خلیلزاد ملاک مهم بودن سیاسیون...!؟
امروز بچه های کوچه و بازار هم میدانند که آمریکا در پی آوردن صلح و امنیت در افغانستان نیست و فقط بفکر غارت و پیاده شدن اهداف شوم خود می باشد، اما این (به اصطلاح) سیاسیون ما انگار نافهم تر از بچه های کوچه و بازار این مملکت هستند که این مساله پیش پا افتاده را متوجه نمی شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ کد خبر: 162045 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) زلمی خلیلزاد فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان که (شنبه، ۱۲دلو) به کابل آمد، با اشرف غنی، حامد کرزی، عبدالله و برخی دیگر از سیاسیون حکومتی و اپوزیسیون دیدار و ملاقات کرده است.
اکثر این دیدارها به درخواست سیاسیون افغانی انجام شده و هیچ پیش زمینه تمایلی برای این دیدارها از جانب خلیلزاد پیشنهاد نشده است.

سیاسیون افغانی پس از دیدار با زلمی خلیلزاد، عکس های نشست خود را با وی در صفحات اجتماعی و نشریات الکترونیکی شان منتشر کردند و بگونه ای وانمود نمودند که انگار آنان مصلح آینده افغانستان خواهند بود.
زلمی خلیلزاد که یک قسم خورده آمریکایی است و اینک نماینده آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان می باشد، ملاک مهم جلوه دادن سیاسیون افغانی شده است.

خلیلزاد در حالی به این مقام دست یافته است که از روز وردش به صحنه سیاسی افغانستان تا کنون هیچ دستاورد چشمگیری در روند آوردن امنیت و رفاه و امید به آینده برای مردم افغانستان نداشته و همواره در راستای به درازا کشیده شدن ناامنی و جنگ در افغانستان فعال بوده است.

با این وجود، سیاسیون افغانی از نزدیک شدن به زلمی خلیلزاد چه سودی برده و به چه عوایدی می رسند و برای این مردم زجرکشیده و بیچاره کشور، چه دستاوردی را به ارمغان می آورند، معلوم نیست؟! حتی خودشان هم نمیدانند ولی همچنان دنبال خلیلزاد پرسه می زنند و از ملاقات با وی افتخار می کنند.

کاری که خلیلزاد در یازده دور مذاکرات با طالبان انجام داده است، بها دادن به طالبان و بین المللی کردن وجهه سیاسی آنان بوده است. شما بفرمایید دیگر چه دستاوردی برای آینده این مرز و بوم داشته است بجز گسترش فساد و فقر و بیچارگی و آوارگی و کشتار مردم بی دفاع و...؟

لطفا بخود بیایید و این آمریکایی ملحد را بیش از فرصت ندهید تا نسل آینده این کشور را نیز به نابودی بکشاند همچنان که باعث نابودی نسل حاضر در افغانستان شده است و تاکنون همه را فریب داده و سلطه آمریکایی ها را برای غارت و چپاول بیشتر در افغانستان فراهم آورده است.

جالب اینجا است که خلیلزاد با کمال پر رویی پس از یازده دور مذاکره اینبار به کابل آمده و اعلام داشته است که در روند برقراری آتش بس و آوردن صلح پیشرفتی نداشته است. جالبتر اینجا است که هیچیک از (به اصطلاح) سیاسیون در دیدار های شان با خلیلزاد از او نپرسیدند که تو در طول اینهمه مدت که مردم و سیاسیون افغانستان را سرگردان مذاکرات صلح کردی چه جوابی داری بدهی که می گویی در مذاکرات صلح پیشرفتی حاصل نشده است...!؟

امروز بچه های کوچه و بازار هم میدانند که آمریکا در پی آوردن صلح و امنیت در افغانستان نیست و فقط بفکر غارت و پیاده شدن اهداف شوم خود می باشد، اما این (به اصطلاح) سیاسیون ما انگار نافهم تر از بچه های کوچه و بازار این مملکت هستند که این مساله پیش پا افتاده را متوجه نمی شوند.

نفرین بر خلیلزاد و ننگ بر شما (به اصطلاح) سیاسیون افغانستان که دنبال یک آمریکایی ملحد و از خدا بی خبر، روان هستید و به او چشم امید دوخته اید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
سیاسیون
نظرات بینندگان:

>>>   محمد اکرام اندیشمند
ارگ در دیدار با زلمی خلیل زاد از عدم پیشرفت در مذاکرات صلح میان طالبان و امریکایی ها خبر می دهد، اما سپیدار و کرزی در دیدار با خلیلزاد از پیشرفت و امید واری در این مذاکرات سخن می گویند. این در حالی است که هیچکدام آن ها هیچ تصویر و تعریفی از این پیشرفت و عدم پیشرفت مذاکرات ارائه نمی کنند.
از خوش بینی و بدبینی بدون دلیل و بدون توضیح آنها بر می آید که اطلاعی در مورد این مذاکرات ندارند تا بدبینی و خوش بینی خود را توجیه کنند و به مردم بگویند که در این مذاکرات میان طالبان و امریکایی ها چه می گذرد؟
واقعاً در مذاکرات خلیل زاد و طالبان چه می گذرد و آن ها برای دولت جمهوری اسلامی افغانستان در غیاب این دولت چه تصمیمی می گیرند؟

>>>   بالای دیگر مسایل به توافق رسیدند،اما یگانه موضوعی که طالبان پافشاری دارند،عبارت از این است که زن نمیتواند رییس جمهور افغانستان شود و این موضوع باید در قانون اساسی افغانستان درج شود.
اما خلیل زاد پافشاری دارد که چرا زن نمیتواند رییس جمهور افغانستان شود؟
طالبان میگویند که بخاطر قاعده ماهانه شان ،که در این هنگام زن ها حالت افسردگی دارند و نمیتوانند بصورت درست تصمیم بگیرند.
اما خلیل زاد میگوید که بخاطری که از قاعده ماهانه خانم ها جلوگیری شود،باید مکمل سال آنها حامله باشند و هر سال یک طفل بدنیا بیاورند.
اما طالبان باز هم اعتراض میکنند که اگر رییس جمهور هر سال یک طفل بدنیا بیاورد،به کارهای ریاست جمهوری رسیدگی کرده نمیتواند.
حالا خلیل زاد پیشنهاد کرده است که در قانون اساسی باید درح شود که صرف زن های با سن و سال بلند که دیگر قاعده ماهانه ندارند،منحیث رییس جمهور انتخاب شوند.
طالبان گفتند که ما درین باره با رهبر خویش ملا هیبت الله مشوره میکنیم و در جلسه بعدی جواب میدهیم.
حالا نمیدانیم که فوزیه کوفی چند ساله است و شرایط رییس جمهور شدن را دارد و یا نه؟

>>>   آقای غنی سخت کار اشتباهی مرتکب شد که با امریکایی ها پیمان امنیتی بست؛ چون اولاً: این کار آقای غنی سبب می شود که افغانستان محل تاخت و تاز و جنگ و درگیری امریکا و مخالفانش قرار بگیرد. در نتیجه پیمان امنیتی آقای غنی خود سبب تولید ناامنی است.
و ثانیاً: کفار را بر مسلمانان و سر زمین اسلامی مسلط کرد.
آقای غنی دقیقا بر خلاف قرآن عمل کرده است؛ زیرا در قرآن سه آیه وجود دارد که طبق صریح هر سه آیه کار غنی غلط بوده و آنهایی که دنباله رو امریکا هستند نیز با این سه آیه محکوم است:
1. «لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلاً»، نساء، آیه 141؛ خداوند هرگز كافران را بر مؤمنان تسلّطى نداده است».اما آقای غنی با امضاء پیمان امنیتی کفار را بر مومنان و مسلمانان و سر زمین اسلامی افغانستان، مسلط و آقا کرد.
2. «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ»، فتح، آیه29؛ یعنی «محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و كسانى كه با او هستند در برابر كفّار سرسخت و شديد، و در ميان خود مهربانند». آقای غنی با کشورهای اسلامی پشت کرده و با امریکایی های که کفار و غیر مسلمان هستند مهربان و دوست شد.
3. «الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعاً »، نساء، آیه 139؛ یعنی «همانها كه كافران را به جاى مؤمنان، دوست خود انتخاب مى‏كنند. آيا عزّت و آبرو نزد آنان مى‏جويند؟ با اينكه همه عزّتها از آن خداست؟!» یعنی اگر کسی عزت می خواهد، عزت در نزد خداست نه کفار. حال، آقای غنی و عبدالله و امثال آنها عزت را نزد کفار امریکایی ها می جویند، از همانها که قبله اول مسلمانان و سر زمین اسلامی فلسطین را به یهودی های صهیونیست بخشید.
من تعجب می کنم، چرا این حاکمان ... در برابر کفار سر تعظیم فرود می آورند و سرزمین و ممالک اسلامی را پایگاه ها و محل تاخت و تاز کفار امریکایی قرار می دهند که یک روز داعش را به وجود بیاورد و یک روز طالب را به وجود بیاورد و همیشه مسلمین را به جان هم بیاندازند و خودشان سلاح های خود را به مسلمانان بفروشند و آزمایش کنند تا مسلمانان یکدیگر را بکشند و ملت مسلمانان مهاجر شوند و در دریاها غرق شوند تا آمریکایی ها در واشگتن و نیورک شاد باشند و حال و عیش و نوش و زندگی کنند!!!

>>>   Fazlullah Waseq
استالین در یکی از جلسات معمول خود ، خواست که برای او مرغی بیاورند:
او آن را گرفت و در حالیکه با یك دست آنرا می فشرد با دست دیگر شروع به کندن پرهای آن مرغ کرد.
مرغ از درد فریاد می زد و سعی می کرد از هر راه ممکن ،اما بدون موفقیت ،فرار کند ،
دستان استالین برای او خیلی نیرومند بود.
استالین بدون هیچ مشکلی توانست همه پرها را از بین ببرد و پس از پایان کار به یارانش گفت: "حالا ببینیدچه اتفاقی می افتد".
او مرغ را روی زمین گذاشت و از او دور شد ، رفت تا مقداری گندم بیآورد
همکارانش در کمال تعجب او را مشاهده می کردند ، درحالیکه مرغ بیچاره در حال درد و خونریزی او را دنبال می کرد .
استالین با دانه های گندم ،مرغ را به هر گوشه از اتاق بسمت خود میکشید .
در همه این مراحل مرغ پی در پی ، او را تعقیب میکرد و قدم به قدم همراه او بود .
در این مرحله استالین به دستیاران متعجب خود روی آورد و گفت:
احمق ها به همین راحتی اداره می شوند.
مشاهده کردید که مرغ با وجود تحمل تمام دردهایی که من برای او ایجاد کردم ، مرا تعقیب کرد.

حالا هم استعمار با زیرکی پر های ملت ما را کنده است، آزادی مردم ما را سلب کرده است اما بزرگان ما با بدن خون آلود دنبال استعمار می روند.

>>>   Omar Zia
این دومین بارخواهد بود که خلیلزاد کشور ما را به قهقرا میبرد. بار اول، قرار اعتراف در کتاب خودش میانه روی در استخدام یک تعداد ، طفیلیان ، دزدان و رهزنان بنام مجاهدین توسط CIA بود که کشور را به قرن هفتم برد که کهنه پرستان را تا امروز به قدرت شریک می بینیم . البته انصاف نخواهد بود اگر لاف و پتاق اشرف غنی را یاد آوری نکنیم که او هم ا این دزدان مجاهد در تماس بود وبه نوعی در استخدام شان رول داشت . بار دوم جنایت خلیلزاد امضای مؤافقتنامه با وحشیان طالب است که ممکن درین چند روز عملی شود. اگرچه اشرف غنی درین جنایت رول مستقیم ندارد، اما بدون هیچگونه شک و تردید میتوان گفت که وجود غنی درین پنج سال به قدرت بی تأثیر نبود. از شما دوستان که این پوست را مطالعه میکنید خوهش میشود که برای خلیلزاد یک لقب انتخاب کنید مثلأ " لحاف کش" ویا لقب مناسبتر ازین . .

>>>   Aref Rashed Ommid
قطعا در ساختار كنونى دولت و بلان استراتيژيك امريكا كه يك پروسه طويل مدت است و هيچ كس در مورد اگاهى و درك واقعى و لازم ندارد و اين پلان كه خود بيانگر و تضمين كننده منافع دراز مدت امريكا در اين موقيعت جهان و اهداف استراتيژيك ان در شرايط معاصر است صلح واقعى مبتنى بر خواست مردم و ملت ما تامين شده نمى تواند.

>>>   Mohammad Sarwar Sakha
ملت مظلوم ما در یک بلا تکلیفی سیاسی قرار گرفته اند
اگر این دولت پوشالی را از دست دهند
در کام طالبان بی فرهنگ می افتند
و اگر با این حکومت و ریس جمهور متقلب گذاره کنند مرگ تدریجی
و اگر با دسته سومی هم آهنگ شوند
بودجه و هزینه حکومت داری را تامین کرده نمی توانند
پس با این حال
چار باید زیست و نا چار باید زیست

>>>   Angaz Tahir
تا فقر جعل بیسوادی دامنگیر جامعه باشد هچگاه ما به یک صلح واقعی و ثبات دائمی نمی رسم ضرورت یک مبارزه پیگیر و دامنه دار بخاطر تحقیق این آرمان بزرگ و ایجاد سازمانهای تاثیر گذار که ذهنیت جامعه را تغیر بدهد مردم خود آماده شوند که از بحران موجود بطرف صلح و ثبات دائمی آراده کنند وصف دوستان و دشمنان خودرا جدا کند، آنگاه امکان رفتن بطرف یک صلح واقعی دسترسی به آن ممکین است.

>>>   Safi Mohmmadshah
. آیا اشرف غنی غاصب نیست؟
. دو جرم همزمان : جعلکاری و غصب زمین
اکلیل حکیمی وزیر مالیه قبلی که دزد 10%مالیه تلیفون های همراه افغانان بود ، با ترتیب اسناد جعلی ، زمین شخصی هموطن را {با وجود موجودیت قباله شرعی و تصدیق صحت آن توسط ادارات زیربط } دولتی جا زده و برای دوستان خود به قیمت صد بار نازلترین از قیمت اصلی (نرخ روز) خلاف قانون زمینداری و طرزالعمل ریاست عمومی املاک وزارت مالیه ، بدون داوطلبی ، برای دوستان شخصی خود فروخته است.
آیا این اجراات همزمان جعلکاری و غصب نیست؟

>>>   رییس و سه کارمند شفاخانه‌ی جمهوریت کابل، به‌ارزشِ کم‌ازکم سی میلیون افغانی مواد سوخت این شفاخانه را در هفت سال پسین، حیف‌ومیل کرده‌اند.

>>>   بهتر است اینگونه مطرح کنم که وقتی احمدضیا خان با غنی معامله می کند، عطامحمد خان با غنی معامله می کند، امرالله خان با غنی معامله می کند، جنرال دوستم، منصور نادری، خلیلی و دها رهبر و رهبرنمای دیگر با غنی معامله می کنند، هیچ انتقاد و مخالفت با آنها صورت نمی گیرد اما اگر یک جوان غریب و بی کس اما با جرأت، با انرژی و با دانش به یک پست حکومتی می رسد، چرا این همه سر و صداهای مغرضانه و جوان ستیزانه بلند می شود؟ آیا دانش، منطق و انرژی شیوای شرق کمتر و بدتر از معامله گران تکراری و همیشگی است؟ من با این جوان شناخت زیادی ندارم اما در چند بحث رسانه ای روی مسایل سیاسی افغانستان بحث های مشترک داشتیم. او یک جوان با جرأت و با ماهیت است و در سهم خود، برای کشور اندیشه و اراده نیک دارد. بنأ، بجای مخالفت، از او حمایت کنید و بگذارید در کنار همه کاره های فراشوتی و غیر مسلکی اشرف غنی، او هم صدا داشته باشد. اگر هیچ کاری دیگری نمی توانیم، حد اقل جوان ستیزی نکنیم.
محمدجواد رحیمی

>>>   از غنی ناراحت نشوید خودش بیچاره در غژدی تولدشده باگاوشان دریکروز وگپ زدن را هم بلد نیست حتی برادرتنی اش از او راضی نیست غنی در سخنرانی ها گاهی خود را هم دشنام میدهد
اما بدتراز غنی انهای اند که به این مزخرف گویی کف میزنند وفردا دوچند میشود

>>>   بهشته عدیل
چند شعار كه نابود شد.
شعار مبارزه با فساد را كود ٩١ نابود كرد.
شعار حقوق زن را فحشاء در ارگ نابود كرد.
شعار شايسته سالاري را يازنه سالاري نابود كرد.
شعار با زور گو معامله نمي كنم را تره خيل و عليزي نابود كرد.
شعار استقلال را رفتن به بگرام نابود كرد.
شعار آزادي بيان را شكايت ٣٠ رسانه نابود كرد.
شعار مردم سالاري را تقلب نابود كرد.
منقول

>>>   پاکستان خواهان توافق۶ شرط خود توسط طالبان در مذاکرات صلح اند!
۱_افغانستان دیورند را برسمیت بشناسد.
۲_۳۸۰ زندانی ما را که در جنگ ۱۸ ساله دستگیر شدند رها کنند
۳_حزب جمعیت شمال، حزب اسلامی حکمتیار و حزب وحدت کاملا خلع سلاح و منحل شود.
۴_اردوی ملی کاملا منحل شود.
۵_اجازه ایجاد پایگاه نظامی پاکستان در شرق افغانستان داده شود.
۶_حکومت موقت با یک‌ریاست انتخابی از طرف مقابل و دو معاون از طالبان ایجاد شود.
خلیل زاد هیچ یک از اینها را نپذیرفته و گفته است این صلاحیت او نیست وخود افغانها باید تصمیم بگیرند که آیا اجازه میدهند پاکستان همسایه همه کاره افعانستان باشد یا نه.
این پیش نویس ها به ۵ زبان(اردو،پشتو،فارسی،انگلیسی،عربی) چاپ ودر اختیار خلیل زاد قرار گرفت.
منبع : یک‌مقام ارشد در قطر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است