غنی، محب را به دیدار جنرال دوستم به شبرغان فرستاد
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۲    ۱۳۹۸/۱۱/۸ کد خبر: 161985 منبع: پرینت

اشرف غنی حمدالله محب مشاور امنیت ارگ ریاست جمهوری را نزد جنرال دوستم به شبرغان فرستاد تا جنرال را فریب بدهد و وی را دوباره به معاونیت ریاست جمهوری برگرداند و پس از نتیجه انتخابات دوباره دوسیه ایشچی را بهانه گرفته وی را به تبعید بفرستد...

محب در دیدارش با جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست رییس‌جمهور در ولایت جوزجان میگوید که نیروهای دولتی نمی‌گذارند تا طالبان به این هدف شوم شان برسند.
دوستم به مردم وعده می‌سپارد که از فعالیت‌های طالبان در شمال‌کشور جلوگیری خواهند کرد.

محب گفت:«کوشش میکنیم که پیش ازی که دشمن ساحه ره ازی کده هم وضعیت ره خراب تر بسازه، ما عملیات تصفیه‌یی ره انجام بتیم، و بتوانیم که آماده‌گی خوب تره بری بهار داشته باشیم تا از یک فاجعه کلان جلوگیری کنیم.»
دوستم نیز وعده سپرد تا در برابر طالبان بایستد:«ما به ملت و مردم افغانستان ای اطمنیانه میتیم طالبان ره ازی بلند پروازی پایین تر به امید خدا میاریم.»

مشاور شورای امنیت‌ملی با اشاره به تلفات غیر نظامیان در درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان، می‌گوید که تلفات غیر نظامیان پذیرفتنی نیست.
محب می افزاید:«به هیچ وقت تلفات غیر نظامیان قابل قبول نیست، ای اشتباهاتی که صورت میگیره ما نمیخواهیم که ای دوام بکنه.»

جنرال عبدالرشید دوستم می‌گوید که در این دیدار، در باره‌ی انتخابات ریاست جمهوری نیز گفتگو شد.
آقای دوستم در اینباره چنین اظهار داشت:«یک راه حل سیاسی ره باید پیدا کنیم که ازی کشمکش سیاسی ما، یک طرف مادولت، یک طرف ما اپوزیسیون، و ازی دشمن ما سود میبره.»

مشاور شورای امنیت‌ملی در حالی از بهر بررسی اوضاع امنیتی ولایت‌های شمال‌کشور به ولایت‌های بلخ و جوزجان آمده‌است که دامنه‌ی ناامنی‌ها در این بخشی از کشور گسترش یافته‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
جنرال دوستم
محب
نظرات بینندگان:

>>>   ایشجی پیر و بد قواره بود
این بچه گک اگر چند شب دل دوستم را به دست بیاورد تمام مشکلات حل میشود.

>>>   دوستم نباید بنام عملیات با افراد خود به جبهات برود اگر میرود این را درنظرداشته باشد ه مانند رزاک کندهاری صحنه دیگر تکرار خواهد شد
ر

>>>   نوش جان اکه دوستم
غنی میداند که به کی چی را پیشکش کند چون کارش دلالی و چیز کشی است.

>>>   این مهارت از غنی نیست کسی دیگر جائی دیگر این مهارت ها و این پالیسی ها را به وی می آموزانند که چگونه این رهبران بی دانش را بچرخانند.
مظلومیار

>>>   محب بعد آمدن از نزد دوستم چاک چاک راه میرود.

>>>   اوغان كه زورش نرسيد ك... پيش ميكند . دوستم مواظب باش.

>>>   جنرال صاحب دوستم در سياست پخته شده او ديگر فريب دغه را نميخورد

>>>   آگاهی آگاهی آگاهی به تمام مردم شریف وبا غیورو حب وطن افغانستا ن
اتباع اصیل و آگاه و قلم بدست افغانستان حق مداخله در امور سیاست داخلی پاکستان ندارد
شروع از 1325 حاکمان جاهل ، بی دانش وقدرت طلب در امور سیاست داخلی پاکستان مداخله بنام پشتونستان همین دلیل است که 40 سال کشور به میدان جنگ قدرت های جهانی تبدل شده وپاکستان هم سهم خود را بر میدارد که راکت های گور خود را بر افغانستان هدف میگرد اوضاع افغانستان دایم سازمان استخبارتی پاکستان توسط همین غلامان ونوکران لر و بر پشتونستان خواه و به سیله انتحار و انفجار متشنج می سازد و مردم بیچاره و بی دفاع ما قربانی پشتونستان خواه جاهل در این عصر 21 در طی این 40 سال شده اند.
سلانه میلیون ها دالر از بودیجه افغانستان برای رهبران پشتونستان خواه ازطرف حاکمان قبیله جاحل و توسط رهبری وزارت اقوام قبایل بخاطر شعار لر او بر یو افغان دی این پول هنگفتی داده می شود اما مرد م بعضی ولایت کشور ما زیر خط فقر ناداری و بیکاری و را ه های آنها بدون اسفالت در رنج زندگی دارند. دیگاه اکثریت مردم آگاه سیاسی و قلم بدست وطن دوست افغانستان پیستون پاکستان پاکستانی است ، هزاره پاکستان پاکستانی است و تاجیک پاکستان پاکستانی و تاجیک از بکستان ازبکستانی است و تاجیک تاجیکستان تاجیکستانی است ازبک ازبکستان ازبکستانی است وتاجدیک ترکمنستان ترکمنستانی است و ترکمن ترکمنستان ترکمنستانی است . هیچ افغانستانی حق مداخله درامور سیاست داخلی کشورهای همسایه ندارد.
اگر کدام حمق و کودن بی دانش جاهل دست به مداخله درامور سیاست داخلی کشورهای همسایه میزند اتباع اصیل افغانستان عزیز ما نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است