اصلاح خبر: طیاره سقوط داده شده آمریکایی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۱    ۱۳۹۸/۱۱/۷ کد خبر: 161968 منبع: پرینت

ساعتی قبل طیاره مسافربری شرکت آریانا در منطقه سدوزی ولسوالی ده یک ولایت غزنی سقوط نموده است.
گفته می شود که این منطقه تحت کنترول طالبان است و دسترسی به این منطقه در حال حاضر وجود ندارد.
شنیده می شود که طالبان اطراف این هواپیما را محاصره کرده اند و اجازه حضور مردم منطقه را به محل هواپیما نمی دهند.

تکمیل خبر:
طالبان اعلام کردند که هواپیمای نظامی حامل "افسران بلندپایه استخباراتی" آمریکایی در غزنی از سوی افراد این گروه "سقوط داده شده" است.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به محفوظ ذبیدی خبرنگار بی‌بی‌سی در کابل گفته است که افراد این گروه این هواپیما را "به گونه تاکتیکی" سقوط داده‌اند.
این هواپیمای نظامی آمریکایی در منطقه ولسوالی "ده‌یک" که تحت کنترل طالبان است، سقوط کرده است. ‌
طالبان در اطلاعیه‌ای گفته‌اند، سرنشینان این هواپیما "در حال اجرای ماموریت جاسوسی" بودند.

ارتش آمریکا گفته است درباره خبرهای مربوط به سقوط هواپیمایش در افغانستان تحقیق می‌کند.
در ساعات اولیه گزارش‌هایی از سقوط هواپیمای مسافربری در ولایت غزنی منتشر شد که شرکت هواپیمایی آریانا و اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان، آن را تکذیب کردند.
اداره هوانوردی ملکی (غیرنظامی) با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که این نهاد براساس بررسی‌هایی که انجام داده هیچ موردی از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری غیرنظامی را تایید نمی‌کند.
مقام‌های امنیتی در ولایت غزنی در جنوب افغانستان پیش از این گفته بودند که یک هواپیمای مسافربری در ولایت غزنی سقوط کرده و تاکنون تلفات و خسارت ناشی از آن مشخص نیست.

در پی اعلام خبر سقوط یک هواپیما در ولایت غزنی،‌ ویدیویی منتشر شده که یک هواپیمای درحال سوختن را نشان می‌دهد. بنا بر برخی شواهد، این هواپیما که در ویدیو دیده می‌شود،‌ متعلق به نیروی هوایی آمریکاست.
احمد خالد وردک، فرمانده پولیس غزنی گفت که این هواپیما در روستای "سدو" ولسوالی "ده یک" ولایت غزنی سقوط کرده است.
اداره هوانوردی اضافه کرده است که گزارشی از این که پروازی عبوری از افغانستان دچار سانحه هوایی شده باشد نیز به این اداره مخابره نشده است.
این اداره اضافه کرده است که "موضوع سانحه هوایی در غزنی" را "جداً تعقیب" می‌کند.

مقام‌های دولتی در ابتدا گفتند که این هواپیما مربوط به شرکت آریانا است. شرکت هواپیمایی آریانا اما اکنون‌ گزارش‌های اولیه مبنی بر تعلق هواپیمای سقوط کرده به این شرکت دولتی را رد می‌کند
میرویس میرزکوال، معاون و سرپرست شرکت آریانا گفت که هیچ یک از هواپیماهایی که متعلق به این شرکت باشد سقوط نکرده است. به گفته او این شرکت یک پرواز از هرات به کابل داشته که به زمین نشسته و پرواز دیگر این شرکت به دهلی بوده که بر اساس اطلاع فرودگاه به زودی در دهلی نشست خواهد کرد.
او تاکید کرد که هواپیمای دیگری از این شرکت در حال پرواز نیست.

فرمانده پولیس غزنی گفته بود که شمار تلفات مشخص نیست ولی هواپیما آتش گرفته و منطقه زیر کنترل طالبان است.
ده یک در سمت جنوب شرق ولایت غزنی موقعیت دارد و حدود ۲۵ کیلو متر از مرکز غزنی فاصله دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هواپیما
غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   طیاره اریانا که از دهلی جانب هرات پرواز داشته سقوط کرده

>>>   یک فروند طیاره شرکت هوایی آریانا با ۸۳ سر‌نشین که از هرات به کابل پرواز داشت، در ده یک غزنی سقوط کرده است ساحه تحت کنترول طالبان ....

>>>   الحمدالله که دروغ است به فضل ومرحمت خداوند ۀآریانای مردم افغانستان از سفر هرات سلامت به کابل نشست کرده است ،
هزار مرتبه شکر خداوند
ر

>>>   خدا رحمت کنه کشنه شدگان را چرا سقوط کرد ؟

>>>   از آریانا نیست
ملت به تشویش نشوید

>>>   این هواپیما نظامیان امریکایی بوده و این اقدامات برای خونبهای حاج قاسم هنوز کم است سیلی های بزرگتر در راه است که امریکا را به عزا خواهد نشانید.

>>>   Wahid Payman
این‌که طیاره‌ی سقوط کرده مربوط به شرکت هوایی آریانا نبوده، بحث را به پایان نمی‌رساند، بلکه ده‌ها سوال تازه را خلق می‌کند. این طیاره مربوط کدام شرکت و کدام کشور بود.
چرا افغانستان از این پرواز بی‌اطلاع بوده است؟
چرا مسوولان سازمان هوانوردی کشور، تلفن‌های خود را خاموش کرده و نمی‌خواهد اطلاعات تازه‌ای در اختیار رسانه‌ها قرار دهد؟
سیستم‌های رادار و ردیابی افغانستان مگر توانایی کنترل حریم هوایی کشور را ندارند؟
چگونه با گذشت ساعت‌ها از این رویداد، هیچ‌کس نمی‌داند طیاره‌ای به این بزرگی در حریم افغانستان چه می‌کرده؟
مبدأ و مقصد این طیاره کجا بوده؟
چگونه سقوط کرده است؟ به دلایل تخنیکی یا برخورد شی خارجی (هرچند این تحقیق نیاز به زمان دارد.)
آیا این طیاره در حال انتقال مخالفین کشور مانند داعش و یا طالبان از جایی به جای دیگری بوده یا نه به تنش‌های اخیر منطقوی پیوند دارد؟
در همه ۱۸ سال کار رسانه‌ای‌ام با خبری چنین پیچیده و سردرگم کننده مواجه نشده بودم.

>>>   سرور دانش در یک نشست از سقوط یک فروند طیاره مسافربری اریان در جلسه بیان کرد و ظمننا گفته بود تا حال تعداد مسافر کشته شده از سقوط طیاره مذکور هنوز در دست نیست ازین معلوم میشود که ارگ نشینان چوت انداز فیر میکننند بدون اینکه از واقیع ها با خبر باشند و تحقیق کهمثال زنده و تازه ان خبر سقوط طیاره مسافر بری توسط سرور دانش معاون دوم اشرف غنی را مثال زد که گرم و تازه است که موضوع سقوط طیاره در ولایت غزنی برخلاف انچه سرور دانش معاون دوم اشرف غنی گفته بود برخلاف اصل واقعیت ازسقوط طیاره مسافر بری در ولایت غزنی در حین امضاء یک سند از ازادی بیان با جامعه جهانی خبر داده بود که در شبکه های مخابراتی تصویری داخلی انرا نشر و پخش کرده است این خبر نادرست انهم توسط معاون دوم غنی نشان دهنده انست که مانند وعده های دروغین شان بمردم مطلب خبری شان هم نادرست بر خلاف واقعیت است چنین چیز ها سبب گردیده تا اعتماد مردم را از دست داده اند .

>>>   ♔بله ما از اول هم میدانستیم و گفتیم خبر را اصلاح کنید حال بگویید چرا ایران با طالبان ارتباط دارد ☚بالاخره خبر خوش سیلی به آمریکا را در افغانستان هم شنیدیم همکاری اطلاعاتی ایران با امریکا برای سرنگونی طیاره امریکا جواب داد هواپیمایی که گفته میشود شامل ۱۰۰ نفر ماموران اطلاعاتی امریکا بوده استاز جمله گفته میشود مایک دی آندریا مشهور به آیت الله مایک مسیول میز ایران و خاورمیانه در سیا نیز جز هلاکت یافتگان است البته هنوز این خبر صد درصد تایید نشده است امریکا ضربه بزرگی خورده است خبر ها حاکی از آن است که در ۲۴ ساعت گذشته یک فروند هواپیمای آمریکا در بلخ و بک فروند هم در پکتیا سقوط داده شده است که خبرها هنوز درحال تکمیل است.
ایران هرچند اختلاف ایدئولوژی جدی با طالبان دارد ولی برای ضربه زدن به دشمن مشترک که همانا امریکای خبیث و جنایتکار است از هیچ گونه تلاش و کمکی فروگزار و کمکاری نمیکند.
س.ق۹.نوید۱۶

>>>   یک چرخبال آمریکایی هم توسط طالبان سقوط کرد

>>>   افسر طراح عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی در این هواپیما به درک واصل شد

>>>   سکوت خبری هم زمان رسانه های غربی در پی سقوط متجاوزین امریکایی در کشور مسلمان افغانستان !!! اگر این اتفاق برای هر کدام از کشور های مسلمان می افتاد الان تا فی خالدون آن را پخش مستقیم می کردنند و مدعیان حقوق بشر داد و بیداد می کردنند.

>>>   ان شاءالله طالبان و آمریکا با هم بجنگند و دست از سر مردم عادی بردارند این به نفع افغانستان است

>>>   سرور دانش باید استعفا بدهد با این بی خبری

>>>   اول فکر کردم متعلق به افغانستان بود و اتباع افغانستان سوارش بودند و نوشتم خدا رحمت کند نگو متعلق به نظامیان اشغالگر آمریکایی بود به جهنم که سقوط کرد مجبورند از یک قاره دیگر که چند میلیون کیلومتر با افغانستان و خاورمبانه فاصله دارد به افغانستان بیایند جز غارت معادن افغانستان و کشتن مردم افغانستان چه کاری کردند طالبان را هن که از بین نبردند هیچ داعش را هم به افغانستان آوردند

>>>   ازگروه طالبان بابت سرنگون کردن هواپیمای امریکایی تشکر میکنیم ---ازایران

>>>   خوب کرده اند هواپیمارا ساقط نموده اند امریکا باید ازافغانستان خارج شود.

>>>   الحمدلله که طیاره این کفار سقوط کرده است خداوند متعال ج تمام این کفار و یهود و نصاری را هلاک و بابود سازد آمین ثم آمین

>>>   ارگ دروغگو؟ يا ناآگاه از واقعيات كشوراند!؟
چرا دولت افغانستان بخاطر سقوط هواپيماى امريكایى دروغ گفت و عوض آن به سقوط هواپيماى آريانا كه ٨٣ مسافر دارد، تاييد كرد!؟ و سرخط خبرگزارى ها جهان شد، كه واقعا هزاران خانواده را شوكه ساخت و تكان داد، در غم اندوه فرو برد! حتی سرور دانش معاون دوم غنى احمدزى هم منحيث سخنگو دولت ظاهر شده، كه آگاهانه و يا ناآگاهانه سقوط يك طياره ( آريانا ) را تاييد كرد و گفت از تلفات هنوز اطلاعى در دست نيست...!؟
نوت ؛ در حاليكه مسوولين هوانوردى در رسانه ها گفتند كه ما از همان دقايق اول اطلاع داشتيم و در تماس بوديم، ميخواستيم طياره امريكایى را به نزديكترين ميدان راهنمایى كنيم!
اما ارگ چرا تجاهل عارفانه كرد و به مردم دروغ گفت؟
رضا ميهن يار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است