اشرف غنی و اندیشه بازگشت پشتونستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۸/۱۱/۵ کد خبر: 161927 منبع: پرینت

آقای اشرف غنی کتاب جامعه التواریخ (بخش های بجا مانده از کتاب تاریخ بیهقی) که در مورد حکومت های سامانیا، صفاریان به ویژه دوره غزنویان است را مطالعه می کند، آیا وی از مطالعه این کتاب تاریخی نحوه حکومت کردن سلاطین غزنویان، چگونگی ضعف سامانیان، برچیدن صفاریان و نحوه تاراج بر هند را خواهد آموخت؟

آقای اشرف غنی تاریخ را باید به زبان امروز بخواند و تصور نکند مانند مسعود غزنوی می تواند تاریخ را حذف و بر اساس علایق خود ثبت کند بلکه تاریخ را آنگونه که است ورق بزند نه آنگونه که نام سلطان محمود را ما بعنوان فاتح هند به افتخار یاد می کنیم اما در هند بعنوان یک غارتگر بی رحم و تخریب کننده خدایان از آن یاد می شود.

هند-هند قدیم نیست حتی پاکستان جداشده از آن آنقدر قدرتمند است که نمی توان فکر حمله بر آن را کرد... اشرف غنی رویای بزرگ قبیله ای و قومی دارد که بزرگ‌ترین آرزوی آن یک حاکمیت قدرتمند قومی-اوغانی در جغرافیای امروز کشور مان تا آنسوی خط دیورند منطقه پشتون نشین در پاکستان است. اشرف غنی اگر این کتابی که در دست دارد را درست مطالعه کند شاید بیاموزد مانند غزنویان نمی تواند دولت های آسیای میانه و خراسان را بردارد و به هند تاخت تاز و آن سرزمین را تاراج کند اما یاد می‌گیرد با سیاست فرهنگی و ادب دوستی و حمایت از فرهنگیان و ادیبان دوسوی مرز پشتون نشین پیوند مستحکم میان پشتون های از هم گسسته ایجاد کند.

امیدواریم اشرف غنی از این کتاب بیاموزد؛ سیاست های قومگرایانه را کنار بگذارد و جای آن سیاست ملی گرایانه،ادیبانه و انسان دوستی را در پیش بگیرد و بداند تاریخ بی رحم است هیچ چیز را از هیچ کی پنهان نمی کند و جنایت هیچ کی از ثبت تاریخ در امان نیست.!

گل امیری


اشرف غنی و اندیشه بازگشت پشتونستان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
پشتونستان
نظرات بینندگان:

>>>   شما از پشه فیل نسازید. غنی مسکین با تمام ذلت ٬دروغ٬مکر٬حیله و تقلب میخواهدیک دوره دیگر ریس جمهور باشد تاخودش و اطرافیان دزدش زیادتر زر اندوزی کنند. او در قصه افغانستان نیست. از چه وقت یک جاسوس و یک نوکر برای خوبی وطن خود کار کرده است. اگر یک ذره وجدان در غنی و اطرافیانش میبود٬بعد از کشته شدن فاجعه باراطفال توسط تبر یاتیشه٬ بایداستعفاع میداد.

>>>   حال برای خواندن تاریخ بیهقی دیر است.
در حمل آینده شخص جناب عالی درج کتاب های تاریخ میشوید و حساب و کتاب تان با خدا جان است.

>>>   اینکه غنی در راه سفر تاریخ میخواند زمانی بمقصد برسد پالسیش را فراموش میکند

>>>   بخواهيد نخواهيد اشرف غني همه رهبران را سنت كرد . فعلا يكه تار ميدان است هرچه بخواهد ميتواند . ايران را هم سنت كرد تنها پاكستان مانده.

>>>   صرف برای فلم گرفتن چند لحظه می خواند

>>>   وقتی سیاستمداران به این شکل کتاب در دست میگیرند یعنی فقط میخواهند شوی خواندن یک کتاب را بدهند ضمنا محمود و مسعود غزنوی ترک بودند نه پشتون نه نوکر آمریکا نه قاچاقچی مواد مخدر نه همپیاله طالبان و داعش .

>>>   غنی زعیمی است از خود کش بیگانه پرست
زود است که با این خیانت بزمین نشست
قومگرایی قبیلوی غنی از زمان کمپاین های انتخاباتی اش در سال ۱۳۹۳ به همه مردم واضح و اشکارا گردیده و در انزمان در ولایت قندهار بمردم قندهار گفته بود که من تعداد از طالبان زندانی را با کار و فعالیت از زندان های حکومت کرزی رها کردم ام و وقتیکه من به کمک شما مردم به چوکی ریاست جمهوری دسیابی پیدا کنم متباقی طالبان زندانی انها از بند ازاد میکنم در بیشتر از پینجسال که غنی در چوکی ریاست جمهوری با توافق داکتر عبدالله و پا در میانی جانکیریوزیر خارجه زمان ریاست جمهوری اوباما در چوکی ریاست جمهوری تکیه زده تا امروز دستاورد ان جز فقر بیشتر و بیکاری بیشتر و نا امنی بیشتر فرار جوان با دانش از کشور بخارج قرار دادن چوکیهای اساس و بلند رتبه تا سطح مدیریت به قوم خاص خودش و دور کردن سایر اقوام مخالف قوم خودش از کارات دولتی و وحشت و بربریت و سپوتاژ صلح و مصالحه چیزی دیگر نبوده و نیست .

>>>   غنی قومگرانیست او یک تکنوکرات است و غنیمت است برای کشور در شرایط کنونی

>>>   سلطان محمود غزنوي كبير افتخار جاودان افغانستان در سطح تاريخ دنياست . او از هند و بنگله ديش و نيپال شروع تا ايران و تركيه و بلغاريا و سمرقند و بخارا را فتح نمود و لواي سلطنت پر شكوهش را در نصف دنيا بر افراشت. برادر او بهلول دانا با پند ها و آندرز هايش در جهان مشهور است . داستان او و فردوسي غزنوي ، داستان او و اياز ، داستان او و لات و سومنات، و داستان شاعران دربار او و جنگ ها و عياري هاي او كتابخانه هاي دنيا را پر كرده . فتوحات او بيشتر از اسكندر مقدوني و كارنامه هاي او بيشتر از جمشيد كبير و كنشكاي كبير است.

>>>   تو گفتی و من هم باور کردم بلهه غنی قوم گرا نیست بلکه قومپرست هست.

>>>   اشرف به معنای خالق هستی
غنی به معنای آدم بی نیاز ازمادیات دنیا
حیف نامی که یک دزدووطن فروش وخائن ملت افغانستان رو خودش گذاشته

>>>   بیجا تبلیغات نکنید. او حافظه اش کار نکرده و چیزی را به خاطر سپرده نمیتواند.

>>>   سلطان محمود غزنوی افتخار خراسان بود نه افغانستان جعلی!!!
باخبر از هرات

>>>   اشرف غنی میخواهد یک ملت خوب و متحد بسازد واین کتاب هیچ ربطی به اشرف غنی وغیره ندارد. اشرف غنی میخواد افغانستان قدیم باشد که صلح و امنیت داشته باشد

>>>   سلطان محمود غزنوی هندوستان را فتح کرد و این فتح در تاریخ مشهور شد اما وی هرگز ایران را فتح ننمود بلکه او از آغاز و ابتدا خود شاه ایران بود و پایتخت ایران ان دوره زابلستان و سیستان و غزنی بود تاریخ و ادبیات هزار ساله فارسی و خراسانی ما بر این مطلب گواهی میدهد محدوده سیستان و خراسان بدنه اصلی خاک ایران زمین بود و سالهای بیشتر پایتخت در این ولایات بود متاسفانه دوره اخیر و مخصوصا پس از حکومت دیکتاتوری اشرفغنی کتاب های تعلیمی تاریخ مدارس همه طبق خواست حزب پشتونیست جعل شده است و حقایق تاریخی همه باشدت تمام حذف و وارونه جعل شده است.
حامد مهاجر ایران

>>>   پشتونهای افغانستان ؛ پشتونهای آن طرف سرحد دیورند را به تاجیک و هزاره و سایر اقوام غیر پشتو ترجیح میدهند افغان شدن فقط یک حربه و فریب برای ما خواهد بود که یک طرفه است تو با قبول دار شدن افغانیت حاکمیت و سالاری پشتون بالای اقوام را امضا میکنی اما در عمل شهروند درجه ۲ محسوب میشوی بلحاظ سیاسی رای تو در حاکمیت کشور حذف خواهد شد و هیچ تاثیر نخواهد داشت اما پشتون آن طرف سر حد اگر به این طرف بیاید برایش احترام بیش از تو دارند و رایش دوبرابر شناخته میشود حق گرفتن سرزمین و مزارع و مراتع و عواید و منابع طبیعی برای او محفوظ خواهد بود اگرچه از برای اموال تاجیک و هزاره بوده باشد. در حدود سی سال گزشته بسیاری از زمین های مقبول ولایت های غربی هرات و فراه و نیمروز و بادغیس را تصاحب کردند و به پشتوهای کوچی تحویل دادند اما ما خواب هستیم اگر اعتراض من و تو بلند شود میگویند اسلام مرز ندارد و این ها مردم برادر ما هستند اما ما فقط به اسم برادر آنها هستیم فقط تا هنگامی که حاکمیت افغانیزم را بالای خود قبول کرده باشیم! روی همین لحاظ خواستار برگشت نام کشور به خراسان عزیز و پرشکوه هستیم نمیخواهیم ناعدالتی قومی ور ما باشد بلکه خود سرنوشت خود را تعین کنیم و خود هویت و رسم و سرود ملی و پول ملی از خود داشته باشیم و سرنوشت خود را خود تعین کنیم برای این هدف به آگاهی و اطلاع رسانی و اتحاد در مرحله قبل از قیام نیاز داریم.
سیداحمد غوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است