هرچه زودتر و بهتر بگذارید که سقوط کند...!
خواست مردم ما این است برای اینکه از سر کل ما دست بردار شوید، هرچه زودتر کمگ ها را قطع کنید و بگذارید این نظام گندیده سقوط کند و خود را از این بوجی غم رها کنید بروید از جایی که آمده بودید برگردید 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۲    ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ کد خبر: 162006 منبع: پرینت

"شما بخیر و ما به سلامت از جایی که آمده بودید به همان جا برگردید."
وقتی این گزارش مربوط به افغانستان را مرور میکردم، واقعآ به یاد آن حکایت قهرمانان دروغگو افتادم که باهم در دروغگویی و فریب ذهنیت عامه مسابقه میدادند...

در حالیکه دفتر مرکزی بانک جهانی از قصر سفید امریکا در واشنگتن و نیز دفتر فرعی اینها در منطقه (نماینده بانک جهانی و نماینده ویژه امریکا یعنی "سیگار" در افغانستان) در مسافه 500 متری از یک دیگر فاصله ندارند؛ بدبختانه وقتی شروع به دروغگویی و سخنان ضد و نقیض را به حدی بیشرمانه پخش میکنند که تو گویی تازه اینها از سیاره نا آشنای دیگری فرود آمده اند که اصلا شناختی از این سیاره ندارند.

توجه بفرمایید که در هفته گذشته نماینده بانک جهانی در افغانستان "هینری کرالی" که البته با گزارشات غیر واقعی خویش را که معلوم است این ارقام جعلی بر اساس توافق فیمابین ادارات فاسد این کشور از بهتر شدن حکومتداری خوب گرفته تا رشد اقتصادی که میشود این جعلیات را به دروغ های شاخدار نامید نام برد
«افغانستان در سال 2019 میلادی رشد خوبی داشته است، این یک خبر خوب است و بانک جهانی میزان رشد اقتصادی افغانستان را درسال 2020 میلادی به 3.3 درصد پیش‌بینی کرده است".

دیری نگذشت البته بعد از گذشت یک هفته آقای جان سپکو بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در کمیته کانگرس امریکا برعکس حرف های نماینده بانک جهانی چنین هشدار میدهد: "فساد در افغانستان اوج گرفته‌ است و اقتصاد این کشور نیز رو به بدتر شدن است و هرگاه کمک‌های جهانی به افغانستان قطع شود، حکومت این کشور از هم خواهد پاشید".
درادامه افزود: "اوضاع امنیتی افغانستان به بن بست مرگبار شباهت دارد و فساد نیز در این کشور بی‌داد می‌کند".

نماینده امریکا به این باور است که نبود نظارت از کمک‌های امریکا به افغانستان، به این می‌ماندکه تمامی دالرها و یوروهای کمک شده به کشور را در چهار راه مسعود کابل انبار کرد و به آتش زد.

ازهمه جالب اینکه تا دیروز همین دستگاه های دروغ پراگنی از قلع و قمع کردن طالب از صلح امنیت؛ از دست آوردهای چشمگیری گویا حقوق بشر و دموکراسی خویش... حرف میزدند و گوش ها را کرده بودند؛ ولی امروز استیفن لینچ، رییس کمیتۀ نظارت مجلس نمایندگان امریکا میگوید: «امروز حکومت افغانستان بیش از نیمی از این کشور اداره ندارد و فاجعه بار این است که طالبان امروز 60 هزار جنگجوی فعال دارند".

این است سرنوشت ما که در جهان پر از دروغ و جعل نفس میکشیم.
بناء خواست مردم ما این است برای اینکه از سر کل ما دست بردار شوید و شما را به خیر و ما هم به سلامت! هرچه زودتر این کمگ ها را قطع کنید و بگذارید این نظام گندیده سقوط کند، هرچه شود بگذارید که شود و خود را از این بوجی غم رها کنید بروید از جایی که آمده بودید به همان جا برگردید.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سپکو
کمک
نظرات بینندگان:

>>>   Bahrom Khorosoni
مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان.
بودن این اشغالگران جر فلاکت و بدبحختی چیز دیگری به ارمغان نیاورده است.
به درک رنگ کثیف تان را از این کشور گم کنید که همه جاه را پلید ونجس ساخته ایید.
درود به استاد نکته دان.

>>>   Faqiri Gholam Sarwar
مثل داریم که مرغ کم گویش کم

>>>   Ashrafi Hafizullah
این استسمار گر ها به بهانه های گوناگون سالهاست مردم را فریب میدهند،اگر از آنها پرسیده شود که در طول بیش از هژده سال با این کمک های تان چرا تا بحال مردم برق ندارند جواب شان چی خواهد بود؟واقعا بروید و بگزارید تا این حکومت قوم گرا سقوط کند از این بدتر نخواهد شد.

>>>   Nesar Ahmad Khiri
درود به داکتر صاحب. باور کنید اگر این نظام از هم بپاشد، مردم راه خود را پیدا می‌کنند. ترس از طالب شاید در وجود چند تا دوپاسپورته باشد، که مطمئنا از همه پیشتر فرار می‌کند، طالب را چندین بار جواب داده ایم واین بار هم انشالله در صورت کدام جنگ اگر خدای ناخواسته در گیرد جواب خواهیم داد در چوکات این دولت به طالب بزرگنمایی می‌شود و نه همان بگیل های قبلی اند که پاکستان با تمام قدرتش در عقب اش ایستاده بود وپول عرب تمویلش می‌کرد،

>>>   چه میشود؟
طالبان می آیند افغانستان را میگیرند و پاکستان به آرزویش میرسد و افغانستان مستعمره و یکی از ایالت های پاکستان میشود.
پاکستان خودش یک کشور تشنه است و افغانستان گرسنه در ...پاکستان تشنه می درآید و در نتیجه نفس هردویشان می برآید.
پاکستان خودش مزدور امریکا است.
ازین که مزدوری مزدور امریکا را کنید،بهتر است مزدور خود امریکا باشید.
اقلاً یک لقمه نان از طریق کمک جهانی برایتان میرسد و گرسنه نمی مانید.
هرچند این یک لقمه نان نیز با تلفات سالانه در حدود پنجاه هزار سرباز و طالب و افراد ملکی و غیره بدست می آید.
و یا این که دوباره جنگ های داخلی صورت میگیرد و مثل دهه نود میلادی قرن گذشته،دوباره شهر کابل و افغانستان را به ویرانه تبدیل میکنند.
درین حای شک نیست که پاکستان و ایران و روسیه وچین حتی هندوستان مخالف بودن قوای امریکا در افغانستان هستند.
اما این که این کشور ها طرفدار حکومت طالبان تحت نظارت پاکستان در افغانستان خواهند بود،هنوز معلوم نیست.
گذشته از آن که اختلافات ملیتی و زبانی و مذهبی نیز در افغانستان زیاد خواهد شد و یک دموکراسی نیم و نیم کله که در اًن آزادی اتباع افغانستان ،بشمول زنان و آزادی مطبوعات وغیره نیز دوباره گلیم و نمد خود را جمع خواهد کرد.
بنأ همان ضرب المثل قدیم پشتو که میگویند:
سر دی سیند خواته او ... غ خواته ونیسم،کوم خواته زور واچوی،در شرایط فعلی بالای مردم افغانستان صدق میکند که نمیدانند چه کنند و از چی دفاع کنند؟

>>>   ملت ما ۳۵ ملیون است و طالب ۶۵ هزار
اگر آمریکا برگردد ملت ما یک روزه طالب و طالب دوستان را دفن خاک میکند.

>>>   به يك شوط كه سلاح نيرو هاي جهاد و مقاومت را دوباره براي شان برگردانيد ورنه طالب همه را پوست خواهد كرد

>>>   اي اطرافيان اشرف احمد زي كه از كود ٩١ ميخوريد !
كود ٩١ براي تان كود انساني و پاروي حيواني باد!

>>>   Bahar Sohaili
تا بود با کرزی مشکل داشتید که در برابر پاکستان واکنش نشان نمیده و دوره ی داکتر نجیب را مثال می زدید که آن زمان‌ها یک انفجار کابل می شد چند دقیقه بعد یک انفجار پاکستان می شد، حالا که غنی از پاکسازی تروریسم در مناطق پشتون نشین پاکستان علیه این دولت حمایت کرده هم مشکل دارید، چون به این خیالید که گویا پشتون های آنسو قرار است بیان کابل و شهروندی افغانستان را بگیرند و حق و حقوق شما پایمال شود.
یک پاکستانی هیچوقت افغان نمیشه همانطور که خیلی ها با هویت افغانستانی، خودی نشدند، یک روز بجنگید، درست بجنگید. تورخم بسته شوه نمی میرید اما انتحاری و افراطیت سال‌هاست از ما قربانی گرفته.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است