سفر خلیلزاد و جنرال میلر به بروکسل درباره افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۷    ۱۳۹۸/۱۱/۸ کد خبر: 161984 منبع: پرینت

دو روز می شود که زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان و جنرال اسکات میلر فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع از بهر رای زنی ها با مقام های ناتو در باره روند صلح افغانستان در بروکسل به سر می برند.
به گزارش طلوع، نماینده همیشگی امریکا در سازمان ناتو می گوید که متحدان امریکا در این سازمان به تلاش های سیاسی و نظامی امریکا برای پایان جنگ در افغانستان متعهد هستند.
نماینده امریکا در ناتو می گوید که هم پیمانان واشنگتن در ناتو برای پایان جنگ در افغانستان متعهد هستند تا بار دیگر افغانستان تهدیدی به این کشور ها نباشد.

هوتچیسن، نماینده همیشگی امریکا در ناتو، در یک توییت گفت: «متحدان امریکا در ناتو به تلاش های سیاسی و نظامی مان برای پایان جنگ در افغانستان متعهد هستند تا مطمین شوند که بار دیگر گروه های هراس افگن در افغانستان در برابر این کشور ها تهدیدی نباشند.»

خلیل‌الله صافی، رییس پیشین نهاد پگواش در افغانستان، گفت: «فکر نمی کنم که تا آخر ماه جنوری توافق نامه امضا شود و این احتمال وجود دارد که در صورت توافق در چند هفته اینده این توافق نامه به امضا برسد.»

اما در افغانستان، در حالی که حکومت از نهایی شدن هیات گفتگو کننده با طالبان خبر می دهد، اما برخی از احزاب و جریان های سیاسی برای ایجاد یک هیات گفتگوکننده نشست هایی را برگذار کرده اند.

حاجی دین محمد، رهبر حزب اسلامی صلح و ترقی افغانستان، گفت: «در هفته آینده نشست دیگری برگذار می شود که هم در باره طرح واحد بحث می شود و هم در باره هیات پانزده نفره گفتگو کننده تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.»

اما ریاست جمهوری می گوید که هیات گفتگو کننده حکومت با طالبان پس از مشوره ها با مردم و سیاست گران کشور ایجاد شده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور، گفت: «ما در هر قدمی که برای صلح و برقراری صلح گذاشتیم با مردم و سیاسیون مشوره کردیم و دروازه های مشوره به روی نظریات سالم و سازنده باز بوده است.»

پیش از این طالبان طرح کاهش کوتاه مدت خشونت ها را تایید کرده است، اما حکومت افغانستان طرح کاهش خشونت ها را عملی نمی داند و برای آغاز گفتگوهای میان افغانان بر تامین آتش بس تأکید می ورزد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   توافق صلح طالب و آمریکا به طالب و به آمریکا مبارک
مگر تروریست های طالب باید از ملت افغانستان معذرت بخواهند و از نوکری پاکستان توبه کنند و بیایند در کابل و درس انسانیت و اسلامیت بیاموزند تا مردم ما خاص برای رضای خداوند این جانیان را عفو کنند.

آمریکا نبود ما مقابل تجاوز سیاه پاکستان و نوکر های سیاه دل اش طالبان مقاومت کردیم
آمریکا بود طالب رشد کرد و مگر ما مقاومت کردیم
آمریکا برود باز هم ما ایستاده ایم و با طالب و بادارش پاکستان مبارزه خواهیم کرد.

غنی و کرزی و احدی و یون و امثالهم در نبود آمریکا در صف طالب می ایستند و این گپ معلومدار است

>>>   خليلزاد تلاش دارد تا به هر قيمت ميشود پشتون ها حاكمباشند ولو كه تروريست و طالب باشند . وليمعادله در حال تعغير است نيرو هاي مخالف طالب در حال تشكيل جبهه نظامي ضد طالب اند . بزودي خواهيد ديد

>>>   امریکا چه کاره است که به جای مردم افغانستان تصمیم می گیرد و در انتخابات ما مداخله می کند؟
تا این کشور شریر و زورگوی امریکا که افغانستان را اشغال کرده و در کشور حضور داشته باشد، صلح نخواهد آمد.
جنگ و کشتار به خاطر حضور امریکاست.
صلح باید بین خود افغانستانی ها بدون مداخلات خارجی صورت بگیرد.
19 سال حضور رژیم ایالات متحده بجز کشتار و فقر و ناامنی و اشغال و چپاول منابع طبیعی افغانستان چیزی دیگری در پی نداشته است.
به عنوان یک افغانستانی به آقای غنی توصیه می کنم که سران کفار را بر سر ملت مظلوم افغانستان بیش از این مسلط نکند.
آقای غنی! شما دقیقا بر ضد صریح آیات قرآن عمل می کنید و کفار مثل امریکای جنایت کار را که داعش را از سوریه و عراق به افغانستان منتقل می کند، بر سر مردم مسلمان افغانستان مسلط کردید.
آقای غنی! از رفتار امریکا با فلسطینی ها عبرت بگیر.
همین رئیس جهمور نحس و نجس امریکا بود که قدس قبله اولین مسلمین و سرزمین اسلامی فلسطین را به صهیونست های اسرائیل بخشید.
همین رئیس جمهور نژادپرست و ضد مسلمان امریکا بود که بلندی های جولان در سرزمین کشور اسلامی سوریه را به اسرائیل بخشید.
آقای غنی! لااقل از سرنوشت عراق درس بگیر که امریکایی ها بر تمام حریم هوایی و زمینی عراق مسلط است و بر خلاف قوانین بین المللی و کشور خود عراق هر کاری که دلش بخواهد انجام می دهد و هرچه مردم عراق و پارلمان عراق می گویند کشور مارا ترک کن تا سرزمین ما محل جنگ با همسایگان ما نشود؛ اما امریکا با زورگویی و پر رویی کشورشان را ترک نمی کند.
آقای غنی افغانستان را محل جنگ بین امریکا و ایران قرار نده.
صلح خریدنی نیست. صلح باید بین افغانستانی ها باشد نه اینکه امریکا به جای ملت صلح کند و تصمیم بگیرد!!!!
ممکن است امریکا تو را که حقیرانه و ذلیلانه کاسه لیس و تابع بدون چون و چرای امریکا هستی چند سالی به عنوان رئیس جمهور نگه دارد؛ اما تو خود کمی خجالت بکش به جای چوکی خودت کمی دل به مردم بسوزان!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است