آیا هزاره ها از نژاد مغول اند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۸/۱۱/۲ کد خبر: 161895 منبع: پرینت

من چوب هزاره بودن به معنای شیعه بودن در افغانستان را بسیار خورده ام و بارها از این جهت مورد تبعیض، تحقیر و توبیخ قرار گرفته ام و چون مقاومت کرده ام مورد شکنجه، زندان و اخراج از اداره نیز قرار گرفته ام.

پارادوکس تبعیض افغانستانی آن این است که موازی به تبعیض و تجریم هزاره بودن؛ به نسبت اینکه از نظر تباری سیّد و غیر هزاره ام، بارها مورد آزار و اذیت و دشنام هزاره های لائیک و نژاد پرست هم قرار گرفته ام! و این داستان غم انگیز همچنان ادامه دارد...

باری در نوشته ای از مغول و مغولیزم یاد نمودم که دوستان مجازی و حقیقی بدون درک هدف و غایت آن نبشته، مرا با سیلی از اتهامات و دشنام استقبال کردند و همه در پیام و کمنت ضمن فحش و دشنام می نوشتند که: هیهات هزاره مغول نیست!
حالا اگر این تصویر و این خبر حقیقت داشته باشد، همان هزاره های فاشیست و دو آتشه اقرار می کنند که ما مغول هستیم!

ضمن اینکه من از نژادپرستی متنفرم و برتری نژادی را در هر نوع آن محکوم می کنم؛ از آگاهان و قلم بدستان هزاره می پرسم که آیا هزاره ها واقعا از نژاد مغول اند؟ و رمز و راز این تصویر آنهم در استقبال از آقای محقق چه بوده است؟

سید علی موسوی چکاوک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
مغول
نظرات بینندگان:

>>>   راه ساده اش این است که یک تست DNA انجام شود و قضیه پایان یابد.

>>>   درهزاره جات نژادهای ترک، مغول ،سادات ،آریایی ،پشتون وبلوچ هستند که به مرور زمان زبان شان دری فارسی تبدیل شده ومذهب شان شیعه شده اند

>>>   مگر فقط هزاره ها شبیه زرد پوستها هستند؟ ازبکها و ترکمنها و تاجیکها هم چشم بادامی هستند اگر هزاره ها را مغول زاده بدانیم تاجیکها و ترکمنها و ازبکها را هم باید مغول زاده بدانیم آریایی دانستن مردم افغانستان و ایران و تاجیکستان همانقدر غیرواقعی است که ماد دانستن کردها.
تاریخ اقوام خاورمیانه به شدت تحریف شده کردها خود را ماد میدانند در حالیکه مادها واقعی آشوریها هستند که توسط کردها نسل کشی شدند و تمام پادشاهانی که کردها ادعا میکنند از آنها بودند آشوری بودند تاریخ آریاییها هم بسیار تحریف شده است .
چهره و نژاد انسان را خدا تعیین میکند و بخاطر هزاره بودن کسی حق توهین به شما را ندارد در دنیای امروز یگانه کشوری که به آمریکا تنه میزند کشور چین است با جمعیت ۱ میلیاردی و زردپوست چینی ها مثل سران خاورمیانه ضعیف و واداده و نوکر آمریکا نیستند مثل ایران هم نیستند که در برابر آمریکا ایستاد اما به شدت بخاطر تحریم های ۴۰ ساله تحت فشار است .
زردپوست و همنژاد بودن با کشوری مثل چین باید برای شما افتخار باشد چین تنها کشور قدرتمند دنیاست که با سرمایه های خودش قدرتمند شد نه مثل آمریکا با غارت افغانستان و کشورهای عربی و جنگ و تجاوز و نه مثل کره جنوبی و ژاپن با نوکری و پذیرش تجاوز به دخترانش توسط نظامیان هرزه آمریکایی.

>>>   این کار بسیار ساده است.
شما میتوانید خون و یا چند تار موی خود را با خون و یا چند تار موی یک تاجک و یک پشتون و یک نفر از منگولیا و یا مغولستان،برای تشخیص دی،ان،آ تان،به لابراتوار بفرستید،در ظرف چند روز شما میتوانید نتیجه آن را بدست بیاورید.
امروز در جهان اکثر مردم بخاطر دانستن ریشه اجداد خود که از کجا اًمده اند و به کجا رفتند و در ترکیب دی،ان،اً وجود شان.چند فیصد از کدام نژاد ها موجود است،این عمل آزمایشگاهی را انجام میدهند و در چند روز نتیجه آن را بدست می آورند.
شما در قرون وسطی قرار ندارید.شما در قرن بیست و یکم زندگی میکنید.یک اندازه خود را شور بدهید و ببینید که علم و دانش به کجا رسیده است و چه امکانات علمی در جهان فراهم است و همین حالا دانشمندان روی چه موضوعاتی،تحقیق میکنند و چه پیشرفت های علمی در کدام ساحات در آینده نزدیک و یا آینده دورتر در انتظار بشریت است.
شما هی فقط در پشت هراره بودن و تاجک بودن و پشتون بودن و قراًن و حدیث و اًموره های دینی سرگردان هستید و نمیدانید که در دنیا چه میگذرد.
قصه گفتن بسیار آسان است.
همین حالا اگر من بخواهم،راجع به هر آیت و حدیث،از فکر خود ده ها قصه برای هرکدام شان مینویسم که حضرت بی بی عایشه چنین گفت و حضرت امام حسین چنین کرد و چنان کرد و مردم را به گریه و ناله و زجه وا دارم.
اما تحقیقات علمی کار ساده نیست.
شما بعضی وقت برای کشف یک چیز جدید،سالها در لابراتوار باید کار کنید تا نتیجه مطلوب بدست بیاورید.
بنأ خود را از خرافات دور کنید و ببینید که در جهان علم در جهان چه میگذرد.
اگر خودتان نمیخواهید و یا نمیتوانید چیزی اختراع کنید،اقلاً از پیشرفت علوم در جهان خود را با خبر کنید.

>>>   مغول بودن بهانه است وگر نه اصل شیعه بودن اکثر مردم هزاره است
وگرنه ازبکها خود اعتراف به مغول بودن دارند چرا کسی انها را مغول نمی گوید

>>>   نظر به آگاهی که بنده دارم ، هزاره یعنی تعداد یکهزار سپاهی که در اردو چنگیز خان یک واحد نظامی مرکب از ده صده هرصده( یکصد سپاهی ) و صد ده هه هردهه (ده سپاهی ) ترکیب یافته بوده است ، چنگیزخان درجریان جنگ بامیان یکی از نواده گان خود را که بسیار مورد پسند او بوده است را بواسطه تیر مدافعان قلعه بامیان ازدست میدهد ، بعد از آن به لشکرخود امرمیکند که هیچ زنده جانی در این سرزمین زنده نماند وهمه را قتل عام کنید ، بعد از تسخیر قعله و شهر بامیان یکهزار سپاهی خود را در بامیان مستقر و خود عزیمت میکند. به نظرمن اسم هزاره شاید از همان هزارسپاهی چنگیز باشد که به برادران هزاره ما اطلاق میشود.
تخاری

>>>   بحث مفاخر واثار ابنیه تاریخی میشود ازبکها داد وفریاد میکنند که ما مغول هستیم .ولی دیگه وقت هزاره ها مغولند؟؟؟؟؟

>>>   چهار باغ وشهر ارا وباغ بابر وصدها اثار دیگر که بدست بابر شاه مغول ساخته از ازبکهاست.
ولی بدبختیهایش مال هزاره؟؟؟؟!!!!

>>>   تمدن مغول را در کنار تمدن کوچیها بگذارید تفاوت اسمان تا زمین است....

>>>   جالب از پشتونها هم به مغولها بی تمدن میگویند!!!!!هههههههههههه

>>>   چهل سال گذشته و ایام نفرت ها و تبعیض ها که حال شاید فیصدی زیاد افغانها به این متیقین شده باشند که از خارج به این کشور وارد گردیده کم کم از ارزش چند سال پیش کاسته است. صرف یک تعداد محدود افراد یا از روی منافع شان و یا از روی نوکری برای خارجی ها پشت نژاد و قومیت را گرفته اند امید وارم که دیگر افتخار قومیت برادران افغان ما به قومیت شان نه بلکه به کمال و دانش شان باشد، من هم از قومیت سادات هستم آنقدر که در تعصب از دست هزاره ها زجر و درد برای من رسیده از بیگانه ها برایم نرسیده اما هیچگاه هم از ایشان متنفر و تعصب ندارم زیرا میدانم که افرادی که زیاد تر به سادات تعصب داشته اند از طرف خود آنها نبوده بلکه یا از طرف کمونست ها آگانه تحریک شده اند و یا هم از طرف رهبران و سیاسیون به چوکی رسیده که از خیرات تعصبات کور به قدرت رسیده اند.
زنده باد انسانیت به همه احترام کنید و همه را دوست داشته باشید تا کدورت ها به محبت تبدیل شود.
مظلومیار

>>>   اقلیت مغول در کشور ثبت است وازبکها وبسیاری از ترکتبارها مغول هستند چرا فقط هزاره ها مغول نامیده میشوند جای سوال است؟

>>>   هزاره ها اگرمغول باشند این افتخار است برای شان چون مغولستان کشور ترورست قاچاقبر جاهل عقب مانده فقیر بیسواد بد ترین مکان برای زنان بدترین مکان برای کودکان بدترین جای برای ژورنالستان بد ترین جای برای زندگی بدترین مکان برای حیوانلات وحشی که نسل شان به اقراض مواجه شده ، بهترین جابرای دزدان غاصبان قانون گریزان عهد شکنان ادم کشان نیست،
مغولستان سابق گذشته تاریخی پر افتخاردارد ومغولستان فعلی یک کشور اباد ومردمش زندگی عادی بدون جنجال وترور آدم کشی تقلب دزدی وکد 91 زندگی میکنند
اگر هزاره ها مغول هستند کاش تعداد زیادتر شان درافغانستان می بود تاحال ماهم مانند سایرجهان دست آورد های علمی میداشتیم ونام افغانستان وافغان درتمام جهان منحیث ترورست خطا کار چاقوکش ، دزد ، تقلب کار شنلاخته نمیشد
-خدایا اگر ازین گفته ام گنهکار محسوب نمیشوم درین دنیا مرا هزاره خلق نکردی اما دران دنیا مراهزاره خلق کن وپیشنها دومی ام اینست که دران دنیا پنشیریهارا هندو خلق کن تا مردمان مودب قانون پذیر ومفید جامعه باشند وبا پُک گری مردم آزاری ، قانون شکنی قوم جنگی خدا حافظی کنند
ر

>>>   خصوصیات هزاره ها
مردمان مودب صالح زحمت کش صادق با استعداد ،متدین، همه صفاتی است که دروجود هزاره هاست ، وقتی برای کاری به شعبات دولتی مراجعه میکنی اگرمامور دیدی هزاره است صدفیصد اطمینان میداشته باشی که کارت را با صداقت مهارت و دلسوزی وقانونی انجام میدهد ، اگر اعتراصی داشته باشی با دلایل قوی ومحکم وبا حوصله قناعتت را حاصل میکند

>>>   حالا هزاره مغول باشد یانباشد چه فرقی میکند، اگر ریگ داخل کفشت نیست چرا دنبال این جنجال ها هستی؟
سید عنایت الله حسینی غوربندی

>>>   ای راه گم کرده ها همه شما از حضرت آدم ع هستید باقیافه وچهره های مختلف گوناگون توقیامت هیچ کس ازکس دیگرخوشکل ترنیست فقط اعمال تان والسلام

>>>   مغول ۸ قرن پیش حمله کرد تندیسهای بامیان ۱۷ قرن تکمیل شده بصورت هزاره گی جواب بدین سید و اوغان هر دو بچه کاکا؟
مغول نصف دنیا را گرفت اولادهایش ۶قرن بنامش حکومت کرد چی دلیلی داشته کلان مردمش را در حوزه بابا و هندوکش بگذارد در جای بی‌حاصل.
چرا در جاهای حاصل خیز کلانی از مردمش را جابجا نکند که راحت باشن هههههههه مردم عقلش در چشمش است.مگر نمی دانید نواسه چنگیز را بامیانیها کشتن چنگیز هم بجرمش شهر غلغله را آتش زد!

>>>   هزاره های افغانستان هم مثل سید های افغانستان بدل اند. چطورمیتواند که کسیکه روز جمعه تولد شده سید باشد . و خودت که هم سید گدی استی چون حتمن قواره هزارگی داری .

>>>   مغول ۸ قرن پیش حمله کرد تندیسهای بامیان ۱۷ قرن تکمیل شده بصورت هزاره گی جواب بدین سید و اوغان هر دو بچه کاکا؟
مغول نصف دنیا را گرفت اولادهایش ۶قرن بنامش حکومت کرد چی دلیلی داشته کلان مردمش را در حوزه بابا و هندوکش بگذارد در جای بی‌حاصل.
چرا در جاهای حاصل خیز کلانی از مردمش را جابجا نکند که راحت باشن هههههههه مردم عقلش در چشمش است.مگر نمی دانید نواسه چنگیز را بامیانیها کشتن چنگیز هم بجرمش شهر غلغله را آتش زد!

>>>   برادر عزیز آغای موسوی چکاوک اگر به این پرسش ها پاسخ درست یافتی به جواب خودت به آسانی خواهی رسید همانطوریکه که ما رسیده ایم.
1.به نظر شما ، یک کشور گشاه بعد از ورود به کشور یا شهر مفتوحه، خود و نیرو هایش در کدام بخش از شهر یا کشور جا بجا و مستقر خواهند شد؟ مناطق خوش آب و هوا یا مناطقی سرد غیر حاصلخیز؟
2.فرزندان مغول های که در ایران (سلسله ایلخانیان ) و در نیم قاره هنر (بابریان ) بیشتر از دو قرن و 3 قرن سلطنت کردند الان در کجا هستند ؟ همه نابود شده اند ؟ یا با اختلاط با ساکنین بومی شکل و قیافه ظاهری شان تغیر یافته است؟
3. در کشوری که تاریخ و فرهنگ اقوام را نابود کنند آثار گذشتگان اقوام را بسوزانند ،ویران کنند یا نام دیگری بالای آن بگذارند ( تخریب مجسمه های بودا، سوزانیدن کتب دینی و تاریخی در فاریاب، تور غندی به عوض قر3ه تیپه، شنیدند به عوض سبزوار ) نسل های بعدی آن اقوام که چیزی برای شان باقی نمانده چگونه خود را به معرفی بگیرند؟ مخصوصا هزاره ها که متعلق به نژاد زرد هم هستند و ندانند که در گذشته های دور کدام دانشمند ، پهلوان ، جنگجو یا کدام سلسله پادشاهی داشته اند یا خیر؟ و در مقابل قوم غاصب ، راست یا دروغ در هر بخش ده ها قهرمانان داشته باشند ، آنوقت به جای هزاره ها، شما هم اگر شکل و قیافه چینی، کوریایی، اندونیزی ، جاپانی و غیره که هم خانواده قیافه مغولی است را داشته باشی مجبور میشوی که خود را به چنگیز خان منسوب کنی تا نشان بدهی و بگویی که ای قوم غاصب اگر حالا حقوق مرا ضایع میکنید یاد تان باشد که جد بزرگم چنگیز خان قبلا پدر تان را در آورده است و باز هم خیلی تان را خواهد رسیدیم . در یک جمله یعنی اسطوره سازی دروغین .

>>>   محترم سید علی چکاوک -مطلب شما راخواندم وماندم بخندم یا بگریم؛الان سال 2020 است وما مردم افغانستان هنوز درعمق وته چاه بیخبری وجهالت وافکار پوچ وبی فایده.چه اهمیتی دارد هزاره باشی یا پشتون؛ایماق باشی یا پشه ای؛ازبک باشی یانورستانی؛بلوچ باشی یا نورستانی تاجیک باشی یا کوچی؛وحتی سنی باشی یا شیعه ؛این گپهای ناسیونالیستی وشوونیستی از دوران جاهلیت عرب قبل از اسلام است.مهم اینست که انسان باشیم؛تقوای الهی داشته باشیم؛خاک و وطن خودرا دوست داشته باشیم وبرایش جان بدهیم.باهم مهربان باشیم وبرای انکشاف واعمار وطن خوددستهای خود را بهم گره بزنیم وبرای اعتلای وطن خود بکوشیم.وقتی مردیم وما را درقبر میگذارند هرگز سوال نخواهد شد تو تاجیک بودی یا ازیک.ان چیزی که امروز میتواند به استقلال وپیشرفت کشور ما کمک کند وحدت است ؛یکصدایی است؛من از شما پرسان میکنم ؛ایا مشکل امروز وطن ما اینست که چرا من پشتون هستم یا شما هزاره هستی؟مشکل امروز کشور ما چند دستگی است ؛تفرقه است؛مشکل امروز ما سیاستهای استعماری قدرتهای فتنه گر وغارتگر است که باید با اتحاد وبه پاخاستن ملت وطن خود را نجات دهیم واز خاک پاک کشور اخراجشان کنیم.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   سلام به آقای سید علی چکاوک . نه برادر هزاره از نژاد مغول نیست نژاد اصیل هزاره هیچ ربتی به مغول ندارد آنهای که می گویند ما مغول هستیم و یا به مغول بودنشان افتخار می کند و یا کسان هزاره ها را متهم به مغول بودن میکند از جمع بی سوادان است که تاریخ افانستان و تاریخ معاصر هزاره را نخوانده کسان که می گوید هزاره از نژاد مغول است برایشان توصیه کنید که برود تاریخ افغانستان را بخواند و دقیق هم بخواند البته اگر تاریخی دقیقی در افغانستان باشد که یکی از نمونه های تمدن هزاره تاریخ کهن بامیان است که تقریباً تاریخی چند هزار ساله است برادر و خواهر عزیزم بروید قدری مطالعه کنید کتاب بخوانید و تاریخ بخوانید تا بفهمید که هزاره کیست ؟؟!! طاهر

>>>   امروز دنیا گپ از محو تبعیض و ترویج بشردوستی میزنند و شما میخواهید هزاره های احساساتی و گله مند را به شور آورید و نزد سایر اقوام برادرشان سبکتر کرده و وحدت ملی را در این شرایط حساس متزلزل تر بسازید.
بدی هزاره در کم احساس تر بودن شان و متفاوت تر بودن شان است ولی خوبی های زیادی مثل صداقت ، فرهنگی ، زحمتکش ، صلح دوست ، اجتماعی بودن و ... دارد.
گذشته ها گذشت و افغانها باید گذشت و همکاری را پیشه کنند و بخیلی و رقابت ناسالم رآی کم کم کنار بگذارند و شما هم زیاد پشت گپ نگردید.

>>>   اولا کره ای ها از نژاد مغول هستند و به نوعی زبان مغولی هم حرف می زنند و امروز سامسونگ و هیوندایی و... می سازند.
ثانیا هزاره ها مانند پشتوها تاجیک ها قرقیز ها ازبک ها ترکمن ها قزاق ها و مناطق جنوبی و شرقی ایران هستند و علم ژنتیک این را اثبات می کند.

>>>   هزاره ها ترکها ٬ اوزبیک ها قزاق ها تاتار ها و قرغز ها همه از یک نژاد اند هزاره ها و اقوام ترک صدها سال قبل از اسلام در افغانستان اقا
مت گرین شده بودند در این زمینه یک کتیبه ایکه در یک معبد بودای در دره یکاولنگ در سالهای نود میلادی پیداشد شاهد تاریخی میباشد و هم اقای حبیبی مورخ شهیر افغانستان در کتاب تاریخ خود مسله ارتباط مردم هزاره را با بقایا عساکر چنگیز رد کرده است

>>>   آیا هزاره ها از نژاد مغول اند؟
آیا اين پرسش از ديدگاه دانشورى درست است?
"نژاد" در انسانشناسى (لاتين "انتروپولوگى" اولين دانش و علم مادر فلسفه) وجود ندارد.
کلمه "نژاد" بطور رسمی در آرایه‌شناسی (Taxonomie) جایگاهی علمى ندارند چون در آرایه‌شناسی قوانين و نظام زيستى "گونه بندى" يا طبقه بندى زيستشناسى تقسيم بندى مى شوند مى شوند. مانند جانداران
جانداران و بى جان نان و و سپس پستانداران و جانوران وحيوانات ( انسان ) سرده ها و گياهيان وغيره
جاندار > از خود تعريف زيست شناسى و انسانشناسى دارد: انسان => جاندار قد راست + بازى کن+ کار کن+ و دانا !

تصور کنيم که "هزاره" در اقوام مغول طبقه بندى شده باشند. ( سندى در اين رابطه وجود ندارد زيرا خال مغولى در تمام اقوام توراني د مغولستان چين وماچين دردودمان مينگ ) چين و که در سرک بيرنگ و اطراف درياى يخبندان وپربرف شمالى "اينويت" ("انسان")که براى شان مردمان اروپايى "ايسکيموس "(گوشتخوار) و هنديانرها ياسرخ پوستان امريکا مى ناميدند!

آيا"افغان" از نژاد اسرائيل است؟
آیا اين پرسش از ديدگاه دانشورى درست است?
همان گونه ايکه هزاره ها از نژاد مغولى نيستند و از اقوام آلتايى تورکى تورانى اند
افغان" از مردمان سامى عبرى يعنى
اقوام گمشده يهودى اسرائيلى طبقه بندى شده اند (اسناد موجود است مانندکتابهاى جان ريچارد زون چاپ 1776 ادواد برومن
History of the Afghans; Joseph Pierre Ferrier - 1858
Edward Balfour - 1885

نام کتاب به عربى: "تتمة البیان فی تاریخ الافغان"

تاريخ نگارش:
چاب اول کتاب: 1901 مصر
نام کتاب به فارسى: "بيانات واپسين تاريخ افغان"
مترجم: محمدامین خان خوگيانى پسر اسراييل خان خوگيانى
چاپ کتاب به فارسى کابل افغانستان 1940
هنگاميکه بخت نصر "افغان" پسر اروميه نبيره شاوول را زير فشاراسارت گرفت از درد و اندو زياد آه و فغان مى کردند. بجهت همين فرياد و "فغان" از زبان سامي بفارسى ايشان را "افغان" مى گفتند و ازهمان آوان به همين نام ناميده شده اند.

سيدان: کسيکه خود را "سيد" گويد از خاندان پيامبر است و آنهم از قوم سامى عرب قريش پيامبر اسلام پسر نداشت و از بانو اش خديجه فقط يک دختر داشت و آن فاطمه بود. فاطمه زهرا با پسر عمو پيامبر از خاندان قريش ازدواج کرد و معصومان فقظ و فقط از همين درخت فاميلى ريشه گرفته اند.
مگر شعار افغان در باره تاجيک به تاجيکستان - اوزبيک به ازبکستان و پارسيان به ايران و هزاره به مغولستان
افغان به اسرائيل
و
سيدان به مکه

از آنجا که پسوند مکانی "افغان" به معنای گریه و زاری پيش نام "ستان" خاک فرهنگهای ایرانی و آلتایی تورکی و هندی در اواسط قرن 19 آمد ، کشوری مصنوعی مانند سمارق (قارچ) به حالت "بافر" (حائل) بيرون شد. نام منحوس افغان در ستان را امروز همه مى دانند که کدام نماينده برتانيه گذاشت. جنرال اسکاتلندى کمپنى هند شرقى برتانيه کبير "کشور خورشيد" را "افغان لند" ناميد و فغ و فغان وافغان کردن سرزمين خراسان از خرسندى خورشيد به تاريکى وغم و اندو افغانى ارتباط داد.
قدرتهای انگلیس و روس مرز هاى کشور حائل خود را ترسیم با تقسیمات متواتر سه گوشه فرهنگى هندوايران وتوران زیر شعار معروف استعمارگران "تقسیم کن و حکومت کن " بوجود آمد. حاکمان پشتون (حاکمان افغان) دیوار هاى غولپيکر و بلند نه تنها بين اقوام و ملتهاى غير پشتون کشيدند بلکه بين اقوام و قبايل افغانتبارى پټان و روهيله هم کشيدند، خاک پختونخواه را خود دستنشاهنده کمپنى برتانيه عبدالرحمان پدر کلان امان خان فروخت . حاکمان پشتون (حاکمان افغان) خود را اکثريت ڀنداشتند و خود را مردمان اصلى وحاکمان همه مليت ها و ملت هاى غيرپشتون پنداشتند و مى پندارند.
حاکمان افغان موانع براى آمدن صلح و يا پايان جنگ و خشونت‌ مى باشند. و از همين سبب فغان و ناله و فرياد و چيغ و گريان که معنى و مفهوم لغوى افغانه و افغان و اوغان است.
بسيار نيرو و قدرت و اسلحه و راکت استفاده شد پول و مال و ماليه ميل و مصرف شد و رقابت سيستيمهاى سياسى سوسياليستى و بى دينى و با دينى دولت يهودى و محسيت و اسلامى و ملى گرايى و قوم و قبيله گرايى فاشيستى و زن ستيزى تجربه شدند از همه مهمتر و جبران ناشدنى به صدها هزار کشته و ميلونها معيوب و بيوه و يتيم ده ها ميلون آواره و ميلونها آورگان درون کشورى شکاف عميق و طويل بين پولداران و فقرا همه آنها از بي کفايتى حاکمان پشتون بيشتر شدند. بعوض که ملت خود را پشتيبان خود بسازند. همه انواع و اقسام استعمار و استثمارگران را پشتيبان خود ساختند. تحت تأثیر و دستکاری قرار گرفته اند. یک بار توسط استعمارگران تحت امر انگلیس برتانيه در قرن 18 و 19. در قرن بیستم توسط امپریالیستهای روسیه و از سال 2001 توسط امپریالیسم ایالات متحده آمریکا و متحدين اروپا غربى اش.
يکى از ويژه گى ها و خصوصيات و راهبرد سياسى استعمار و استثمارگران و امپراليسم نوين همان تفرقه اندازى و دراز نمودن شکافها و درز هاى اختلافات فرهنگى و اجتماعى و زبانى و قومگرايى ودينى و مذهبى و بافت دادن آن دو و زياتر آن در ساحه کشور خارج و از امريکا و اروپا است.
براى بهرهجویی، بهرهکشی، بهرهگیری، بهربردارى و غارت "ضريفانه" کشورها از منابع ملى کشورهاى اشغالى و وابسته از سياست سلطهجوجويانه و سلطهگريانه سابق خود "تفرقه انداز و حکومت کن" ماهرآنه، رندانه، زیرکانه استفاده مى نمايند. در همين راستا يک قوم را "اکثريت" و قوم ديگر را"اقليت" يک قوم را "مغولى" قوم ديگر را"عربى" يک قوم را "سنى" و ديگر را "شعيه" بر چسب و يا توليد اسلامگرايان افراطى و تروريستان اسلامى از مجاهدين افراطى القاعده و طالبان و امارات و دولت اسلامى وخلافت وسلطانيت اسلامى گرفته تا جمهوريت اسلامى که اين اصطلاح توسط سنتو و سياتو (دستان دراز ناتو در پاکستان 1947 با خود برنده جنگ جهانى دوم ایالات متحده آمریکا ) "سوساليسم اسلامى" و "سوسياليسم رومنکاتوليکى" "دموکراسی مسیحی "و "سوسیالیست مسیحی" اختراع شدند.
دشمن سازى بين اقوام درون کشورى و همسايه و منطقه و گرم نگهداشتن آتش خشونت وجنگ يکى از ويژه گى استعمار و استثمارگران و حاکمان پشتون (حاکمان افغان)است. خواص و يا چگونگى استعمار و استثمارگران و حاکمان پشتون (حاکمان افغان) باهم اگين شده و جوش خورده است. مانع صلح آميز "قضیه افغانستان از طريق صلح " آمريکا بود و دولت شوروى که سازمان ملل خوهان اش بود با فرمان امريکا در سالهاىو گور با چوف نشد چون امريکا باخت شرم آور اش را در ويتنام تلافى کرد.
ما نقش استعمار را حتى در ایجاد و ترویج اختلاف در زبان در نظر می گیریم. انگلیسی ها و روس ها با هم سعی کردند زبان فارسی را تضعیف کنند و آن را به حاشیه برسانند. زبان فارسی را روسها در تاجیکستان به "تاجيکى" تغییر دادند پارسیزبانان را متقاعد کنند که زبان آنها "تاجیکى" (تاجيک را هرودوت دوهزارو پنج صدسال "تاجدران پارسى زبان شرقى" ناميده بود) است وارد کردن "دری" بجاى زبان فارسى در افغانستان کوشش ، براى تفاوت گذاشتن زبان فارسى ایران و فارسى پندار شده بود زبان فارسى يک ریشه دارد و فقط در طرز گفتار و آواز تفاوت هاى نا چيزى وجود دارد که کمک مترجم نياز ندارد از دو زبان متفاوت زمانى گفته مى شود که گيرنده کودهاى زبانى کودهاى زبانى فرستانده رمزگشايى کرده نتواند. به عباره ديگر جملات گوينده را شنونده معنى و افام نتواند کنند و کمک ترجمان را بخواهد.
دولت محمد ظاهر شاه با تغییر نام زبان از فارسی به دری در اين خيانيت تفرقه اندازانه زبان مشترک اقوام ميان ايران ساکنين کاشغر تا کورد ستان وکوردنشين ايران وعراق عجم وشام را از هم جدا کردند. شوروى براى زبان وادبيا ت پشتو که روسيه در قطار زبانهاى ايرانستيک تدريس مى شد آنرا "افغانلوژى" و يا "افغالوگى" ناميد. چطور بزرگوار ناشناس! مگر کلمه "افغان" اطلاق به پشتون است ? خو است اى حاکمان ترسو پشتون اين نام را تحميل نخواهيد کرد اکنون قدرت در اختيار تان تا نوروز ديگر تا سرنگونى دولت امريکا وغرب پرست
دولت هاى حاکمان پشتون ها از ابدالى گرفته تا حبيب خان و امان خان و تا سى يک سال شاهى محمد ظاهر شاه 1933- 1964 به زبان بين القومى کشور نامنهاد فارسى و پشتونان پارسى مى گفتند.
با این حال، این یک طرح استعماری بود. از یک طرف آنها می خواستند مردم ما را از میراث مشترک و گرانبها زبان فارسی محروم کنند و آنها را از قلمرو خود جدا کنند و از طرف دیگر آنها را در بین کشورهای فارسی زبان و زبان ها و آداب و رسوم فارسی در بین همه ملت ها و مردم منطقه بی اعتبار کنند و آنها را از هم جدا کنند.
در واقعيت امر اتحاد و همبستگى بين خود پشتونان و پختونان نيست. طالبان افغانپشتونى نيکتايى پوش امريکايى و طالبان پختونخواهى توليد آمريکايى بين خود جنگ زرگرى مى کنند در پهلوى کشتن چند پشتون ديگر فقط و فقط غير پشتونان را مانند هزاره ها و تاجيکان را قتل عام نمودند.
با همين روند اختلافات مذهبى و تفاوت هاى جينيتيکى برچسپ زدن بر اساس تفاوتهاى چندگونگى يک و يا چندين بخش اجتماعى از جمعيت و انگشتنما کردن اين و آن قوم به اساس طاقت الجبرى مى شود تا اين و آن قوم و گروه اجتماعى را از اجتماع کنار بزند . فاشيزم اين کار را کرد حاکمان پشتون و سگان زنجيرى پشتون اين کار را مى کنند.
هزاره "مغلستانى"٬ شعيه و "جاسوس ايران" و حتى تفاوت گونه وصورت اش فاشيزم خو شاخ و دم ندارد)

>>>   برای کاربراول
"راه ساده اش این است که یک تست DNA انجام شود و قضیه پایان یابد."
آزمایش دی ان ای در پشتون هاکه از اقوام اسرائيل يهودى گمشده باشند پول آزمایش دی ان ای توسط وزارت امور خارجه اسرائیل تأمین می شود ، نتایج اش را دولت يهودى اسرائیل منتشرنکرده است ، در غیر این صورت اسرائیل مسئول تروریسم طالبان خواهد مى بود.
ما همه بايد یک آزمایش دی ان ای بکنيم! هومو سياپنس (Homo Sapiens)انسان دانا زمانيکه آتش توليد کرد از قاره افريقابه هر طرف مهاجرت کرد به جوارهاى سرزمينهاى يخبندان!
نکند DNA پشتون با چنگيز يک رنگ باشد. لقب "خان" چنگيزى را پشتون ها حتى دوبار در پيش وپس نام خود گرفتند ولغت جرگه و ديگر لغت هاى التايى تورکى يا ترکستانى! در ارتش اوغانستان هنوز به صدها لغت تورکى وجود دارد با وجود پشتونسازى!

>>>   در این خو هیچ جای شکی نیست که هزاره ها ها از نسل چنگیز ومغل ها اند به همین سبب است که انها در ساختمان بینی چشم وروی کاملا از دیگر افغانها فرق دارند و هزار نفر چنگیزیان که در افغانستان مانده بوند در مغاره های کوه ها مسکن گزین شدن و به هزاره مشهور شدند . هزاره به معنی همان هزار نفر چنگیزی ها .

>>>   با عرض سلام حقیقت این است که تاریخ افغانستان و جهان و حتی نام کشورها و سرزمین ها و نام و نژاد اقوام و قبایل به خصوص در کشور افغانستان دچار تحریف و دست کاری سیاست ورزانه شده است و شاید بتوان گفت درباره هزاره ها هر چه که گفته شده نوعی هدف سیاسی را دنبال می کند مثل این عنوان که به هزاره را نباید رو داد که برخی بزرگان اقوام برای این که اقوام هزاره را نوعی قوم خارجی معرفی کنند که به خاطر مهربانی انها حق زندگی را دارند بین قوم خود راه انداخته اند و یا وقتی که یک هزاره بگوید اصلیتش مال جایی است که فعلا اقوام دیگر در انجا ساکنند سریعا می گویند به هزاره ها رو داده اند در حالی که شاید مهاجرت اعراب به افغاتستان سبب این تغییر قومی شده است می توان گفت پشت سر هر حرف و تاریخ دروغینی در افغانستان رهبران اقوام و اگاهانشان سیاست قومی مطرح است

>>>   حرف شما کاملا مغرضانه و بدور از مطالعه است اولا مشکل سادات و هزاره مشکل سادات و مردم غزنی است که تمایل رهبران هر دو برای قدرت مشکل ساز شده چرا که مردم غزنی عرب تبارند و افغان ها یا پشتون های دروغین که خود نیز طبق اسناد اسلامی عرب تبارند ترجیح داده اند که اگر ناچار شوند هزاره ای را بر سر قدرت اورند از این مردم باشند مانند کاتب دوما اگر خاطرات سد جمال الدین را بخوانید در ان در رابطه با رفتار زشت زنان سادات با مردم عام گفته شده است که می توانید اگر دنبال حقیقت هستید مطالعه کنید چون چنین سیدی نااگاه حرفی نمی زند به امید این که دنبال حقیقت باشید

>>>   فقط مگویم هزاره بودن برای من افتخار است هزاره چه مغول باشد چه ترکتبار باشد چه اریایی باشد همه اش افتخار است این اقوام نه وطن فروش بودند نه خاین بودند وبه مردی وشجاعت و مردانگی ووطن دوستی مشهور بودند

>>>   خداوند ج میفرماید :
نزد خداوند متقی وپرهیزگارشما محترم است
دزد ، وطنفروش ، تیکه داردین ، سمت ، قوم ، زبان ، تفرقه انداز قومی وغاصب ملکیت های شخصی ودولتی اگردرهرقوم باشد دشمن خدا ودشمن مردم است
انسان یک قوم است .

>>>   افغان های ایران که گویا هزاره و شیعه اند اکثر آنها یی که من دیدم بسیار دیندار و زحمت کش هستند من هرگاه به حرم امامزاده جعفر شهر پیشوای ورامین می روم می بینم شمار زیادی افغان مشغول زیارتند و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی هم افغانها به نسبت جمعیتشان زیادند به هر حال امیدوارم روزی برسد که این مرزهای استعمار ساخته برداشته شود و کشور ایران و افغانستان و تاجیکستان یک کشور واحد تشکیل دهند .

>>>   همین قدر میدانم که بامیان سرشار ترین ولایت است از نگاه آثار عتیقه و صنعت های تاریخی در دنیا مشهور است که سالانه تعداد زیاد اتباع از کشورهای جهان به دیدنش می آیند. طبیعت هر ولایت زیبایی و محتویات خودش را دارا میباشد. سینه پر راز بامیان قربانی های زیاد متحمل شده. اما افسوس که تا حال زمینه پذیرش برای ریس جمهور افغانستان هم مهیا نگردیده است که بامیان را به عنوان ولایت افغانستان بشناسد و از آن بهره برداری مفید نماید سرزمین هزاره ها میپندارد و به چشم کدورت میبیند و یک ولایت فراموش شده است. وگرنه بهترین زمینه توریستان جهان است از نگاه اقتصادی افغانستان را کمک میکند.

>>>   هزاره و هرقوم دیگر هز هرکجاکه آمده باشند فعلآ هموطن ما هستند و عزیز ما هستند هرکه اختلافات قومی را دامن میزند دشمنی با مردم این سرزمین میکند.

>>>   هزاره ها مال افغانستان نیستند و مال همان مغولستان هستند و باید از افغانستان رانده شوند و به کشور اجدادی خود بازگردند
شیوا بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است