برخی وزارت ها ادغام یا حذف می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۸/۱۱/۷ کد خبر: 161962 منبع: پرینت

برخی وزارت ها ادغام یا حذف می شوند. منابع معتبر که نخواستند نامی از آنان برده شود به خبر گزاری رشد اظهار داشتند که کار روی طرح ادغام نهادها و وزارت‌های دولتی از مدت‌ها قبل آغاز گردیده بود که در حال حاضر، این طرح نهایی گردیده و قرار است در فصل جدید حکومت‌داری به مرحله اجرا درآید.

به دلیل رفع تورم تشکیلاتی در ساختار نظام، قرار است بعضی از وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی بنا به میزان کم اهمیت بودن و غیر کاربردی شان با سائر نهادهای مشابه دولتی ادغام و بودجه شان در راستای انکشاف بهتر در امور زیر بنایی تخصیص داده شود.
بنا به اظهارات منبع، مطابق این طرح، قرار است که وزارت انکشاف دهات با وزارت زراعت و مالداری مدغم گردیده و وزارت اقتصاد نیز در ساختار وزارت مالیه مدغم خواهد شد.

منبع می‌گوید که این وزارت‌خانه‌ها با بودجه‌های گزاف، کاربرد چندان موثر در امور رشد و توسعه‌ی کشور نداشتند به این لحاظ مدغم سازی آنان از ضروریات اساسی در راستای گام برداشتن به انکشاف و توسعه پنداشته می‌شود. بنا به محتوای این طرح، وزارت امور زنان نیز احتمالا لغو گردیده و بدیل آن، تشکیل شورای زنان روی کار می‌آید، معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز به شورای جوانان تقلیل خواهد یافت.

همینطور در بسته‌های اصلاحی وزارت امور خارجه نیز برخی از سفارتخانه‌های افغانستان بنا به تشخیص عدم اهمیت شان از تشکیلات این وزارت حذف گردیده و در عوض، بنا به ضرورت و اولویت بندی این وزارت، تشکیلات جدیدتری در ساختار آن اضافه خواهد گردید که پاسخگوی نیازهای مردم افغانستان در داخل و خارج از کشور باشند. تطبیق بسته اصلاحات در نهادهای دولتی، چندی پیش از مشاوریت شورای امنیت ملی آغاز گردید که مطابق به آن دهها بست غیر ضروری تنقیص گردیده و بودجه آن به انجام امور مهمتر تخصیص یافت، این در حالیست که قبل از این، اقدامات چندان جدی در راستای اصلاح و بازنگری در کاربرد نهادهای دولتی مورد توجه قرار نگرفته بود و قرار است که اصلاح سازی در فصل جدید حکومت‌داری آقای غنی عملی گردد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت
کابینه
نظرات بینندگان:

>>>   در تمام کشور ها وزارت مالیه و وزارت اقتصاد،دو وزارت جداگانه هستند.
وزارت مالیه وظیفه جمع آوری عواید کشور و تصویب بودجه وزارت خانه ها و مصارف آنها را به عهده دارد.
اما وزارت اقتصاد،مسئول پلان گزاری اقتصاد کشور و پلان گزاری پروژه های کوتاه مدت و طویل المدت اقتصادی و رشد سکتور. های مختلف اقتصادی کشور میباشد.
اینطور نمیشود که وزارت مالیه خود کوزه و خود کوزه گر و خود گل کوزه باشد.
خودش پلان های اقتصادی طرح کند و خودش برای آن بودجه در نظر بگیرد و خودش مصارف آنها را بدهد و به اختیار خودش در جریان سال نیز تعداد پروژه ها را تقلیل و یا ازدیاد بخشد و مصارف یک پروژه را به پرو ژه دیگر انتقال بدهد و مطابق میل و خواهش خودش پول های جمع آوری شده عایدات را به مصرف برساند.
وزارت اقتصاد میتواند در صورت عدم همکاری وزارت مالیه در مورد تخصیص پروژه های عمرانی خویش،انتقاد کند و خواهان تخصیص برای پروژه های خویش شود.
اما در صورتی که وزارت مالیه خودش مسئول پروژه های اقتصادی شود،به میل خود پول ها را به مصرف می رساند و اولویت ها را در نظر نمیگیرد.
حتی امکانات این میرود که در اول سال پول گزافی را به پروژه های غیر ضروری اختصاص بدهد و در آخر سال پول های تخصیص داده شده به این پروژه ها را به کود های اختصاصی انتقال بدهند و زمینه خورد و برو و سو استفاده از بودجه را برای خویش مهیا سازند.
بوآ قوای مقننه که شامل مجلس نمایندگان و مجلس سنا میباشد،باید جلو ادغام این دو وزارت خانه را بگیرد.
در قسمت تقلیل تعداد سفارت خانه ها،من نیز موافقم.زیرا افغانستان که یک کشور خود وفا از نگاه بودجه نیست و توسط جامعه جهانی مقدار اکثر بودجه آن تمایل میشود،توان تمایل این همه مصارف را ندارد.
حتی خود ایالات متحده آمریکا که بزرگترین ابر قدرت اقتصادی جهان است،در تمام کشور ها سفارت خانه ندارد.
همین دیروز سفیر آمریکا در آلمان جهت بهبود روابط بین صربستان و کوزوو و افتتاح پل ارتباطی میان این دو کشور،به منطقه سفر نموده بود.
این بدان معنی است که درست دو کشور،آمریکا سفارت خانه ندارد.

>>>   غنی ماه حمل میمیرد
این تشکیلات را در قبر تکمیل کند

>>>   كار خوبي است من قبلا در يكي از كمنت هايم به تفصيل تذكر داده بودم كه وزارت زنان و معينيت جوانان نا كار امد و اضافي است شايد اشرف غني انرا خوانده . هههه

>>>   چرا وزارت اقوام و قبایل از بین برداشته نمیشود که مصارف بودجوی ان و کار و بار اش موازی با ریاست عمومی امنیت ملی است و ریاست تفتیش و یا ارگانهای دیگری حق بررسی و تفتیش مصارف پولی انرا ندارند و یک وزارت پر مصرف ولی بی فایده غیر ضروری است و یا حد اقل مانند گذشته ها بریاست اقوام و قبایل تقلیل نمیگردد و دیگر اینکه غنی خان و دار و دسته جعلکار و تقلبکار ان گروپ یازنه ها بفکر این هستند که بازهم رای های جعلی و ساختگی و تقلبی انها کار ساز خواهد بود برای پینجسال دیگر مصرف ساخت حکومت تگ قومی و چور و چپاول سرمایه های خزانه ملت خواهند بودند نخیر دیگر چنین چیزی هرگز قابل قبول اکثریت ملت نیست و تقلبکاری و جعلکاری تان کار ساز دست یابی به قدرت دوباره تان شده نمیتواند ازموده را ازمودن خطاست جعلکاران و تقلبکاران بودن شان در راس حکومت نا رواست .

>>>   اولتر از همه مشاورین پنجصد گانه ریاست جمهوری وریاست ناکام اجرائیه که تشکیل شان بزرگتر از وزارت وسفارت است لغو گردند دوم باید برای پنج سال ولسی جرگه را تعطیل نمایند
ر

>>>   در فصل اول حکومت غنی دو وزارت و سه اداره مستقل را به نام وزارت ترانسپورت مدغم کرده است که مردم خود وضعیت ترانسپورت را در کشور به چشم می بیند. همین حالا این پنج اداره مدغم شده بنام وزارت ترانسپورت وزیر ندارد هر کس به راه خود روان است اینست اصلاحات و اینست اداره ! وای بر حال این ملت که به چنگال کی آفتاده است؟

>>>   باید وزارت اقوام وقبایل به کلی ازبین برود تمام کارمندانش باید به ثارنوالی معرفی شود

>>>   نقش وزارت سرحدات چه است وچه کارها را انجام میدهد جز منافقت و مداخله در امور پاکستان!
رول وزارت داخله ، وزارت خارجه ، ریاست عمومی امنیت ملی ، شورای امنیت ملی و وزارت دفاع ملی در ارتباط با وزارت سرحدات چیست ؟
پیشنهاد مردم افغانستان به دولت:
بهتر است که تمام این وزارت ها و ارگانها به وزارت سرحدات مدغم شوند تا یک مشت بیسواد و مفتخور و دو تابعته های پاکستان و افغانستان صاحب هزار ها دالر مفت گردند و وطن فروشی شان مقام اول را در جهان کسب کند
رشیدی

>>>   تا زمانیکه یک دولت قانونی نیاید هچ کاری صورت نمی گرد حالا دولت ما نداریم

>>>   فقط غنی را از ارگ بیرون بیندازید مشکل حل میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است