عبدالله، حکمتیار و نبیل: فیصلۀ شکایات‌ قبول نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ کد خبر: 162112 منبع: پرینت

کمیسیون رسیدگی به شکایت‌‎های انتخاباتی، بر تفتیش ویژۀ بخشی از ۳۰۰ هزار رأی جنجالی و منازعه برانگیز فیصله کرد.

دسته‌های انتخاباتی عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و رحمت‌الله نبیل، ادعا می‌کنند که تصمیم کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی در نتیجۀ فشارهای داخلی و خارجی گرفته شده‌است و قانونی نیست.

فضل هادی وزین، معاون دستۀ انتخاباتی گلبدین حکمتیار گفت: متأسفانه کمیسیون شکایات هم نتوانست مطابق توقعات مردم افغانستان فیصله تاریخی کند و قانون را تطبیق کند؛ این فیصله، یک فیصلۀ سیاسی است، بحران انتخابات را پایان نمی‌دهد و این بحران را بیشتر می‌سازد.

فضل احمد معنوی، مسؤول ناظران دستۀ انتخاباتی عبدالله بیان داشت: خواستند که یک مسؤولیت را از شانۀ خود دور سازند و واضح است فشارهایی که وجود داشته، نتوانستند زیر فشار مقاومت کنند و مسؤولیت شان را نتوانستند درست انجام بدهند.

اجمل هودمن، مسؤول فنی دستۀ انتخاباتی اشرف غنی گفت: نظر ما از نخست با تیم‌های دیگر متفاوت بود؛ آنان با فیصله‌هایی که به نفع شان نبود آن را غیرقانونی می‌دانستند، اما ما این تصمیم‌ها را می‌پذیریم.

نهادهای ناظر بر روند انتخابات، می‌گویند که کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، روند انتخابات را پیچیده‌تر ساخته‌است.
یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان در اینباره بیان داشت: چون دو تکت انتخاباتی خواست‌های متفاوت و متضاد داشت و کمیسیون نخواست خود را طرف بسازد این فیصله برای شان مصؤن تر بود.

حبیب‌‎الرحمان ننگ، رییس دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات می‌گوید که این کمیسیون آماده‌است تا این آرا را تفتیش کند: هر وقت تصمیم‌های کمیسیون شکایات به ما برسد ما تطبیقات را آغاز می‌کنیم.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
شکایات
نظرات بینندگان:

>>>   مرگ به شما کمیسون های انتخاباتی ،نفرین خداوند متعال باد بر شما که مردم افغانستان را گروگان گرفته اید نه ترس از خدا و. رسولش دارید ونه شرم و. حیا از مردم افغانستان ،شما ها یک ارکان مستقل نیستید و. هر آنچه دیگران ب ایتان دیکته میکند آنرا به پیش میبرید و امید است در قیامت از جمله بوزینهگان حساب گردید
عبدالله ریحان

>>>   ضرور نیست که این سه خر قبول کند یا نکند اینها رانده شده ملت است و جاسوسان بیگانه عبدالله ایزک هیچ وقت مصدر خدمت شده نمیتواند و ایزک دایم در غم لب سرین خود می‌باشد گلبدین بخاطر قدرت از ننگ و ناموس خود تیر است نبیل وردگ بی عقل جاسوس بسیار خطر ناک پاکستان است و این را باید بدانید که وردگ از بی عقلی خود افغانستان را ویران خواهد کرد نبیل وردگ خر اگر مانند گاو شاخ پیدا کرد هیچ حیوان از نزد اش آرام نخواهد ماند

>>>   مشکل اصلی همین ننگ بی ننگ و کمیسیون انتخابات است.
حال باز صلاحیت بازشماری به ننگ بی ننگ و کمیسیون کثیف انتخابات داده میشود تا همان نتیجه تقلبی را دوباره اعلان کند.
اگر چنین شد این بار ملت سزای ننگ بی ننگ و دیگر خائنین را با مشت محکم خواهند داد.

>>>   اولا باييد نوشت اسم يا نام اين سيصد هزار راي عبارت از سيصد هزار راي تقلبي است نه راي جنجالي . نويسندگان افغانستان متاسفانه واژه ها را از روي بي بي سي فارسي كاپي ميكنند. از اينكه بي بي سي يك رسانه انگليسي است و خود را بي طرف مينامد كوشش ميكند واژه هاي بيطرفانه را استفاده كند. و يا شاييد هم طرف اشرف غني را گرفته باشد چون از انگليس بيطرف بودن محال است.
ولي براي مردم افغانستان مثل افتاب واضح است كه اين سيصد هزار راي تقلبي بدون بايومتريك به نفع أسرف غني در صندوق انداخته شده و به هيچ وجه در يك انتخابات بايومتريك قابل قبول نيست . اين سيصد هزار راي باطل است و با خارج ساختن ان از راي مجموعي فيصدي اراي مجموعي و اراي اشرف غني را پايين مياورد و برعكس داكتر عبدالله با ٧٣ فيصد اراي پاك و صاف مردم شريف افغانستان رييس جمهور منتخب افغانستان ميشود.
تيم داكتر عبدالله و مردم شريف افغانستان باييد تا دم مرگ در مقابل اين تقلب استادگي كنند و داكتر عبدالله را رسما رييس جمهور خود معرفي كنند . منتظر كميسيون هاي بنام مستقل انتخابات نباشند چون كميسيونهاي انتخاباتي افغانستان در شرايط فعلي استقلال ندارند . دولت غني به سه شكل در كميسيونهاي انتخاباتي مداخله كرده و تقلب را بنيان گذاشته. كه ذيلا ذكر ميشود.
١- تعيين افراد و اشخاص مشكوك و كم سواد و متعلق به اشرف غني در راس كميسيونهاي انتخاباتي از طرف خود اشرف غني.
٢- دادن رشوه و پيشنهاد مقام و چوكي به خود و خانواده و بستگان اعضاي ارشد كميسيون هاي انتخاباتي . ( قبلا هم اينكار شده مثال ان امرخيل مشاور غني) .
٣- تهديد و زور گويي دولت به ان عده از اعضاي كميسيونهاي انتخاباتي كه زير بار رشوه نميروند.
بنابر علل فوق كميسيونهاي انتخاباتي براي فعلا استقلال ندارند و در تقلب سهم دارند.
مردم باييد خود دست بكار شوند و نگذاريد مردم سالاري قرباني اهداف شوم يك شخص شود.
سلطان سنجر

>>>   این سه آغازاده دگه چه فرمایش دارند که اجراء شود؟ اینها باختند همه میفهمند بیشتر از این خودرا مسخره نه کنند.

>>>   بخواهييد نخواهيد عبدالله برنده است. تقلب نميتواند اينبار دوباره سر كار بياييد و مردم اماده انقلاب عليه تقلب اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است