انتخابات تلاش دارد تا پیش از مرگ غنی نتیجه را به نفع غنی اعلام کند و پول های وعده شده را گرفته و هرکس پی کار خود برود مگر یادشان رفته که غنی شاگرد شیطان و پیرو شیطان بزرگ است و در نهایت هیچ پولی به هیچ کسی نمیدهد و خود این تقلب را بر ضد کمیسیون های انتخاباتی مثل یک برگ برنده استفاده میکند و هر دو کمیسیون مجبور هستند تا از این به بعد از دستورات غنی پیروی کنند در غیر آن به استناد همین تقلب های گسترده جایشان زندان است.

>>>   از غنی دیگر امید خیر نیست.
بهتر است تا طالب بیاید و بعد معلوم میشود وضعیت به کدام جهت خواهد رفت.
اگر آمدن طالب سبب خروج کامل نیرو های خارجی شود و در ضمن طالب کار را با غنی و دار و دسته دزد و فاسدش که بانی فحشا در ارگ بودند یکسره کند و خود از نوکری پاکستان دست بکشد فبها.
حد اقل یک تعداد مشکلات حل میشود هرچند روند پیشرفت متوقف میشود.

اگر طالب با تیم فاشیسم ارگ و غنی همدست شد و از باقی فاشیستان هم کمک گرفت آنگاه وضعیت کامل واضح است.
صفوف مقاومت در برابر گرو های فاشیست قد علم میکند و آنگاه مرد و نامرد معلوم میشود.
در هر حال غنی خواب تکیه بر قدرت را برای ۶ سال دیگر با چشم باز میبیند مگر دست اجل چشمش را پیس از این گپ ها میبندد.

>>>   Nadir Saikal
عجب مردم داريم!
بمجرديكه بگويي دوكتور عبدالله ريس جمهور ميشود در پاچه هاي يكتعداد كيك داخل شده و ديوانگي شان شروع ميشود و مانند آقاي غني در چيغ زدن و دستك زدن ميشوند .

>>>   کشور به طرف بحران میرود.
اگر کمیسیون انتخابات به نفع تقلب و متقلب اعظم فیصله کند افغانستان سه پارچه میشود.
یک بخش طالبان
یک بخش قریه دار ارگ
بخش سوم شهروندان آزاده افغانستان
نگذارید که نوکران استعمار و استحمار زنده به غرب فرار کنند.

>>>   Anwar Rawi
گناه بی ثباتی و تجزیه افغانستان
به گردن ریس کمسیون انتخابات محترم شیرین گل پرسوز نورستانی است !

>>>   اشرف غنی متعصب ترین و فاشیست ترین ریس جمهور در قرن 21 در دنیا شناخته شده است
تیم فاشیست و جنایت کار اشرف با پلان و برنامه سرکوب گرنه مردم بومی وطن توسط انفجارو انتحار آزادی خواهان و عدالت خواهان جامعه به پیش میروند .

نژ اد غنی در سال 1930 در تبانی با انگیس و امروز در تبانی با طالبان ،حزب اسلامی ، خلقی های سابق با پشتیبانی دوستان خارجی شان زمینه های تسلط یک حکومت تک قومی فاشیستی قبیله را برای اسکان کو چی ها ی پاکستان مهیا ساخته اند. خاموشی ملت غیور ما در برابر این حکومت فاسد وخون آشام غنی کوچی اصل تاسف بار است.

ای مردم بومی سرزمین خورشید از خواب گران طولانی در این عصر 21 فناوری بیدار شوید تا به تدریج سربازان دلیر و شجا ع تان که شهود 48000 تن به قتل رسید وحود تان با فامیل های تان نیز قتل عام از طرف گروپ فاشیستی اشرف غنی کوچی متعب روانی عاشق پشتونستان می شو ید و آزادی خود را از حکومت قبیله جعل کار و نابکار بی برنامه هرچه زودتر بگیرید.

بخاطریکه هر وز ده سربازان و افسران شجاع سرزمین ما به همکاری تروریستان داخل نظام غنی فاشیست توسط دشمنان مزدور پاکستان و انگلیس و بشریت اسیر و به شهادت می رسند. بنا برین یک قیام سراسری برعلیه غنی کوچی غنی عاشق پشتونستان که منجر به ختم حاکمیت قبیله فاشیست و طنفروش خاین اشدی لازم وضروری است .

حکومت نا مشرو ع رای گوسفندی غنی کوچی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش است » مقصر همه بدبختی درکشور همین غنی روانی و متعصب و گذافه گوبی برنامه اسایش و رفاه در کشور بی دفاع است .
در بین قبیله کوچی ناقل پاکستان یک آدم روشنفکرد با دید وصیع د یده نمی شود و هم ندارد ولی 100 تن فاشیست وطن فروش خاین دارد که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار خون اشام و حتی هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد . سیاست و رفتار کردارغنی کوچی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این پنچ سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است.

>>>   Waheed Rafeay
بعد ازچهارماه نتیجه یک میلیون رای را میخواهند اعلان کنند، این خوشحالی د اره؟ خجالت نمی کشین هی این خبر را پست می کنین؟

>>>   اولی شاید خیلی بی تربیت باشد اما
بی تربیت اصلی کسی است که از خزانه مردم بیشتر از یک میلیارد افغانی را حیف و مبل میکند و به کسی هم جوابگو نیست.
بی تربیت اصلی کسی است که با تقلب و تطمیع و تخویف کمیسیون ها قریه دار ارگ مقرر میشود.
بی تربیت اصلی کسی است که آرمان های مردم را و دموکراسی نیم بند و قانون انتخابات و قانون اساسی را دور میزند تا مگر چند سال دیگر نیز حلقه غلامی آمریکا را به گردن داشته باشد.

>>>   دو زن بی درایت و وجدان فروخته یکی زهره شینواری و دیگر هوا نورستانی در تبانی بایک مرد فاسد خود فروخته و بی وجدان و ذلیل به نام ننگ که در اصل بی ننگ ترین انسان زمین است و در یک معامله کلان با متقلب اعظم و رئیس فاشیسم قومی به نام غنی احمدزی آخرین میخ را بر تابوت دموکراسی نیم بند افغانستان کوبیدند و امروز این جنازه را در قریه داری ارگ به خاک سپردند.
مور و ملخ هایی مثل سرور دانش و عطا نور و امرالله ناصالح و سلطان زوی و زهره یوسف و غضنفر و داود میر و باقی شوله خوران بی ظرفیت و بی خاصیت به امید نشستن در سایه این درخت ننگ ذلت را از خود کردند و پیوند خود را با باقی ملت بریدند.

طالبان هم که با بادار اصلی شان آمریکا به یک توافق جدید مبنی بر نوکری و خدمت گذاری به درگاه شیطان دست یافتند و بی باکانه منتظر ورود فاتحانه به شهر ها و شهر کابل هستند.

مردم هم سراسیمه در یک سه راهی طالب و تیم متقلب و دولت موازی گیر کرده اند و نمی دانند که آینده چه میشود.

راه حل چیست؟
آسان ترین راه حل انسجام و تشکیل یک اپوزیسیون قوی متشکل از احزاب قدرتمند وحدت اسلامی هردوشاخه،جمعیت اسلامی،حزب اسلامی ، و جنبش اسلامی و تعین یک شورای تصمیم گیری مشترک و ایجاد گروپ های کاری و ‌در ضمن ایجاد تماس و ارتباط وسیع با مردم و تدوین یک برنامه کلان مشترک هم برای مذاکرات صلح و هم برای حکومت در سایه ، و پیگیری و تطبیق این برنامه به گونه صادقانه و همه جانبه و در کوتاه مدت آوردن فشار بر این دولت متقلب اعظم برای راه اندازی انتخابات زود هنگام و رفتن به یک انتخابات دقیقن برنامه ریزی شده و هم آهنگ با تمام اقشار مردم و در نهایت خلاص کردن ملت و مردم از شر این حکومت متقلب اعظم است.
و این امر ممکن نیست مگر اینکه برنامه جامع و پلان های منظم پنج ساله در بخش های مختلف کشوری تدوین و اعتماد مردم به ایجاد یک حکومت قوی و با ثبات جلب شود.

و مهمتر از همه اینکه قوای مسلح باید از همین حالا به گونه مستقل از اثر پذیری های سیاسی در یک بیطرفی کامل وظایف میهنی خودرا انجام بدهند چون پاکستان پلان بعدی اش در گیر کردن قوای مسلح با مردم است و با ایجاد این خلا و آشوب تشویق طالبان برای در کنترل گرفتن شهر های بزرگ.

پاکستان از امروز الی معلوم شدن نتایج انتخابات آمریکا هم وقت کافی دارد و هم دست باز دارد که هر آنچه میخواهد در افغانستان انجام دهد.

در این شرایط ایجاد حکومت موازی یا نافرمانی های مدنی یا بدست گرفتن کنترل ولایات به گونه مستقیم توسط اپوزیسیون به پاکستان این فرصت را میدهد که پلان های شوم خود را هرچه عاجل تطبیق کند.

نقش مجلسین شورای ملی در این برهه از زمان نهایت تعین کننده و اساسی است.

متقلب اعظم طی چند روز آینده برای دوباره قسم خوردن به پارلمان میرود ‌و این جا است که نمایندگان مردم به جای فروختن وجدان و دین و ایمان خود حد اقل برای یک بار هم اگر شده یکپارچه عمل کنند وپیش از رای اعتماد دادن به کابینه متقلب اعظم چند شرط را بگذارند و رای اعتماد را مشروط به بر آورده شدن این شروط بسازند البته در طی یک قید زمانی معین.
شرط اول
راه اندازی انتخابات ولسی جرگه در غزنی و راه انداختن انتخابات شورا های ولایتی و ولسوالی در بهار سال آینده
پیش از این انتخابات، ایجاد یک راهکار منظم انتخاباتی که دیگر افتضاح و بی شرمی و بد بختی انتخابات های گذشته را نداشته باشد.
توزیع مکمل تذکره الکترونیک بدون درج واژه جنجالی افغان
گرفتن تضمین از متقلب اعظم در مورد سوء استفاده نکردن از کود های ۹۱ و امثالهم و راه نینداختن جرگه های غیر قانونی و فرمایشی.
در غیر آن سرنوشت وطن بهتر از زمان سقوط نجیب نخواهد بود.
و ما علینا الالبلاغ

>>>   غنی بابا بهترین رهبر و افتخار پشتون و افغان در کل آسیا میباشد و تانسته افغانستان را به پیشرفت بسیار بزرگ نایل سازد.
سعد

>>>   خاموشی جهان در قبال اعلام نتایج نهایی انتخابات ریشخند ریاست جمهوری افغانستان بخاطر دو ریس جمهور در یک کشور یکی، با رای گوسفندی ودیگر با رای بایمتریک هردو امتحان خود را طی پنچ سال به مردم فیقر، نادار وبی دفاع ازعدم بی برنامه یی داده اند.

>>>   رهبر هیچ کشور دنیا تا حال به این دزد متقلب اعظم و خائن ملی تبریکی نگفته۰
حال دیگر هر کس این خرمتقلب را میشناسد۰ قصه خودش با قصه حکومتش ختم است۰ این سگ بزودی دوباره به امریکا فرار میکند۰

>>>   خاموشی جهان در قبال اعلام نتایج نهایی انتخابات ریشخند ریاست جمهوری افغانستان بخاطر دو ریس جمهور در یک کشور یکی، با رای گوسفندی ودیگر با رای بایمتریک هردو امتحان خود را طی پنچ سال به مردم فیقر، نادار وبی دفاع ازعدم برنامه داده اند.

>>>   ما بسیار مردم بیغیرت هستیم و انتظار داریم غنی خودش از کشور فرار کند! و اما ما حاضر نیستیم بهای اخراجش را دهیم پایش استادگی کنیم باید آرمان خود را با تظاهرات و مقاومت عملی بسازیم شاه ایران و مصر و تونس و یمن و سودان و الجزایر و.. با مقاومت مردم قدرت را تسلیم کردند و فراری و گور بگور شدند ما هم خدا را میخواهیم و هم خرما هم آزادی وطن را میخواهیم و هم پای این آرمان ایستاد نمیشویم.
آرزو احمدی

>>>   رهبر هیچ کشور دنیا تا حال به این دزد متقلب اعظم و خائن ملی تبریکی نگفته۰
حال دیگر هر کس این ... متقلب را میشناسد۰ قصه خودش با قصه حکومتش ختم است۰ این .... بزودی دوباره به امریکا فرار میکند۰

>>>   غنی کوچی بزرگترین دزد است، زنش دزد دوم۰ تمام دزدان دیسانتی اپورتونیست چون زاخیلوال غلام فاروق وردک جلالی رحیمی قیومی سرگند یا سرگین و دیگر مخکشک های خورد و بزرگ چون دزد طیاره و زنش زهره داوی دزد تیل و زنش شکریه بارکزی بچه کاکای غنی اجمل کوچی و بقیه خائن ها همه بر دور او هستند و مصروف دزدی و چور چپاول۰ .... بر همه این کثافت های قبیلوی فاشیست و خائن۰

>>>   غنی با با پدر سعد است ما نمی دانستیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است