کنفرانس آسیای مرکزی افغانستان در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۳۹۸/۱۱/۹ کد خبر: 161988 منبع: پرینت

کنفرانس کشورهای آسیای مرکزی افغانستان دروزارت امور خارجه آلمان دایر گردید.
وزیر امور خارجه آلمان هایکو هایاس کنفرانس "آسیای مرکزی مرکزی و افغانستان را روز سه‌شنبه، 28 ژانویه سال 2020 در تالار دفتر وزارت امور خارجه فدرال افتتاح کرد.

این کنفرانس یک شروع عملی برای یک ابتکار منطقه ای توسط وزارت امور خارجه فدرال در مورد آب و هوا و امنیت در آسیای میانه و افغانستان است. هدف از این همایش ایجاد گفتگو در مورد تغییرات آب و هوای درمنطقه و خطرات ناشی از آن مستلزم همکاری مرزی بین دولتهای آسیایی میانه و افغانستان ازاین طریق ترویج می یابد.

به گفته وزیر خارجه آلمان هیکو ماس و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست های امنیتی، صحبت صورت گرفت. وزرای خارجه ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ترکمنستان و همچنین معاون وزیر امور خارجه افغانستان در مورد تغییرات اقلیمی و خطرات امنیتی مرتبط با منطقه بحث و گفتگو نمودند.

این پانل توسط پروفسور یوهان راکستروم، مدیر انستیتوی تحقیقات تأثیر اقلیم پوتسدام معرفی شده است. در اخیر قسمت اول توافقنامه ای بین کشور های اشتراک کننده به امضا رسید.

گفتگوی های تخصصی بین کار شناسان این کشورهای بعد ازظهر ادامه یافت، در وقت نهار ظهرامکان ملاقات های دو جانبه و چند جانبه بین افغانستان و تاجیکستان و دیگر کشور ها صورت گرفت. هیات افغانستان که به شمول آقای میرویس ناب معاون وزارت خارجه و هیات همراه عازم افغانستان خواهند شد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
کنفرانس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است