جنرال دوستم در آستانه فریبی دیگر!
غنی، محب را نزد جنرال دوستم به شبرغان فرستاد تا جنرال را فریب بدهد و وی را دوباره به معاونیت برگرداند و پس از نتیجه انتخابات دوباره دوسیه ایشچی را بهانه کرده وی را به تبعید بفرستد... 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۸/۱۱/۹ کد خبر: 161986 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) اشرف غنی، حمدالله محب مشاور امنیت ارگ را نزد جنرال دوستم به شبرغان فرستاد تا جنرال را فریب بدهد و وی را دوباره به معاونیت ریاست جمهوری برگرداند و پس از نتیجه انتخابات دوباره دوسیه ایشچی را بهانه گرفته وی را به تبعید بفرستد...

در این دیدار حمدالله محب حضورش را در شبرغان، آوردن امنیت بهانه کرده و جنرال دوستم را تشویق نمود تا در آوردن امنیت به وی کمک کند.
در حقیقت جناب محب، جنرال دوستم را تا سرحد یک قوماندان نظامی پایین آورده و با اینکه در آوردن امنیت به به او کمک کند، او را تحقیر کرده است.

محب بگونه ای برخورد کرد که جنرال دوستم ناخودآگاه به وی وعده سپرد تا در مبارزه با طالبان با او همکاری کند: (ما به ملت و مردم افغانستان ای اطمنیانه میتیم طالبان ره ازی بلند پروازی پایین تر به امید خدا میاریم)

رفتن حمدالله محب را به شبرغان و دیدار با جنرال دوستم می شود از چند زاویه به نگرش گرفت:
اول: فریب دوباره جنرال و تشویق وی به پیوستن رسمی به تیم دولتساز،
دوم: درگیر کردن جنرال با طالبان و ترور وی توسط آنها،
سوم: تقویت بیشتر مخالفان مسلح در شمال کشور با سوء استفاده از موقعیت جنرال،
چهارم: تدوین برنامه دوباره یک اتهام بزرگ علیه جنرال جهت تضعیف محبوبیت وی.

"آیا میدانید جنجال غنی و دوستم چی وقت و از کجا آغاز شد؟ شاید برای تان تعجب آور باشد اما حقیقت است. جنجال دوستم و غنی از اولین جلسه کابینه حکومت وحدت ملی شروع شد.
در اولین جلسه کابینه اشرف غنی به طرف جنرال دوستم نگاه میکند و با پر رویی و بی نزاکتی تمام به او میگوید که جنرال صاحب خو به کارهای سیاسی و تخنیکی چندان علاقه و صلاحیت ندارد؛ بناً او مسوول امور جوانان و ورزش باشد؛ دانش صاحب با وزارت های عدلیه و کار و نمیدانم چی همکاری کند.
جنرال دوستم اگرچه ناراحت اما به خنده به او میگوید مگر من رونالدوی افغانستانم؟ و از جلسه خارج می شود. اشرف غنی هم هیچ اعتنایی به او نمی کند و دوستم حتی صلاحیت استخدام یک مامور را هم ندارد.‌..

بالاخره بعد از دو سال جنرال طالب کش تصمیم میگیرد که به غورماچ به جنگ طالبان برود. در مسیر راه هم به راه اش کمین افراز میکنند. بالاخره صبر دوستم لبریز می شود و خودش همه این حرف ها را میگوید.
بعد از آن غنی خیل ها (اتمر، استانکزی و رحیمی) به شدت به فکر دسیسه سازی می شوند و فایق ها و ایشچی ها را جذب و بر ضد دوستم به تبلیغات می پردازند...
تا آنکه پروسه ایشچی قبل از فایق به موفقیت می رسد و جنرال طالب کش را توسط رسانه های مزدور به سطح بین المللی همانطور یک فرد معرفی می کنند و بالاخره از وطن تبعید می شود... و در دنیای تبعید از روی مجبوری با نور و محقق ایتلاف نجات را تشکیل میدهد. پسان سران ایتلاف نجات برای دوستم در کابل با سفارت های خارجی لابی گری میکنند... چنانچه آقای محقق و نور در جلسات علنی در کابل حکومت و خارجی ها را هشدار دادند...

در همان روزها غنی خیل ها قیصاری را گرفتار و افرادش را مظلومانه لت و کوب و حتی کشتند... اینجا است که بخت به جنرال بیشتر یاری می کند و ترکتباران خشمگین بخاطر رهایی هرچی عاجل قیصاری و محاکمه افراد دخیل در رویداد به جاده ها میریزند و این اعتراضات باعث می شود جنرال به کشور برگردد و دستور پایان اعتراضات را صادر کند و قیصاری همچنان در بند میماند و بقیه جریان قیصاری که برهمگان واضح است...

بعدا فایق را والی فاریاب مقرر کردند و او در فاریاب خود را رهبر معرفی میکند و عملا میگوید که دیگر اجازه نمی دهم دوستم مردم ما را به معامله بگیرد و...
اما با این همه زشتی، بی مهری و ناسپاسی باز هم اشرف غنی بی شرمانه از دوستم میخواهد تا در کنارش قرار گیرد. انسان باید چقدر بی شرم باشد تا به این همه تعهد شکنی باز هم به دوستم رجوع کند؟
هیچ عقل و منطقی قبول نمی کند که جنرال باز هم در کنار غنی قرار گیرد."

در حالی جنرال دوستم مصاحبت حمدالله محب را می پذیرد که هنوز پرونده توطئه ارگ (ایشجی) علیه او باز است و هر لحظه ممکن است به دادگاه کشانیده شده و محاکمه شود. علاوه بر این، اشرف غنی می تواند از پرونده باز شده توسط ارگ علیه جنرال به عنوان جنایتکار جنگی و اجتماعی نیز استفاده نماید.

در اوایل سال گذشته حنیف اتمر قبل از آمدن جنرال دوستم به کابل با سفیر انگلیس دیدار و از وی خواسته بود که از نهادهای عدلی و قضایی افغانستان بخواهد تا با جدیت پرونده جنرال دوستم درباره ایشجی را پیگیری کنند. سفیر انگلیس نیز بدون معطلی درباره اتهام‎ها برجنرال دوستم و برگشت وی به کشور گفته بود که باید هرگونه اتهام بگونه جدی و از راه‌های قانونی بررسی شود. نیکولاس کی افزوده بود: بریتانیا و همکاران بین المللی اش همواره بسیار واضح بوده اند که مسایل قانونی باید طی شود و اگر اتهامات جدی وجود داشته باشد باید بگونه مناسب و از راه های قضایی به آنها رسیدگی شود.
نیکولاس کی و حنیف اتمر همچنان تاکید کرده بودند که این نقطه ضعف جنرال دوستم را باید بصورت جدی به عنوان اهرم فشار بر وی به عنوان پرونده باز نگهدارند تا این رهبر ازبک ها نتواند سر از فرمان اشرف غنی و حنیف اتمر بردارد.

در کنار همه اینها، سفارت آمریکا و دیگر خارجی ها و گماشتگان غربی در ارگ بقدر کافی از جنرال دوستم مدرک جمع آوری کرده اند تا بتوانند در هر مقطعی از وی در راستای اهداف و سیاست های شان استفاده کنند.
با این وجود، از حال جنرال را مرده فرض کنید!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
محب
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال مرد است و ایزک هایی مثل غنی پیشش چولل هم کرده نمی تواند.
ماه حمل غنی میمیرد و قصه تمام است.

>>>   نویسنده عالیقدر کود۴!
تجاوز دوستم بالای یشچی واقیعت محض است نه دسیسه.
لطفا اعتبار نوشته های عالی تان را سبک نسازید.
عاقل

>>>   دوستم باید تضمین بگیرد که دیگر طیارات جنگی درفضای جوزجان پرواز نکنند
اگر بازهم طیارات درارتفاع کم پرواز کنند این بار دوستم سکته خواهد کرد
خلیل زاد

>>>   دوست عزیز ما مسلمانان نیازی به دشمن دیگر و خارجی نداریم، جهل و خرافات و تفکر و اندیشهً عقبماندهً ما اولین و بزرگترین دشمن درونی خودمان هست و همدیگر را کشته و نابود می کنیم و نیازی به دشمن سازی و دشمن تراشی نیست..

>>>   -جنرال دوستم از یک نظام فکری منسجمی برخوردار است ولی با داده های جدید، آمادگی تعدیل و اصلاح فکر خود را پیدا میکند.
سیدثمرالدین"سنگر

>>>   بیچاره جنرال در بد دامی گیر افتاده است. این اشرف غنی دست شیطان را از پشت بسته است.علیه همه اقوام غیر پشتون دسیسه و توطئه نموده و انان از صحنه خارج نموده است.میدان را برای بازی و خوردن پشتونها هموار نموده و هیچ شرمی هم از این کار خود ندارد بلکه به آن افتخار می کند.

>>>   جنرال صاحب دوستم ديگر فريب پشتين دوست ها را نميخورد

>>>   یک شیر همیشه شیر هست زنده باد قهرمان شما تا زنده ام با تو خواهم مانده زنده باد جنبش

>>>   Rahmatulla Ravand
ارقام سخن می گویند:
نتیجه ۱۶ ساعت کار اشرف غنی!

١- یونسکو: افغانستان دومین کشور بیسواد جهان است.
٢- بانک جهانی: افغانستان بدترین کشور آسیایی برای سرمایه گذاری است.
٣- سازمان شفافیت جهانی: افغانستان فاسدترین کشور جهان است.
۴- نهاد تحقيقاتى میپل کرافت: افغانستان سومین کشور بی ثبات جهان است.
۵- سازمان ملل: افغانستان بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر (خشخاش)
٦- بنیاد صلح: افغانستان هفتمین کشور ناکام در جهان است.
٧- نی: افغانستان خونبارترین کشور برای خبرنگاران است.
٨- لوی سارنوالی: افغانستان بدترین کشور برای زنان و کودکان است.
٩- بنیاد اقتصاد و صلح: افغانستان سومين کشور ناامن و خطرناک جهان است
١٠- مجمع جهانی اقتصاد (WEF): افغانستان بدترین کشور جهان برای زنان است.
١١- اینترنشنال اسپکتیتور: افغانستان دومین کشور قربانی تروريزم است.
١٢- بنیاد نجات کودک: افغانستان و سوماليا بدترین کشورها برای مادر شدن است.
١٣- بی بی سی: پس از سوریه بیشترین شهروندان افغانستان، در کشورهای جهان پناهنده شده اند.
١۴- وزارت صحت عامه: ١١٪‏ (سه ميليون) شهروند افغانستان معتاد به مواد مخدر است.
۱۵- تلویزیون طلوع: افغانستان یک ملیارد دالر از کشورهای بیرونی قرضدار است.
١٦- آوا: بیست ميليون (۷۵ درصد) شهروندان افغانستان زیر خط فقر زنده گى میکنند.
١٧- وزارت صحت عامه: شصت درصد مردم افغانستان از افسردگی رنج میبرند.
١٨- شفقنا: ٧٢٪‏ زنان افغانستان افسردگی دارند.
١٩- انتی میدیا: بخش بزرگی از کودکان افغانستان به مواد مخدر رو آورده‌اند.
رو برداشت از برگ حقایق داغ

>>>   آگاهی آگاهی آگاهی به تمام مردم غیور حب وطن افغانستا ن
اتباع اصیل و آگاه و قلم بدست افغانستان حق مداخله در امور سیاست داخلی پاکستان ندارد
شروع از 1325 حاکمان بی دانش قدرت طلب تکه قومی در امور سیاست داخلی پاکستان مداخله بنام پشتونستان همین دلیل است که 40 سال کشور به میدان جنگ قدرت های جهانی تبدل شده وپاکستان هم سهم خود را بر میدارد که راکت های گور خود را بر افغانستان هدف میگرد و مردم بیچاره و بی دفاع ما قربانی پشتونستان خواه شده اند. سلانه میلیون ها دالر برای رهبران پشتونستان خواه ازطرف حاکمان قبیله و رهبری وزارت اقوام قبایل بخاطر شعار لر او بر یو افغان دی پول هنگفتی داده می شود اما مرد م بعضی ولایت کشور ما در فقر و را ه های بدون اسفالت در رنج زندگی دارند. دیگاه اکثریت مردم آگاه وطن دوست افغانستان پیستون پاکستان پاکستانی است تاجیک تاجیکستان تاجیکستانی است ازبک ازبکستان ازبکستانی است وترکمن ترکمنستان ترکمنستانی است . هیچ افغانستانی حق مداخله درامور سیاست داخلی کشورهای همسایه ندارد. اگر کدام حمق و کودن بی دانش دست به مداخله درامور سیاست داخلی کشورهای همسایه میزند اتباع اصیل افغانستان عزیز ما نیست.

>>>   عاقل!
آیا وقت دخول ا دوستم در ک ایشجی خودت حضور داشتی؟
حال که محب رفته و تمام شب را بغل دوستم خوابیده و چند روزی است چاک چاک راه میرود چرا هیچ دوسیه یی باز نمیشود.
به فکرم تو عاقل هم گاهی بی عقلی کرده یی.

>>>   جنرال دوستم اگر این بار فریب اشرف غنی را بخورد ، دیگر ازبک ها به او اعتماد نخواهد کرد . بهتر است در کنار دوستان خود بماند .
حامد از میمنه

>>>   جنرال عبدالرشید دوستم خاصیت بودنه را دارد. هرکس ... را نوازش داد، به همان شخص انس می گیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است