جشن استقلال؟! کدام استقلال؟
بیست و ششم دلو جشن کاخ سفید است نه پیروزی افغانستانِ قربانی در حالیکه از تقدس در جهاد در بازی گرفتن احساسات مردم و رهبرانی که در روزگار سلطه امریکا و تروریزم مشغول تقلا برای ماندن در قدرت هستند، هیچ نمانده است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ کد خبر: 162188 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، 26 دلو برای افغانستان طعم پیروزی ندارد زیرا اگر متجاوز خارجی پس از نه سال از کشور خارج شد قهرمانان این جنگ بدل به رقبای برای یکدیگر جای خالی دشمن را پر کردند و بدون آنکه کوچکترین اهمیتی بر مردم زخم دیده و وحشت زده داشته باشند بر سر قدرت به نزاع پرداختند و در کوتاه ترین زمان نه تنها دست تمامی رهبران مجاهد از حکومت کوتاه شد بلکه حاکمیت طالبان برقرار و تروریسم ریشه دواند.

اینکه حکومت در دوران جدید این روز را تجلیل می کند و باردیگر رهبران گذشته در مرکز توجه ها از گرامیداشت تا انتقاد قرار می گیرند برای قربانی جز خون چه در پی داشته است که باید تعطیل رسمی اعلام و همایش ها یکی پس از دیگری برگزار شود.

اگر خروج شوروی برای افغانستان استقلال می باشد اکنون در سیطره امریکا و تروریسم پاکستان جایی برای این کلمه مانده که روز استقلال را به جشن بنشینیم در حالی که نه رییس جمهور با رای مردم به قدرت رسیده و نه حکومت در خودکفایی به سر می برد آنهم زمانی که از ارگ گرفته تا نهادهای وابسته بدون کمک های خارجی حتی توان تامین هزینه های یک روزه را ندارند.

جنگ و خروج شوروی در افغانستان معلول سیاست امریکا بود و این کشور با تمویل دشمنان مسکو کمک های هنگفتی را خرج مجاهدین کرد و از هر سوی جهان افراط گرایان عمدتا عرب را از راه پاکستان به افغانستان گسیل کرد که بعدها بدل به القاعده و طالب شدند.

اما زمانی که مجاهدین در تحریک عوامل خارجی و با تکیه بر پاکستان به نبرد با متجاوز خارجی می رفتند و با تحریک احساسات مردم، نیروی جبهه ها را تامین می کردند هیچ برنامه و راهبردی برای دوران پس از شکست شوروی نداشتند جز تنفرهای قومی که همچنان پایدار بود و هر کدام قدرت را برای خود می خواستند.

جنگ نه ساله ای که بیش از یک و نیم میلیون کشته، یک میلیون معلول و بیش از پنج میلیون آواره در پی داشت از افغانستان یک قربانی ساخت و از امریکا پیروز میدان زیرا استراتژی کاخ سفید برای پایان دادن به جنگ سرد و شکست دادن شوروی در منطقه خاورمیانه تحقق یافت نه بازگشت امنیت به کشور.

از جانب دیگر، پیروز دیگر این شکست، پاکستانی است که بدل به استراتژیک ترین متحد امریکا با دریافت کمک های بیشمار می باشد که هم از افغانستان حیات خلوتی برای گروه های تروریستی ساخت و هم از خود، قدرتی تاثیرگذار در منطقه با کنترل دامنه نفوذ هند.

در این راستا می توان درک کرد چرا مردمی که حامی اصلی مجاهدین بوده اند، اکنون با سرخوردگی رهبران را عامل اصلی بروز جنگ های داخلی، ظهور گروه های تروریستی و تداوم جنگ ها می دانند.

رهبران جهادی که در نه سال جنگ هر یک مدعی قدرت و حکومت شدند در عدم حمایت امریکا و تمویل از سوی پاکستان و کشورهای عربی قدرت مقابله با شوروی را نمی یافتند و بیش از اینکه خود عامل شکست دادن ها باشند، وسیله اهداف کاخ سفید بودند.

استراتژی امریکا بر مبنای به تله انداختن شوروی در افغانستان بود و در حالی که این شکست برای مردم خون و آوارگی به همراه داشت و در رهبران، اعتماد به نفسی را به وجود آورد که خواهان بیشترین سهم از قدرت شدند و به همین دلیل کابلِ میدان جنگ دهه هفتاد آغازگر نبرد داخلی بود.

در همین حال، زمانی که مجاهدین با پشتیبانی نظامی وسیع امریکا، عربستان، پاکستان بهره مند می شدند و حکومت اسلام آباد با آموزش مبارزان در تبلیغات گسترده راه را بر هر افراط گری به کشور باز کرد، کاخ سفید مشغول تامین نیازهای رهبران بود هرچند با شکست شوروی هیچ گاه جنگ پایان نیافت.

دوران جهاد که زمانی از چنان تقدسی برخوردار بود که مردان خانه ها را برای شرکت در جبهه حق علیه باطل و حفظ دین از گزند کافران ترک می کردند در ورطه زیاده خواهی رهبرانی به زوال رفت که آنان نیز همچون مردم قربانی بازی بزرگ غرب بودند.

امریکا پس از به تله انداخت شوروی در افغانستان با تمویل تروریستان مسیر سلطه بر افغانستان را هموار کردند تا به رویای رخنه در خاورمیانه دست یابد، در این میان اگر متجاوز خارجی سبب بسیج مردمی در گذشته نه چندان دور شد چرا اکنون رهبران جهادی در برابر امریکایی که تمامی جغرافیایی افغانستان را در تروریسم خلاصه کرده است، هیچ اقدامی نمی کنند و همراه با حکومت دست نشانده برای کمترین امتیازها مشغول نزاع های داخلی برای ماندن در قدرت هستند؟
و حال در 26 دلو هر سال کدام پیروزی را جشن بگیریم از چه استقلالی بگویم؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جشن استقلال
پیروزی
نظرات بینندگان:

>>>   استقلال نداشتیم و نداریم باید خود و ملت را فریب ندهیم . رهبران جهاد شرایط حضور باداران خارجی شانرا که از آنها پول ودالر دریافت میکنند مساعد و بالای سرو مال ملت حاکم ساختند و ملت را بی آب و بی پرده و خود شانرا با پولهای خارجیان آبرومند و ملیونر ساختند و کشور را به یک لانه ای از مافیای بین المللی تبدیل اش کردند و اعتبار این کشور پر افتخار را به صفر رساندند . و هنوز هم شرم ندارند . اخوانیها محکوم تاریخ و شرمنده ابدی هستند

>>>   نه آزاد هستیم و نه آباد ذهن مردم را مغشوش نسازید واقعیات را بگوید نه ریس جمهور ما مشروع است و نه هم پارلمان ما ، قانون اساسی هم کاپی قانون اساسی آمریکا به زیر فشار خلیزاد _ ابراهیمی درست شده است .نیروی های خارجی بیش از چهل کشور غربی وحشیانه فرا و قصبات ما را بمباردمان میکنند و طالب وداعش را چاقتر میسازند.

>>>   زوز 26 دلو را شهید دکتور نحیبالله با خارج کردن روسها روز نجات ملی افغانستان اعلان کرد. حال هر ..........خود را قهرمان معرکه میداند!!!

>>>   درود جناب نویسنده، همه رو به اصطلاح ......... جامعه که در بیسوادی غرق دنبال مادیات، خود فروش، وطن فروش، از آزادی، استقلال چه میداندن،، همه غرق در اعمال. خویش محوری، و... کشور آگه با سواد بود، دنبال خرافات. و... نبود مانن کشور ژاپن به رشد ترقی با تکنولوژی امروزی می رسید اما افسوس.قدر آزادی رو کسی میدون که آزاد. باشد چی از نگاهی فکری، چی از نگاهی فیزیکی.

>>>   بـه :فرا و قصبات ما را بمباردمان میکنند.....
اگر اشرار در قرا وقصبات برای پاکستان مزدوری نکنند حکومت بجای بم بالای شان گُل بارانم میکند برای شان در زراعت سرک ها برق کمک میکند
بمبارد برضد پاکستانی هاست هر حکومت از خود باید دفاع کند

>>>   افغانستان بعد از 98 سال، چقدر استقلال دارد؟
"غيرت" صد درصد استقلال صفر در صد!

در همين هنگام يعنى از پايه گذارى ونام تا امروز استقلال نداشت و ندارد . لباس عسکر و پوليس اش آلمانى ويمارى و سپس آلمانى هتلرى و سپس آلمانى سوسياليستى وبعدا وهابى و اکنون امريکايى. حاکمان افغان هميشهبه پابوسى کشور خارجى قدرتمند است.
تور يالى و ننگيالى
کردند کشوربه وابستگى انگريزى
و جرمنى وروسى وامريکايى

غيرت و حماقت از يک چوب جوانه مى کشد.هميشه حاکمان افغان مستقل نبودند ولى براى بسر قدرت مانند طالع داشتند:
کلوناليسم پيش از جنگهاى جهانى
1- اختلافات دولت تزارى و برتانيه
2- اختلافات دولت آلمان با برتانيه
3- اختلاف امريکا وشوروى
4- گورباچوف از اتحاد جماهير شوروى کشور "گوز" (Gus) ساخت
دولت امان اله هم دولت وابسطه به آلمان بود. اين دولت پشتون که عبارت از افغان است اعتبار و رسميت جهانى داد ولى هيچ يکى از دولت هاى پشتون قادر نشد نامى جستجو کند که همه مليتهاى غير پشتون زير اين نام ملت واحد و وحدت ملى را متبلور سازد. براى غير پشتون وقت داده نشد. به شاه حبيب که قوم جهل وجعل ٩ ماه به قدرت بود وقت داده نشد وهم چنان به ربانى هم نى.
قوم و قومگيرى ناسيوناليستى و پشتو زبان ملى را همين شاه امان بوت پاک آلمان ويا حلقه آلمانى پايه گذارى کرد.
98 سال مى گذرد و قوم بدون نام ونشان نتوانسته که شناسنامه براى شروندان داشته باشد.
و بلاخره او کشور را بنيادى تغير دهد که شهروندان اش استقلال يابند. کشور از خود مردم نيست. حاکمان پشتون ترس عجيب وغريب مى ترسد که نکند اقليت شوند.
از همين خاطر در صدد آن است که با کدام تقلب و بازى دادن قوم شريف پشتون را اکثريت بسازند. دموکراتى از اکثريت و اقليت ننگ ندارد.

استقلال شان بال شد
اوغان اودال شد
ابدال يهودوال شد
شار شان خطدار شد
خطک شان نامدار شد
ديو رند انگيزى در ميان شد
تقسيم از گندمگ آغاز شد?
خاک افضل خان شاه خراسان کجا شد?
فرزند جانى اش به تخت بالا شد
از سبب کام میل و طمع اش خاک را کرد پاره
بفروخت به پيسه وروپيه آن فرزند ناشايسته آن خطه
خود فروش و خاکفروش آن بچه سلسله و هند برتانيه
هر کسى ديگر که آمد در پشت بچه افضل
کارک شد با اجمل و ختک و پتک
نام زدند از ملالى در ميوند
صدا کرد دوشيزه ژان دارک از فرانسه
که داستان من دزدى شده در افسانه
توريالى خوغيرتمند است
بريالى صاحب جنگ است
ننگيالى مرد ننگ و ناموس است
سنبله ملالى در تبيله است
مى برد به مادر لدو و پشقل
که شب ميايد آدم خان به غژدى
تا نان گرم باشد در تورکى
نامک شان نامک نيست
خودک شان از اين ميهن نيست
گودال شان در گندمگ نيست
نسوار شان در کندک نيست

>>>   که داندچودر بندحق نیستی گر بی وضو درنماز ایستی مردم ما به نماز می ایستند در حالیکه هیچ گرایشی به حق ندارند اگر مردم ما سمت وسوی حق گرایی بگیرند و از خواب بیدار شوند دشمن خارجی و داخلی هیچ غلطی نمی تواند بکند ما مردم افغانستان هنوز در خواب به سر می بریم ملت بی سواد دولت بی سواد به جا می گذارد این دولت فعلی نا کار آمد حاصل حمایت مردم از حضور امریکا در افغانستان است اگر مردم حضور هیچ خارجی را نپذیرند دولت هم مجبور می شود با همین دستان خالی با دشمن دشمنی کند ما مردم افغانستان باید دولتمان و دولتمردانمان را بیدار کنیم آن هم با ندای الله اکبر آن هم با صدای هم وطن یک صدا به پا خیز آن هم با فریاد مرگ بر آمریکاااا...

>>>   امریکاومتحدانش ازلحاظ قانونی وظیفه شان درافغانستان تمام شده چرانمیخواهند ازافغانستان بروند تاچی وقت میخواهند به بهانه تروریزم به اشِغال ادامه بدهند چرا به خودنیروهای نظامی خود افغانستان اعتماد ندارند آیاسربازان ومنصوبین ارتش وپولیس افغانستان انقدر
بی لیاقت هستند که باگذشت سالهااز آموزگاران امریکایی
واروپایی خودهیچ چیزی نیاموخته اند چراسریع آموزش ها رایاد نمیگیرند که به پای خوایستاده شوند وامریکایها بهانه آموزش نظامی ومشوره به نظامیان افغان رانداشته باشند ودر طرف دیگر داعش وطالب دعوای جهاد نکنند حالا طالب وداعش هرکسی راکه میکشد مهر کافر را به پیشانیش میزند برایشان سربازامریکایی وخود اردوی ملی
ومردم رعیت هیچ فرقی نمیکند چون پای خارجیها در وسط است اگر پای خارجیها نباشد هیچ کسی سرباز وطن را ویا مردم بیگناه را کافرگفته کشته نمیتواند چون خودشان محکوم میشود ولی حالا دستشان بازاست
در زمان که شوروی درافغانستان بود مردم را چوچه لیلن گفته میکشتن حالا چوچه ترامپ گفته میکشن پس باید امریکایها به اشغال خود درافغانستان پایان بدهند تاصلح وبرادری به افغانستان برگردد..هموطن

>>>   ما باید از زجمات ملت مجاهد به خاطر بیرون راندن قوای اشغالگر روس قدر دانی کنیم.
در آنزمان روس کمونست تجاوز کرد و ملت تمام قد ور مقابلش ایستاد و وظیفه دینی و میهنی خودرا انجام داد.
اینکه حوادث بعدن چگونه شکل گرفت که منتج به وضعیت فعلی شد دلیلی برای از یاد بردن رشادت و قهرمانی ملت افغانستان در آنزمان نمیشود.
س بیایید که خروج روس کمونست را به حیث روز افتخار این ملت تجلیل کنیم و دخول نیرو های بیگانه را به خاطر ذلت رهبران موجود و گذشته که زمینه ساز وضع موجود هستند تقبیح کنیم.

>>>   استقلال چه خنده دار است. امریکاییها شوی زنهای احمدزی گل بیدین قصاب کابل و کرزی جاسوس اولاد ترامپ تا صدها سال در خانه های تان میماند.

>>>   من بر ..... افغانستیزان این غلامان بی شرم تزار و گریزیهای دبخار.....
ولی میگویم که اگر کدام ..... بیرق تاجک(بدون تاجیک مزدور و غلام روس)برایم گفته میتواند؟ مگر دبدون سامانیکه تاریخ فراموشش کرده!!!
من به همه اش میگویم که این روز بد امروزه هم بنام ازدی توسط افغان است اگر خوب است یابد مگر به نام ازادی است که جلوش چای ناخوردهگان امریکا همه جهان می جنگد.... همه رفتگی است!
برخیزید و جلو طالب را بگیرید!!!!!!!1 دو طالب میاید و سرتان سوار می شه مگر شمابه به خانه خود میجفید!
ازدذی داده نمی شود!!!!!

>>>   روس ها را خو مجاهدین از خاک بیرون نمودند حالا دیده شود که امریکا را کدام قدرت بیرون خو اخد کرد

>>>   خورد بودم یک روایتی را شنیدم که میگفتند{المومن غر کریم}یعنی مسلمان نرم دل وفریب خورنده است وبه عباره ای دیگر خیلی ساده وخوش باور میباشداین مقوله تنها در کشور ما صدق ندارد بلکه درهمه جا استعمارگران ازین عنصر غر کریم استفاده برده انهارا علیه دشمنان خود استعمال کرده وبعد دور انداخته انداین که پاکستان وکشورهای خلیج به هر علتی مجبور اند سیاست های خارجی هارا دنبال وبه نمایندگی از انها در کشور ماچهل سال است که خون میریزند وکشتار دوام دار را به راه انداخته اند تا بعضی ها مزد دریافت نمایند وعده ای هم از مکر وشر انها خودرا مامون سازند ویا در تار دوستی وعقد پیمانهای امنیتی مربوط هستند همچنان کسانی بنام رهبران مجاهدین در قیدعلایق استخباراتی اسیر گردیده وروز روروزگاری خودراباگرفتن یک مشت پول ناچیز سپری مینمایند ملت سرگردان ومضطر ومحتاج چرا درفکر نجات خود نیستند وباگرد هم ای ها وقیام های ملی خودرا از سلاخ خانه ای جلادان قرن نجات نمی دهند اگر این ندانم کاری ها ادامه داشته باشد ووضع به همین منوال باشدقرنها درین اتش میسوزیم وراه نجات دیگری جز بیداری وهوشیاری ورهای ازبند {المومن غر کریم } نیست اگر بنده های خدا ظالم اند وترحم ندارند واگر درنده خو ها وحیوان صفت ها در پی بدست اوردن منابع مادی ومعنوی این سامان اندو... ماکه قربانی های اصلی این نقشه ای شوم وشیطانی هستیم چرا زود به خود نمی ایم وراه خلاص ونجات را برای خود ونسل های اینده سراغ نمی نمایم
خارجی ها از همان ابتدا این خطر را احساس نموده بودند که بعد از خروج روسها افراط گرای به قول انها ویا تشکیل دولت اسلامی در این کشور بمیان می اید ازینرو با تاسیس گروپ های مختلف وتطمیع عناصر خود خواه وجا طلب زمینه ای درگیری واختلاف ها را مساعد ساخته بودند چنان چه حکمتیار بدون تشکیل یک فدراسیون به رهبری پاکستان به چیزی کمتر ازان قناعت نداشت وخارجی ها هم اراده کرده بودند که اسم اسلام ومسلمان را ازین دیار محو ونابود سازند وزمینه ای اشغال کامل را مهیا نمایند ازین رو برنامه های استعماری خودرا به تدریج پیاده نموده وکار را تا اینجا کشانیدند
اگر ما خروج روسها را جشن بگیریم ویاخیر انهای که ازین معرکه سود برده انداین روز را تجلیل خواهند کرد وبه ساده دلی و فاقد رهبریت به ما خواهند خندید انها نه تنها در کشور بلاکشیده ای ما در همه جا مسلمان واسلام را اله ای خلاص وبهترین مخلص از حریفان ساخته وباز خود انها را چنان دور انداخته که مانند بن لادن جنازه ای شان را نیز پیدا نکرده اند در مصر ولیبی ودر سوریه وتونس وعراق وبوسنی و...در همه جا ازهمین نیرو کار گرفته وقتی به هدف نایل امدند دیگر به سرعت در صدد حذف خودشان برامدند
حضرت پیامبر وقتی می فرمایند مسلمان را ازیک سوراخ دوبار مار نمی گزدولی بد بختانه ما مسلمانها را ازیک سوراخ ده ها بار مار می کند ولی عبرت نمیگیریم اگر اجازه بدهید ما نه جشن۲۶ دلو را داریم ونه هم جشن ۶ جدی ویا جشن استقلال از انگلیس هارا زیرا اگر درگذشته یک کشور ویا یک بلوک نظامی این خطه ای باستانی را اشغال نموده بود امروزه چهل وچند کشور عملا وبدون پرده ورو درواسی درینجا ریشه دوانیده اند وحاکم مطلق هستند زمین وهوا وسیاست وفرهنگ و... همه را در کنترول دارند طیاره ای معاون اول کشور اجزه ای فرو نشستن را ندارد وطیاره ای اقای نور حق پرواز را بازمی ایم به همان مثل معروف که خداوند کفن کش سابق را بیامرزد ولی بایک مقایسه ای ساده درزمره ای اشغالگران روسها بهترین شان بوده تاجای درینجا عمران وابادانی به راه انداخته وموسسات زیر بنای بنا نموده راه ها وسرک هارا منظم کرده ودر زمان خود شان پایپ لاین های تیل را تا کابل رسانیده خلاصه خودرا قربانی افغانستان ساختند ولی خانم کلینتن هنگامی که وزیر خارجه ای امریکا بود روزی در مجلس سنا گذارش میداد !{ما تنها ده در صد عوایدخود ازافغانستان را درخود انکشور مصرف مینمایم وباقی نود درصد را در ینجا می اوریم}این بیان در ارشیف میدیای امریکا موجود است یا کلینتون دروغ گفته ویا حالت ما به همین منوال است که اوگفته فکر نکنید که من از هوا خواهان روس هستم متاسفانه سی سال علیه روس جهاد ومبارزه نمودم وامروزه به این نتیجه رسیدم که ان کفن کش بهتر از سایر کفن کشها است
تبنگ چی

>>>   از من به محمد اشرف غنی یک توسعه در جریان سخنرانی تان حاشیه روی نکنید زیرا منجر به انحراف تان می شود، گذشته از همه گفتید تبعیض به زن تبعیض به رئیس جمهور است یعنی چه؟ ...... اگر این گپ را عبدالله گل می گفت گپی نبود ....
جوانمرد
>>>   غنی خودش زن است و بی بی گل مردش.
اگر باور ندارید معاینه کنید.

>>>   نبعیض زن یعنی تبعیض به سرقوماندان اعلا است

>>>   فقط یک کشور مستقل قادر به تشکیل یک کشور ملی یا یک کشور-ملت و یک ملت -کشوراست.
از زمان تأسیس و نامگذاری کشور به نام "افغان ستان" ، این کشور هیچ استقلال نداشته است ، بلکه فقط اعلان و اعلام هاى استقلال و روزهای گوناگون استقلال ، دقیقاً مانند ساختن و خواندن بيشمار سرودهای ملی ، ساختن و خواندن بيشمار های و بالا کردن پرچم ملی گوناگون هر رژم که با کودتا یا نمادها و ى گوناگون اشخاص فاشیست ملی پشتونى است.
شبه ملک غضب شده از سوى حاکمان پشتون بنام "افغانستان" یا کاملاً به استعمارگران انگلیس و روسیه وابسته بود یا کاملاً به استعمارگران آمریکایی وابسته بود یا به همه وابسته بود. به خصوص در زمان ظاهر شاه به عنوان مثال کشور پشتون از نظر سیاسی و اقتصادی به همه وابسته بود. در زمان ظاهر شاه ، هر شهروند کشور از آمریکا ، از روسیه یا اتحاد جماهیر شوروی و سایر کشورها هزاها هزار بدهی ارزی قرضدار با سود سر سود بود. اين قرض دارى سرسام آور وابستگى اقتصادى بود و هر وابستگى اقتصادى در همزمان وابستگى سياسى مى باشد
از بودجه سالانه 6000 میلیارد پول روپیه فقط در سال 1971 ، ارتش شاه ظاهرخان پسر نادرخان غدار 4000 میلیار روپیه* را صرف برای ارتش داد تا استقلال ملى را دفاع کند. همچنين داودخان اين ارتش کار را کرد
(مردم به پول "روپیه" می گوید و به پول پاکستان و هند "کلدار")
رژیم پشتون از زمان روی کار آمدن کرزی در سال 2001 ورشکستگی اعلام کرده است. کل هزینه های این کشور عمدتا توسط ایالات متحده و 40 کشور اتحادیه اروپا و ناتو پرداخت می شود.
وابستگى دايمى و جشن استقلال يک روز

>>>   تبنگچی بچیم هرکجا باشی تورا پیدا نموده به هر قیمتی باشد یک شور نخود میخورم فکر میکنم این نظر زیبارا در سال پار تحریر کرده بودی ویکبار هم نشر گردیده بود که کنون باز نشر گردیده ولی تبنگچی جان در جای دیگری پیامبر فرمود<المومن کیس> یعنی مسلمان زیرک میباشد ایکاش ما این هدایت رسول گرامی را مرعی میداشتیم ودر امورسیاست ودولت داری ان را سرمشق زندگی خود قرار میدادیم ولی از بس طوال چهل سال مارا سلی زده اند وحواس مارا پرت کرده اند که از روی جبر واکراه پیرو مکتب حضرت مولانا شده ایم که فرمود زیرکی بفروش ونادانی بخرما که ملت کم علم وجنگ زده وزجر کشیده بودیم وازروی بیچارگی به دنبال امیران جاهل ومغرض ودنباله رو ومزدور سیر نمودیم انهارا فرشتگان نجات پنداشتیم وایشانراجای رهبران واقعی وحقیقی اشتباه گرفتیم بیخبر ازین که همه یکسره خود فروش ووطن فروش وملت ستیز بودندحال که به دام انها افتیدیم دیگر کاراز کار گذشته وبه دام افتیدیم میگویند چو افتیدی تپیدن مصلحت نیست زیرا هر قدر دست وپا میزنیم به همان اندازه بیشتر دردام قید میشویم واز سوی هم این متجاوز بی رحم تر وظالم تر ومکار تراز اولی میباشد
قاشقچی

>>>   اقای کد ۱۸ و ۲۰ وغیره....
۲۶ دلو از نظر یک تعداد که امروز در کاخهای بلند و مجلل با پولهاب باد اورده ای حاکمان و مالکان نفس ودین و غیرت شان یک روز تاریخی یعنی گویا استقلال است. در نبشته در ارقام فوق العاده غلو صورت گرفته است . بیشترین قربانیان جنگ بعد از حاکمیت جباران دین در افغانستان صورت گرفته است. باید گفت که رسانه اطلاعاتی معمولا مقالات هزاره ها و طرفداران نظام ظالم و ضد بشری ایران را به چاپ میرسانند و بس و تحلیل فوق از ۲۶ دلو هم بر همین بنیاد صورت گرفته است.من نوشته ای مفصل و انتقادی از ملا خمینی در رابطه ۴۱ سالگرد انقلا ب ایران که انرا اخوند ها به بیراهه کشانده و نام انرا خایینانه انقلاب اسلامی گذاشتند غرض ارسال کردم که روی نشر را ندید.
۲۶ دلو از نظر کار گر ی که برای فردای تابان فرزندانش امیدوار بود و دهقان که منتظر بهبود اوضاع بود تا باشد قطعه زمینی با تطبیق اصلاحات ارضی بدست اورد و سرمایدار ملی و روحانی وطنپرست نه پاکستانی و ایرانی از نظر زنان که دارای حقوق مساوی با مردان بودند برای انانیکه در فکر محو کامل بیسوادی بودند و برای اناهییکه تلاش برای صنعتی ساختن افغانستان میکردند وبرای انهاییکه برخلاف ناسیونالیزم و شوونیزم بودند و برای ان ملازمان دفاتر دولتی که مساویانه با سایر مامورین حق استفاده از بس های وزارتخانه ها و موسسات دولتی داشتند برای معلمین و مامورین دولت
که هفت قلم مواد اولیه طور رایگان توزیع میگردی برای مردم غریب و بیچاره که دولت ده ها فارمسی دولتی را در شهر کابل ساخت و با فروش ادویه جات جنریک با قیمت ارزان مردم میتوانستند ادویه بخرندبرای انهاییکه کار شانرا از دست دادند اینها زنان و دختران بودند که با کار کردن صد ها مغازه ای تعاونی که دولت وقت در مرکز و ولایات به کمک بلا عوض شوروی با وارد کردن محصولات تولیدی رایگان فعال ساخته بود ۲۶ دلو که روز خروج نیرو های شوروی که یبرای سرکوب دشمنان مردم اماده بودند یک فاجعه میباشد.
کابلی

>>>   آقای ۲۶ دلار
کمونیست ها مانند کرم های گور همدیگر خود را خوردند و نجیب را هم ملای کور یعنی ملای کور طالب خورد.

>>>   افغانستان چند روز استقلال دارد!
در مورد استقلال در زمان "روباه پير" انگليس برتانيه

تا کنون که من خوانده و شنيده ام
1- 28 اسد 1298 خورشيدى (20 اگست 1919 ميلادى)
2- 9 حوت 1297 خورشيدى (30 جنورى 1919 ميلادى )
3- ششم جوزا 1298
4- سه هفته جشن سنبله (مهرگان اول)
5- 24 حمل 1298 (14 اپريل 1919 )

در مورد استقلال در زمان "خرس قطبى" شوروى

چه وقت استقلال از "کاکا سم" ايالات متحده امريکا?
هرچقدر که روزهاى پوقانه استقلال با باد شبکه اوغان کلانتر شد - صداى انتحار انفجار و انفلاق مرگ استقلال قلابى بلند تر شد

" قصاب که زياد شد گاو مردار شد"!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است