کسانیکه ملاانصاری را به گپ آوردند، مودلینگ آوردند
در این میان تنها ما و شما هستیم که ابزار دست تبلیغاتی دیگران می‌شویم و خیال می‌کنیم کسی برای دین و اسلام برخاسته و گلو پاره می‌کند و کسانی دیگری به ضد دین و اسلام در میدان، مدلینگ می‌کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۸    ۱۳۹۸/۱۱/۵ کد خبر: 161931 منبع: پرینت

ساده و احساساتی شده جفن نگوییم و لجام‌گسیخته بر دیگران نتازیم. کسانیکه ملاانصاری را به گپ آورده بودند، این‌ها را نیز به میدان «مودلینگ» آورده اند.

در اینجا هیچ حرکت و کنش و واکنشی خودجوش و از متن مردم نیست؛ بل هرحرکتی از بیرون یا از درون برای بحران‌آفرینی و انحراف ذهنیت مردم برنامه‌ریزی می‌شود. کار ملاانصاری هم نبض طبعی و حقوقی نداشت، کار این‌ها نیز. هردو ساخته‌گی بودند/ هستند و به دهل سیاسیان رقصیدند/ می‌رقصند. کار او افراط (زیاده‌روی) بود و کار اینان تفریط (کم‌روی). او شناخت لازم و ژرف از اسلام نداشت و اینها از نوگرایی و مدرنته. امنیت او را نیز حکومت گرفته است و امنیت اینها را نیز. حکومتی که ما و شما معاش‌بگیرش هستیم و سر کرسی‌ها و جای‌گاه‌هایش دین و ارزش‌های مان را معامله می‌کنیم و حتی برای رسیدن به کرسی و جای‌گاهی تن به سکس و مصلحت می‌زنیم و از روزن روابط حلقوم ضوابط را می‌فشاریم.

جای دریغ اینجا است که در این میان تنها ما و شما هستیم که ابزار دست تبلیغاتی دیگران می‌شویم و خیال می‌کنیم کسی برای دین و اسلام برخاسته و گلو پاره می‌کند و کسانی دیگری به ضد دین و اسلام در میدان، مدلینگ می‌کنند.
ضمنا ما و شمایی، که معاش‌های فوق‌العاده‌ی آمریکایی‌ها و این حکومت نه چندان دینی را بدون درنظرداشت اهلیت و شایستگی می‌گیریم، هیچ حقی نداریم بر دیگران (جریان افراطی یا تفریطی) اعتراض کنیم یا از یکی از این جریان‌ها حمایت و دیگری را کنیم.

اجمل حقیقی یک پارادوکس است و با حقیقت هیچ رابطه‌یی ندارد. کار او را هم زیاد جدی نگیریم؛ اگر دیوار ایمان ما سست و لرزان نباشد، مودلینگ اجمل حقیقی و همراهانش آن را ویران نمی‌تواند. هم‌چنانی که کار ملاانصاری نمی‌تواند چیزی به ایمان ما بیفزاید. پیداست هنگامی‌که در میدان، در روی جاده نمایش جامه و طرز آن داده می‌شود و امنیت شان نیز گرفته می‌شود، کی‌ها این کار را راه‌اندازی کرده اند. در کشورهای اروپایی و غربی نیز چنین نمی‌کنند و نمایش لباس و شیوه‌ی آن را در تالارها می‌گیرند.

این کار نیز یک کار آبکی، پروژه‌یی و زودگذر است و یک حرکت بنیادی، ارزشی_حقوقی و آگاهانه برای تغییر نیست. اگر نمایش و پوشش جامه‌های وطنی و عنعنی این‌قدر خطرناک باشد که دین و ایمان ما را بلرزاند پس آن دین و ایمان نیز حقیقی، آگاهانه و استوار نیست.

ما خو کرده ایم که در برابر آشکارها واکنش نشان بدهیم و رگ گردن بخیزانیم؛ وگرنه خلاف‌ها و خبرهای پنهانِ خطرناک‌تر از این در متن جامعه‌ی خود داریم و در برابر آن‌ها باوجودی به گونه‌ی ضمنی آگهی داریم، خاموشیم. فقر، فحشا، فساد، اعتیاد، اختلاس و احتکار، خطرناک‌تر و ویران‌گرتر از کار ملاانصاری و اجمل حقیقی است.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملا انصاری
مودلینگ
نظرات بینندگان:

>>>   خليلزاد، دزد با چراغ و خشتِ كجِ بناي صلح و سياست افغانستان است. صرف حضور خليلزاد براي بدبين شدن به پروسه صلح كافي است.
در اين سوي كار، جايگزين پروژه خليلزاد، برنامه آقاي غني است اما اشكال كار در اينجاست كه:

١- ریيس جمهور غني در شرايط فعلي ( حداقل تا روشن شدن سرنوشت انتخابات ) نفع مستقيمي از صلح نمي برد.
٢- او كه در سويیس ادعا كرد براي صلح برنامه دارد در پنج سال گذشته نشان داد كه طرح و پلان، يعني برنامه متمركز و شخصي. برنامه اي كه اختيار تصميم گيري و تصميم سازي را براي شخص آقاي غني مي خواهد و برنامه ريزي توسط ديگران را نمي پذيرد و چه بسا غيرممكن مي سازد.

شجاع محسنی

>>>   برادر عزیز نویسنده کوشش نکن از اب خد شده ماهی بگیری و از اوضاع نابسامان استفاده جوی نمایی و بالای عالمان دین بتابی اینکه ملا انصاری چه گفته به قران و احادیث رسول الله صل الله وسلم رجوع نما انشأالله من مطمعن هستم که ایمان ات قوی میشود.
عبدالله ریحان

>>>   ما نه روسپی گری را می پسندیم و نه این ملا بازی های ۱۴۰۰ سال پیش را۰
و همچنان هر ملا ویا هر چلی نمیتواند تحلیل خودش از دین را قانون تلقی کرده و به زور بر مردم تحمیل کند۰
جلو این مفت خور ها باید گرفته شود

>>>   ملا مجیب اگر قرآن و حدیث میدانست کارش به این ابتذال نمی کشید.
حرف قرآن و حدیث در قدم اول رفاه مادی و معنوی امت اسلامی است و آنگاه وضع محدودیت ها.
اول بیت المال شکم اش را سیر میکند بعد حجاب به سرش میکند.
فهم این مسائل از قد عقل ملا مجیب و امثالهم بلند تر است.

>>>   ملای مزدور داعشی که از طرف آل سعود، استخبارات موساد و سی آی ای و ارگ مولوی غنی احمدزی دستور گرفته تا افراطیت را در هرات پخش کند و بین شیعه و سنی اختلاف اندازد و اقوام فارسی زبان را بنام دین از هم جدا کند و زمینه را برای داعش و طالب در بین فارسی زبانان آماده کند، یک شخص فاسد و منحرف و جاسوس است. روح خواجه عبدالله انصاری و جامی و علی شیرنوایی و گوهرشاد بیگم و بهزاد و هزاران شاعر و نویسنده هرات به این شیطان مفسد و مزدور استعمار و اشغالگران و افراط داعش و طالب لعنت میفرستند و او را از فرهنگ و جامعه هرات باستان ترد میکنند. ملای دین فروش و تفرقه انداز و جاسوس در بین مردم شریف و فرهنگ پرور هرات جا ندارد.

>>>   از اینکه مسلمان هستی و یا نیستی خدا میداند ولی امروز در جامعه افغانستان تعداد منافقین و دشمنان دین مانند شما بی حد زیاد شده و به خاطر دالر نفس های خود را چتل ساخته است بنام حقوق بشر. مدنی این آن دین اسلام را تخریب میکند ملا حاحب انصاری چیزی که گفته و می‌گوید حقیقت است و ما خواهان جاری ساختن امر بلعروف هستیم چون فحشا و فساد از حد خود گذشته است و عاملین این همه فساد و فحشا شما و فامیلهای مدنی خیل ها است انصاری یک عالم و مسلمان است و ما آماده هر نوع خدمت در دین اسلام هستیم و باید این را بدانید که اسلام بلاخره پیروز است و این مدنی خیل ها رو سیاه و باداران ایشان در دهن ایشان به لگد خواهد زد

>>>   اگربخدا وقرآن ایمان داشته باشید میفهمید که مولوی انصاری چی گفته .
هراتی

>>>   الحق كه غربيها مصداق حقيقى و تجسم عينى همين ضرب المثل خودشان هستند.
صد سال پيش دولت مردان انگليسى تبار و بريتانيا نشان استراليا ، اول تا آنجا كه توانستند بوميان يا باشندگان اصلى آن سرزمين را نسل كشى يا به گفته خودشان جنوسايد كردند. دوم كودكان مردمان اصيل آن سرزمين را از خانواده هاى شان به زور گرفتند و به خانواده هاى مهاجر انگليسى دادند تا نسل جديد بوميان فراموش كنند كه ماهيتى داشتند و هويتى ، رسم و رسومى داشتند و عنعناتى. اين بود استعمار كهن شان البته استعمار نو از بوميان براى دزديدن كودكان شان معذرت خواهى كرد.
خواهرم ساكن استراليا است ،ميگويد : امروز دولت استراليا با دادن تن خواه و معاش هاى فوق العاده زياد به باقى ماندگان نسل بوميان ، چنان آنها را به عياشى و ميگسارى مشغول و مصروف كرده اند كه هرگز به ذهن شان هم خطور نكند كه ( كى ) بودند و ( كى ) هستند.
يكى از نويسندگان معاصر مصرى ميگويد : استعمار هميشه موفق خواهد بود اگر دو چيز در كنار هم ايفاى نقش كنند ، فكر آنها كه استعمار گر اند و بى فكرى ما كه در معرض استعماريم.
با احترام :
خاله چادرى دار

>>>   ملا انصاری داعشی انگلیسی جاسوس جند جانبه است و با پول عربستان و دستور سی آی ای قصد تخریب فرهنگ هرات را دارد و میخواهد تفرقه در بین فارسی زبانان اندازد. این دستور عربستان و سی آی ای است.

>>>   ملا انصاری از ویروس کرونا خطرناکتر است مراقب خودتان باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است