نُه تن با شلیک گلوله در کابل کشته شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ کد خبر: 162211 منبع: پرینت

شماری از باشندگان حوزۀ ششم کابل، می‌گویند که نُه تن از جوانان این منطقه، بگونۀ مرموزی از سوی تفنگداران غیرقانونی کشته شده‌اند.
به گفتۀ آنان، این رویداد حوالی ساعت هشت شب در یک خانۀ ویرانه در کنار تپۀ سرخ در منطقۀ قلعۀ مسلم حوزۀ ششم امنیتی کابل رخ داده‌است.
در این رویداد، یک تن دیگر زخمی شده‌است.

عطاالله، باشندۀ محل گفت: «بعضی وقت ما می‌دیدیم که اینجا می‌آمدند، خود ما اصلأ از خانه بیرون نمی‌شویم.»
به گزارش طلوع، فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل می‌گوید که بررسی‌ها در این باره آغاز شده‌است، اما تاکنون کسی به اتهام این قتل‌ها بازداشت نشده‌است: «بررسی پولیس کابل دربارۀ این رویداد آغاز شده‌است و تاکنون انگیزه‌های این قتل معلوم نیست.»

شماری از اعضای خانواده‌های قربانیان این رویداد می‌گویند، جوانانی که چرس دود می‌کردند، معمولأ به این محل می‌آمدند.
نزدیکان این قربانیان در حالی که پولیس را در تامین امنیت به ناتوانی متهم می سازند، می گویند که وجود جنگ افزارهای غیرقانونی در نزد مردم و نیز اجرا نشدن قانون بر مجرمان از علت های اینگونه روی دادهای مرگبار هستند.

فریدون، از نزدیکان قربانیان در اینباره گفت: «تا ساعت هشت و نُه شب، این‌ها اینجا می‌بودند و «سیگرتی» خودرا می‌زدند و سپس می‌رفتند.»
یکی از این جان باختگان این رویداد، نثاراحمد نام داشت و به اجمل مشهور بود. نزدیکان نثار احمد می‌گویند که از او چهار کودک به‌جا مانده‌اند.
به گفتۀ نزدیکان نثاراحمد، او کارمند ادارۀ امور بود.

پوپل، پسرکاکای نثاراحمد گفت: «نهادهای امنیتی وظیفه دارند که برای شهروندان امنیت را تأمین کنند.»
ولی محمد، باشندۀ محل نیز افزود: «در این‌جا می‌رفت و با دوستانش می‌نشستند؛ هر روز می‌رفت همان‌جا، بچۀ خوبی بود، به کسی ضررش نرسیده بود.»
نزدیکان این جان باختگان، حکومت را در تأمین امنیت جان شهروندان به ناکامی متهم می‌سازد و خواستار بررسی جدی این رویداد استند.

این رویداد در حالی صورت می‌‎گیرد که اخیرأ چندین رویداد قتل و دزدی مسلحانه در کابل گزارش شده‌است.
در تازه‌ترین مورد، یک صراف در منطقۀ ارزان قیمت کابل از سوی دزدان کشته شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشته
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   کارمند شدن در اداره امور کار آسان نیست تا واسطه نداشته باشد به هیچ وجه مقرر نمیشود ازین معلوم میشود که اداره امور هم جای چرسی ها پودری ها و فاسد الاخلاق هاست چون کارمند خود را دقیق ارزیابی ننموده و در شناخت آن کوتاهی نموده است و یا اینکه همگی اعضای اداره امور جناب ریاست جمهوری از جمله همین فاسدین هستند کسیکه شب ها در ویرانه ها سگرتی بزند روز در دفتر خواب خواهد بود خوبست که اهسته اهسته چهره کارمندان اداره امور و ارگ افشا میشود

>>>   غنی بانی تروریسم دولتی است.

>>>   ریاست امنیت ملی گفته است: ما از پیش آگاه بودیم وبرای چرسی ها مکتوب فرستاده بودیم که شما درخطر هستید اما آنها جدی نگرفتند !!!

>>>   سلام دوستان....اداره اموره جای چند بچه لچک کی ساعت خود را در خارج سپری کردند.معاش چند صد دالری می گیرند...همراه دختر ها عبش و نوش می کنند.روز ها در هوتل های شهر نو نان تز پول مفت کی برایشان داده می شود.ور قصه زن و فامیل خود نیستند.لعنت خداوند به ایت اشرف غنی پول ملت را مفت دالری میدهد.این بچه های مفت خور را مشاور تعین کرده.ادم کی عذت و شرف خود نداند.چی مشوره میدهد..کرزی مردم داخل را دزد تعین کرده.غنی پول مفت بچه های بی سر وپای را را میدهد.....

>>>   راه حل منطقی که سال ها مردم چیز فهم و آگاه سیاسی با آ داب انسانی گفته آند در افغانستان بهتر است حکومت فدرال و‌یا تجزیه که خلاصی از شر دشت هفگنی انفجار ، انتحار و ترور شخصیت های عیار حب وطن است .
هر هویت با آرامش برای شهر خود کارو خدمت صادقانه کند. این نه نفاق است و نه جنگ اندازی تنها دلیل این همه بدختی مردم کشور عزیز ما افغانستان ناهجاری های سیاسی حاکمان قدرت طلب تک قومی قبیله در طول تاریخ افغانستان است و بطور مثال در یک خانواده دو برادر اندر نمی توانند با هم در بک خانه با تعداد زیاد اطفال زندگی کنند، خوب به هرصورت امروز یا فردا از هم جدا می‌شوند. عیب چیست. خویشتن را از جنگ و جدال ، ناهجاری اجتماعی های راحت کردن.
رهبران پشتون ( افغان ) از هفت پشت خائن وطن فروش بودندو هستند مثال واضیع بی شرف غنی به هویت اقوام شریف ما تاخت و تاز کرد در آ ینده این کم اصل مغز تعصب با هویت صحرای غژدی نشین خود می کند..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است