پلوسی: ترامپ همچنان تهدیدی برای دموکراسی آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۸/۱۱/۱۸ کد خبر: 162090 منبع: پرینت

ربیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تبرئه شدن دونالد ترامپ گفت که او همچنان تهدیدی برای دموکراسی آمریکا است.
به گزارش آرتی عربی، مجلس سنای آمریکا با اکثریت آرای اعضای خود، دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور را از هر دو اتهام وارد شده تبرئه کرد.

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا که از مخالفان اصلی دونالد ترامپ به شمار می آید در واکنش به تبرئه شدن او در توییترش نوشت: آقای رییس همچنان تهدیدی پیوسته برای دموکراسی آمریکا است. او اصرار دارد که بالاتر از قانون است و می تواند اگر بخواهد انتخابات را باطل کند.

در رای گیری سنای آمریکا ۵۲ نماینده اتهام استفاده نادرست ترامپ از قدرت را نپذیرفتند و به تبرئه رییس جمهور رای دادند این درحالی است که ۴۸ نماینده این اتهام را تایید کردند.
و اما درباره اتهام دوم یعنی کارشکنی در فعالیت گنگره نتیجه رای گیری این بود که ۵۳ نماینده آن را رد کردند این درحالی بود که ۴۷ نماینده هم آن را تایید کردند.

دونالد ترامپ سومین رییس جمهور در تاریخ آمریکا به شمار می آید که استیضاح او در سنا مطرح شد.قبل از ترامپ هم جانسون در سال ۱۸۶۸ و بیل کلینتون در سال ۱۹۹۸ در سنای مورد استیضاح قرار گرفتند که البته این دو رییس جمهور هم مانند ترامپ تبرئه شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پلوسی
نظرات بینندگان:

>>>   تجربه نشان داده فرق زیادی بین دموکراتها و جمهوری خواهان آمریکا نیست اما جمهوری خواهان جنگ طلب تر و وحشی ترند جنگهای عراق و افغانستان ، گسترش جنگ در لیبی خروج از معاهده هسته ای با ایران ، خروج از معاهده بین المللی و آب و هوایی پاریس ،نقشه معاهده قرن ، صحبت از نابودی افغانستان و ... اینها همه در دکران ترامپ جمهوری خواه اتفاق افتاد جمهوری خواهان آمریکا خطرناکتر از دموکراتها هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است