کشتی گیران هراتی افغانستان را قهرمان کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ کد خبر: 161848 منبع: پرینت

تیم ملی کشتی پهلوانی کورش افغانستان با کسب 5 مدال مقام قهرمانی رقابت های بین المللی کشنی کورش در ایران را به خود اختصاص داد.

پنج ورزشکار هراتی که به نمایندگی از تیم ملی کشتی کورش افغانستان در رقابت های کشتی آسیایی در ایران حضور پیدا کرده بودند با کسب دو مدال طلا و سه مدال برنز بالاتر از ایران میزبان به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یافتند.
به گزارش اسپوتنیک، دو مدال طلا این رقابت ها را محمد نادر صوفی زاده در وزن 100 کیلو گرام و محمد گل پهلوان زاده در وزن آزاد برای افغانستان رقم زدند.

همچنین جاوید احمدی، نصیر احمد انده و صفی الله محمدی نیز در این رقابت ها افغانستان را صاحب سه گردن آویز برنز کردند.
در این رقابت ها افغانستان در مجموع با 43 امتیاز قهرمان شد. ایران با 39 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم کشتی ترکمنستان نیز با 37 امتیاز سوم شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشتی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   پهلوانان هراتی برای افغانستان افتخار میآفرنند؛ اما شیخ ریاکار و فاسد و افراطی و مزدور سعودی زنان شجاع هرات را تهدید به خانه نشینی میکند. تمام درد و بلای پهلوانان دلیر هراتی بجان این شیخ مزدور برود.
فریده از هرات

>>>   کُشتی کوراش یک کُشتی سنتی است که از گذشته در ایران باستان و مخصوصا خراسان زمین بومی و مورد استقبال بوده است و هم اکنون در همه کشورهای حوزه خراسان بزرگ از ایران ترکمنستان ازبکستان و تاجیکستان افغانستان طرفدار جدی دارد.

>>>   حضرت عمر زاغ خیل وال سابق سفیر افغانستان درپاکستان وفعلا سخنگوی طالبان گفته است:
حکومت افغانستان نباید این فرصت پیش آمده را از دست بدهد واین کاهش خشونت ها دست آوردی کلانی هست وطالبان هیچگاهی نگفته اند که آتش بس نمیکنند،!!!
-- تا کدام حد مردم ما اکثریت مطلق شان سست عنصر بی پشت وروی وپله بین هستند ، تادیروز همین زاغ تاکید میکرد که حتما موافقتنامه استراتژیک امضا شود ، حالا دیه کگه ممکن حالت دیگر پیش اید فورا رنگ وزبانش بدل شد،ملیون دالر را از گمرکات دزدید و همه اقارب خودرا درگمرک ها به مقام های بالا تعیین نمود حالا هم تپو تلاش دارد اگر تاریخ ورفق خورد او از قافله عقب نماند
همین خصوصیات افغانهاست که فقیرترین مفسد ترین وبدترین کشورجهان هستند

>>>   مبارک باد به همه ملت عزیز و شریف افغانستان
امیدوارم که این پهلوانان مسلمان و متدین و با خدا پشت ملای منحرف و خود فروخته یی چون ملا مجیب را نیز به زمین بزنند.

>>>   كشتي يا قشتي رسم و عنعنه قديم افغانستان است كه از پدران ما چون رستم و سهراب به مردم ما به ميراث مانده . مردم افغانستان در زمان هاي قديم كشتي را به مستعمرات خود از شبه قاره هند تا اروپاي شرقي بردند و انرا جهان شمول ساختند. فعلا در بسياري كشور هاي دنيا كشتي يا قشتي شناخته شده است و اين افتخار بزرگ براي افغانستان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است