گمرک اسلام قلعه به شهر هرات منتقل نمیشود
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۳    ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ کد خبر: 162127 منبع: پرینت

به هیچ عنوان گمرک هرات از بندر اسلام قلعه ی این ولایت دوباره به شهرهرات منتقل نمیشود.
شمروز خان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه کشور گفت که در گذشته تعدادی از سوء استفاده گران، قاچاقبران و به گفته او بدبختان اموال تجارتی را در مسیر شاهراه ها الی رسیدن به گمرک هرات، تغییر جنس میدادند، در گدام های شان تخلیه و قاچاق میکردند که حالا این فرصت از آنان گرفته شده و اذهان عامه را خراب میکنند که گویا انتقال گمرک از شهرهرات به بندر اسلام قلعه سبب افزایش فساد و مشکلات دیگر شده است.

او فساد در گمرک اسلام قلعه را می پذیرد و میگوید که این مشکل در تمامی گمرک های کشور وجود دارد و دولت در برابر فساد مبارزه میکند. سخنگوی وزارت مالیه با تاکید میگوید که انتقال گمرک هرات از داخل شهر به بندر اسلام قلعه سبب فساد و مشکلات دیگر نشده بل مشکلات خلق شده است.

با این حال به گفته ی آقای مسجدی قرار است تا یک هفته ی دیگر هیاتی از وزارت مالیه به هدف بررسی مشکلات موجود در بندر اسلام قلعه به هرات سفر کند و برای رفع بعضی مشکلات راه حل پیدا کنند.
آقای شمروز خان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه همچنان می افزاید که منتقدان یک مثال بیاورند که در یکی از کشورهای دنیا گمرک به داخل شهر واقع باشد.

این گفته ها در حالی مطرح میشود که اخیرا نمایندگان مردم هرات در مجلس نمایندگان دریک نشست خبری از نا امن بودن مسیر شاهراه هرات – اسلام قلعه برای کارمندان و کارکنان گمرک هرات خبرداده با پرده برداشتن از روی هفده مورد قتل و ربوده شدن کارمندان و افراد رابط گمرک اسلام قلعه در مسیر راه انتقاد کردند.

این نمایندگان، انتقال گمرک از داخل شهر به بندر اسلام قلعه را سبب افزایش فساد و کاهش درامدهای دولت عنوان کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گمرک
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   گمرک در اسلام قلعه بماند.
برای کارمندان گمرک و باقی دست اندر کاران سرحدی شهرک سرحدی اسلام قلعه را با همه امکانات ایجاد کنید تا مشکلات حل گردد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است