علومی و راوش برای اعضای خویش چه پاسخی دارند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۸/۱۱/۶ کد خبر: 161943 منبع: پرینت

علومی و راوش برای اعضای خویش چه پاسخی دارند؟
طوریکه به جدول تعیینات و مقرری های اشرف غنی احمدزی رییس غیر مشروع حکومت وحدت ملی، از آغاز انتخابات ریاست جمهوری تا اکنون دیده میشود فقط باندیست های آدمکش حفیظ الله امین مستبد، کودتا چی های شهنوازی گلبدین، اعضای فراکسیون (نجیب، خیبر، لایق) و هوا خواهان تیم تداوم فاشیستی خودش مقرر شده اند و بس.

این در حالی است که اعضا و هوا خواهان حزب متحد ملی نورالحق علومی و حزب آبادی داوود راوش و رشید آرین نیز یدک می کشند تا در پست های دولتی مقرر شوند و بخاطر این به تیم تداوم اشرف غنی احمدزی پیوسته بودند تا به اصطلاح در برنامه های تمامیت خواهانه او ((تعادل)) ایجاد نموده، شریک قدرت سیاسی شوند.

اما در عمل غنی احمدزی بازی قدرت و سیاست گزینشی کدرها در بستر همگرایی را بگونه ای تحقق بخشید که شرکای غیر خودی اش بیرون ماندند و یا در حاشیه رانده شدند، چونانی که دوستم و ضیا مسعود را ایزوله کرد، این سه نفر را هم کرد.

حالا دیده شود که این رییسان حزب متحد ملی و آبادی به اعضا و هواخواهان خویش چه پاسخی دارند از وعده های که داده بودند و از ناگزیر های که بخاطر تسلیم شدن توجیه میکردند؟

حفیظ راوند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علومی
راوش
نظرات بینندگان:

>>>   راوش کسی نیست که سرش به تنش بیرزد و من نمیدانم که کدام احمق در حزب وی شامل شده.
اما علومی در این پس پیری در پای غنی لوگری شد که خجالت آور است.
حیف نام حاکم عظیم جان

>>>   شما یکدفعه منتظر باشید که آیا خود اشرف غنی دوباره رییس جمهور میشود و یا نه،بعداً درباره اعضای کابینه او بحث کنید.
اگر یاد تان باشد،اشرف غنی وعده داده بود که انتخابات ریاست جمهوری به وقت و زمان اش برگزار میشود.اما کمیسیون سابق انتخابات بنا بر عدم امکانات برگزاری هردو انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در مدت کوتاه،بعد از انتخابات پارلمانی،به عدم کفایت و سؤ استفاده متهم شد و اعضای آن به سارنوالی معرفی شدتد و محبوس شدتد.
بعداً کمیسیون جدید انتخابات را تشکیل کرد و در رأس هردو کمیسیون خانم ها را قرار داد تا بعد از تقلب در انتخابات به نفع اشرف غنی،به خاطر خانم بودن شان،دیگر اکاندید های ریاست جمهوری،با آنها دست به یخن تشوند.
حتی خانم نورستانی داماد خویش فرامرز تمنا را نیز کاندید ساخت ،تا به مردم بگوید که اگر من تقلب میکردم،به نفع داماد خود تقلب میکردم.
بهرصورت انتخابات دایر شد و اشرف غنی با پوف و پتاق زیاد در بیانیه خویش گفت که:دیدید که انتخابات دایر شد یا نه؟
اما حالا از اعلان نتیجه ابتدایی انتخابات،اضافه از یک ماه سپری شده است و نتیجه آخری،به بهانه های مختلف اعلان نمیشود.
اشرف غنی نه در بگرام چندان مورد توجه دونالد ترامپ قرار گرفت و نه هم در کنفرانس اقتصادی سویس.
از طرف دیگر مذاکرات صلح با طالبان نیز در قطر جریان دارد.
از طرف دیگر تمام گروپ های اپوزیسیون دولت بشمول کرزی و داکتر عبدالله و جمعیت اسلامی و حزب
اسلامی و وحدت اسلامی و جنبش اسلامی و وزرای دوران کرزی و وزرای خارج شده دولت اشرف غنی،دست شان را یکجا کرده و هر روز جلسه میکنند و از مذاکرات صلح پشتیبانی میکنند که اگر امکانات باشد،در دولت آینده طالبان برای خویش جایی پیدا کنند.
درینصورت دولت طالبان باید صد ها وزارت خانه تشکیل کنند تا به همه نفر های خودشان و نفر های اپوزیسیون دولت اشرف غنی،جای پیدا کنند.
از طرف دیگر امسال انتخابات ریاست جمهوری امریکا است.هرچند کاندید های حزب دموکرات امریکا،چندان آدم هایی نیستند که در مقابل دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری رقابت کرده بتوانند،اما بازهم امکانات این وجود دارد که دونالد ترامپ برای گرفتن کریدت در میان مردم امریکا،شاید با طالبان به توافقی برسد که یک تعداد سربازان خویش را از افغانستان بیرون کند و یک دولت طالبانی و یا یک دولت اعتلافی از طالبان و اپوزیسیون دولت افغانستان تشکیل کند و یک تعداد سربازان خویش را از افغانستان بیرون کند و پول های پس انداز شده از جنگ افغانستان را،در عرصه های دیگر و به اختیار خود به مصرف برساند و بدینترتیب به روزی جنرال های پنتاگون و اعضای کانگرس امریکا که از مدرک جنگ افغانستان در جیب شان می افتد،لگد بزند.
اشرف غنی نیز وارخطای قدرت و چوکی خود است و دست به هر در و دیوار میزند.
اخیراً با عربستان روابط خود را نزدیک کرده است و برای آنها راپور فعالیت های گروپ های جنگی در افغانستان،منجمله سپاه پاسداران را در اختیار شان قرار داده است،که اگر آنها کمکی کرده بتوانند تا چوکی خویش را حفظ کند.
اما حرف آخر را خود رییس جمهور امریکا در مشوره با جنرالان پنتاگون و کنگره امریکا میزند،که اشرف غنی را حفظ کنند و یا نه؟
هرچند بارک اوباما نیز در مورد جانشینی کرزی به پروبلم دچار شد و میخواست از میان داکتر عبدالله و گل آغا شیززوی و جلالی،یک نفر را در عوض کرزی انتخاب کند،اما کرزی که از طریق مسایل قومی و ارتباط با جنرالان امریکایی در افغانستان و همچنان ارتباط با باند های قاچاق مواد مخدره،نفوذ زیاد در افغانستان داشت،بنأ بارک اوباما جنشینی برای او پیدا نکرد و او را بر طرف نکرد.
اما اشرف غنی نه مقام و موقف قومی دارد و نه هم قاچاق مواد مخدره را از دست کرزی گرفته توانسته است و نه هم چندان ارتباطی با جنرال های پنتاگون دارد،بنأ برطرف کردن او از قدرت خیلی آسان است.
بنأ قبل از یازدهم سپتامبر امسال،سرنوشت مذاکرات صلح و دولت آینده افغانستان روشن خواهد شد.

>>>   پیش از اعلان نتیجه انتخابات غنی میمیرد.
پس همه حقوقدانان کشور در مشاوره با هم راه حل این معضله را دریابند که در اینصورت آیا نتیجه اعلان شود یا نه؟
اگر اعلان شود و غنی برنده باشد پس قانون چه حکم میکند؟
اگر عبدالله برنده باشد حساب پول های کمپاین تیم تابوت ساز را کی حل و فصل میکند و جواب دزدی های کود ۹۱ را کی میدهد و امثالهم؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است